Na křídlech draků

xxxxxxxxxo hodnoceno 30x (Seznam vlastníků)

Na křídlech draků - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1–5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra, strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MINDOK - logo
Autoři: Connie Vogelmann
David J. Studley
Rok vydání: 2024
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy na základě oznámení hry

Nějak nevím, co si o tom myslet. Přijde mi ale spíš smutné, že se některé úspěšné značky až tolik ždímou. Duna: impérium, Divukraj, Na křídlech; všechny hry vyšly v posledních 4 letech, takže jsou furt nové (ač deskoherní trh stárne docela rychle), mají X rozšíření a zároveň vznikl/vzniká jejich klon.

Co si o tom myslíte vy? Zaujala vás hra?

- - -
píšu o (nejen) sólohraní deskovek: www.instagram.com/solo_boardgaming

4.1.2024 12:00:51

Je opět tragikomický, jak už hra sbírá hodnocení na BGG, aniž by ji lidi hráli. A sám Jamey Stegmeier ze SG jí tam dal hodnocení 10. Chápu, že musel hrát víceméně finální verzi, ale stejně to na mě působí zvláštně, když to je hra z jeho stáje.

_____________________________________________
· od ledna 2024 tu mám na starosti sekci novinek coby admin
· také mám deskoherní IG kanál www.instagram.com/solo_boardgaming

5.1.2024 09:27:27 | Upraveno autorem (porovnej)

Ono to celosvětově vyvolalo hodně emocí, každopádně to není reskin s pár změnami v pravidlech, Jamey Stegmaier k tomu napsal i krátký článek:
https://stonemaiergames.com/wyrmspan-lessons-learned-from-our-biggest-announcement-ever/

Každopádně se uvidí až po vydání, jak moc hra obstojí v konkurenci a jak moc ji nebudou moc přijít hráči na jméno.

5.1.2024 09:27:40

A teď nejdůležitější otázka, bude tam Dobromil Bágl Žulobrk z Quirmu alias Errol?

5.1.2024 10:16:37

Ja jsem uprime nejdrive myslel, ze jde o nejaky zert jenom a chvilku mi trvalo, nez jsem si uvedomil, ze je to brany vazne :D 

To ze firmy zdimou licence je, podle me, naprosto prirozeny. Kde je poptavka, tam se objevi nabidka. Vzhledem k tomu kolik novych her svetove, ale i v nasem mensim, ceskem, rybnicku vychazi kazdy rok, je par “zdimacu” podle me odpustitelnych / ignorovatelnych. 

A treba se nakonec ukaze, ze existuje duvod si i tuhle hru koupit :) 

5.1.2024 11:23:05

@Daw8ID díky za odkaz. zajímavé čtení. Asi bych to shrnul dle cimrmanovského “pojmenovali to ...SPAN  / Na Křídlech … a teď se diví, že jim to lidí srovnávají :-)

Kdyby nechali původní pracovní název FIRE, udělali by možná lépe :-)

5.1.2024 11:31:13

No já bych se svou sbírkou 4 řad Zombicide měl raději o ždímání licence pomlčet (budiž mírnou “omlouvou”, že 4. kousek byl dárek :-).

Každopádně já se přidávám spíš ke skupince těch, kteří i přes edukativní rozměr (který je sám o sobě z mého pohledu hrozně super) tomu tématu “základu” na chuť nepřišel. Nicméně jinak naprosto chápu, proč je ta hra tak oblíbená a moc jí to přeju, je to čistě jen o mé “chuti”. A dračí téma tak právě této mé chuti hru přibližuje. I když celkově mi zase také přijde, že zas díky ztrátě toho edukativního rozměru, ta hra nemůže být tak “objektivně”kvalitní. Ale spokojené obecenstvo si podle mě najde téměř jistě a také jí to přeju.

5.1.2024 12:10:17

@Jonash Ještě, že to nevidí jistí diskutující z jiné hry. Ty by asi škrtlo, kdyby zjistili, že si vydavatel sám a nejvyšší známkou ohodnotil ještě nevydanou hru …
Snad toto vlákno nezaregistrují ;-)

Přiznám se, že tady jsem trošku na pochybách, zda to je či není správné. Nicméně je to jeho svobodná volba a pokud k tomu hodnocení připsal i nějaké odůvodnění, tak s tím asi ani žádný problém nemám.
Bez odůvodnění to působí strašně lacině a průhledně, jen aby se hra rychle dostala nahoru … a hlavně, nikdo z nás by svůj vlastní vydávaný projekt neohodnotil 1/10 nebo snad jo?
A co si budeme, tak založit si X dalších účtů a k dané hře nasypat 10/10 a ohodnotit jiné, random hry není zas takový problém …

5.1.2024 13:33:14

 

Na hře na kridlech jsem vlastně s deskovkam začal. Po 2 měsících jsem ji prodal, protože nám přišlo, ze bychom rádi něco komplexnejsiho. Teď po cca 2 letech jsme se ženou diskutovali, co bychom si z prodaných her znovu zahráli a oba jsme se shodli, ze jednoznačně wingspan. Ta hra je proste fakt dobra. O edukaci ale rozhodne neslo. Ta hra je jednoduchá, ale proste funguje. Za 2 měsíce 70 her, to byl výkon, kterému se ani malé karetky nepriblizily. Kdyby tam nebyli ptáci, hru bych nechal pro syny. Proto jim s drakama hrozne fandím, pokud to bude lehce složitější a trosku s jiným feelingem, jedine dobre. Sám jsem zvedavej zda si tu funkčnost a zabavnost udrží, pokud jo, tak já jednoznačně buy, ale úkol to je vic než těžký. Za mě jsem třeba radsi, když vyjde povedena hra verze 2.0 než další rozšíření. Ještě vic nemám rad, když někdo udělá hru, tu rozseka na kousicky a následně to vydává za rozšíření. Třeba zaklinac, kupte si hru za 2.5k, je sice na prd, ale když si koupíte expanze za další 3k, tak je to super a teda ještě jednu, na kterou čekáme. 🙈 

5.1.2024 15:02:07

@KaStanCZE Ne, Jamey tam dal pouze 10 bez komentáře.

@jerryNBK Jasně, ale ono je docela pravděpodobné, že i tyhle nové verze budou mít časem rozšíření, protože navazují na velmi úspěšné hry – jak prodeji, tak i hodnoceními.

_____________________________________________
· od ledna 2024 tu mám na starosti sekci novinek coby admin
· také mám deskoherní IG kanál www.instagram.com/solo_boardgaming

5.1.2024 15:36:22 | Upraveno autorem (porovnej)

No šikovný ťah od SM Games. Vydať hru o drakoch v roku draka to v Ázii pôjde na odbyt, hlavne v Číne, kde majú lokalizovanú verziu Wingspanu aj čínštine. Netuším aké objemy spoločenských hier sa predávajú na tom trhu, ale si myslím že s tými drakmi to v tých končinách pôjde na dračku.

7.1.2024 11:53:11

Azul, Zombicide, Nemesis, Catan, Carcassonne, Splendor, Milostný dopis, Jízdenky a nekonečné množství dalších značek, které dělají reskiny, licence a dokola vydávají to samé s menší nebo větší mírou změn. Tady jsem se tomu prvně taky smál, ale docela mě přesvědčil gameplay, který bude dle mého hodně odlišný. 

 

Doporučuji mrknout na https://youtu.be/67TQDzPmi1o?si=Out870vksDzzFsS5

 

Osobně mám rád, jak je Wingspan pravidlově čistý a ty akce jsou streamlinované. Tady to bude takové “hráčštější” a jsem na to rozhodně zvědavý.

---
Time Slug Studio

7.1.2024 12:23:23

Mne to tedy moc neoslovilo jako spíš překvapilo. Na křídlech je naše snad nejhranější deskovka od doby co u nás vyšla a vlastně nevidím důvod proč bych si měl pořizovat Wyrmspan. Možná jsou cílovka právě hráči, kteří nemají k ptactvu tak blízko a fantasy je navnadí. I když pravda mluvíme-li o hrách typu Zombicide apod. tam to také funguje. Máte rádi fantasy? Sáhnete po Černém Moru, raději sci-fi? Pořídíte Invader. Asi to je o těch preferencích. Já bych doma asi obě verze “Na křídlech” neuživil. :) Každopádně hru budu sledovat. 

Cpt.Django

7.1.2024 13:56:05

Treba to prejmenuji ze span na spam :). Jinak @Jonash jsi zapomel na Great Western Trail a jeho klony.

Ale me to asi nijak neurazi, kdo nechce draky ma sanci si vybrat neco jineho. Ja osobne mam Na kridlech a vsechny jeho rozsireni. Dokonce jsem si koupil Asii, o ktere jsem se domnival, ze si nekoupim. Ale protoze se naskytla prilezitost, tak za ni dal 600 Kc, coz je adekvatni cena za karty (nic jineho me vlastne z ni nezajimalo). Do nove Duny nebo Divukraje taky nepujdu, protoze mam ceske verze skoro kompletni. Jinak na to video s Jamim jsem fakt nevydrzel koukat, vypada to hnusne.

7.1.2024 14:43:44

Jo, GWT je další. Mám druhou edici původního hry a nemám důvod kupovat cokoliv dalšího.

Pak ona zmíněná Terra Mystica, ze které mám ve sbírce dvě (GP a AoI), které jsou přeci jen docela odlišné. Je fakt, že třeba Zombicide, Pandemic nebo Ticket to Ride tu značku ždímou násobně více.

_____________________________________________
· od ledna 2024 tu mám na starosti sekci novinek coby admin
· také mám deskoherní IG kanál www.instagram.com/solo_boardgaming

7.1.2024 14:47:10

100 lidi,100 chutí, ale mě ta grafika přijde děsná…

7.1.2024 14:57:43

Já zde souhlasím s Bedikkem. Mě osobně se vizuál líbí a na hru se tesim. Wingspan je legenda a pokud se jim k tomu podaří přiblížit, tak by mohly být legendy dvě. Nebo to zapadne a nic se nestane. Vždyť přece o nic špatného nejde ne? V nejhorším případě budou mít zájemci na vyber ze dvou místo jedné 😄 nějak mi důvod toho hejtu uniká. Na doby, kdy nebylo na vyber se v dobrém nevzpomina 🤔😉


Je něco špatného na ždímání úspěšně značky? 🤔

7.1.2024 15:04:03 | Upraveno autorem (porovnej)

@jerryNBK Finančně nic, morálně už jo, alespoň za mě.

_____________________________________________
· od ledna 2024 tu mám na starosti sekci novinek coby admin
· také mám deskoherní IG kanál www.instagram.com/solo_boardgaming

7.1.2024 15:16:21

pak jsem morálně zvrácenej a jsem plnej očekávání, co tahle hra přinese, no nic, uvidíme za par měsíců

7.1.2024 15:35:49

Já tuhle diskusi vůbec nechápu. Nikdo z vás to nehrál. Někteří se možná podívali na nějaké video. Ale všichni to hned odsuzují? A někteří se tady už vyloženě staví do role “lidového soudce”. Protože na krabici jen …Span (Na křídlech …) a tím pádem je to vykrádání a nemorální finanční obohacovaní? Takže něco jako podvod? Takže kdyby tam bylo “Perutě jednorožců” tak by to bylo v pořádku? Z tohoto pohledu by přece “nemorální ždímání” každé rozšíření k jakékoliv úspěšné hře. Nebo klon jakékoliv hry.

Ad Gaia a Terra - tam se název dost liší takže to je v pořádku? Samozřejmě že je. A tvrdit, že tam je to více odlišné - opravdu? Vždyť jste ty draky nehráli tak jak to chcete porovnat?

A nové klony GWT? Já hrál (a mám) všechny a v Argentině a hlavně v tom Novém Zélandu jsou změny velmi povedené a rozhodně jsem rád, že jsem pořídil - a původní verzi tím pádem už vlastně moc nehraji.

Prostě mi přijde, že to tady sklouzlo do klasické internetové diskuse plné “samozvaných odborníků”, kteří hází hnůj na věc kterou absolutně neznají (hru kterou nehráli). Smutné je, že hlavním tahounem (a zakladatelem vlákna “Pletu si pojmy s dojmy na základě oznámení”) je jeden ze zdejších adminů…

7.1.2024 16:42:12 | Upraveno autorem (porovnej)

@Jonash Pak by mě zajímalo, jak se díváš na všechny ty Cthullu hry (osobně považuju Arkham za jednu z největších kup hnoje, co jsem kdy hrál), které jsou vlastně na jedno brdo - vyšetřovatelé proti prastarým na 100 a 1 způsob.

7.1.2024 16:47:43

Ale mne nepřijde, že by to tu kdokoliv nějak nemorálně hanil. Pouze se tu vede diskuze jak to každý vidí. :) Myslím (a věřím tomu), že tu jsme všichni rozumní lidé na podobné úrovni smýšlení a pouze si tu povídáme o tom co nás baví. Je jasné, že má každý trochu jinačí názor nebo pohled na věc. Ale jako vyloženě hate to nevnímám. Nebo jsem moc zaslepen a naivně věřím v nějakou komunitu. :) 

Cpt.Django

7.1.2024 16:52:01

Taky mi to přijde jako v pohodě diskuse a rozhodně žádný hejt, @robkin se jen trochu nechal unést. Jsem naopak překvapen, kolik lidí že  to dokázalo oslovit, valnou většinu tohoto vlákna.

Z názvu  “Dojmy na základě oznámení hry” je snad jasné, o čem se tu bavíme.

_____________________________________________
· od ledna 2024 tu mám na starosti sekci novinek coby admin
· také mám deskoherní IG kanál www.instagram.com/solo_boardgaming

7.1.2024 17:15:19 | Upraveno autorem (porovnej)

JerryNBK: Je něco špatného na ždímání úspěšně značky? 🤔

Jonash: Finančně nic, morálně už jo, alespoň za mě.

@Jonash Promiň, ale reagovat mne donutila hlavně tato tvoje odpověď, protoze to je uplny nesmysl a zcela pres caru. Neni naprosto nic nemoralniho na tom, ze vydavatel sahne po osvedcene znacce, osvedcenem ilustratorovi, osvedcenem tematu nebo osvedcenem autorovi. A je uplne jedno jestli je to stejne z 99% (protoze je to reedice) nebo je to stejne z 60% (protoze je to klon) nebo je to stejne z 38% (protoze to ma rukopis stejneho autora). Ty procenta jsou beztak jen nejaky vycucany cislo a jen tezko se to da kvantifikovat  Zvlast kdyz tu hru tady nikdo nezna - vzdyt jeste nevysla - takze nejake nazory na kvalitu hry jsou zcela mimo misu.

A bohuzel nejsi sam - z meho pohledu vetsina diskuse je ve stylu “myslel jsem ze je 1.dubna”, “dalsi zbytecna hra", “jsem z toho otraveny”… apod. A mezi tim se obcas objevuji jako “protivaha” nazory “tesim se na to”… Protoze klasicky - nejhlasitejsi je ta “negativisticka mensina"…

7.1.2024 17:58:58 | Upraveno autorem (porovnej)

@robkin me spíš zaráží, že když někdo napíše něco “negativního” (přitom nic vyloženě negativního tady nevidím), tak se na něj další čast lidí osopti, že co si to dovolil a proč tu hru odsuzuje…  (když ji teda ještě nehrál, ani on, ani nikdo)

Ale kdyz někdo napíše, že se na to těší, tak je to v pořádku. (I když ji teda ještě nehrál, ani on, ani nikdo). To se už dneska musí jenom chválit? :D 

Mne třeba tahle diskuze přijde hrozně zajímavá, protože mě vždycky na všem nejvíce zajímá, jaký má na to někdo názor. A pokud to někdo vnímá jako ždímání značky, v pořádku. Proč nemůže mít takový názor? 

Jinak já už jsem to sice psala, ale napíšu to raději ještě jednou. Na hru se na jednu stranu těším (bude něco nového) na druhou stranu ne, protože pokud mě bude bavit víc, než ptáci, tak je to pro mě hodně zlý :D 

7.1.2024 18:25:25 | Upraveno autorem (porovnej)

Mě teda taky vyloženě rozčiluje, když se nekdo negativně vyjadřuje ke hře, o které zná jen název a nebo viděl par obrázku. Protože na základě toho mužů odsoudit jen název a nebo vizual. Samozrejme máme svobodu, takže mužů na základě názvu odsoudit i herní mechaniky, ale to už o člověku něco vypovídá. 

Přijde mi to hrozne povrchní, když se k tomu přidá ještě zmínka o tom ze je to nemoralni, tak to už mi zavání aprílem. Až to vyjde a bude to stát za prd, tak to zhejtujte, do ty doby, je to z vaši strany zbytečnej flame, ve stylu odsoudili hru na základě toho, co jsem již psal.


Jinak děkuji @robkin , ze existují Z MÉHO pohledu normální lidé 👍

7.1.2024 18:31:17

Vybíráme z Bazaru

Veilwraith + rozšíření Absolution
Veilwraith + rozšíření Absolution
Akt. cena: 1690 Kč
Končí za: 9 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas