Projekt A.R.T.: Zachraňte umění

xxxxxxxooo hodnoceno 14x (Seznam vlastníků)

Projekt A.R.T.: Zachraňte umění - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 40 min
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
TLAMA games - logo
Autoři: Benoit Turpin
Florian Sirieix
Rok vydání: 2023
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Jste členy speciální jednotky  ART RESCUE TEAM usilující o nalezení a záchranu kradeného umění. Vaším úhlavním nepřítelem je „Bílá ruka“, prohnilá organizace zodpovědná za odcizení nespočtu uměleckých děl nevyčíslitelné hodnoty ze všech koutů světa.

O co ve hře jde:

Projekt A.R.T.: Zachraňte umění je kooperativní hra, v níž všichni hrají společně proti hře. Úkolem hráčů je včas objevit a zachránit umělecká díla a bránit organizaci "Bílá ruka", aby ovládla klíčové lokality. Hráči dobírají a hrají karty misí, shromažďují a používají různé zdroje (palivo, vysílačky, zbraně), získávají spojence (tj. bonusové kostky), pohybují se po mapě a svádí souboje s Bílou rukou. Stěžejní a zásadní je domluva mezi hráči a pořadí hraní jednotlivých akcí.

Příprava hry:

Hráči zvolí jednu ze šesti map, na které chtějí hrát a zvolí si obtížnost. Každý hráč si vezme jednu postavu, její figurku a kostku. Své figurky hráči umístí na počáteční město. Na každé město se dále umístí žetony Bílé ruky dle pravidel zvolené mapy. Na desku dodávky se připraví výchozí zdroje celé skupiny (jsou vždy společné!): žetony paliva, zbraní a vysílačky. Dle zvolené obtížnosti si každý vezme určený počet žetonů zdraví. Všechny zbývající žetonky slouží coby dostupný inventář-rezerva. Dále se zamíchá a připraví balíček karet misí - na 12 kartu odspodu se umístí destička konce.

Průběh hry:

Každé kolo má 4 fáze:
A - Mise
B - Pohyb
C - Boj
D - Konec kola
 
Ve fázi Mise si každý hráč dobere 2 karty a jednu povinně zahraje. Pořadí dobírání karet a jejich hraní je libovolné. Hráči by se měli na akcích pečlivě domluvit, ale nesmějí si své karty ukazovat. Při zahrání se postupně vyhodnotí všechny pokyny (řádky) na kartě. Důsledkem je spotřebovávání a získávání zdrojů a zdraví, šíření agentů Bílé ruky a získávání stop. Pomocí žetonů zdraví lze nahrazovat chybějící zdroje. Při získání tří shodných stop (ikon uměleckých předmětů na kartách) se ve shodně označeném městě objeví žeton uměleckého díla (bedýnka). Nezahrané karty se odhodí.
 
Ve fázi pohybu se všichni mohou libovolně pohnout. Za pohyb z města do města se platí žetonem paliva ze společné zásoby.
 
Ve fázi boje mohou hráči dobrovolně bojovat proti agentům ve městě, v němž se nacházejí. K tomu slouží hody kostkami. Za vysílačky lze nakupovat bonusové kostky (spojence), hody lze navyšovat pomocí zbraní nebo přehazovat pomocí karet stop. Síla nepřítele se mění podle toho, kolik je ve městě žetonů Bílé ruky a podle stavu na stupnici se získanými uměleckými díly.
 
Pokud figurka hráče na konci fáze pohybu stojí ve městě s uměleckým dílem kde nejsou agenti, nebo pokud je porazí v boji, získává toto umělecké dílo a umístí ho na stupnici uměleckých děl. Čím je stupnice plnější, tím jsou agenti Bílé ruky silnější.
 
Na konci kola se zkontroluje počet agentů Bílé ruky v jednotlivých městech. Pokud je jich někde 5 a víc, je město ztraceno. Hráči do něj nesmí vstupovat ani jím procházet a pokud by tam měli být umístěni další agenti Bílé ruky, jsou umístěni na speciální pole, kde trvale zvyšují sílu nepřítele.
 

Konec hry:

Hráči vyhrávají, když získají požadovaný počet uměleckých děl. Musí to stihnout do konce kola v němž je v balíčku misí odhalena destička konce.
Hráči prohrávají, když některý z nich přijde o všechny žetony zdraví nebo když na mapu nelze umístit žeton Bílé ruky či ztraceného města, protože dojdou, nebo když je některý hráč obklíčen ztracenými městy

Autor: zacinajici

Další názvy této společenské hry

Vybíráme z Bazaru

Agricola v CZ (Mindok) + rozšíření
Agricola v CZ (Mindok) + rozšíření
Akt. cena: 1250 Kč
Končí za: 21 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas