Pán prstenů: Karetní hra

xxxxxxxxxo hodnoceno 598x (Seznam vlastníků)

Pán prstenů: Karetní hra - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 2
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra, kooperativní, sběratelská
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Stratelibri
Autoři: Nate French
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Jak dlouho trvalo, než jste pronikli do hry?

Ahoj,
mám možná trochu hloupý dotaz (a nejspíš tu v nějaké obměně už byl). Koupil jsem si core set a zatím odehrál asi 7 her (zatím Stezku temným hvozdem a jednou Anduinu) s tím, že se mi zatím podařilo hru pokořit pouze jednou.

Vítám možnost stavět hrací balík, ale zatím se mi nepovedlo se úplně prokousat nabídkou karet a detailně pochopit možnosti jednotlivých sfér, takže to hraju pořád začátečnicky trochu od oka (navíc možnosti stavby balíku v core setu, jak se tu už psalo, nejsou valné - plánuji koupit první řadu rozšíření). Dnes jsem si dal "lehkou obtížnost" s tím, že jsem ze Stezky vyřadil karty se zlatým rámováním. Bohužel i tak jsem postupně přišel o všechny tři hrdiny.

Nejsem si jistý, jestli správně chápu pravidla, ale po pročtení pravidel na webech a zdejších fór zřejmě hraju správně. Mám pocit, že mě hra dostane vždycky víceméně na tom samém. Pokud pošlu všechny postavy putovat a nemám spojence a nepřijdou v kartách, sice přidám žetony postupu, ale pak přijde nepřítel, kterému se nemůžu bránit (postavy jsem vyčerpal putováním), tudíž si jen musím vybrat, komu dám zranění. Pokud nepošlu všechny a očekávám předem nepřítele, pak se mi buď v odhalení hromadí karty a zvýší mi ohrožení nebo se tedy dostanu k boji s nepřítelem, ale zpravidla přijde tak, že ho nezabiju v jednom kole. Pak přijde další a další nepřítel a najednou proti mně stojí tři a já se buď můžu bránit a i přes obranu zpravidla dostanu zranění, nebo dostanu plné zranění a můžu útočit, ale to se mi zas většinou nepovede dobít všechny nepřátele. To vše je často ještě znásobeno náhodným stínem, takže najednou přijdu o prvního hrdinu. A prohrávám. Pokud si tedy vyberu hrdiny, kteří jsou silní a můžou nepřátele zabít, pak zase začínám s dost vysokým ohrožením, které se mi během hry ještě zvýší a zase končím. Přijde mi, že ten prvek náhody, jak zamíchám balík setkání a jak zamíchám svůj balík (který nemůžu až tak moc ovlivnit), je strašně velký. Jasně, jsou tu karty jako Gandalf a různé fígle, jako že se můžu podívat na vrchní kartu balíku setkání nebo můžu ničit nepřátele v oblasti odhalení, když ještě neútočí, nebo můžu některému nepříteli zmrazit útok atd., ale tyto karty většinou nepřijdou, když je potřebuji nejvíc. Nemyslím si, že jsem, co se týče možností výběru momentální strategie lama, ale přijde mi, že dost často stačí jedna chyba (např. pošlu do putování o hrdinu navíc) a díky random zamíchanému balíku setkání mám najednou rychlou cestu na hřbitov.

V jednu chvíli jsem si říkal, že přece není možné, aby se hrdina vyčerpal jen jednou akcí za kolo (putování nebo obrana nebo útok nebo nějaká speciální akce atd.), ale v pravidlech to tak je, ne? Takže pokud nemám dobrou sféru, kde můžu postavu znovu připravit, tak mám smůlu.

Hraju to blbě? Nebo to jsou jen začátečnické hry? Mám si víc nastudovat obsah balíků a strávit o hodně víc času plánováním hry, než se do ní pustím? Nebo to mám vzdát? Jak jste na tom byli s touhle hrou vy, když jste začínali? A kdy se to zlomilo? Díky. :-) (sjíždím fóra, předpřipravené popsané balíky atd.)
6.3.2019 00:06:11

Dva postřehy k níže uvedenému.

