Neuroshima Hex!

xxxxxxxxoo hodnoceno 64x (Seznam vlastníků)

Neuroshima Hex! - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Portal Games
Autoři: Michał Oracz
Rok vydání: 2006
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

3. edice rozdily

Někde jsem viděl prodávat třetí edici Neuroshima hexa. Neví někdo v čem se liší od staršího vydání? Polské stránky vydavatele mi bohužel nejedlý. Díky.
2.5.2012 19:41:36

Verze 2.0, 2.5, Z-man a 3.0
Ta problematika je trochu složitější, ale pokusím se to nějak vysvětlit. Co jsem se tak různě dočetl na internetu tak ty verze hry jsou v podstatě 3, vlastně už 4. Budu se tedy zabývat pouze verzemi od 2 výše, o nižších nevím a ani se nedají koupit.

Takže verze 2.0 a něco co se označuje 2.5 jsou veze od vydavatele Portal games. Není v nich téměř žádný hratelný rozdíl. Co jsem se dočetl tak 2.0 obsahuje v balíku 4 prázdné políčka kdyby se ti nějaké ztratilo na výměnu. 2.5 tyto políčka neobsahuje, ale místo nich máš v balení 4 žetony Alabama Mercenaries (něco jako mini-rozšíření). Trochu se ještě liší pravidla, kdy v 2.0 jsou černobílá a v 2.5 barevná. A údajně 2.0 obsahuje oproti 2.5 jednu chybu, národ Borgo obsahuje 2 žetony Brawler a jeden žeton Super Mutant. Údajně to mělo být naopak což je ve verzi 2.5 opraveno, tedy 2x Super Mutant a 1x Brawler.

S tou verzí 3.0 je to trochu jinak. Je to vlastně opravená verze 2.5 (myšleno oprava Super Mutant a Brawler) pouze ji nevydává Portal, ale Z-Man games. Z-Man ji vydává hlavně v Americe a v Evropě se k ní skoro nedostaneš. Tak a kromě oprav a 4 žetonů Alabama Mercenaries ještě obsahuje jeden žeton Mad Bomber. Z-Man verze ještě obsahuje pro každý národ tabulku všech žetonů včetně popisu, není tedy kvůli jednotlivým žetonům nutné nakukovat do pravidel, ale pouze na onu tabulku.

Co jsem tak pročítal na stránkách, tak se ty hry jinak vůbec neliší. Někteří ale vychvalují verzi od Z-Man, protože je údajně kvalitněji udělaná (například popisky žetonů jsou perfektně vycentrovány a podobně).

Na druhou stranu Z-Man zatím nevydal všechny rozšíření a armády které vydal Portal. Navzájem by ty verze ale měly být kompatibilní takže těžko říct zda to de brát jako nevýhodu.

Tak a aby to nebylo tak úplně jednoduché tak Z-Man games má letos vydat něco co označují jako Neuroshima Hex! 3.0. Mělo by jít o revidovanou verzi 2.5 (zavedena oprava Brawler a Super Mutant). Nicméně tato verze už zase nebude obsahovat Alabama Mercenaries a ani Mad bombera. Na druhou stranu bude obsahovat 5. frakci Doomsday Machine už v základu. Stejně tak by měla obsahovat i tabulky jednotlivých žetonů, dále místo žetonů zranění by zde měly bát dřevěné kostky a podobně. Ve hře jsou taky nově zavedeny karty pro solo variantu, tedy jde nejspíše o karty scénářů.

Největší nevýhodou ve verzi 3.0 shledávám kompletní redesign hry, ať už všech obrázků na žetonech nebo celé mapy. Graficky to bude tedy naprosto nesourodé s původními verzemi (velikostně to asi sedět bude). Pokud ti tedy nebude vadit míchat dvě různé varianty s různou grafikou tak bych počkal na tuto verzi. Samozřejmě rozšíření s novou grafikou zatím neexistují.

Otázka však zní jakou z oněch verzí si tedy koupit. Osobně si myslím, že mít jakoukoli verzi tak si ji nechám a nijak bych neupgradoval a ani neměnil. Mezi verzemi od Z-Man games a Portal je jenom minimum rozdílu a za ty peníze navíc to rozhodně nestojí. Jinak si myslím, že v obchodech zatím stejně jinou než verzi 2.5 nebo Z-Man verzi nekoupíš.

16.9.2013 10:01:03

za mě
jsou z-mani o dost dražší a tak bych vzal původní, tedy polskou verzi.
Podle fotek mi přišlo, že je nová grafika jen krabky a pod, ale žetony mi přišli stejný.

16.9.2013 19:34:15

jarmuk
U 2.0, 2.5 a Z-Man verze se žetony nijak neliší co se potisku týče, jenom způsob toho tisku je údajne jiný. Rozdíl v těch verzích ale není.

Verze Z-Man 3.0 je ale jiné kafe, to je kompletně přepracováno snad úplně vše po stránce grafiky. Pravidla vícméně zůstávají stejná, respektive dá se hrát dle starých pravidel, ale jsou tam i nějaká vylepšení.

17.9.2013 11:03:48 | Upraveno autorem (porovnej)

nestraš
kouknu na to podrobněji, neuroshima mě baví

17.9.2013 11:34:18

http://portalgames.pl/pl/cala-prawda-o-neuroshima-hex-3-0/
Na portalblogu se objevila zprava ohledne verze 3.0 a planech kolem Neuroshimy Hex do roku 2015.
Zatim jen vpolstine.

13.11.2013 15:54:40

Polština
Pokud někdo neumí polsky tak co se v tom článku píše. Víceméně popisují novinky v nové verzi. Hlavní změna bude asi v grafice. Hlavně obrázky na žetonech a jedna ikonka se změní, ikona Bomby taky. Ještě se do hry přidávají karty s hádankami, chápu to jako navržená puzzle které bude moct hráč řešit v solo variantě hry. Další změny budou hlavně v pravidlech, údajně je nějak vychytali, aby nedocházeli k vyloženě špatným tahům. Pravidla by měly být zdarma na netu a samozřejmě kompatibilní se současnou verzí 2.5. Jinak se tam dále píše, že i do nové verze budou vycházet rozšiření. Ty budou vycházet v obou verzích 2.5 i 3.0 a podle toho jak se budou jednotlivá rozšíření prodávat v jaké verzi, tak budou vycházet nadále. Co se turnajů týče budou podporovat stále obě verze hry. Píšou tam, že nechtějí diskriminovat ani jednu skupinu hráčů.

Co mě ale překvapilo, tak tam píšou, že armáda Doomsday Machine nebude součástí základního balíku, ale bude možné si ji dokoupit. Docela blbé, když beru v potaz fakt, že verze od Z-Man obsahuje tuto armádu zdarma. Mimochodem Z-Man verze 3.0 už se prodává.

13.11.2013 18:43:54 | Upraveno autorem (porovnej)

hm, hm
to jsem zvědavá na ty vychytávky v pravidlech.../ale že by tam teď byly nějaký kiksy, tak to se mi ani nezdá/

13.11.2013 19:12:40

mě taky ne
navíc jsou z-mani o dost dražší než rebelové a tak si klíďo počkám na polskou variantu.

13.11.2013 22:27:18

3.0 pravidla
Tak pročetl jsem pravidla od Z-Man, které jsou už na webu pro verzi 3.0. Co se tedy liší:

1) Do hry se vrátili kolečka s poškozením HQ (z 1. verze hry). Jsou tam 4 a můžete si na ně vyznačovat poškození, jsou pouze volitelná, i nový plán totiž obsahuje track poškození přímo na plánu.

2) Nové pravidlo k tahání žetonů řeší nešťastný tah 3 instantních žetonů. Tj. pokud si některý z hráčů vytáhne 3 instantní žetony, může všechny zahodit a místo toho si vzít 3 úplně nové. Neplatí to ovšem pro armádu Dancer.

3) Pravidlo konce hry při stejném počtu poškození HQ. Pokud mají oba hráči stejný počet bodů poškození HQ tak oba si zahrají ješte jedno kolo. Pokud hráči zbývají nějaké žetony hraje normálně. Pokud nezbývají tak hráč může provádět pouze akce, které mu dovolí již vyložené žetony, například mobilita. Na konci tohoto kola se provede bitva. To se opakuje dokud někdo hru nevyhraje.

4) Jsou přidány nějaké volitelné pravidla pro taktičtější hru. První říká, že na začátku hry už i první hráč tahá 3 žetony (místo jednoho), jeden zahodí a ze zbylých dvou může použít jenom jeden do hry, druhý si může uschovat. Druhé taktické pravidlo říká, že si hráči budou tahat místo 3 žetonů až 6. V takovém případě se z těch 6ti jeden zahodí a ze zbývajících 5ti může hrát maximálně dva (údajně to má snížit náhodnost).

5) Armor (brnění) ochrání jednotku před Gauss cannonem, ale jenom onu jednotku. Všechny jednotky za žetonem s brněním jsou stejně zasaženy (tohle se v původní hře myslím neřešilo a Gauss cannon nic za jednotkou s brněním prostě nezasáhl).

6) Už do základní hry jsou přidány žetony sítě na označení zasíťovaných jednotek - kvůli lepší orientaci. Nějaké rozšíření tyto sítě melo taky, myslím, že to byl Steel Police.

7) Jednotky se sítí které se zasíťují navzájem se neberou jako zasíťované. Zasíťovanost se u obou jednotek vyruší. To by platilo i v případě zasíťování 3 jednotek, když 1. zasíťuje 2., 2. zasíťuje 3. a 3. zasíťuje 1., tak se všechny účinky navzájem vyruší a jednotky lze normálně používat (například pro pohyb, nebo odstrčení).

8) Medic absorbuje všechny zranění od jedné jednotky, pokud na jednotku s medicem útočí více jednotek pak vlastník medica určí od koho bude útok medicem vstřebán (označeno jako novinka, ale my to tak hrajem pořád).

9) Moloch army - Clown tile - vlastník si může při útoku vybrat normální útok a nebo útok na všechny vedlejší políčka. Zraňuje všechny přátelské i nepřátelské jednotky a i vlastní i nepřátelské HQ, po útoku je zničen. (v základu Clown fungoval jako Air strike a nezraňoval HQ, ve verzi 3.0 ano).

10) Ve hře jsou referenční karty všech armád (to je docela bonus, já je ve verzi 2.5 od portalu nemám což mi docela vadí).

11) Z-Man má v základu už armádu Doomsday Machine

12) Hra obsahuje puzzle karty pro řešení v solo variantě. Když koukám ale do pravidel, docházím k názoru, že tyto karty jsou prakticky fakt jenom bonus aby se neřeklo. Karta totiž zobrazuje situaci na desce, 3 žetony ze kterých si má hráč vybrat 2 a s těmi hrát a samozřejmě podmínky vítězství (nebo to jak má člověk hru vyhrát). Jinak řečeno, žádné variace. Karet je sice 55 ale znovuhratelnost je prakticky nulová. Dobré to bude snad jenom na naučení pravidel když zrovna není nikdo kolem.

Z těch pravidel mám tedy pocit, že tato 3.0 verze nevnáší do hry prakticky nic nového. Z 98% jsou pravidla lépe napsána a trochu přeformulována. Co se novinek v pravidlech týče, tak jediná změna je v povolení si vyměnit 3 žetony za předpokladu, že si náhodou vytáhne člověk 3 instantní akce. Taktická varianta je fajn, ale tak to stejně nikdo hrát nebude. Zbytek jsou jenom drobnosti, referenční karty potěší, ale puzzle karty působí hodně dojmem jako bonus který tam je jenom kvůli tomu aby měli hráči důvod přejít z 2.5 na 3.0, ale fakticky hru nijak neobohacují. Jediný pádný důvod proč vyměnit za novou verzi tak vidím pouze v opravdu perfektní změně materiálu a grafiky (ta je ale opravdu pěkná).

13.11.2013 23:45:05

srovnani ikonografie
portalgames.pl/pl/tablica-porownawcza-ikon-w-ns-hex-3-0-i-2-5/

15.11.2013 20:06:16

http://portalgames.pl/pl/hex-3-0-co-ja-o-tym-wszystkim-mysle/
Pokud alespon trochu rozumite polsky, tak rozhodne stoji za precteni.

18.11.2013 17:58:30

Překlad pravidel pro verzi 3.0
Neplánujete prosím někdo překlad pravidel?

Mám pouze verzi 3.0 (Portal Games), ke které jsem si dokoupil rozšíření - mohu potvrdit grafika je nesourodá... když jsem si je kupoval, nikdo mě na to neupozornil - ale na krabičce verze je uvedena...
New York, Missisippi, Uranopolis = verze 3.0
Mephisto, Sharrash = staré

13.12.2015 17:03:53

3.0
K verzi 3.0 mam prakticky vsechno co k te hre existuje az na narod Dancer a Mephisto, ty jedine existuji pouze ve verzi 2.5. Pokud vim mely by vyjit nekdy v prubehu roku 2016 v reedici a dale by melo nasledovat nekolik uplne novych armad ktere se ale budou vydavat uz pouze ve verzi 3.0. Je tedy pravda, ze s polstinou problem nemam (nektera rozsirenbi mam polsky) a anglictinou vicemene taky ne, ale pravidla se mi zrovna moc prekladat nechce. JInak souhlasim s grafickou nekompatibilitou, vypada to proste divne kdyz je to namichano.

14.12.2015 15:21:58

Dotaz
Ahoj. Pokud bych si koupil Z-Man Games Neuroshima Hex! 3.0, můžu použít zdejší pravidla? Nebo jsou pravidla dělaná na starší verzi a liší se? Nerad bych hru koupil a pak si nevěděl rady. Jsem rád, že umím alespon trochu česky :)

Díky

7.3.2017 12:21:16

pravidla
jsou stejné, respektive to podle nich klidne muzeš hrát, rozdíl je hlavně v grafickém zpracování. A o pár příspěvků níže je těch pár rozdílných pravidel popsáno .

7.3.2017 12:56:20 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Robin Hood a jeho dobrodružství
Robin Hood a jeho dobrodružství
Akt. cena: 700 Kč
Končí za: 3 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas