Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 120 min |
Herní svět: | Středověk |
Herní kategorie: | válečná |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | GMT Games |
Autoři: | Mark Herman Richard H. Berg |
Rok vydání: | 2007 |
Sdílej: |
Parxel
RAN je ze Série Great Battles of History a obsahuje tuším 7 bitev z Japonského středověku (odbodí Sengoku Jidai). Narozdíl od svého předchůdce - Samuraje - obsahuje ty méně známé a menší bitvy, využívá trochu jiný systém a je údajně nejjednodušší z celé série...
Parxel
Další ze serie Great Battles of History. V podstatě takové pokračování nebo doplnění bitev ze Samuraie. Obě hry obsahují bitvy z Japonska v období cca 1550 - 1630. Samurai se věnuje z větší části tažení Ody Nobunagy pro sjednocení (podbrobení - záleží na úhlu pohledu) tehdejšího rozdrobeného Japonska. RAN se věnuje těm ostatním bitvám té doby. Je o něco (velmi málo) jednodušší než Samurai. KungPao ti ale řekne víc.
a ještě doplním..
Celá série je čistě taktická záležitost, propracovaná do nejmenšího detailu.. O Great Battles of History se říká, že je to ASL ve středověku / starověku... Řeší se kvalita vojáků, jejich morálka, charisma velitelů, dochází i na samurajské souboje muže proti muži, ale jde tam hlavně o ten "art of war", třeba jak která zbraň fungovala proti jaké obraně atd..
Každá bitva má předem daný scénář se spoustou informací o konkrétní situaci (pro představu se podívej do diskuse u Samuraie, tam jsem hodil popis jedné takové bitvy) a několik způsobů jak hru vybalancovat pro obě strany. Herní doba záleží na velikosti bitvy a množství žetonů na mapě, ale pod tři hodiny tam rozhodně žádná nebude...
pekne jste to okomentovali panove :)
chtel bych se zeptat jak je to hratelne ve vice lidech?
Pisou 1-4, ale BGG je best 2
andik
Nevím jak je to hratelné ani ve dvou :))
Ale ve čtyřech to podle mě bude na týmy, že si každý vezme kus armády.. Charakteristikou té doby bylo, že spolu bojovaly jednotlivé klany, takže se každý hráč ujme nějakého klanu..
andik
U většiny komplexnějších taktických her je psáno víc než dva hráči, i když v konfliktu jsou zainteresované třeba jen dvě strany a hraje se týmově. Stejně tak hrajeme ASL. Každý si vezme kus mapy nebo určité jednotky, protože je to pak docela obtížné zapamatovat si, co že jsi to vlastně měl v plánu, se kterou jednotkou v takovém množství možností.
hoši hoši
Pěkné. To jsem zvědavý, jak dlouho se budu ošívat, než si něco z téhle série koupím.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Příval temnoty 2: Zkáza nebes
Akt. cena: 1200 Kč
Končí za: 15 hodin