Race for the Galaxy: Rebel vs Imperium

xxxxxxxxxo hodnoceno 35x (Seznam vlastníků)

Race for the Galaxy: Rebel vs Imperium - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Rozšíření pro hru: Dobyvatelé vesmíru
Počet hráčů: 1 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: karetní hra, ekonomická
Čeština: není
Vydavatelé: Rio Grande Games
Autoři: Thomas Lehmann
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook

Galaktické soupeření pokračuje

Autor: Bacil | 15.3.2010 | 6

Race for the Galaxy: Rebel vs. Imperium

Rebelové proti Impériu je druhé rozšíření Dobyvatelů vesmíru, vydaných u nás firmou Albi a jako u prvního rozšíření, česká mutace se nechystá. Fanouškovi nezbývá, než aktivovat znalosti cizích jazyků.

Tematicky se ve hře stupňuje konflikt mezi Impériem a rebelujícími světy, velký prostor dostávají mimozemské a „zelené“ karty.

Hra obsahuje sadu akčních karet pro šestého hráče, nějaké bodové žetony, tři startovní světy a 41 herních karet. Dále obdržíte 5 nových destiček cílů a další žetony pro solitérní hru. Nový herní mechanismus umožňuje dobývání planet soupeře, s tím souvisí i obsažený herní materiál: počítadla vojenské síly a  24 dřevěných kostiček sloužících jako značky (polovina je pěkně růžovoučkých).

 

Tak jako v základní hře měly největší význam planety novinek a těžební, zde vstupují do hry žluté mimozemské, jejichž planety jsou sice drahé na vyložení  (mají hodnotu i 7 nebo 8), o to více bodů z nich však na konci máte. Význam mimozemského směru snažení podtrhuje karta cíle za tři první vyložené žluté karty a zejména šestková technologie, která vše zhodnotí ještě jednou.

Smysl dostávají i světy produkující genetický materiál, které se dříve zdály být pouze do počtu, z nich konkrétně ty se zelenou značkou chromozómu X a zvýrazněným názvem Vyspělý (Uplift). Zde se objevují nové karty tohoto typu, cíl za jejich vykládání, technologie s bonusy a zastřešující šestková technologie.

Co se týká uvedení názvu Uplift v českém vydání jako Vyspělý: Tedy, výraz vyspělý je stejně dobrý, jako spousta jiných, jde ale o kontext a gramatické „směry“. Vyspělý (vodorovná šipka) znamená stav, kdy nás nezajímá, co bylo před tímto stavem, je to prostě na úrovni. Vy-spělý (šipka šikmo nahoru) určuje, že se z něčeho „podřadnějšího“ vývojem stalo něco lepšího, vyspělo to. A to přesně je Uplift – rasy uměle vytažené  ze zvířecí existence (zde mimozemšťany) na úroveň myslícího společenství. Navíc tento název odkazuje na stejnojmennou SF sérii Davida Brina, která v češtině vyšla jako Sága o Pozvednutých… Tolik k termitům.

 

Hráčsky nejatraktivnější se na první pohled zdá možnost přebírání vyložených vojenských planet soupeřů. O nějakou zběsilou řežbu však nejde. Dobývání má totiž spoustu podmínek. Předně: bojuje spolu Impérium a spojené světy rebelů. Z toho vyplývá, že musíte reprezentovat jednu ze znepřátelených stran, a to konkrétně pomocí vyložené karty Imperium Seat nebo Rebel Alliance. Ve chvíli, kdy jste se prohledali balíčkem až k některé z nich a draho ji vyložili (jsou to šestkové technologie), můžete ve fázi osídlení (ovšem místo vyložení své planety) zaútočit na vojenskou planetu jiného hráče. I zde je podmínka, tzv. zranitelnost: útočím-li jako rebel, musí mít napadený hráč vyloženu alespoň jednu imperiální kartu (fialový zvýrazněný nápis) jako znak zranitelnosti (ale nemusí jít o cíl útoku). A obráceně. Pak se z počítadla odečte vojenská síla útočníka i obrana napadeného světa a v případě shody či převýšení obrany se karta přesune na území útočníka. Já jsem body získal, soupeř ztratil a navíc jsem mu nejspíš snížil jeho celkovou sílu, jelikož spousta militantních světů celkovou sílu zvyšuje. Existuje i třetí karta (ve dvou kusech) umožňující převzetí – jednorázová Imperiální maskovací technologie, kdy zranitelností vůči ní je vojenská síla větší jedné. Kartu po použití, ať úspěšném či nikoli, odhodíte.

Shrnuto: v malém počtu hráčů se nestane často, že by na převzetí došlo, prostě se k potřebným kartám nedostanete, čili se na tom nedá postavit  herní strategie. Ale pravidla nabízejí pro hru dvou hráčů možnost zvolit si stranu, umístit jako startovní svět rebelskou nebo imperiální planetu a dostat do ruky potřebnou šestkovou technologii. A pak už jen zbrojíte a čekáte, kdy budete mít převahu, abyste protivníka zdrtili. Počítejte však s tím, že jak je Impérium silné v útoku, rebelové se můžou zakopat a s kartou Rebel Pact jsou téměř neprůstřelní. Záleží, co vám přijde.  No, a vždycky existuje volba být neutrální, kopat minerály nebo vydělávat na společenských inovacích a být tím třetím, co se směje. 

 

Rozšíření (obě, není důvod si pořizovat pouze druhé, mám-li hru rád) obsahují to, co má správná expanze mít – nabízí nové herní mechanismy a strategie, zapojují další hráče, přidávají a doplňují herní motivy a celkově tvoří hru bohatší a méně náchylnou na obehrání.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Siegestorm CZ karty v obaloch
Siegestorm CZ karty v obaloch
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 4 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas