nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Samurai: Warfare In Japan In The Sengoku Jidai, 1560-1600

Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: válečná
Čeština: není
Vydavatelé: GMT Games
Autoři: Mark Herman
Richard H. Berg
Rok vydání: 1996
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

„Život je jako dlouhá cesta s nepříjemnou zátěží“.

- Ieyasu Tokugawa

O hře

Samurai je klasická válečná hra od GMT Games pro jednoho nebo dva hráče, která využívá žetony a hexové mapy a která umožňuje hráčům vžít se do role největších velitelů tehdejší doby (Nobunaga Oda, Tokugawa Ieyasu, Hidejoši Tojotomi a další) a prožít nejznámější bitvy japonského středověku. Obsahuje celkem šest historicky věrných bitev, ve kterých proti sobě bojují vždy dvě strany s předem daným složením armád a rozestavením.

Každý hráč se ujme role jedné z bojujících stran a až na několik výjimek střídavě se soupeřem postupně aktivuje jednotlivé velitele, kteří se následně mohou se svými vojáky pohybovat a také útočit. Jedná se o taktickou hru, tzn. že hráči neřeší nic jiného než pohyb svých jednotek a souboje. Ty jsou vyhodnocovány jednak hodem desetistěnnou kostkou, ale hlavně započteném celé řady modifikátorů (složení bojujících, morálka vojáků, přítomnost velitele, účinnost zbraní, terénní výhody a další)

Vítězem hry se většinou stává hráč, který nepříteli eliminuje určitý počet jednotek stanovený scénářem a tím vyhraje bitvu.

Hra je dílem Richarda Berga (Successors, Pax Romana, Blackbeard, Men of Iron a mnoho dalších) a je pátou hrou v sérii Great Battles of History (GBoH). Celá série se vyznačuje komplexnějšími pravidly a snahou o maximální věrnost jak po historické, tak i vojenské stránce a poskytuje tak hráčům možnost simulovat celou řadu historických konfliktů napříč dějinami a mimo jiné také pochopit, proč která bitva proběhla a skončila tak, jak skončila. To ale neznamená, že by hra nebyla kompetitivní! Hráči mohou zvolit jinou strategii a podat lepší výkon než skuteční tehdejší velitelé, zvrátit výsledek bitvy a přepsat tak na svém stole dějiny Japonska.

Obsah hry

  • dvě oboustranné barevné mapy
  • pět plat žetonů (přes 1000 kusů)
  • jedna desetistěnná kostka
  • několik přehledových tabulek
  • kniha scénářů a pravidla hry

Zahrnuté bitvy

Okehazama (1560), Kawanakajima (1561), Anegawa (1570), Mikata-Ga-Hara (1572), Nagashino (1575), Sekigahara (1600)

Měřítko

1 žeton = zhruba 100 mužů

1 hex = přes 100 metrů

1 tah = přibližně 30 minut reálného času

Autor: KungPao

Další názvy této společenské hry

  • Samurai