Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 3 - 4 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 90 min |
Herní svět: | Středověk |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, budovatelská |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Klaus Teuber |
Rok vydání: | 1995 |
Sdílej: |
Pár otázek
catan
Ahoj, skusim len tak po pamati bez navodu.
1. Nieco kombinovat vies, nieco nie. Mesta a Rytieri vies kombinovat s viacerymi rozsireniami.
Z Namornikov vies pridat do ostatnych rozsireni, ci do zakladnej hry jednu mechaniku hry (Pristavny majster)
Z Kupcov a Barbarov vies pouzit karticky namiesto hadzania kockov.
A podobne ...
2. Ano, kazde rozsirenie ma svoje vlastne rozsirenie pre 5-6 hracov
3. Co viem tak to pravidlo funguje tak, ze najdlhsiu cestu/rytiera stracas, az ked ta niekto prekona. Teda ak mas 7 ciest a niekto iny postavi 7 cestu, tak sa nic nedeje. Az ked postavi 8 cestu, tak ti ti tie body zobere. Obdobne to je u rytierov. Ale je mozne, ze si to uz zle pamatam.
4. Cestu musis postavit k vesnici.
5. "Pokud ještě nestavěl, mùže kartu využít právě ke stavbě." Tuto cast ja na karte vobec nemam, pravdepodobne mame ine verzie. Hrame to tak, ze si zobereis 2 karty z banku a mozes, ale nemusis ich vyuzit.
Ad 5) - doplnění> Ty dvě karty si prostě necháš a můžeš je použít kdy chceš. To upřesnění v pravidlech je zbytečně matoucí (stejně jako většina upřesnění pravidel, která jsou zjevná) a navíc ještě špatně přeložené. V originále je akorát napsáno, že tyto karty může hráč použít rovnou ke stavbě - stejně můžeš stavět za tah kolikrát chceš a co chceš. Jinými slovy s těma kartama si můžeš dělat co chceš a kdy chceš.
- matewr84
matewr84> Ano presne tak. To "mozes a nemusis ich vyuzit" co som napisal, bolo myslene, ze ich mozes vyuzit hned k stavbe/obchodovaniu/..., alebo si ich nechat na ruke a vyuzit v nasledujucich kolach. - Muraddin
bod 3> Jenom potvrzuji, že je to přesně jak píšeš. Pokud někdo získá kartu nejdelší cesta nebo největší vojsko, tak o ni přijde jen v případě, že ho někdo překoná. Žádné dělení neexistuje. - daevin
Bod 3)
U cest je to určitě tak že pokud mají hráči stejně dlouhou cestu tak se karta nejdelší obchodní cesta vrací do banku než bude zase některý hráč mít nejdelší cestu. U rytířů to jsi nejsem jist jak je to podle pravidel ale my jsme to hráli vždycky stejně jak cesty. Je to celkem logické.
bod 3> A jak jsi na to přišel? Nikde v pravidlech nic takového není. Jakmile někdo získá nejdelší cestu, tak o ni může přijít jen tím, že někdo postaví delší cestu. - daevin
Viz. výše> Přesně jak píše Martinus71 výše - je to v almanachu. - Creatides
přerušení> Nicméně se to týká jedné jediné situace a to, když tomu hráči, který drží kartu nejdelší silnice zkrátíte cestu tím, že mu ji přerušíte. Pokud někdo bude mít nejdelší silnici a někdo jiný postaví stejně dlouhou, tak se nic nevrací. - daevin
bod 3
Prechadzam pravidla a nic ohladom toho, ze ak maju dvaja hraci rovnaky pocet ciest/rytierov mate vracat kartu do banky som tam nenasiel.
Najdlhsia cesta:
"Má-li hráč souvislou silnici z pěti úseků
(odbočky se nepočítají), které nejsou přerušeny
cizí vesnicí nebo městem, získává kartu Nejdelší
obchodní cesta (➔). Pokud se podaří jinému
hráči postavit souvislou silnici delší, připadne
tato karta jemu. Karta Nejdelší obchodní cesta
má hodnotu 2 výherních bodů."
Naviac rytierov:
• Kdo má jako první zahrané tři rytíře, dostane
kartu Největší vojsko v hodnotě 2 bodů.
• Získá-li jiný hráč vyšší počet rytířů, karta
(a tedy i body) se stěhuje k němu.
Cesta> Je to v Almanachu Katanu:
Mají li po přerušení dva i více hráčů stejně dlouhé souvislé silnice, karta se vrací do banku až do okamžiku, kdy má jeden hráč opět delší silnici než ostatní. - Martinus71
Nie prerusenie> O tom pravidle som sice nevedel (a rozmyslam ci nam pri hrani taka situacia vobec niekedy nastala), ale tu sa bavime o niecom inom a to, ze ked ta niekto v pocte ciest predbehne. Teda mas 6 ciest a najdlhsiu cestu, super ma 5 ciest. Postavy siestu cestu, nic sa nedeje. Ty postavis siedmu, nic sa nedeje stale mas najdlhsiu cestu. Potom super postavi siedmu a nasledne osmu cestu a zoberie ti najdlhsiu cestu.
Teda ked ste mali obaja rovnaky pocet sest ciest, najdlhsia cesta ostava tebe a nevracia sa do banku nie? - Muraddin
Díky
Dík za odpovědí, jen teda pro ujasnění.
Když mám Základní hru+koupím Rytíři a města, můžu už hrát v 5, nebo ještě k tomu všemu musím dokoupit rozšíření pro 5-6 hráčů?
A k té nejdelší cestě: asi je více verzí, ale já mám pravidla stejná, jako jsou nahrané tady (Ke stažení-Almanach Albi, 3,94 MB, nahráno cauly) a tam se na str. 5 nahoře vlevo píše: 'Mají-li po přerušení dva či více hráčů stejně dlouhé
souvislé silnice, karta se vrací do banku až do okamžiku,
kdy má jeden hráč opět delší silnici než ostatní.'
O rytiřích a armádě tam nic takového není, tak mi to příjde matoucí :-/
nejdelší cesta> To je proto, že ta karta nejdelší cesta opustí hru jen ve chvíli, když někdo hráči s doposud nejdelší cestou tu cestu přeruší(postaví na ní vesnici) a pak není ve hře nikdo, kdo by tu nejdelší cestu měl. Jen v tomhle jediném případě. K obdobné situaci u vojska nemůže dojít, protože o vyloženou kartu rytíře nijak přijít nemůžeš. - daevin
Díky> ahaaa, už chápu :D Je to jen "Po přerušení". Takže když hráč č. 1 má Nejdelší stezku z 5 cest, a někdo postaví taky z 5 cest, tak stále zůstává nejdelší obchodní stezka hráči č.1. Ale když má hráč č. 1 délku 7 cest, hráč č.2 třeba 5 cest, a někdo to hráči č.1 preruší tak, že má souvislých jen 5 cest, tak v tomto jediném případě jde karta do banku - Martin124
...> Přesně tak - daevin
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
The Castles of Burgundy (20th Anniversary edition)
Akt. cena: 510 Kč
Končí za: 3 dny