Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 4 |
Doporučený věk: | neuvedeno |
Herní doba: | 120 min |
Herní svět: | Současnost |
Herní kategorie: | kooperativní, strategická, válečná |
Čeština: | undefined |
Vydavatelé: | Everything Epic Games |
Autoři: | Christopher Batarlis Jim Samartino Samuel Bailey |
Rok vydání: | 2019 |
Sdílej: |
Dojmy
Hra mile překvapila. Je tedy pravda, že plast je podprůměrnej, kniha pravidel a scénářů na hodně tenkém papíře, několik nejasností v pravidlech (dohledaných na bgg)… ale herně mě to potěšilo. Hodně taktiky, žádné kostky. Fluff je takovej “nic moc”. Hráli jsme první dvě kampaně ve dvou hráčích.
Klady (bez ladu a skladu):
zápory:
Takže za mne vcelku vyvážená a dobře hratelná hra s komponentovejma mouchama…
Tak, tak. Taky jsem si to na vzdory četným nedoporučením nebetyčně užil (omlouvám se), takže přidám pár svých bodů. Předesílám, neřeším KS jinak bych byl asi o poznání naštvanější :
Klady :
1) Žádný kostky, řízení kartami a selekcí akcí na deskách hráčů skvěle takticky funguje.
2) Skvělá atmosféra, ten soundtrack je nutnost. S ním to rozkvete.
3) This time is up to you! Doslova. Variabilita hry je defakto daná tahy hráčů. Hra na ně reaguje.
4) Dobře navržené unikátní mise, každá mise je jiná, dobře vystihují filmový základ.
5) Rozdílnost postav. Za Ramba máte fakt pocit že jste Rambo. Za Trautmana, že jste Rambův přidržtaška :-)
6) Nezanedbatelný vliv vybavení a jeho kombinací.
7) Skvělý systém zranění a hrdinského chování. Mechanicky je hra jednoduchá, ale překvapivě osvěžující.
8) Skvěle napsaná pravidla.
9) Parádně zpracovaný stealth.
10) Parádně zpracovaná rubačka.
11) Většina záporů jsou jen politováníhodné nedodělky a levárny, nebo důsledky neúspěšného KS. Systémové problémy ve hře nejsou (možná ta obtížnost…ale to je o interpretaci).
12) Rambo je prostě božan.
13) Mousa je taky božan :-))
zápory :
1) Těžce nevyvážená obtížnost v závislosti na počtu hráčů. Ve čtyřech je to dost těžké. Solo mod je vyloženě divnej. Některé mise jsou moc lehké, jindy máte okamžitě stopku. Hra hraje povážlivě málo, čelíte v podstatě "jen" kartám ohrožení. Ale všem čtyřem! Ideální jsou ti dva hráči.
2) Hra by mohla být variabilnější, kdyby neměla číslované fog of war karty. Mapa je zbytečně stále stejná. V alfa verzi číslované nebyly.
3) Zabugovaná kniha misí. Bez BGG se stoprocentně někde zaseknete.
4) Rambo First Blood je tutorial. Proč není v krabici a kupuje se separé?? Ve First Blood mělo být podle KS více módů hraní, ne jen čisté solo.
5) Rambo 3 je moc jednoduchý. Chápu, že autoři chtěli změnit dynamiku hry, což se povedlo, ale vyloučení hrozeb a časovače je až moc velký zásah do mechaniky hry. Pak už tam skoro nic nezbývá. Mapy jsou nádherné a velké, ale dají se přeběhnout až překvapivě rychle. Na KS nicméně jsou vidět minimálně karty hrozeb. Něco se nestihlo?
6) Odfláklá produkce. U artworků jde většinou o fotky z filmu. Což je v pohodě. Některé jsou stylizované filtrem, což je v pohodě. Ale jiné ne. Proč? Proč jsou ve hře fotky, které nejsou z filmu? Kvalita figurek je tristní.
7) Nedotažené promo postavičky Ramba. Jsou sice většinou fajn, ale budete s nimi mít v některých misích problémy. S berserkrem hned v první a druhé po prvním výstřelu ;-) Luk vypadá papírově skvěle, ale je dost těžký na hraní.
8) Hlavní designér hry Chris Batarlis občas radí na BGG zmateným hráčům úplné nesmysly a jím řízený game play byl plný chyb. Vypadá to jako by tu hru navrhl, ale vůbec nehrál.
KS jsem nesledoval a haluzově jsem na to minulý týden narazil. Tzn. čistá hlava ohledně kampaně. Po přeorganizování komponent v krabici, obalení karet a přípravě některých figurek hrdinů na malbu můžu konstatovat, že to zatím za pořízení stálo. Úplně na mě dýchla atmosféra předlohy. Tak snad budu mít stejný pocit i při hraní.
Jediná zásadnější připomínka je k těm figurkám. Dá docela zabrat zjistit, kdo je kdo. Bez barevného tuningu to nemá smysl hrát.
@louza Máme odehráno ve čtyřech první a druhou misi. Každou dvakrát. Úspěšně jsme zatím dokončili jen jednou tu první. Postupně přicházíme na nové a nové možnosti vzájemné kooperace. Věřím, že napotřetí tu druhou misi dáme. Musím přiznat, že tohle se mi líbí. Prostě se musíš učit, aby jsi to zvládl. A skupina je tím učením viditelně čím dál silnější. Trošku však kazí dojem některé nejasnosti a kiksy. Už jen ty popletené šipky na deskách džungle dokážou zmást.
Pravidla nejsou špatný. Naopak oproti Batman Gotham city jsou excelentní. Ale některé pokyny na kartách by mohly být přesnější.
Za mě to má potenciál být velmi dobrou hrou. Uvidíme, co budu říkat po dalších partiích.
@Dooby Ano, na mapě a některých fog kartách chybí kromě otočených šipek někdy i důležité checkpointy. Hra v podstatě podporuje dva módy hraní, skrytý a pistolnický. Ty první dvě mise měly být asi výukové pro ten stealth mód, ale tím jak je to nedotestovaný, tak autorům asi nedošlo, že ve větším počtu hráčů tohle bude skrze kruté podmínky k prohře a málo kol docela tvrdá škola. Teoreticky se dají vyhrát i za Ramba s kulomentem, ale vyřešit je je docela puzzle. Vydržte. Můžu slíbit, že od třetího kola hra ve tlaku znatelně poleví směrem ke lepší hratelnosti. Jsou tam sice podivnosti, jako mise se člunem, ale obecně se to celkem dá.
Po zhruba deseti odehraných hrách v rámci první až čtvrté mise musím konstatovat, že je to prostě dobrý. To co tu je zmíněno, vesměs platí. Ale hra je to výborná a má to tu Rambo atmosféru. Všechny hry jsme jeli ve čtyřech.
Co se mi hodně líbí je, že jakmile špatně přistoupíte k řešení cíle mise a nebo se nějací jedinci trhnou a nespolupracují, tak nemáte šanci. Z mého pohledu je to zatím adept na pět hvězdiček přes veškeré chybky. Kdyby to nebyl Rambo, ale nějaký anonymní bojovník tak čtyři.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
SideQuest NEMESIS
Akt. cena: 370 Kč
Končí za: 22 hodin