Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 6 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 120 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | REXhry CMON Limited |
Autoři: | Alex Olteanu Marco Portugal |
Rok vydání: | 2022 |
Sdílej: |
Už jste hráli?
Nazdárek,
už jste si někdo zahráli? Mně dorazilo, mám nastudováno a nejdřív zkusím sám, potom s přáteli, tak mě zajímá, jak to vidíte vy ostatní? Jaké to je v různém počtu? :) Popřípadě nějaké názory či postřehy? :)
Ahoj, no já jsem rozbalil a musím ještě projít pravidla (a slepit 3 figurky). Zahrajeme snad příští týden, máme s dětmi jarní prázdniny tak vezmeme s sebou základ a vyzkoušíme.
Máme za sebou 2 hry ve dvou hráčích. Při první hře to šlo děsně pomalu jak jsme zápasili s přípravou a pořád hledali v pravidlech. Druhá už byla lepší, pravidla jsou nakonec vcelku logická a přehledně sepsaná. Přijde mi to jako takové vyladěnější zombicide. Super je, že se každá postava hraje jinak, mají zajímavé mechanismy. Hraničář hraje “oko bere”, paladin má svoji magii, musíme vyzkoušet ještě ty ostatní.
Herně je to zatím docela lehké, až jsme hledali jestli to nehrajeme nějak blbě ohledně množení potvor. Snad přijdou scénáře s vyšší obtížností nebo si tam holt přihodíme nějakou potvoru s vyšším levelem.
@jirkau Také máme za sebou už dvě hry, a máme to podobně - vylepšený a zábavnější zombicide hlavně z důvodu asimetrie postav a ohromného množství skilllů a lootu.
Každopádně už jsme se setkali se zajímavými momenty, jako třeba dvě roaming monstra naráz a vyvolání více skupin příšer - pak se může lehce stát, že je jedna postava dos rychle dead :D Takže věřím, že určitě příjdou těžší questy, než ty první dva.
Dále jsem se díval na pravidla bossů a musím říct, že na to jsem také zvědavý.
První hra trvá dlouho, ale pak si člověk zvykne a už to celkem jede. Za nás zatím dost příjemný dungeon Crawl. Také jsem hodně zvědavý na Campaign mode.
@Jakup nám to trvá dlouho zatím pokaždé … začneme hrát v šest a v osm zdaleka nejsme hotovi :-) Hraju s desetiletým synem a dost to žere čas, ale zase si každý tah užívá. Baví nás to i po 5 hrách, musíme zapojit kampaň mode.
Taky mame 2 hrani za sebou. Prvni v sesti lidech a zasadne to nedoporucuji. Vyhodnoceni utoku se muzu klidne protahnout a cekat na tah i klidne pul hodiny nepotesi. Druhe hrani uz bylo ve trech lidech a rekl bych ideal. Dalsi problem je s mnozstvim figur pokud budete hrat ve vice lidech moby se vam nevejdou skoro na hraci plochu. Ale jinak tedy nadseni. Opravdu Diablo na stole :)
..DeskoHerky Teplice..
Souhlasím. 2-3 lidi ideál a prožitek je opravdu super - deskoherní diablo :D :) těším se na vyzkoušení kampaň módu. V 6 lidech si to neumím představit a věřím, že to není pro 6 úplně uzpůsobené jak časově tak prostorové na herním plánu. Už když se nám ve dvou sešlo víc mobek a roaming Monster, tak bylo těsno.
Já to říkal už dříve, jak tu píšete, že je to vyladěnější Zombicide. Ale česky to nikdy nevyjde - zato Zombicide vyšla jednička, černý mor, zelená horda, dvojka a beztak se plánují další a přitom je to pořád dokola na stejné brdo! Nechápu to :-( … proč nám nevydají toto česky, proč posté sto samé.
@Derecho pravda. Stejně nevěřím že něco překoná Black plague. Možná teď to nové vypadá sympaticky, mám na mysli Undead or alive - ale furt na stejné brdo, završeno teď kompletním zahozením krásného potenciálu Marvel tématiky, která je zas ZC oblečený do Marvelu se spoustou plastu, jehož KS bonusy jsou jen opakováním základní krabice….
Massive darkness by si zasloužilo více lásky a nějaký ten přeložený retail. Už jen kvůli opravdu skvělým asymetrickým hrdinům. Což mě na tom opravdu baví a je to věc, která mi v ZC chybí.
Ja bych to nevidel jako vylepseny Zombicide. Mam obe hry a kazdou bych polozil na stul u jine prilezitosti. Napr Zomb. v sesti neni vubec zadny problem. Zahraje se scenar z kampane a max popcornova zabava. MD bych zase videl nekdy na nejake vikendove hrani ve 3 lidech. Vetsi kampan zakoncena poradnym bosem. Tam ten jeden scenar nedokaze uspokojit :) Obe hry proste uziju
..DeskoHerky Teplice..
Hraji kampaň z Heavenfall v single a je to super.. Díky mechanice, že se násobí zdraví a nepřátelé počtem figurek, je hra dobře hratelná v jakýmkoliv počtu. Což mi přijde lepší oproti Zombicide, kde hrajete vždycky za 6 hrdinů.
Nedávno jsem hrál jedničku, tak můžu porovnávat.. Pravidla jsou lehčí a méně komplikovaná oproti 1 a odpadli některé věci z jedničky. Celkem se to lépe hraje. Ale musím přiznat, že po první hře jsem měl rozporuplné pocity a chytla mě až po delším hraní. Nicméně jednu velkou výtku bych našel. V základní hře není kampaň mód a hrajete jen scénáře.. V prvním díle byli v základní hře pravidla na úpravu hry v kampaň módu a možnosti hraní misí za sebou, kde se postava pomalu vylepšuje a tahá sebou věci.. Ve 2 to není a kampaň mód se kupuje zvlášť v rozšíření Heavenfall :( Byť musím uznat, že oproti prvnímu dílu je lépe udělaný (nehrajete jednu misi za druhou, ale vybírate si svůj osud a některé mise na poprvé hrát nebudete, level 1 - 10) Vychytali, abys neměl mraky předmětů..Škoda, že to není zdarma v základu..
Jdu se zeptat na dojmy v solu? Má to cenu? Zombicide nijak zvlášť nemusím, jednoduchý dungeon crawling mi ve sbírce chybí (na opulentního Solomon Kana není vždy nálada).
Jak je to s přípravou a úklidem? Nestrávím u toho víc času než u hraní? A je tam nějaký příběh, nebo je to čistý hack and slash?
Objednal jsem základ v češtině od Rexíků v předobjednávce tak jsem zvědavý.
Tak jsem objednal obě CZ krabice a k tomu všechni, co se dá ještě sehnat z KS anglicky. Jsem na to hodně zvědavý, jestli je to fakt vylepšené zombicide.
Máte někdo dojmy ze solohraní?
@Bilajz86 @Dansemacabre Příval temnoty hraju dvouruč v sólu. Zombicide jsem v sólu ani nezkoušel, protože mi přijde jako (a teď mě prosím fanoušci ZC nebijte) super partyovka, kde je zábava založená primárně na tom jakou se mi povedlo s mojí “absurdní” postavou (jeptiška) dát ránu a co nejvíc toho zabít. Ve skupině lidí mi to přijde jako naprostá pecka a super zábava. Naproti tomu Příval temnoty je díky vyšší komplexitě postav a jejich asymetričnosti příjemná zábava právě i pro jednoho. je zde nějaká míra strategie, dobře vyvážená náhoda se zábavou. Jde o trochu komplexnější zážitek, než ZC, ale pořád pěkná oddychovka. Máte hromadu předmětů a velmi přístupný způsob jak je často měnit. Zůstává tak zábavnost i spousta monster, ale přibývá za mě trošku hráčtějších prvků. Vývoj postav je velmi rychlý. Sólo jsem rovnou začal dvouruč, protože hra není nijak složitá a kooperace dvou hrdinů (paladin aury a zloděj pasti) je skvělá. Za mě jak už zaznělo, nesrovnával bych úplně obě hry, protože podle mě je každá zaměřena trochu jinak a dělají to podobné odlišným způsobem. k PT bych rozhodně ve víc jak max 4 nesedl u ZC to mám naopak.
Jaká je variabilita scénářů? Trochu se bojím toho, že tam je jen 8 oboustranných desek s mapami. U retailového ZC to bylo vždycky málo a rychle se to vyčerpalo, o variabilitě map ani nemohla být řeč.
A pak ještě detail: jak je to s kombinací CZ/ENG? je to v pohodě s ohledem na zadní strany karet a pod.? (jestli to jde zamíchat a nebude to poznat)
Další scénáře jsou na CMONu ke stažení. Je to rubacka, pokud je to jak v ZC, tak tam jsme si scénáře dělali sami. Půjde hlavně O obtiznost, kterou pak doporucuji zvýšit, dle návodu na BGG.
ZC ale má těch mapových dílů pro tvorbu scénářů podstatně víc. Pro každou variaci (Black Plague, Green Horde, Invader i moderní) vyšly nové díly v každém rozšíření, tady mimo těch 8 základních desek další nejsou (nepočítám desky z první hry, ty se sehnat ani nedají).
Já se musím dokopat a co nejdřív vyzkoušet, problém je, že nemám šanci rychle nabarvit, což jsem se vždy snažil, nejdřív hodit do barvy a pak teprve na stůl. Zombicide černý mor i se Zelenou hordou jsou srdcovka, využívám ale především základních mechanismů a tvořím si vlastní scénáře s použitím vlastních "dlaždic", jsou to pak úžasné zážitky kdy často spíš dělám pána jeskyně a šest hráčů se snaží třeba 4h dohrát scénář. Nesouhlasím ale s tím, že Zombicide je party hra (fuj ty nesnáším :)), dokáže potrápit a vybít skupinu a člověk musí být laděn na rpgčka a fantasy, záleží dost jaká rozšíření přidáte atd.. ale jinak ano, pravidla jsou jednoduchá a je to hra s kostkami. Na příval se hodně těším, jen mi dost hooodně vadí základní hrdinové, nejraději bych ty figurky zahodil a použil vlastní, nepřátelé jsou fajn, ale zpracování těch figurek hrdinů je za mě děsné, ale to už nějak překousnu asi, pořád lepší jak Gloomhaven :)
@jirkau s tou obtiznosti jsme taky trosku zapasili. Obecne je par castych chyb, co hraci delaji (vcetne nas).
• zivoty a mana z novych levelu se nescitaji. Jenom se pridavaji k uvidnimu levelu
• mobs se spawnuji i roaming monster (fialovem) portalu
• nasobeni zivotu RM poctem hracu
• reroll nepritelovych kostek vetsinou neplati na cerne kostky
Nicmene jo, hra neni z nejtezsich, ale snadno se da prikorenit (na bgg jsou k tomu vlakna). Mne se osvedcilo treba hazet cernou kostku i za leadera (k barevnym kostkam podle vyzbroje). Omluva za anglicky mix, hru mam z KS, tak nevim, jak rexici maji psane wordingy
K obtížnosti, mi zatím hráli jen navíc to, že nemůžete dmg přidělovat z jednoho útoku jak do mobů, tak do jejich leadera naráz, leadera bylo nutno dorazit samostatným útokem.
Bere to sice akci, ale přišlo nám to jako docela dobrý balance, abychom to neproletěli moc rychle pokud nám padají kostky nebo silnější předměty hned ze začátku..
Ona tu obtížnost trochu zvedne i kampaň. Leveluje se pomaleji, z příšer toho padá mnohem méně, truhly a kovadlina jsou taky omezené. Ale dneska jsme poprvé zvedli obtížnost přidáním černé kostky i za šéfa skupiny, a je to akorát
Dojmy po první hře (tutorialu). Mám odehrány Cthulhu i Zombicide, takže jsem si na hodinu zalezl s pravidly a dal se do studovani, s tím, ze to bude bohaté stačit. Omyl, hrůza, tuna zetonu, tyhle se odhazují na odhazovak, tyhle se vrací do pytle, tohle se mícha až dojdou karty, tohle se mícha po každém kole. Utocim, předměty, tyhle dávají tuhle kostku, tyhle tuhle schopnost, tenhle zase tuhle schopnost. Jako dojem po první hře je hroznej. Pocitově je komplexita na úrovni Zombicide, ale pravidlove hůře zapamatovatelny než Too many bones. Každopádně synové nadseni, je to hezky a téma se líbí. Snad jim to vydrží a mě se to dostane vic pod kůži, aby tyhle dojmy rychle vyprchaly. Ale co je za mě určitě problém, tak setup a úklid. To je děs.
@jerryNBK S ničím co popisuješ jsem problém neměl. Po přečtení pravidel jsem si během hry už jen dohledával pár detailů ohledně toho, jak fungují jednotliví hrdinové. Což je podle mě hlavní plus této hry, že se za každého hrdinu hraje opravdu odlišně. Jinak moc nevím, kde by byl takový problém se žetony - ty vytažené z pytlíku se tam vrací, ostatní z mapy jdou pryč. A setup a úklid je opruz, to se ale naštěstí vyřeší insertem.
Byly to prvotní dojmy po tutorialu, já věřím, ze se to dostane pod kůži a bude to ok. Jen se už teď trochu nemůžu zbavit pocitu, ze to ve výsledku dela to samé jak Zombicide a přitom je tam vic pravidel a vic komponent.
Dělá to to samé jako Zombicide… zabíjíš tam monstra ve velkém… :-)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Star wars: unlimited spectre
Akt. cena: 185 Kč
Končí za: 7 hodin