  1. co se otevírání balíčků týče, získání nějakého cardpoolu do začátku samozřejmě neskutečně pomáhá, ale nešel bych hned do obrovského množství karet. Člověk se připraví o některé dobové balíčky a možnosti, a zároveň je karet tolik, že se v nich nejspíš utopí. Myslím, že nejlepší cesta je rozbalovat karty po cyklech. Nesedělo mi rozbalovat jen po jednotlivých balíčcích, ten cyklus je designovaný jako celek a doplňují se karty napříč všemi kapitolami. Cyklus tak dá spoustu synergií dohromady i různých možností a zároveň si člověk užije karty, které zároveň patří i k té úrovni scénáře.
  2. Druhý startovní zdroj je určitě možnost, jak si hru zjednodušit, ale z vlastní zkušenosti musím říct, že to je tak drastické zjednodušení, že bych jej doporučoval jen začátečníkům nebo u těch nejextrémnějších scénářů. Většina spojenců je až od dvou zdrojů a s tímto ulehčením je bezproblémové dostat na stůl v podstatě hned na první kolo tři spojence nebo už od prvního kola takové karty jako Steward of Gondor nebo Asfaloth. Pokud jsem si tuto úpravu povolil, v podstatě od počátku jste to vy, kdo válcuje scénář a ne naopak a spousta rozhodnutí se pak stává mnohem, mnohem jednodušší. Podle mě je ten jeden startovní zdroj promyšlený a z designérského hlediska naprosto logický a přijde mi smysluplnější dát ho jako alternativu pro “easy mode”, neý ho upřít do “nightmare modu”.

9.5.2021 15:50:14 | Upraveno autorem (porovnej)

108

Díky za rady a doporučení.

ad Lion:

No právě že nedal, měl jsem už upravený z prvních rozšíření a povedlo se mi to dohrát jen tak náhodou. A pak mě právě rozladilo, že další rozšíření jsou tak jednoduchá :(

9.5.2021 21:29:31

to 108:

Ahoj, no já si myslím, že žádné dobrodružství v sólo módu není jednoduché.

Doporučuju znovu soustředěně přečíst pravidla. Má zkušenost všeobecně z her je, že až tak po třetím pečlivém přečtení pravidel, návodu, jsem schopen hrát vše, tak jak se má, bez chyb a přehlédnutí. A i pak je třeba často nahlížet do návodu a kontrolovat si správnost postupu.

Takhle hra je fakt těžká, a proto nás tak moc baví :)

 

10.5.2021 09:10:42

108

To Lion:

Děkuji za doporučení, ale určitě hraju správně, pravidla znám. 4 rozšíření je prostě hodně jednoduché. 5 trochu těžší, ale nic ve srovnání se základem.

10.5.2021 12:08:28

to 108:

Jasná věc, pro mě je těžký každý scénář. Anduinu mi trvalo asi dva dny, než jsem přišel na to, jak to zahrát, a třetí scénář ze základu v solo hře s kartami z prvního bloku zatím nemám sebemenší šanci ;)

10.5.2021 12:13:18

Třetí scénář patří k těm nejtěžším obecně, i když máš nakoupeno hodně rozšíření, podle mě nemá moc smysl se s ním trápit, není moc dobře navržený, ostatně to je v tom prvním cyklu problém víc scénářů, tady je fakt znát, že si to i autoři ještě oťukávali.

10.5.2021 12:31:18

108 : No na druhou stranu. Emyn Muil je obecně braný jako jeden z nejlehčích a nejnudnějších scénářů ze hry. Což nerozporuji. Přesto se mi ho povedlo asi před půl rokem umělecky kuriózně projet :-) Dohrál jsem zrovna Dream chaser, a chtěl si odskočit k něčemu víc pánoprstenoidnímu, tak jsem jen tak ze srandy vylosoval tohle. Jaké bylo mé překvapení, když byl můj dokonale odladěný balík po deseti tazích převálcován, protože encounter spawnoval už od začátku nepřítele a na střídačku jako shadow kartu pokaždé prohodil oknem lokaci s victory pointem, které potřebuješ k dokončení. Úplně mě to rozesmálo. Ještě že to nikdo neviděl. Nejpotupnější prohra od doby kdy mi při hraní AH na chatě blob sežral mobil, kde jsem měl appku na pytel zkázy a neměl u sebe fyzické tokeny. Takže ano, je to jednoduchý scénář, ale jak ta hra hodně variuje, tak i ty dokážou někdy překvapit.

10.5.2021 15:26:59

Vybíráme z Bazaru

Mythwind + rozšíření v prvním vydání
Akt. cena: 3500 Kč
Končí za: 6 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas