Red November - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Autoři: Bruno Faidutti
Rok vydání: 2008
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

AXE
AXE - avatar

Vysvětlení pravidel

Zdravím, Hráli sme tuhle hru o víkendu 3x achvilku nam zabralo nez sme to spravne pochopili. Teda aspon doufám. Nezjistil sem kdy se použije karta krakena ? poradí někdo. Dále, může z ponorky utéct 10min před koncem více než jeden gnom? Další věc ve skladu muzu vzit 4 věci najednou, můžu v tom pokračovat i další kolo, nebo musím ven a zase zpět? a poslední pokud sme 2 v místnosti a hoří. Můj kolegáček to neuhasí a pak to zkusím já. uhoří když to stihnu uhasit do té doby než to on neuhasil? zní to divně ale dává to logiku :) A vůbec jak se vám tahle hra hraje ? ,mě se to docela líbí ale zdá se mi to takový moc chaotický, ikdyž některé okamžiky byli super.
10.3.2009 21:22:21

Hmm, dalsi pochyby k pravidlum..
Dali jsem doma par kol s brachou, ktery hral poprve a dostal me s pripominkou k vyhodnoceni Akce opravy.

V pravidlech je psano, ze pro danou opravu si zvolis cas 1-10 min, prictes bonus minuty za pripadne zahrane zetony, hodis kostkou, ktera znazorni REALNY stav casu opravy a v pripade, ze je vysledek hodu kostkou mensi - je oprava uskutecnena, v pripade, ze je vysledek vetsi se nepovedla.

No a ted mi reknete - v tomto pripade je preci lepsi VZDY rici, ze to budu opravovat celych 10min - protoze budu mit 100% jistotu, ze to opravim. Stejne DLE PRAVIDEL - vysledny cas urcuje hod kostkou... Vlastne svym tipem na cas opravy NIC neresim - protoze to zalezi na hodu kostkou...

My jsme to trochu upravili a hrajeme to tak, ze si stanovime cas opravy a v pripade USPECHU oproti hodu kostkou je REALNY cas opravy - NAMI STANOVENY cas a v pripade neuspechu je REALNY cas opravy - HOD kostkou.. Takto muzeme ovlivnovat dobu opravy a je pak na nas, zda-li risknem opravu za 3min a povede se nebo pujdem cestou jistoty na 10min...

Pak jeste jen pro jistotu - zahrane zetony plati celou dobu tahu do doby opravy, ze? A ted - pres horici mistnost - staci, kdyz jsem "opily" nebo vzdy musim lopnout vodku (nemam hasicak)? Po te muzu v jine mistnosti opravit neco a budu mit stale bonus za tu vodku? (chapu, ze ano).
V pripade, ze hasicak mam, NEMUSIM ho pro prechod pres horici mistnost zahrat.. mam ho u sebe (pro zmenu nemam vodku :-) )

diky za pripominky..

2.4.2011 07:10:00

Mrakoplas
Co se týká určení času na opravu - máš pravdu, v 80% to také řešíme tak, že určíme 10minut. Někdy však nastanou chvíle, kdy je poměrně důležité pořadí hráčů (které ovlivníš tím, kde se na časové ose nacházíš) a nebo se nám rozpadala ponorka a nemohli jsme si dovolit vyvolat např. 4 události bez možnosti zásahu. Pak přišla chvíle na taktizování a "riskování" s určením nižšího času potřebného na opravu.

Vaše úprava pravidel: abych byl upřímný nepochopil jsem, v čem je ta výhoda :( Např. řeknu: "bude mi to trvat 4 minuty" (mnou stanovený čas). Hodím 10K a padne 3 tzn. úspěch - výsledkem je, že oprava se uskuteční a čas potřebný na opravu = mnou stanovený čas, tedy 4 minuty (až doteď je to stejné, jako v pravidlech). Stejný případ, ale na 10K hodím 6 = neúspěch a podle Vaší úpravy Vám to ukazuje čas, potřebný na opravu - bez ohledu na to, jaký čas jste stanovili Vy, ale oprava se přesto uskuteční .... hmmm mně přijde, že to byste potom mohli pokaždé házet kostkou, která by Vám vždy určila, kolik času jste strávili opravou (která se vždy povede) - je to sice také varianta, ale pak byste k tomu nepotřebovali předměty, leda že byste si mohli výsledek zredukovat použitím přdmětu - ale to už by bylo na složitější úpravě pravidel.

No a na závěr oheň a vodka - rychle, stručně ano - vodka umožní přístu do místnosti a dále přidává bonus, ale pouze pokud budeš hasit (v místnosti, kde je oheň se nesmí dělat nic jiného - viz pravidla str. 12 a nebo speciální akce obětování viz. FAQ).



2.4.2011 08:48:58

To Deskovec
to jsme se nepochopili..

Hrajeme to tak, že v připadě NEUSPECHU se Oprava samozrejme nepovede a plati cas na kostce! To je velky rozdil..

Co se tyka pruchodu ohne - taky jinak. Ja potrebuji jen projit do jine mist. pres ohen a ted je pro mne dulezite, jestli v te cilove mist. se bonus stale pocita..

2.4.2011 08:58:17

Mrakoplas
Ahá .... tak snad se napodruhé polepším :)

Oheň: projít skrze místnost - ano, bonus v další místnosti při úkolu - ano

Vaše úprava pravidel: to zní zajímavěji, vyzkouším - díky za tip.

2.4.2011 09:08:20

to Mrakoplas
Nejsem si jist jestli to bylo striktně řečeno nebo jestli jsi to od "Deskovce" přesně pochopil.

Vždy když opravujete daný problém, zvolíte si čas opravou strávený a ten připočítáte bez ohledu na výsledek.

Čili stoprocentní úspěch je oněch 10 minut, nebo např. 6 minut s bonusem +4 k opravě. Žádný hod kostkou se neprovádí ;)

2.4.2011 09:43:52

to Mrakoplas
Nevím jestli jsi správně pochopil o co v té hře jde. Pokud neustále volíš maximální čas opravy, tak se v tvém tahu najednou nakupí tím více nepříjemných událostí. Čím kratší je úspěšný čas opravy, tím máš v budoucnu více akcí na jejich řešení. Když vezmu pro jednoduchost fiktivní modelový příklad.

a) na akci (opravu) se rozhodneš věnovat maximální čas, tedy 10 minut.
Provedeš 1 akci, ale během ní se ti objeví 3 nepříjemné události.

nebo
b) na akci (opravu) se rozhodneš věnovat čas 3 minuty.
Provedeš 1 akci a během ní se ti objeví jen 1 nepříjemná událost.

Pokud b) provedeš 3x po sobě, tak na 3 vzniklé události máš oproti příkladu a) k dispozici 3 akce.

Tedy:
a) 1 tah x akce 10 min = 3 nepříjemné události = 1 akce k dispozici
b) 3 tahy x akce 3 min = 3 nepříjemné události = 3 akce k dispozici

Z toho je jasné, že rychlejší posun po stupnici ti sice zaručí větší úspěšnost oprav, ale zároveň ti zvýší počet vznikých závad na jednu tvou akci. A naopak kratší opravy jsou rizikovější, ale zase postupně opravuješ vše a nevzniká ti za zády další kupa problémů. Ten systém je docela vymakaný a vaše úprava pravidel staví na hlavu reálnost celé situace, kdy opraváři si určí kolik času na opravu mají (risknou kratší čas) a kostka určí, kolik je reálný čas opravy - tedy jestli je reálný čas delší (oprava se nestihne), nebo je reálný čas kratší (oprava se stihne s prstem v nose).

Já mám z tvých otázek a úprav pravidel pořád pocit, že ti ten princip časové osy pořád nepřešel pořádně do krve a že pořád tápeš v pochopení té časové reality.

Ještě dodatek:
Bílý (stínový) ukazatel se posouvá dopředu podle reálného času příslušného gnoma. Tedy, v případě akce se posová VŽDYCKY o čas který si vy zvolíte k opravě a NIKDY o čas, který padne na kostce (který by byl přesně k opravě potřeba). Odpovídá to realitě - ukazatel gnoma se posune o tolik času, kolik skutečně akcí strávil a ne o čas, který by strávil kdyby ...

2.4.2011 12:33:40 | Upraveno autorem (porovnej)

Hašení ohně
Mám dotaz. Pochopil jsem, že pokud chci do místnosti s ohněm musím mít hasičák, nebo se na kuráž napít pálenky. Jak je to však s hašením? Hašení mohu provézt pouze za pomocí hasičáku, nebo mohu hasit klasickým způsobem jako každá oprava (tedy určit si čas)? Stalo se nám, že v místnosti s námořníkem vypukl požár a on neměl ani hasičák a ani pálenku, může tedy provést hašení? A pokud ano a neuspěje může pak tedy ustoupit do vedlejší místnosti?

3.10.2011 16:48:06

RE: Hašení ohně
Do místnosti s ohněm jde vlézt jenom pokud má gnóm hasičák, nebo právě vypil plálenku.

Hasit můžeš i holýma rukama (jako například i čerpat vodu). Hasit můžeš jenom, když v místnosti hoří - nemusíš tedy do té hořící mistnosti vcházet, můžeš už tam být.
Pokud neuspěješ v hašení, pak nastává mimořádná akce - gnóm se musí pokusit utéct do jiné místnosti bez ohně. Při tomto útěku se normálně platí čas za otvírání dveří, případně za vstup do místnosti napůl zaplavené. Pokud není kam utéct, tak gnóm umře.

Dále za zmínku stojí, že pokud jsi v místnosti, která hoří, tak jedinou možnou akcí je hašení. Existuje možnost hrát to i tak, že se gnóm obětuje - zkusí vykonat něco jiného než hašení, ale po tomto pokusu umírá - prostě to byl hrdina, který se obětoval pro kamarády.

3.10.2011 17:08:00

smrt gnoma
Nachazime se ve 4 fazi tahu - tedy casovy token hrace dohani stinovy. Samozrejmene behem teto akce dochazi ke katastrofam - a bohuzel jedna z katastrof je novy ohen v mistnosti ve ktere se nachazi prave muj aktivni gnom.
Dotaz - je tento gnom ve 4 fazi tahu stale jeste aktivni? A v tom pripade umira, ci musi za dalsi cas opustit tuto mistnost?

26.12.2011 12:59:34

rehakcz - smrt gnoma
Pokud vznikne oheň v místnosti, kde je gnom, je to "v pohodě" (pokud ovšem není v mdlobách - to by ihned zahynul). Gnom se ve svém příštím tahu může pokusit hasit požár (klidně i rukama a bez použití vodky), ale pokud by oheň neuhasil a nemohl z nějakého důvodu provést doplňkový pohyb ven z hořící místnosti (viz. pravidla str. 12), pak na začátku 4. fáze zahyne.

27.12.2011 10:08:09 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Koupím Podmořská města
Koupím Podmořská města
Akt. cena: 1 Kč
Končí za: 7 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas