Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 5 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 45 min |
Herní svět: | Horror |
Herní kategorie: | karetní hra |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Alderac Entertainment Group |
Autoři: | David Gregg |
Rok vydání: | 2011 |
Sdílej: |
čímpak se to liší od ....
mam doctenou recenzi na Puzzle Strike a par veci mi prislo podobnychndru
Asi bych tě poslal do tvého vlákna o deckbuildingu obecně. Ale zásadní rozdíl vidím asi v tom, že night fall funguje lépe ve více hráčích a puzzle je výborný ve dvou a moc pěkný ve více. A ten nightfall si myslím, že ve dvou není ono... ale nejsem si jistý.
re
Podle mě NF funguje dobře i ve dvou, ale zas tak nahrané to nemám. U hry dvou se totiž dá daleko lépe sledovat, co kupuje soupeř a potom ho nepustit do chainu nebo třeba na kicker.
Obě hry ale mají několik shodných prvků:
- konflikt, útočení na soupeře
- vyrovnávací mechanismus (u PS více žetonů při větším Gem pile, u NF výměnu woundů na konci kola)
Pro PS hraje různorodost postav a rychlost, pro NF zase systém chain, tedy hraní komb, na které mohou reagovat i soupeři. Na NF se mi líbí i "samočistící" balík, kdy se po zahrání odhazují startovní karty.
Osobně zatím nemám mezi těmito dvěma favorita, ale musím NF víc nahrát.
ndru
Ja se priznam, ze u her potrebuju pribeh a graficke zpracovani.
Proto mam rad i Resident Evil - hral jsem ho na Wii a ta grafika na kartach je stejna. A jak jednou rikala Ella - ta predstava, ze rozkopnu dvere s bazukou na rameni a ustrelim zombakovi hlavu je proste super :-)
A u Nightfall versus Puzzle Strike to mam podobne. Nekoukam moc na herni mechanismus, ten je podle mne u obou her na vysoke urovni - ale proste v tech chipech u PS nevidim pribeh a chybi mi graficke zpracovani, ktere dokresluje mou predstavivost.
Na Nightfallu mam proste rad tema Lovci vs Lykani vs Upiri, nekupuju karty, ale silou sveho vlivu pretahuji dalsi spojence na svou stranu a tak.
Cili u mne nad PS jasne vitezi Nightfall, Ascension, Resident Evil i MtG.
to eyciir
RE jsem hral tusim jednicku dvojku. a v karetce zatim ten pribeh nevidim
obdobne mne minul nejaky pribeh v MtG. proste karty co maji nejake efekty. ovsem hrani jsem si extremne uzival
Nanebevstoupeni a ti jini
v porovnani s Ascension mi na RE (pocitam, ze tim padem i na Dominionu a dalsich) vadi ta spousta karet, ze kterych si muzu/mam vybirat
v Ascensionu je to porad o rozhodovani, co koupit, co vysoupnout, kdy co zabit. situace se porad meni, zasoba karet je situacne omezena, musim zaroven plnit dva cile a pripadne i hlidat protihrace a snazit se mu svinit. neni to jen o pocitani jestli uz mam dost karet pro kombo
v Nightfall oproti tomu zasobu karet vidim jako docela omezenou (ve srovnani s RE). krom toho draftovaci zacatek. ale nemam to odzkousene, zazite
ndru
Myslím, že jsi to právě pojmenoval. Na tomhle jsme se patrně shodli s Beholderem. Ascension je hodně jednoduchý random deckbuilding. Jednoduchý v tom, že mám málo možností jak plánovat. Ve čtyřech už neplánuju vubec. Je tam podobný efekt jako u race of the galaxy. Ve dvou je to lepší, protože mám cca 50% šanci, že mi přijde to, co potřebuji. Já to deckbuildingem ještě nazývám, ale beholder už ani ne.
to Elenistar
ja se naopak obavam, ze je tam treba hodne planovat. nektere karty jsou jednou a uz neprijdou. nektere jsou vickrat. Lifebound a Mechana se v ramci svych frakci skvele kombi
zatim mam za sebou spis jen zivelne hrani, ale snazim se najit i nejaky promyslenejsi algoritmus hrani
nez uplne odbocime
jak moc se stavba baliku v Nightfall podoba te v Dominion, RE apod.?
Elenistar
No ja Ascension ve dvou povazuju za velmi peknou hru, daji se tam budovat komba i dobre pracovat s balikem. To, jak ty karty spolu funguji, je podle me mezi deckbuldingovyma hrama unikatni. I kdyz system jejich ziskavani do baliku je nahodnejsi, nez v ostatnich hrach, o tom se nikdo nepre;)
Zpet k Nightfallu
Az to budu priste hrat, tak chci urcite volit ty dve karty, ktere tvori me osobni lizaci balicky, nejakou formou draftu. Protoze se mi nelibi, kdyz na zacatku dostanu nahodne neco (teda ne nahodne, ty dvojice byly v setupu rozdeleny) a to muze ovlivnovat zpusob, jakym hraju...
to aneken
vsak ony se maji tvorit formou draftu, nae?
ndru
JJ, maji. Jen prvni hru se to pridelovalo a to se mi nelibilo, protoze me ty moje moc nesedeli. Nehlede na to, ze jedna karta mela tak specifickou barvu, ze se dala chainovat jen s jedinou dalsi kartou ve hre, tudiz nebyla moc pouzitelna...
ruzne zastoupeni barev?
toz to bude jak onirim (e;
ndru
Tak nevim, jestli ve hre jako v celku, ale v uzivanych kartach rozhodne ruzne zastoupeni bylo. A je to jedna z veci, ktere je treba brat v potaz pri stavbe baliku, coz mi prijde zajimave.
Aneken
Je pravda, že na první hru jsme dávali quick setup dvojice a a doplnili random kartami (4 minioni, 4 ordery). Souhlasím, že draft bude daleko zajímavější.
Dávali jsme pak s Permonem hru ve dvou a moc se mi to líbilo. Dalo se dobře sledovat, jaké karty/barvy kupuje soupeř, bylo to dost rychlé a hlavně hodně těsné, prohrál jsem 12:10. V předposledním kole proběhl epický chain z asi 9 karet :-)
Eyron
Ono to chainovani je dost zajimave, diky nemu je podle me tezsi tu hru ovladnout, nez primocarejsi hry typu Dominion. Musim si to jeste parkrat zahrat, abych mel pocit, ze to skutecne zvladam...;)
draft
Hrali jsme to ted parkrat i s draftovanim, je to pekne prekvapeni, kdyz clovek zjisti, s cim bude muset hrat. Nekdy chybi karty, na ktere je clovek uz tak nejak zvykly a musi tomu prizpusobit strategii. Jak rikal Eyron, ve dvou se dobre sleduje, co protivnik bere za karty. Hral jsem zpocatku defenzivne, shromazdoval jsem karty na ruce a pripravoval se na dobry chain, kterym jsem v protivnikove kole smetl jeho miniony a dostal na stul svoje vlastni (jako treba Big Ghost s utokem 5 apod) a ve svem kole jsem ho pak kousnul dohromady za 16, takze jsme skoncili za stavu asi 21:8 :)
K tomu draftu - jak jsem psal v obecne diskuzi o deckbuildingu - je to zpestreni hry, mit pokazde jine zdroje k dispozici. Muze se ale stat (jako nam v posledni hre) , ze ve verejnem archivu nejsou zadni sluzebnici, jen rozkazy - a ve hre ma pak jasne navrch ten, kdo ma ve svem privatnim archivu silne utocniky, v tomto pripade je hra uz od zacatku trochu predurcena.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Insert - Duchové ostrova komplet
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 6 dnů