Quarriors! - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Arclight
Stratelibri
WizKids
Zvezda
Autoři: Eric M. Lang
Mike Elliott
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

o hře

Autoři hry jsou Mike Elliott a Eric M. Lang..tož to přece musí být pecka :)
2.2.2011 19:50:07

aneken, sydo, rbx
Jen tak ze zajímavosti máte všichni stejného distributora?

7.9.2011 12:47:02

videorecenze od do slova člověka posedlého Quarriors :)
http://www.boardgamegeek.com/video/9859/quarriors/reviews-without-pants-episode-10-quarriors

zajímavá videorecenze (zvlášť ten závěr :) ) od člověka který si zamiloval Quarriors a přitom nemá rád deckbuilding, fantasy a ani kostky :D

7.9.2011 13:07:07 | Upraveno autorem (porovnej)

Aneken
Příští víkend by to šlo, pravidla znám, takže tomu nic nebrání :)

7.9.2011 18:17:50

rbx
Tak to je skoda, evidentne berou Cesko jako rozvojovej svet...:(

7.9.2011 19:36:53

Aldarann
Tak ty hlavni asi ano...

7.9.2011 19:37:37

Takze vcera jsem si vyzvedl svuj kousek takze patrim mezi stastlivce co hru maji, zahrali jsme dve hry a super :) zhruba neco takoveho jsem od hry cekal a jsem vice nez spokojen.

9.9.2011 07:37:42

Falco
Jo jo, je to parada, uz se tesim, az to opet bude.

9.9.2011 07:45:48

sydo
mimochodem jsme dokonce hrali skoro dobre :) jedinna vec je to ze kouzla si muzes nechavat ready dokud je nepouzijes :)

9.9.2011 07:50:24

to Falco
Já už taky mám svého miláčka doma a sdílím podobné nadšení. Ve čtyřech je to super, ve dvou je to ale slabší, takže doporučuju plný počet hráčů. Hráli jsme i ve čtyřech hráčích do 20 bodů (podle návrhů pár hráčů na BGG), ale v těch dvou hrách, které jsem hrál, to výsledek nezměnilo a ten, kdo dojel jako první na 12, pak bez problémů dorazil i do 20-tky, aniž by ostatní nějak moc skórovali.
Jinak taky jsme to hráli skoro dobře, jenom si pro příště musím zapamatovat, že kouzla sice zůstávají v Ready area dokud je vlastník nepoužije, ale musí je použít ve svém kole (kromě kouzel s klíčovým slovem Reaction). Používali jsme kouzla i v kolech ostatních hráčů, což se podle pravidel nesmí.
Dále nám přijde trochu dost silná Strong Ooza, která kopíruje potvory. Podle FAQ kopíruje totiž všechno včetně vlastností i Glory, může se měnit každé kolo, pokud chce, ale může si nechat zkopírovanou i potvoru, která odejde ze hry. Je to celkem dost brutální žolík a přemýšlíme o jejím oslabení tím, že může zkopírovat potvoru jen ve chvíli, kdy je vyvolaná. Nebude se tedy pak moct měnit podle potvor, které hráči zahrají později. Vyzkoušíme, uvidíme.

9.9.2011 08:09:58

počet hráčů
zvláštní...Tom Vasel ve své recenzi říkal, že to je podle něj nejlepší ve dvou

9.9.2011 08:14:45

Ooza
No tak to je ovsem masakrozni!

9.9.2011 08:15:05

DD

Ad karty
Ad kouzla: pozor nektera kouzla si nemuzes nechat do dalsich tahu a musis je seslat hned. Jsou to kouzla ktera na sobe maji 'Immediate', aktualne tam patri nektera kouzla ze skupiny Growth (napr. Growth Spell).
Ad Ooze: jako urcite to neni slaba karta zase stoji 7, coz neni malo a nevidim to jako trhak a prilis silnou kostku a utrcite bez dalsiho testovani ji nebudeme nijak omezovat. Stejne tak mi prislo silne treba kouzlo Death Incantation, ktere zabije priseru do lvl 2, pripadne jakoukoliv v silnejsi variante. Vetsina priser ma max lvl2. Takze nez pristoupime k nejakym house rules tak to nejakou dobu potrva, prece jen karet je 50 takze se to jeste ruzne mixuje :)

