Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1–5 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | Fantasy, Horror |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Nikki Valens |
Rok vydání: | 2016 |
Sdílej: |
Pohyb nestvůry a útok vyšetřovatele
Ahoj, mám za sebou jednu hru nejsem si jistý v těhle bodech.
1)"Aktivace" nestvůry - dva pokyny aplikace -přišel pokyn z aplikace, že se měla nestvůra (nějaký ten běs nebo co to bylo) pohnout a zaútočit na vyšetřovatele v dosahu. Pokud žádný v dosahu nebyl - klinul jsem že není a nestvůrou jsem nehýbal. je to ok?
Pak přišel druhý pokyn, že se pohne směrem k nejbližšímu vyšetřovateli. chápu správně že projde i dveřmi?
2)"Aktivace" nestvůry - jeden pokyn aplikace - přišel pokyn z aplikace, že se měla nestvůra (tohle bylo u kultisty) pohnout a zaútočit na vyšetřovatele v dosahu. Pokud žádný v dosahu nebyl - klinul jsem že není a nestvůrou jsem nehýbal. No jo, jenže očekávaný druhý pokyn na pohyb nestvůrou nepřišel. měl jsem s ním tedy pohnout?
Je v uvedených pokynech 1) a 2) nějaký rétorický/technickovýrazový rozdíl, kterého jsem si nevšiml?
____________________________________________________
3) útok hrdiny - rozumím tomu správně, že číslo na zbrani přičítám vždy k pokynům z aplikace.
Příklad: na zbrani mám 2
a) aplikace řekne pokud uspějete udělte 2 zranění
- udělím tedy 4 zranění?
b) aplikace řekne udělte zranění v počtu úspěchů + 2
- udělím tedy 5 zranění - 1 (za 1 úspěch) + 2 + 2?
Snad jsem to napsal srozumitelně. Díky za trpělivost se čtením :)
---
Pomáhám s překlady pro Fox in the Box a testováním her pro Ion Game Design.
My tedy nestvůrou hýbeme i když nikdo v dosahu není, šoupeme ji směrem k nějakému cíli, nejčastěji nejbližšímu vyšetřovateli nebo oblasti s nejvíce vyšetřovateli.
A pozor, některé neprochází jen dveřmi, ale i zdmi nebo přes nepřekonatelná ohraničení. Je potřeba sledovat info na zadní straně žetonu.
Zranění se počítají vždy doslovně jak to aplikace řekne. Někdy je to síla zbraně, někdy výsledek hodu, někdy přesně dané číslo a někdy kombinace něčeho.
@zacinajici To si právě myslím, že není správně. Pokud je text „nestvůra zaútočí na vyšetřovatele v dosahu“ nebo „pohne se směrem k nejbližšímu vyšetřovateli v dosahu“, bývá tam i volba „Nikdo není v dosahu“. Ta pak řekne, co nestvůra udělá místo toho. A pokud tam ta volba není, tak se prostě nepohne, protože nikdo není v dosahu. Proč by to tam jinak bylo takhle uvedeno?
Ale už je to víc jak rok, co jsme PH hráli naposledy, takže už si úplně přesně nepamatuju, jak to v aplikaci je.
Co se týká informací na spodní straně žetonu (především jsou to speciální vlastnosti), tak na ty jsme taky dost často zapomínali, protože to je prostě moc stranou.
@mh : On je tam myslím (alespoň ve scénářích, které jsme zatím hráli) skoro vždycky nejdříve pohyb. Čili obojí co píšeš, ale v opačném pořadí: "Nestvůra se pohne o Xpolí směrem k nejbližšímu vyšetřovateli a pak zaútočí na vyšetřovatele v dosahu který ...(nějaká specifikace)".
Následuje volba "nestvůra útočí" nebo "nikdo není v dosahu".
A dost často, když se zaklikne, že nikdo není v dosahu, následuje opět pokyn: "Nestvůra se pohne o Xpolí směrem k nejbližšímu vyšetřovateli", ale už neútočí.
Že je to takto uvedeno mi přijde naprosto po logice příběhu pokud nestvůry chápu tak, že a-priori pronásledují vyšetřovatele a nejsou úplně blbé. Samozřejmě když to budu brát tak, že nestvůra sedí jak pecka a nic nedělá, pokud není někdo nablízku, tak pak dává smysl, že se hýbe jen když se má šanci dostat na dosah...
Ale hrála jsem to jen v češtině (a nemusíme si říkat, nakolik je ten překlad důvěryhodný), kde spojku “a” chápu jako že slučuje dvě věci, které se nijak nepodmiňují, a v angličtině bych takovou nuanci ale asi taky nepobrala…tak teď fakt nevím...každopádně jestli je pohyb podmíněn tím, že nestvůra se dostane do dosahu, tak to je v mnohých situacích mnohem snazší hra než jak jsme to doposud hráli my. :/
Tak můj error, zkusila jsem jen tak nasucho proklikat tu appku a vypadá to, že ono to doslovné znění v češtině je:
“Nestvůra se přesouvá o X oblastí směrem k vyšetřovateli v dosahu s (nějaká specifikace). Poté zaútočí na vyšetřovatele.”
Tak to je jasný, že když je to takto, tak se sune jen když má někoho v dosahu. Blbě jsem si to pamatovala.
Sorry za zmatky.
A ejhle, klikám dál a jiná nestvůra má psáno:
“Nestvůra se přesouvá o X oblastí směrem k nejbližšímu vyšetřovateli. Poté zaútočí na vyšetřovatele ve své oblasti, který (nějaká specifikace).”
Následuje volba, že buď útok nebo nikdo v oblasti.
Tak myslím, že tohle byla ta situace, kdy jsme hýbali nestvůrami i když ty se tím pohybem nedostaly do dosahu vyšetřovatele.
Proč jsem si myslela, že tam je někde nějaké souvětí s “a”, netuším, třeba někde taky bylo, nebo holt si to pletu s jiný pokynem nebo jinou hrou…(pardon).
A tady tedy by mě zajímalo, jestli zde se má nebo nemá tou nestvůrou hýbat, když se pohybem nedostane do oblasti s vyšetřovatelem (nebo možná v jiných případech do dosahu)…???
@zacinajici Ano, ono se musí vždy dělat přesně to, co se v aplikaci napíše. Jednou to může být takhle, jindy zase trochu jinak. Slovíčkaření hraje roli.
Podle mého názoru, pokud je formulace takto:
“Nestvůra se přesouvá o X oblastí směrem k nejbližšímu vyšetřovateli. Poté zaútočí na vyšetřovatele ve své oblasti, který (nějaká specifikace).”
Pak se nestvůra vždy přesune o X směrem k nejbližšímu vyšetřovateli. Pokud na konci jejího pohybu bude mít někoho ve své oblasti, zaútočí na něj. Jinak buď neudělá nic, nebo pokud je v aplikaci volba “Žádný vyšetřovatel v dosahu”, zvolí se tato a vykoná se, co bude napsáno.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Terra Mystica
Akt. cena: 800 Kč
Končí za: 17 hodin