Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Rozšíření pro hru: |
Nightfall |
Počet hráčů: | 2 - 5 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 45 min |
Herní svět: | Horror |
Herní kategorie: | karetní hra |
Čeština: | undefined |
Vydavatelé: | Alderac Entertainment Group |
Autoři: | David Gregg |
Rok vydání: | 2012 |
Sdílej: |
Pravidla
Hraje ještě někdo tuto hru (případně jakoukoliv jinou odnož) a byl by ochoten pomoci s pravidly ? Nějak se do ní nemůžu dostatminions in play
Předně mi není úplně jasné jak se vlastně mohou dostávat pomopcníci do hry (na stůl) a jak na něm vydrží, když na začátku kola musí všichni zabojovat a na konci kola musí všichni do diskardu (až na výjimky).
1. Zůstávají pomocníci in-play z řetězení ?
2. Když zahraji z ruky kartu s Copmbat efektem, přeci se vyhodnotí a zahazuje...?
>> panzer
Minion se do hry dostane klasicky přes chain (je jedno, který hráč chain začal). Na začátku kola daného hráče (první fáze) každý jeho minion útočí, po vyhodnocení útoku/ů se se každý minion odhodí (tedy ne až na konci kola) - do hry se dostane teprve až ho znovu zahraješ).
Pokud zahraješ miniony ve svém chainu, tak musí přežít kola všech ostatních hráčů, než se vůbec dostanou k útoku (je proto výhodné se snažit miniony hrát přes chain, který vyvolá hráč po vaší levici).
Minion se schopností in-play se nemusí na konci útoku zahodit, ve hře tedy zůstává, dokud není zlikvidován jiným způsobem (damage, action karty).
Karty s keywordem combat můžeš hrát jen v první fázi (např. woundy, co zvyšují sílu) - po splnění efektu se klasicky zahodí.
JayDee
Dík za rychlou reakci. Vše co píšeš jasné.
Takže na začátku hry když začínám s těmi startovními miniony mám vlastně šanci dostat miniona do hry jen když zřetězím např. 2 Patrol Zombie (předpokládám že řetěz musí začínat alespoň dvěma kartama) a hráč po levici přidá do řetězu další PZ (jinou nemůže, startovní minioni řetězí jen svou barvu), tak na začátku jeho kola automaticky někoho ťafne za 2 bez možnosti obrany ?
>> panzer
Není potřeba - chain může sestávat i z jedné karty, takže může se stát následující např.:
- je tvé kolo, zahraješ třeba Patrol Zombie, ale nikdo jiný do chainu karty nepřidá
- nebo třeba zahraješ Patrol Zombie, ale hráč B přidá do chainu také Patrol Zombie, a hráč C do konce dvakrát Patrol Zombie
- případně nehraješ žádný chain, ale počkáš, až někdo začne svůj, a přiložíš karty k němu
Příklad co uvádíš je správný - pokud třeba hrají tři hráči, začínající hráč vyloží PZ, druhý hráč chainuje také PZ a třetí hráč nic, pak druhý hráč začíná své kolo s minionem a tudíž na třetího hráče může zaútočit aniž by se mohl bránit.
JayDee
z čeho, prosím tě vycházíš, že minion se schopností IN PLAY zůstává ve hře i po útoku? Aby zůstal, tak přece takovou schopnost musí mít na sobě napsanou, a ne všechny IN PLAY schopnosti jsou, že zůstává ve hře i po útoku, dokud není zničen nebo odhozen. Nebo jsem někde něco přehlédnul?
Snoopyx - IN PLAY do discardu
to je to co jsem myslel tím "až na výjimky". Myslím že v pravidlech je taková výjimka jmenována (kdy neodchází minion po boji do discardu).
Takže jenom rekapitulace:
U karet z chainu se ve fázi chainu vyhodnotí hned keyword "chain" (případně "kicker") a pak se vyloží, pokud nemá karta chain ale jen "in play" -vyloží se a hraje se až v combat fázi, kde až na výjimky musí zabojovat a jít do discardu (nebo úplně pryč pokud jde o ty startovací miniony). Je tak ?
vyhodnocení chainu
Samozřejmně jsou výjimky, např. jedna karta umožňuje v chain efektu nakupovat z archivu jiných hráčů, ale až v claim fázi hráče. Tedy jak s touto kartou, když je vyložena v rámci chainu a hráč pak přijde na přadu: měl by s ní zabojovat a discardnout, to ale už za ní nemůže nakoupit...?
>> Snoopyx: Mám samozřejmě na mysli identickou in-play schopnost, jako má třeba mnou zmíněný Bad Smoke, možná jsem to špatně formuloval.
>> panzer: Jak říkáš, nicméně pokud ti karta umožní kupovat z jiného archivu, řeší se to v daném kole v claim fázi, tzn. pokud není tvé kolo, máš smůlu. Tyto karty mají ale většinou keyword "your chain," což znamená, že se vyhodnocují jen v případě, že probíhá tvé kolo (ačkoliv do chainu je můžeš přidat kdykoliv).
Asi uveď konkrétní kartu, mám doma skoro 150 orderů a všechny efekty/kickery si opravdu nepamatuji :-))
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Witchstone
Akt. cena: 800 Kč
Končí za: 2 dny