Autor: Ffalka | 10.3.2016 | 2

• Možnost hrát při svíčkách, když vypadne proud...
  • Celá v češtině.
  • Vhodná i pro nováčky.
  • Dává na výběr velké množství strategií.
  • Velmi příjemný herní systém.

Hráčům jsou náhodně přiděleni programeři, kteří mají vždy dvě schopnosti, které používají za cenu vlastní únavy, dále si hráči sami k programerovi vyberou alfarobota, který má body života a body štítů. Hráči na začátku začínají se stejnými kartami - 10 karet zdrojů a tři karty umožňující obranu. Každé kolo končí tím, že všechny použité karty odhazují do robošrotu a líznou si sedm karet. Podle množství zdrojů (peněz) si hráči mohou nakoupit vybavení dle libosti - zbraně, obranné prvky, betaroboty, programy, nebo další zdroje. Vždy ale jen to, co je v nabídce robomarketu (což se ale dá na začátku vlastního tahu změnit). Principem je porazit soupeřova alfarobota, nebo unavit jeho programera, čímž hra skončí. Každý programer a alfarobot mají různé schopnosti, kterých lze při hře využívat, a na stránkách RobotiCS jsou dohledatelné i jejich nejlepší kombinace. Legrace je hlavně ale v tom, že můžete sami experimentovat s různými taktikami a hlavně využívat spoustu fíglů, které nabízí hlavně karty programů - osobně má nej(ne)oblíbenější "No money, no funny".

Oproti počítačovým hrám má výhodu, že nejste závislí na internetu ani elektřině. Můžete si postupně vyzkoušet různé strategie, nebo dokonce přijít i na svou vlastní. Narozdíl od jiných deck-buildingových her obsahuje herní balíček všechny potřebné věci pro hru, nemusíte si nic zvlášť dokupovat, nebo nahrazovat něčím jiným. Celkovou atmosféru hry dokresluje velmi pěkná a zajímavá grafika karet. Hru si užije jak samotný hráč, tak i pozorovatel. Navíc je možné hrát ve dvou, nebo i ve čtyřech, což ještě více rozšiřuje strategické možnosti hry.
A sama za sebe označuji tuto hru za naprosto ekologickou, neboť jsou všechny karty ve hře plně recyklovány a žádný robošrot nezůstane jen tak ležet na skládce :-)

Tak nevím...
Nepovažuji se za nějakého znalce deskových her, ale závislostí na internetu či elektřině netrpí žádná z nich, ne? (Pomiňme hry vyžadující mobil či tablet, jako je třeba X-COM či Alchymisté, či vyžadující CD přehrávač jako Space Alert).

A deck-buildingových her, kde není potřeba nic dokupovat a krabice obsahuje vše potřebné pro hru, je spousta - namátkou mne napadá Dominion, Ascension, Star Realms atd., vlastně prakticky všechny (nebavíme se o možnosti rozšíření, to má recenzovaná hra ostatně taky). Neplete si to autorka recenze s LCG hrami?

10.3.2016 16:05:57

při svíčkách
Hm. Co lidi této hře hodně vyčítali (a mám pocit, že i autoři to přiznali), je hodně malý text. Vážně by chtěl někdo luštit ty blechy skoro za tmy?
A jsem rád, že mé oblíbené deck buildingové hry jako Legendary, Xenoshyft nebo RuneAge také nepotřebují připojení k internetu :) Je to stejné, jako kdyby se na webu s PC hrami objevilo u recenze, že je super, že na hru nepotřebuju veliký stůl... nebo když si jí chci zahrát s kamarády, tak nemusím jezdit k němu domů, protože si to zahraju online.

10.3.2016 16:24:35

Abe

Znovuhratelnost
Včera za mnou přišel syn (podotýkám pětiletý, který ještě neumí číst) a chtěl si zase zahrát RobotiCS. Naše už cca 15 parie. A stále nás to oba dva baví :) To, že to se mnou hraje syn, rozumí tomu a baví ho to, znamená, že pravidla jsou opravdu jednoduchá. Programera mu vždycky přečtu jaké má vlastnosti pro danou hru, jinak karty z Robomarketu zná všechny nazpamněť (jde o 22 variant), naše partie jsou poměrně dlouhé a vyvážené. Oba nás ta hra baví až do samotného konce. Včera jsme hráli cca 1h 15 min. Zkraje to se mnou vypadalo špatně, pak jsem začal já synovi zatápět a přez poslední kolo, kde mi dokázal udělit 100DMG najednou, jsem nakonec těsně vyhrál.

Ohledně textu na kartách. Po prvních hrách ho přestanete vnímat. Budete ho mít natolik vžitý, že budete na kartách vnímat jen obrázky. Teprve včera jsem si uvědomil jak velké je to plus a přispívá to celkové atmosféře (máš robota, dáš k němu rotační kulomet a pálíš). Přesný opak Star Realms, kde jsou naopak velice přehledné ikonky, nicméně všechny karty (přestože jsou pěkné) jsou si věsměs velice podobné, takže dochází k tomu, že naopak tyto ilustrace nevnímáte a hrajte čistě se sledem čísel a ikon.

10.3.2016 17:39:51

Ako fakt?
Ako zásadný plus v dnešnej dobe dávať "celá v češtine"?
Ako zásadný plus dávať, že to vie hrať 5 ročný syn a otec ho nevie hodinu poraziť??? To je niečo, čo mi hovorí, aby som sa od toho držal pekelne ďaleko.
Tieto vynútené recenzie, len aby náhodou niekto neprihliadol k objektívnemu hodnoteniu deskofobie sú fakt na smiech a len hru zhadzujú a namiesto priťahovania skôr odrádzajú hráčov.

10.3.2016 19:46:24

...
Koukám, že se autorka vyzná :D hlavně výhoda, že nemusím být na netu mě dostala... od toho jsou deskovky ne? Deck building a dokupování? A grafika? podívej se na spoustu jiných her, jako výhodu u roboticsu bych to neviděl. Nerad se vysmívám, ale když se nevyznáš tak se do toho nepleť ;)

10.3.2016 20:15:52

Bohužel
Stejní lidé, stejné argumenty jako na Deskofobii. Autorům jsem původně fandil, ale celé to začíná být fakt trapná maškaráda.

Jinak souhlasím, že pokud je hra natolik super, že dospělý člověk neporazí 5ti leté dítě, tak je to hodně komické, ale ve finále to o hře vypovídá naprosto kulové. Sry, ale víc mi to říká o tom, že má autor buď hyperinteligentní dítě, nebo on sám není žádný mentální šampión.

10.3.2016 23:14:09

ruy

ale toto tej hre uz fakt nerobte
...recenzia ako vino - skoda, ze zlomene...

10.3.2016 23:29:45

Vstupní hra
Já tohle fakt nechápu. Proč se z toho snažíte udělat nejlepší hru na světě, když to prostě je jen vstupní hra do světa deskovek. A čím více hráčů přitáhne a čím více se jich později posune k dalším hrám tak tím lépe. Ale tohle dělení na tábory "zkušených hráčů" a "hráčů člověče nezlob se, kteří objevili Robotics" akorát dělá blbou náladu a negativní reklamu.

Jinak ta recenze je opravdu legrační a její autor(ka) na to jistě přijde až zjistí, že není jen World of Robotics, ale že existuje mnoho jiných deskovkových světů...

11.3.2016 00:38:35

Abe

ludomyl
Pak je tady ještě jedna možnost a to ta, že to prostě hraje dobře :)
Dnešní generace dětí je úplně jinde než jsme byli my. Od malička hrajeme deskovky (zatím volíme ty jednodušší: Adventureres, Temné znamení, 7 Divů světa atd.) miluje hry, stejně jako jeho brácha, Minecraft a Terraria. To co dokážou spolu postavit mě někdy rozum nebere. Hodně v tomto ohledu využívají Red Stone a tvoří si svoje "elektrické" obvody. To, že má RobotiCS jednoduchá, univerzální pravidla, které jsou navíc na očích na hracím plánu, je velké plus a není vůbec na škodu. Hledáš chyby na této hře, protože se je snažíš najít. Tahle hra má své chyby, hlavně produkčního charakteru (za mě naprosto hnusná rubová strana karet, kterou ještě teď jsem nevstřebal), herní mechanika však funguje skvěle. V tomto ohledu nelze než jen doporučit.

11.3.2016 07:09:45

Abe

Objektivní recenze
Včera jsem byl v Praze v obchodu Tomovy hry. S majitelem jsme se mimo jiné bavili o hře RobotiCS. Říkal, že ho moc nenadchla, hned však dodal, že se jednalo o jen 1 hru (navíc tuším ještě prototypu), kterou hrál PRÁVĚ s Petrem s Deskofobie. Nevím kolik partií hrál od té doby Petr, ale je dost možné, že zůstalo právě u té jedné. Hlavní problém byl v komunikaci s autory. Prostě si nesedli. Vzájemně si jen něco odsekli, ze stranů autorů měli padnout vulgarity. V tomto světle dává smysl Petrova recenze. Na druhou stranu, měl by být profík a nad věcí. Hodnotit hru a ne autory. Z mého pohledu se právě tohle stalo.

11.3.2016 07:20:47

Sorcerer

Hype
Ta hra uz je natolko vyhajpovana, ze asi prehliadnem zlu graficku stranku hry a hned dnes si to zahram a napisem honest recenziu.

11.3.2016 08:28:38

Abe
Děláš si legraci, že se zase do Petra navážíš?

Bavíte hrát RobotiCS se svýma dětma? Tak ho hraj!!! Nikdo ti to nebere. Ale uvědom si, že co baví 5leté dítě a jeho otce nemusí bavit někoho jiného a má nárok na svůj názor. A já Petra znám osobně a to co píšeš tady by si nikdy, ale fakt nikdy nedovolil.

Stejně tak mě tady mrzí komentáře pod touto recenzí. Ffalka napsala recenzi na hru, ze svého pohledu, napsala svůj názor a proč se jí ta hra líbí. Proč tu musíte psát tak hnusný věci proti její osobě? Hru si zahrajte a napište svoji recenzi... Začíná mi to tu připadat jak na deskožroutovi, kde kdokoli mimo "tvrdé jádro" nemá šanci. Pokud hra RobotiCS dostane lidi od člověče a od počítačů k deskovkám, tak je to super a za to by si autoři zasloužili určitě uznání. Jiné hry se k nim nedostaly. RobotiCS jo...

11.3.2016 08:55:57

Abe

Kurdt57
Ano, baví mě hrát hry se svými dětmi. Baví mě hrát RobotiCS, Citadelu, 7 Divů světa (všechny hry jsou asi jen podle zdejších hráčů jen vstupními hrami), stejně tak nás baví hrát Temné znamení, Tannhauser, Descent, Adventurers, Tsuro, Talisman, Last Night on the Earth. Každá hra je něčím vyjímečná, každou z nich si vážíme za něco jiného. Petra mám rád a fandím mu. Nic to nemění na faktu, že jeho osobní sympatie (nebo spíše antipatie) stály za hodnocením RobotiCS. Stejný "úlet" se mu povedl (nebo spíše Kačce) při hodnocení hry Nippon, kdy dostala naprosto nekritických 5/5.

11.3.2016 09:45:13

Abe

Vlastní názor
Je k pousmání, kolik lidí tuto hru nehrálo a odsuzují ji. Stačí jim, že takhle to napsal Petr a když to napsal on, musí to tak být :)

11.3.2016 10:08:40

Abe
Omyl... veľa ľudí túto hru nemá rado práve vďaka reakcii autorov a 2-3 fanúšikov tejto hry na túto recenziu. Hlavne tie kopírované rádoby ochranárske recenzie, kde sa dookola opakujú tie isté kopírované argumenty (a to som ešte použil vznešené slovo).

11.3.2016 12:33:32

...
jak jsem napsal, nemám rád, když se někdo někomu vysmívá, ale tak trochu jsem sám byl strůjcem výsměchu vůči ffalce. Šlo mi totiž o morální a principielní hledisko, kdy mi recenze přišla jenom jako pouhá kontra akce proti recce a následné ohnivé diskuzi na df. Přišlo mi to značně dětinské a vůbec se mi to nelíbí. Kvalitu recenze ffalky neřeším, každý někdy začínal. Jinak je super pokud hra někoho baví, stejně tak hru nesoudím, nehrál jsem i když i znázorů a z pravidel si lze udělat dobrý obrázek. Rozhodně mě trochu rozlítiliy reakce na Abe, kterému se robotics imho jenomnlíbí a sdílí svůj názor, jako propaganda mi to ani zdaleka nepřijde, to se už komunita hráčů imho trochu moc upíná a omezuje si svůj rozhled a názor. Což mi ale přijde i u Abe.

11.3.2016 19:00:05

Abe

hoši, hoši, hov.. v koši
Docela bych bral debatu, mám tu hru, líbí se mi a proč VS mám tu hru, nelíbí se mi a proč. Bohužel je to zatím tady, mám tu hru, líbí se, ale nikoho nezajímá proč VS nemám tu hru a nelíbí se mi, protože jsou autoři drzí a protože to tak napsal Petr. Nikomu jeho názor neupírám. 100 lidí, 100 chutí. Každý by si měl svůj názor říct a následně obhájit. Kromě svých dětí hraji deskovky ve "své" herní skupině. Určitě mám ve své sbírce větší pecky než RobotiCS, mezi svými karetními hrami ji však vnímám na stejné úrovni jako Shuffle Heroes, Citadelu, 7 divů světa. Matewr84 vidí svět jenom černobíle. Podle něj se mi musí RobotiCS automaticky nelíbit, v opačném případě jsem jenom zaslepený fanoušek. RobotiCS jsem i v jiných diskuzích vyčetl řadu nedostatků, všechny se však týkaly čistě produkce (gramáž a matnost karet, žetony, krabička) a slabší ilustraci karet vybavení a z mého pohledu naprosto odfláknutá rubová strana karet. Z herního hlediska však nemohu této hře nic vytknout. Mechanika funguje skvěle, je to vyvážená hra s řadou možností. Cokoliv by se sice dalo změnit, ale tím by se vytvořila úplně jiná hra. Tohle funguje, tak proč to měnit? Kvůli pár rejpalům? Hra má spád, veškeré nákupy / rozhodnutí se objeví už v následujícím kole, kolikrát i v tom samém. Opět to nevnímám z pozice hráče za nedostatek, ale přednost této hry. Někdo rád holky, jiný vdolky.

11.3.2016 21:15:52

abe
Teď by mě jenom zajímalo, jak si došel k závěru, že si myslím, to co jsi napsal? asi jsem to na tom tabletu vyťukal až moc hrr, ale ba naopak jsem se tě jakožto fanouška zastával, viděl jsem totiž, že tvé argumenty nejsou zcestné. Pak ti začal "nadávat" ludomyl, tak jsem se sám sebe ptal proč, vždyť jenom napsal, že se mu hra líbila a že jí hrál s pěti letým synem. Pak jsem pochopil, že asi došlo k mylnému závěru ze strany ludomyla a to jen kvůli určité zaslepenosti, která vznikla právě onou kampaní autorů hry... to se občas stává, obzvláště na netu, kde není moc času přemýšlet nad tím jak to autor příspěvku myslel. Takže, abe, ba naopak jsem vyčítal v prvé řadě ukvapené a zaujaté závěry ze strany opozice proti robotics. Pak jsem jenom dodal, že k určité zaslepenosti došlo i z tvé strany, viz "útok" na Petra z df... kdo ví, možná to tak bylo, ale říkat, že to tak bylo určitě hraničí až s tím, že si nechceš připustit nic jiného, než jen svou pravdu. Toliko k vysvětlení :-) a jak jsem napsal výše (stačí číst pořádně) nic nemám proti názorům, které jsou věcné. To znamená, že plně respektuji fanoušky této hry, ne však, jak se říká, "extremistické" fanoušky, kam imho spadá ffalka :-D

11.3.2016 22:55:23

omluva
Něco jsem napsal předčasně a chtěl jsem to změnit, ale edit jaksi nefunguje. Tak jenom do nového příspěvku: promiň mi ludomyle, rychle jsem přečetl tvůj příspěvek a zjistil jsem, žes to myslel jinak, takže tu pasáž se zaslepeností neber vážně. Nj, kážu a sám se tak chovám. Ach jo.

11.3.2016 23:02:20

Abe

matewr84
O. K. naprosto v pořádku. U psaného slova se to občas stává. Kolikrát to člověk myslí nějak, ale význam vyzní skoro až opačně. Někdy se to stane i mě a to se snažím na to dávat hodně bacha.

Budu se opakovat, Petra mám rád a fandím mu (mj, je neskutečně povahově i vizuálně podobnej jednomu hráči od nás, se kterým se léta přátelím), stejně tak mám rád své děti a fandím jim. Ani v jednom případě to však neznamená, že budu se vším souhlasit co dělají. Můj postoj se k nim však nezmění. To co jsem o Petrovi napsal a jeho "patálie" s autory je fakt, že to ovlivnilo jeho hodnocení je už čistě moje domněnka a taky jsem to tak napsal (takhle to na mě působí).

Přeji mnoho a mnoho krásných herních zážitků, ať už s RobotiCS nebo bez něj :)

12.3.2016 07:34:17

Noc upírů