Mansions of Madness

xxxxxxxxxo hodnoceno 120x (Seznam vlastníků)

Mansions of Madness - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Galakta
Autoři: Corey Konieczka
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

rbx
rbx - avatar

Prvni dojmy...

... z rozbaleni jsou excelentni. Dojem trochu kazi vlozeny listek s erraty, ale nastesti jsou prilozeny i opravene karty. Hodne hezke jsou figurky vysetrovatelu, ktere jsou z jineho plastu, trochu tvrdsiho a jsou vlepene do podstavcu, takze nehrozi klasicke pokrouceni. Vse ostatni je ve vysokem standardu, na ktery jsme od FFG zvykli, ale jedno rypnuti si neodpustim :-) Graficke zpracovani karet uz se zacina trochu opakovat, tady by treba stacila mala zmena a hned bych je mohl videt klidne u Warhammer Invasion. Uz je tam moc kudrlinek a elementu, obcasna stridmost by mi vubec nevadila, ale predpokladam ze toto lidem obecne nevadi a jsou za to spis radi.

Figurky monster jsou z mekciho plastu, vypada to na ten klasicky, jako je treba u Runeboundu a nejsou tak detailni jako vysetrovatele, ale to prehlusi velikost "cerva" a "brouka". Ti jsou opravdu velici :-)
4.3.2011 12:13:13

to Parxel
ehm, nevím co na to říci...

Myslím, že vyjádřil svůj názor, ne?

14.3.2011 11:18:16

Leech
No jo, ale názor na co? Tady je teď v poslední době móda, že určitá skupina lidí, si jakákoukoliv negativní zmínku okolo MoM vykládá jako důvod, proč si hru nekoupit.

14.3.2011 11:28:45

Parxel
Reagoval jsem na Leechův post a spíš tak nějak pocitově jsem se s ním snažil ztotožnit, možná hlavně v tom co napsal o Descentu. To, že to vztáhl na Mansions mi umožnilo prostě reagovat v tomhle vlákně. Pokud jsem tedy plácal, asi plácal i Leech :) ... ale díky, že jsi mě upozornil, že vlastně jenom tak plácám ... už podruhé (stejně jako s nákupem Pax Romana) ... dám si pozor a budu příště hovořit už jenom k věci :) ... už žádné "trolování", nebudu Tě dál zraňovat :D.

14.3.2011 11:31:01

Trpaslik88
Nám se ta hra také líbila a dojem nám zkazila pouze naše škobrtnutí v pravidlech a potažmo i ve scénáři, ale to nás od dalšího hraní neodradilo.

Plno věcí je na MoM prostě super. Různé zámky a puzzle hru skvěle obohatí. Souboje se nám také moc líbili, hlavně flavor text na kartách a vůbec celý způsob zkoumání je ve hře udělán velmi pěkně.

To co mi jenom v prvním scénáři přišlo trochu podivné, že jsem měl hodně threatů a v podstatě jsem nevěděl co s nima. A čas neúprosně běžel, což na jednu stranu odovídá skutečnosti, ale na druhou by mi možná víc vyhovovalo, kdyby události nastávaly až po tom, když např. vyšetřovatelé něco objeví nebo něco udělají. Ale zase, nedá se to říct obecně, záleží na scénaři a na konkrétním cíli.

Jinak jak píšeš s těmi monstry, tak naprosto stejný pocit. Když se člověk zabíval monstry, tak neměl čas zkoumat a když zkoumal tak nás potvory docela rubaly.

14.3.2011 11:40:09

Tangram
S Paxem to byla z mé strany spíš jenom taková rošťárna a nebylo myšleno ve zlém. Kdyby jsi to nepřipomínal, tak bych o tom už ani nevěděl.

To na co jsem reagoval, bylo to vyvozování důvodůproč si MoM nekoupit. Protože to tady bylo v poslední době docela populární. A jak jsem napsal, udělali jsem spoustu chyb v pravidlech a byl bych nerad, aby si to někdo bral jako záminku, že hra není dobrá a že si jí nemá kupovat.

14.3.2011 11:48:14

Trpaslik 88 a Parxel
Vidíte, já mám opačné zkušenosti, mám pocit, že příšery jsou slabé. Buď mám smůlu nebo vyšetřovatelé kliku, ale potvory jako je maniak a zombie mi zabíjejí většinou na jednu ránu a včera mi zabili shoggotha na dvě, aniž by něco stačil udělat.

Co mi přijde hodně přesílené, je dopis Jenny, který jí vyléčí jeden horror a přidá 2 skill žetony. Děsivé. Zatímco ostatní vyšetřovatelé musí šetřit, ona je může pálit skoro pořád a nehodit pak nějaký test je skoro nemožné. Nebo mi to tak jenom připadá? Ohlasy tady dávají spíš za pravdu, že mají ti moji pacholci nehorázné štěstí. :-D

14.3.2011 12:25:52 | Upraveno autorem (porovnej)

all
mám pocit, že to tu začínáte moc hrotit z obou stran výkřiky do tmy typu "co to meleš..." vs. "ještě že jsem nekoupil". Chělo by to trochu uklidnit ne :)

Na druhou stranu je obdivuhodné jaké vlny emocí dokážou FFG s novou vyhypovanou hrou udělat :). Jsou to opravdu profíci ve svém oboru.

14.3.2011 12:32:49

... ještě že jsem si hru nekoupil
Protože se tady už poněkolikáté objevuje kritika těch, co napsali: "ještě, že jsem si hru nekoupil" a protože jsem byl jeden z prvních, kteří to napsali, tak cítím povinnost se proti téhle kritice ohradit. A nechápu, proč bych takový názor nemohl napsat.

Nenapsal jsem, že hra je špatná. Napsal jsem pouze to, že jsem rád, že jsem si hru nekoupil. Moje očekávání bylo, že to bude hra naprosto jasná bez problémů napoprvé dobře hratelná i s nováčky. Poté, co jsem v diskuzi zjistil, že hra nesplnila očekávání a že jsou jisté problémy s různými mechanismy a scénáři (ať už vinou hráčů, nebo složitostí či nepochopením pravidel), tak jsem usoudil, že ta hra nesplnila mé očekávání a že jsem rád, že jsem nepodlehl všeobecnému "přednadšení" si hru okamžitě pořídit. Nechtěl jsem tím říct, že hra je špatná, ale že si raději počkám až se vše vytříbí, až bude přeložená do češtiny a až se prach usadí. Takže absolutně nechápu, proč by to muselo být označováno jako výkřik do tmy. Jen jsem pouze oznámil, že hru přeřazuji z kategorie "must have" do kategorie "wish but needn't".

14.3.2011 13:54:20

křen
přesně tak. ono mezi tím napsat : "ještě že jsem si hru nekoupil" a "nekupujte to, nestojí to za to" je dost podstatný rozdíl a mrzí mě, když ho někdo neumí rozlišit.

14.3.2011 14:07:05

Souhlas
Ale s Beholderem.. Chápu to, že někdo napíše, že se mu hra nelíbí atd. Na to nemám co říct a je mi to jedno protože si o tom přečtu své ale aby mi tu někdo pořád psal, jak je happy, že si to nekoupil, mi už docela vadí. Lidi, zahrajte si to, třeba i 2x, 3x a pak napište co si o tom myslíte a co se vám líbí a co ne. Ale ne, že to zahraju jednou a už mám plnou pusu řečí jak je to na nic. A obvzlášť od lidí, kteří to ani nehráli!
Mě se MoM líbí ale hrál jsem to jednou. Třeba mě to pak bude nudit ale není tomu tak a tak bych byl rád, kdyby se to tu trochu uvolnilo.. :)

14.3.2011 14:16:10 | Upraveno autorem (porovnej)

jo
míň kecat, víc hrát :)

14.3.2011 14:22:33

mnoho povyku pro nic
Proste hra kazdemu nesedne, to je prece jasne - kazdemu sedi neco jineho.

Ja Mansions of Madness hral nekolikrat s ruznymi skupinami lidi - dokonce i lidmi, kteri normalne deskovky vubec nehraji. Vzdy jsme se dobre bavili, atmosfera byla spravne napjata, protoze az do sameho konce nebylo jasne, jak to skonci.
A kdyz mi pak holka, ktera v zivote byla ochotna hrat maximalne Aktivity rekne, ze by si to rada nekdy zahrala znova, myslim ze to taky mluvi za sebe :-)

Pravidla jsou velmi jednoducha, hru zvladaji hrat i deti (odzkouseno, 10 a 12 let). Vice pravidel musi ovladat jen keeper a musi byt schopny davat pozor na presne rozmisteni komponent dle pozadavku scenare.

U mne klady jednoznacne prevysuji zapory - jako napriklad neodladeny 5. scenar, na tom mohli jeste trochu zapracovat, nez ho vypustili do sveta.

Hra ma rozhodne velky potencial pro vlastni scenare a mnoha rozsireni, nemuzu se dockat, az potkam dalsi oblibene vysetrovatele z Arkhamu, Kingsportu a Innsmouthu, spolecne s dalsimi predmety, monstry a zapletkami.

Velke plus je i hraci doba - da se v pohode zvladnout za dve hodinky, takze si ji rad zahraju prakticky kdykoli, kdy nemam cas/silu na 4+ hodiny v Arkhamu.

14.3.2011 14:28:13

...
Ono by možná stačilo být více tolerantní k názorům druhým, nic víc.

Dotaz: jak je to s různými testy dovedností? V Arkham Horroru je tam testů tolik, že je to hlavní věc, která mi na AH vadí. Jak si stojí tato hra v porovnání s AH?

14.3.2011 14:31:11

testy
Na testech tu všechno stojí - boj, evade check, horror check, mythos karty apod. Takže pokud ti přišlo, že jich je v AH hodně, tak tady si podle mě moc nepolepšíš.

14.3.2011 14:35:17

to Odulin
To je sice pravda, ale v AH se hazi vicero kostkama, kdezto v MoM jsem to pochopil tak, ze se hazi jednou kostkou a resi se pouze, jestli prehodis nejakou hodnotu. Takze to je o dost jednodussi se mi zda :-) (Pokud jsem princi pochopil dobre)

14.3.2011 14:44:29

testy
Ano, pri kazde akci se testuje nektera ze zakladnich vlastnosti (sila, vule, inteligence..). Oproti Arkhamu je to ale jednodussi, protoze se hazi jen jednou 10tistennou kostkou - proste musis hodit cislo mensi, nebo stejne jako mas u dane vlastnosti. Takze to hru nijak nezdrzuje, nemusi se hazet hromadou kostek a pocitat uspechy a neuspechy.

14.3.2011 14:45:49

to eyciir
Jo, tak jsem to pochopil dobre. Me se ten system libi a pripada mi velice atraktivni. Neni to pruzeni se s deseti kostkama atp. Ne ze by mi to v AH nejak vadilo, ale obcas to dopocitavat je problem. Takze v MoM to je podstatne jednodussi, coz je super :-)

14.3.2011 14:47:33

Vojtech
Jasně máš recht. To jsem si neuvědomil..bral jsem to spíš na četnost.

14.3.2011 14:50:36

Vojtech Musil
Ty testy jsou jednodušší a pokud využiješ skill tokenu a přidáš si k testu Luck, tak to opravdu může pomoct. V AH když dostaneš jako výhodu o kostku navíc, tak to kolikrát moc nepomůže.

Na druhou stranu v AH se mi víc líbí způsob jakým jsou řešené potavy. Tím myslím ty slidery apod.

Nicméně tím to nechci zase úplně srovnávat, protože v MoM je systém jiný a přizpůsobený víc té dané situaci, z čehož pak plyne, že si vyšetřovatelé mohou pomáhat
v souboji, což v AH z principu nejde.

Zajmavé je také porovnat postavy v AH a MoM. Třeba sestřička Marry, která mi v AH přišla jako poměrně slabá postava, tak v MoM mi díky vysoké hodnotě štěstí připadá silná.

14.3.2011 15:06:16

to Parxel
Jo, me ten system sam o sobe prisel zajimavy a ty zetony, co tu zminujes vypadaji taky dobre. :-)

O Sister Mary mi ani nepis... :-D To je moje nejmene oblibena postava co se AH tyce.

14.3.2011 15:09:47

Thales
To nám se zatím ani maniaka ani zombie na jednu ránu dostat nepovedlo. Mě ani nepřijdou jako silné nestvůry, ale když na ně spotřebuješ třeba 2-3 útoky(akce), tak mi přišlo, že to postavy docela zdrží a vzhledem k tomu, že eventy chodí naprosto přesně, tak i zdržení hraje v neprospěch vyšetřovatelů.

Jo a teď mi taky docvaklo, že v MoM není řešeno kombinování různých zbraní a kouzel.
Zase si to člověk vynahradí těma flavor textama, když někomu zakroutí krkem.

14.3.2011 15:24:23

Parxel
Mne se na MoM libi, ze nektere veci, ktere jsou v Arkhamu hodne slabe, jsou tady naopak lepsi. Treba kouzla (Shrivelling) - ve dvou kolech zabity Shoggoth, ktery neni zadne orezavatko. Stejne jako sestra Mary alias Chuck Norris - stalo se nam totiz, ze diky stastnemu hodu udelala kop z otocky, kterym kultistovi rozdrtila hrtan a jedinym uderem ho tak poslala do vecnych modlist :-)

14.3.2011 15:54:15

eyciir
Jo ty útoky beze zbraně ty jsou docela vtipný. :)

14.3.2011 16:02:11

rbx

Parxel
eventy chodi presne, ale ne kazdy event je spatny. Zalezi na konkretnim scenari. Jedna z veci, co se da zase rozsirit, ta hra je jako Linux, volna ve vsech smerech a otevrena jakymkoliv napadum. Byt FFG, tak vydam paklik cistych karet jen s originalni rubovou stranou, aby se daly na plan davat custom predmety a objectivy.

14.3.2011 18:28:56

Skill checky a boj s nestvůrami
Co se skill checků týče, tak je fakt mnohem rychlejší hodit jednou kostkou a jenom porovnat čísla, než spočítat kostky, hodit hromadou a pak tam hledat úspěchy... Problém ale je v pravděpodobnostním rozdělení takového házení. Ještě jsem Mansions nehrál, ale už od prvního pohledu nejsem s házením jednou desetistěnkou úplně ztotožněn. Spíše bych byl pro způsob, který generuje normální rozdělení - tedy nejpravděpodobnější hodnoty kolem průměrné hodnoty - alespoň třeba součet dvou kostek jako v Dungeonquestu. Ale co, když to pomůže plynulosti hry, tak to Coreymu rád prominu.
Boj s nestvůrami má být zdržující, protože Mansions je ve své podstatě závodní hra. Je tedy nutné zvažovat, jestli se budu zdržovat útočením na potvoru, nebo je pro mě výhodnější dělat něco jiného. Já vím, že to stejně nakonec budu hrát nějak intuitivně, ale je třeba brát v potaz to, že je tak ta hra prostě nastavená už svou podstatou.

14.3.2011 18:45:57

Charitativní aukce

Cirkus na kolečkách - dobročinná aukce
Cirkus na kolečkách - dobročinná aukce
Akt. cena: 1000
Končí za: 1 den

Všechny tyto aukce >>

Vybíráme z Bazaru

Iss Vaguarg komplet (En)
Iss Vaguarg komplet (En)
Akt. cena: 4500 Kč
Končí za: 12 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas