nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Párty Alias Velká sázka

Počet hráčů: 4 - 8
Doporučený věk: od 11 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: karetní hra, párty hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Albi
Autoři: neuvedeno
Rok vydání: 2012
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Stíhnete během pár desítek vteřin nakreslit mandl? Vymodelovat z modelíny točenou zmrzlinu? Dokážete podlézt stůl s pingpongovým míčkem, který držíte na lžičce, již máte v puse? Vyjmenujete pět amerických prezidentů? A to nejdůležitěší - nebojíte se sázet?

Párty Alias Velká sázka je párty hrou, která ponejvíce připomene klasiku žánru - Activity. Nabízí ovšem podstatně širší spektrum činností, které budou hráči nuceni vykonávat.


Průběh hry:

Hráči se rozdělí do několika týmů o dvou či více osobách. Každý tým reprezentuje jedna figurka na kruhovém hracím plánu. Na plánu se nacházejí tři druhy polí s úkoly. Jde o úkoly slovní, fyzické a kreativní. Úkol plní vždy jeden z hráčů týmu, další hráči pak hádají, co se jim první hráč snaží sdělit (není tomu tak ale vždy).

Slovní úkoly obsahují jednak asociace, známé např. z dříve jmenovaných Activit, ale kromě toho může mít hráč povinnost například vymyslet určitý počet rýmů, přijít s odpovědí na záludnou otázku (například vyjmenovat pět druhů pečiva), nebo uvést deset slov začínajících určitým písmenem. 

Když figura vstoupí na pole fyzických úkolů, mohou hráči očekávat, že budou svědky pantomimy, loutkohry (jakési pantomimy ve dvou), ale může je třeba postihnout též nutnost udělat třicet kliků, stojku, holubičku nebo něco ještě mnohem komplikovanějšího. 

Kreativní úkoly pak obnáší v drtivé většině případů buď kreslení nebo modelování z modelíny, přičemž spoluhráči hádají, co se to hráč pokouší vytvořit.

Plnění veškerých úkolů je omezeno časovým limitem, jehož plynutí určují přesýpací hodiny.

Pohyb po herním plánu probíhá v rámci sázení. Jeden ze soupeřících týmu vždy vsadí svůj žeton na pole s číslem 1,2 nebo 3. Pokud protihráči splní zadaný úkol, posunou se o vsazený počet polí oni. Pokud ale úkol nesplní, pohne se naopak figurka sázejícího týmu. Je tedy důležité nejen správně plnit úkoly, ale i dobře odhadovat schopnosti protihráčů a tomu přizpůsobovat své sázení.

Vyhrává ten tým, který s figurkou jako první obkrouží celý herní plán. Hra neobsahuje žádné choulostivé úkoly, leckterá zadání jsou ovšem složitější a tak je vhodná spíše pro odrostlejší děti nebo zábavu dospělých.

Autor: Dejf