9.9.2011 10:28:04 | Upraveno autorem (porovnej)

to DD
ad kouzla: Víme. Ale ne všechny Growthy jsou Immediate. Včera jsme zrovna měli jeden bez Immediatu, který za seslání vygeneroval 3 Quiddity.
ad Ooze: Je sice za 7, ale prostě si zkopíruješ zrovna to, co potřebuješ a můžeš to v každém kole změnit. Včera mi takhle vyhrála hru v kombinaci s mrzkými goblinky, což také dokazuje, že kupovat jen ty nejdražší potvory není vždy výherní strategie. Banda goblinků, kterým se zvětšuje obrana podle počtu potvor v Ready area je nepřekonatelná :-) Ale je pravda, že ve hře nebyl drak, to bych musel celou strategii přehodnotit.

9.9.2011 11:38:01

DD

.
Jako kazda hra se musi proste strategicky promyslet podle toho co je zrovna ve hre, co si souper koupil a podle toho reagovat.
Ale jak jsem psal abych hned rekl ze nektera kostka je moc silna po par hrach je brzo.
Kdyz jsme hrali u Toma, tak Ooze ve hre byl a urcite to nebyla rozhodujici kostka. Hlavne jsme ji hrali jeste pred prectenim FAQ, takze jsme z nej delali i znova 0/5, coz v podstate ho delalo jeste silnejsiho a i tak mi neprislo ze je ultrasilnej.

9.9.2011 13:33:43 | Upraveno autorem (porovnej)

to DD
My jsme ji hráli taky bez čtení FAQ a nekopírovali jsme Glory (vždycky tedy skórovala za 2) a zdála se nám silná. Když jsme si pak přečetli, že se kopíruje i Glory, tak nám přišla opravdu hodně silná.

9.9.2011 14:17:57

O hře
Dneska jsme odehráli po sobě asi 7 her a jsme ze hry nadšení. Žádná z těch 7 her nebyla stejná, někdy byly na výběr jen slabé nestvůry, které se vyvražďovaly navzájem, někdy jen samí obranáři, které nešlo zabít, někdy masité potvory, které nekompromisně drtily jakýkoli odpor (dračí přebíjená je napínavá jako ďas!). Někdy jsem měl odemletý balík, že jsem točil pořád skoro všechny kostky dokola díky portálům a nízkému počtu kostek, někdy jsem měl velký balík a modlil se, ať přijdou ty správné kousíčky a hlavně ať dobře padnou. Některé hry byly vyhrané poměrně s přehledem, některé byly těsné až do konce. Prostě rozmanitost... A to já u hry rád.
Po dnešku mohu bez jakýchkoli výčitek prohlásit, že nevyhrává ten, kdo jako první koupí draka. Oběma mým protihráčům se v 1. kole podařilo koupit draka (mi ne, ani nevím, jestli jsem vůbec nějakého měl) a stejně se mi je podařilo nějak umlít. Kupovat nejdražší možnou potvoru taky není vždycky výhra a je potřeba přizpůsobovat balík tomu, co je v Divočině a co kupují ostatní (už jsem tu říkal, že jsem jednu hru ujel na goblinech a oozách). Některé potvory a kouzla taky tvoří celkem chutná komba, která ale nejsou většinou úplně okatá a projeví se až s trochou zkušeností a zkoušení. Možná trošku nevýhodu vidím v tom, že hodně často se na stole vyskytne potvora, která je prostě nejlepší a musí ji všichni mít (Defender of the Pale je prostě masér a ten zdražovací je ještě masérovitější), ale s tím už člověk nic nenadělá a ty kostičky se strašně rychle vyberou. Přitom jsme ale nezaznamenali, že by mělo pořadí hráčů vliv na výherce (párkrát vyhrál 1. hráč, párkrát poslední, akorát Leech furt prohrával, chudinka). No, prostě řachanda a se správnými spoluhráči ještě větší. Leechovi sousedi nás asi neměli moc rádi, ale naštěstí jsme nehráli tak dlouho, abychom rušili noční klid :-)

10.9.2011 00:06:40 | Upraveno autorem (porovnej)

Reakce
Musím reagovat, abych vám setřel ten Kadaverem namazaný med kolem huby ;)

Začnu od konce. Jsou to kostky a pořád to budou jen kostky a ne karty. Čili ačkoliv si kupujete nějaké vlastnosti na kartě, pořád máte zhruba 18%, že to co byste chtěli (ten nejsilnější level příšery) padne.
Takže můžete mít ty "nejlepší" kouzla a příšery, ale stejně vám to může být prd platné pokud máte smůlu.

To považuji za nejzábavnější a zároveň nejvíc frustrující.
+ i -

Teď popořádku:

Jsou to kostičky, malinké, sladké, rádi s nimi budete házet. Až na ty, kteří kostky nemusí... ano mluvím k vám úchylní paralytičtí eurovkáři :P
+ i -

Variabilita hry je opravdu veliká. Variací karet je hromada k tomu, aby zabavila ty nejzavilejší "variabilníky". Jenže právě zde je zakopaný pes a právě zde nemohu souhlasit s Kadaverem:
Problém je totiž v tom, že už od začátku můžete za quiddiity (pokud vám hod přeje) koupit jakoukoliv kostku. Prostě jakoukoliv!
Pak si nakrásně, jak píše Kadaver, můžete vymýšlet komba z támhletoho kouzla ceny 4 a příšery ceny 3. Když vám padne na kostkách 7, tak nebudete dvě kola čekat na toto "kombo". Koupíte si přeci kostku kouzelníka! Proč? Protože kouzelník se sám silou přibližuje tomuto kombu a nemusíte na nic čekat a máte to hned (jako v životě je to příliš lákavé).

Nakonec si poté, co soupeři projel (zaskóroval) dvakrát drak a vy si "smolíte" své kombo, řeknete: "Čert to spral a příště si koupíte draka taky".
Ovšem toto celé zase rozbije pravděpodobnost na kostkách :D

+ i -

Řešení je několik:
Asi to nejzásadnější by mohl být - nákup více kostek ve svém kole.
Ovšem tady zase narážíme na to, že schopnost např. draka je natolik lákavá, že vám to stejně nedá ;) (Opakuji jsou to pořád jen kostky ;))
Také by bylo záhodno zkusit - házet jen 5 kostkami (a ne šesti).

Nečetl jsem všechny komentáře na geeku, ale určitě si komunita vymyslí spoustu řešení.

S tím vším vidím spojené por mne jasné mínus. A to je pocit "deckbuildingu" (v našem případě dicebuildingu). Díky výše zmíněnému nemáte pocit, že se pokousáváte k lepším kostkám (tak jako například v Dominionu nebo Thunderstonu, popř. Ascensionu)

jasné -

Rada na závěr.
Když budete ke Quarriors přistupovat jako k béčkovému filmu na který jdete do kina, nemůžete být zklamáni.
Pokud ovšem od nich čekáte fantastickou podívanou, budete nepříjemně zklamáni :(

Milovníci kostek radujte se. Odpůrci plačte! Tahle hra není pro vás...

10.9.2011 08:49:21

to Leech
jsem odpurcem jen specifickych kostek. presneji receno tech malych a malinkych
potrebuju do ruky ostku, ktera neco snese a ne ze ji odfoukne vzpominkovy vzdech rachitickeho dedecka (viz. titan)

tak ted nevim jestli jsem uchylny paralyticky eurovkar nebo mam i nadale Quarriors zvazovat (e;

10.9.2011 09:11:27

Nebuďte srabi a...
... dejte někdo tu.hru do aukce, myslím že by to bylo zajimavé :-)

10.9.2011 09:13:15

ad Leech
Leech to shrnul velmi dobře a ne úplně dobře pochopil záměr mého příspěvku. Nebylo mým záměrem říct, že tahle hra je to nejbožejší, co jste v životě hráli a už nikdy nebudete hrát nic jiného. Ta hra zdaleka není dokonalá a určitě nesedne každému, protože je v ní obrovská porce náhody. Leechovi prostě včera nepadaly kostky, neměl štěstí, tak nevyhrál. A jak včera správně podotkl, oba jsme začali nakupovat stejně, měli jsme podobné kostky, ale já jsem měl prostě větší štěstí. Proč ale lidi hrajou třeba Vrchcáby, o kterých se tvrdí, že jsou sice hodně o náhodě, ale zkušenější hráč i přesto vyhrává častěji (ale nevyhrává vždy)? Quarriors jsou podle mě na tom podobně, ale samozřejmě se můžu mýlit a po dalších x hrách zjistím, že je to tak není. Z toho všeho samozřejmě plyne, že pro hráče, kteří nemají rádi náhodu, bude tahle hra spíše frustrující. Plány v této hře mají takovou blbou tendenci zásadně nevycházet. Teda kromě mě, mi vychází vždycky :-D
Co teda bylo cílem mého příspěvku? Reakce na připomínky, které mělo hodně lidí na BGG. Někteří považovali nákup nejdražší potvory, na kterou máte, jako nejlepší strategii, tak jsem si dovolil s tím nesouhlasit. Někteří měli problém s tím, že vyhrává hlavně první hráč, s čímž taky nemůžu souhlasit. A k tomu jsem dodal, že ta hra je rozmanitá, i když tam je vlastně jen 10 typů nestvůr a 5 typů kouzel (naštěstí jsou všechny v několika exemplářích s různými vlastnostmi a to tady hraje velkou roli), a každou hru je dobré hrát něco jiného. Včera v čajce se nám např. stalo, že na stole byly samé potvory s vysokou obranou, ale žádná s velkým útokem, čímž pádem byli třeba asistenti v pohodě, protože se schovali za Defendera a nikdo na ně nemohl. Takže vyhazovat z balíku asistenty nebyl úplně nejlepší nápad a i kdyby nepřišel Defender, tak by většina asáků přežila, protože by je nikdo neměl možnost zabít kvůli nízkým útokům.
Co se týče nákupu nebo nenákupu draka... Draka si koupíte vždycky, když na něj máte, o tom se opravdu nemusíme dohadovat. Má prostě nejlepší poměr cena-výkon. Ale nejprve na něj musíte mít. A co se stane, když na něj nemáte nebo není na stole? No dobře, tak si koupíte Defendera (a to se mi na té hře nelíbí). Ale když není ani Defender k mání, tak to už si jo rozmyslíte, co se vám nejvíce hodí do balíku a jestli něco nejde mezi sebou zkombit. Jo a jinak v poslední hře se nám stalo, že si nikdo nekoupil kouzelníka, i když na něj měl, protože měl úplně na nic vlastnost v tom rozložení potvor, které bylo na stole. Takže kouzelník taky není úplně vždy jasná výhra.
Další chybu vidím v tom, že některé potvory jsou jasně předražené a některé jsou dost nedodražené (ať už takové slovo existuje, nebo ne).
Další nevýhoda je to, že zaostávající hráč už má hodně malou šanci se dostat zpátky do hry. Někteří hráči s tím chtěli několikrát seknout při hře a zahrát něco jiného a dostavila se frustrace. Naštěstí je hra poměrně krátká (dá se dohrát cca za 45-60 minut i se setupem), tak to není takové hrozné. Ale nedoporučuji ji pro lidi, kteří dokáží rychle propadat frustraci. A když takové máte jako spoluhráče, tak vám dokáží velmi rychle otrávit celou hru. Musíte to prostě brát s nadhledem, v další hře to bude lepší :-)
Další nevýhoda je poměrně dlouhý setup a teardown. Než vytáhnete všechny ty správné kostičky z pytlíčků a naskládáte je na stůl, tak to prostě trvá. Čas setupu i teardownu se ale výrazně snižuje s počtem hráčů, kdy se všichni čtyři hráči klidně můžou zapojit a mají to hned. Druhou možností by bylo přehodit komponenty do nějaké vhodné plano krabice s přihrádkama na každý typ kostek. Tím by nebylo nutné se šušňat s malými pytlíčky, ale měli byste kostky pěkně v přihrádkách rychle připraveny k vytažení. To vše ovšem za cenu zahození původní plechové krabičky, která je opravdu mňamózní.
Co se týče pocitu deckbuildingu, tak já jsem tam ten pocit měl. Když jsem měl na konci hry třeba jen pár kostek v pytlíku a dokázal jsem je pomocí portálů vytáhnout skoro všechny, tak to byl rozhodně typický deckbuildingový zážitek. To, že mi pak na kostkách nic nepadlo je druhá věc... Ale ta pravděpodobnost hodu něčeho tam byla a byla podstatně vyšší, než na začátku hry. Takže tady si s Leechem dovolím nesouhlasit.

Rada na závěr.
Berte Quarriors jako oddechovou rychlou hru, při které můžete zahodit každodenní starosti a prostě jen kulat kostičkama, přitom s dostatečnou lehkou taktičností, aby to nebylo jen o náhodě. Vězte ale, že náhody je ve hře opravdu hodně, takže od ní nečekejte nic velkého a už vůbec ne nic náročného... Ale když se chcete zasmát, pobavit (což se přenásobuje v dobré společnosti hráčů) a nevadí vám náhoda, tak by Quarriors MOHLI být hra pro vás. Hra má svoje chyby, dokonce bych i řekl, že jich má dost, ale tady prostě platí, že celek je více než součet jednotlivých částí. A mohu vám zaručit, že pokud už hru vytáhnete, tak nezůstanete jen u jedné hry (ať už kvůli zábavnosti nebo kvůli zdlouhavému setupu a teardownu :-) ).

10.9.2011 12:54:55 | Upraveno autorem (porovnej)

kadaver, Leech
Obdivuji podrobnost vasich prispevku, za me jen mohu rici, ze tahle hra ma fakt koule :)

10.9.2011 13:04:24

to sydo
Já bych o ní zrovna neřekl, že má koule, ale že má kostky. Ale je pravda, že s pytlíčkem se tam taky hodně třepe ;-)

10.9.2011 13:12:22

to ndru
Kostičky v této hře jsou celkem dost malé, tak nevím nevím, jestli Ti bude vyhovovat. Délka hrany kostek je tady jen 1,3 cm.

10.9.2011 13:27:36

to Kadaver
Nechce se mi to už číst... :P
Nemohl bys to strukturovat? ;)

V podstatě jsme se shrnuli navzájem.

Jen pár poznámek:

1. Nemohu nesouhlasit, že některé nestvůry (například kouzelník o kterém píšeš) by byly v určité kombinaci žádanější. Tak toho by si nekoupil nikdo i kdyby byl v jiném setupu ;) Proč? Protože má prostě hloupou abilitu (a poměrně dost dalších), a vždycky radši kdokoliv sáhne po nestvůře s abilitou, která je jistá už v tak náhodné hře :P

2. Setup je svižný pokud ho nedělají hrábla... ;)

3. Slovo "build" pro mě představuje stavět něco od základů přes zdi, věže, atd.
V této hře jsou základy... nic... pak nějaká ta nosná zeď... zase nic... a zlaté věže hradu.

Chybí mi ten pocit, že jsem si konečně našetřil na tu voňavou potvoru, co stojí trochu více a sním si dále o těch krutopřísných masérech někde na konci... :(

A nakonec si ještě přihodím poleno do výběru kostek.
Co je lepší? Vzít si potvoru co má nějakou kombící vlastnost s něčím jiným levněji a když to možná vyjde, tak budou soupeři v prachu nebo si vezmu defendera, který mi udělá body stoprocentně (téměř)?
Nejsem idiot a při délce hry a rychlosti sbírání bodů bych byl idiot ;)

Ovšem pokud bys chtěl, tak se můžeme dohodnout a testovat hru a její komba a to jestli funguje dobře i jinak.

HOWGH

10.9.2011 14:14:24

to Leech
Strukturuju do odstavců, jako každý normální člověk a jako každá normální literatura.
ad 3) Pro mě build znamená, že na začátku neudělám nic a postupně se to zlepšuje, případně se mi zvětšuje pravděpodobnost, že něco udělám. To přesně v té hře je. Na konci mám úplně jiný (a mnohem efektivnější) balík, než na začátku.
ad výběr kostek) Celou dobu tady tvrdím, že Defender je přeboostěný a ty ho použiješ v příkladu... Ano, jak už jsem říkal, Defendera prostě koupíš vždycky, ale co když Defender není? Koupíš si toho Deathdealera za 6, který skóruje za zabití potvory, nebo si raději vezmeš Portál za 4, kouzlo, které Tvým potvorám zvedne obranu za 4, nebo Hagu za 5, která snižuje útok ostatním, nebo třeba ducha za 3, který se za zničení základní Quiddity kostky vrátí do Ready Arey, nebo kouzlo za 4, které všem Tvým potvorám přidá útok? To je rozmezí 3-6 Quiddity a všechno jsou to opravdu zajímavé možnosti podle toho, co se snažíš uhrát a co se snaží uhrát ostatní. Druhá otázka je samozřejmě, jestli to má vůbec vliv, ale já si myslím, že jo.

10.9.2011 15:45:53

Charitativní aukce

Malá velká dobrodružství - dobročinná aukce
Malá velká dobrodružství - dobročinná aukce
Akt. cena: 1100
Končí za: 16 hodin

Všechny tyto aukce >>

Vybíráme z Bazaru

Battlelore
Battlelore
Akt. cena: 620 Kč
Končí za: 16 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas