Mansions of Madness

xxxxxxxxxo hodnoceno 120x (Seznam vlastníků)

Mansions of Madness - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Galakta
Autoři: Corey Konieczka
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

rbx
rbx - avatar

Prvni dojmy...

... z rozbaleni jsou excelentni. Dojem trochu kazi vlozeny listek s erraty, ale nastesti jsou prilozeny i opravene karty. Hodne hezke jsou figurky vysetrovatelu, ktere jsou z jineho plastu, trochu tvrdsiho a jsou vlepene do podstavcu, takze nehrozi klasicke pokrouceni. Vse ostatni je ve vysokem standardu, na ktery jsme od FFG zvykli, ale jedno rypnuti si neodpustim :-) Graficke zpracovani karet uz se zacina trochu opakovat, tady by treba stacila mala zmena a hned bych je mohl videt klidne u Warhammer Invasion. Uz je tam moc kudrlinek a elementu, obcasna stridmost by mi vubec nevadila, ale predpokladam ze toto lidem obecne nevadi a jsou za to spis radi.

Figurky monster jsou z mekciho plastu, vypada to na ten klasicky, jako je treba u Runeboundu a nejsou tak detailni jako vysetrovatele, ale to prehlusi velikost "cerva" a "brouka". Ti jsou opravdu velici :-)
4.3.2011 12:13:13

// To Vlaada //
Ne, není. Myslím, že hodně hráčů (včetně mne samotného) si hru značně idealizuje. A určitě značná část hráčů před Mansion of Madness hrála Arkham, což přidalo tomu, že okolo MoM byl takový hype. Pravidla hry jsou velmi jednoduchá, a už jsem hrál pár her s "nehráči" a ti ji přirovnali k takovému zvláštnímu Cluedu ("...jako dobrý, ale patnáct stovek bych za Cluedo nedal..." :-)).

Navíc bych si troufnul tvrdit, že kdyby se vyměnily ilustrace a změnilo pár vlastních jmen (Kingsport, Shoggoth apod.) tak by nikdo ani nepoznal, že to má s Lovecraftem cokoli společného. Pochybuji, že těm co nehráli Arkham Horror (potažmo Call of Cthulhu) by po první hře došlo, že hra vychází ze světa H.P. Lovecrafta (alespoň ne všem). Větší atmosféru, když se uchýlím k tomuto slovu a zůstanu u hororu, jsem zažil třeba u Last Night On Earth.

Ale puzzlíky a Shoggothi jsou super :-))

19.3.2011 17:38:31

to JayDee
Jsem z tebe ted zmateny. MoM vlastnis, ale 1500 za Cluedo bys nedal? Jak to tedy je? Mam to chapat tak, ze do Clueda to ma hooodne daleko? :-)

Jinak rozhodne souhlas s tebou, ze kdyby to nekdo prejmenoval, tak by nikdo nepoznal, ze to s Lovecraftem ma neco spolecneho a myslim si, ze o tom to je. Nemusis znat to pozadi a hru si stejne uzijes. :-)

19.3.2011 18:00:23

To byla pouze citace jednoho z hráčů pro lepší představu.

19.3.2011 18:12:45

Vlaada
Za nas rikam ANO. Nikdo z nas od Lovercrafta nic necetl a presto si hru uzivame.

19.3.2011 18:42:14

...
:-)))))))))))))))


ty mínusy uplně chápu, ale když já už jsem se fakt musela smát...

19.3.2011 18:54:41 | Upraveno autorem (porovnej)

ten můj report
nerad bych, aby se diskuse zacyklila ještě víc než je, ale co se týká mého reportu: psal jsem, že to byla první hra, ano, čili tam je dost možné, že člověk přehlédne nějaké pravidlo, nicméně tři z nás už hráli třetí hru, což si myslím, že nějaké zásadní chybování eliminuje. Ano, je možné, že jsme si vybrali blbý scénář. Což už promíjím těžko, protože scénářů je ve hře jenom pět (ano, x modifikace, beru). Nudil jsem se strašně a neměl co dělat a nemyslím si, že by to bylo tím, že bych hrál jako ponocný. Když hraju blbě, jsem ochotný to přiznat, s tím nemám problém. ale tady jsem neměl co hrát.
jak se stalo, tak jsem i zapsal, mým cílem (a to opakuji znovu) není hru hanět, ale prostě pravdivě popsat to, jak mě to první zahrání bavilo. nebavilo. dokonce mě otrávilo na tolik, že se mi hra teď v brzké době nechce hrát znovu. no a co? neříkám, že je blbá, neříkám nehrejte ji, neříkám nekupujte ji. chtěl jsem jenom upozornit, že třeba někdo bude mít podobnou zkušenost jako já (třeba ne). podle mého naporsto legitimní názor. a kdo si z toho co vezme je na každém.
jen bych rád vyzvedl, že na vině toho, že se mi první hraní nelíbilo nebyli spoluhráči, nehráli jsme nic blbě, ani jsme nemotali pravidla. na vině byla dle mého: počet hráčů v kombinaci se zvoleným scénářem.

19.3.2011 20:34:39

Btw
K čemu máme 3 moderátory, když toto je už v krátké době druhá dikuze, která se dostala tam, kam neměla?

19.3.2011 21:05:33

to Ghost
Nesouhlasím s Tvým názorem, že Fall of House Lynch je primitivní scénář, který je příběhově slabý. Hráli jsme ho dvakrát a obě hry s různými objectivy byly chytlavé a příběhy standardně Lovecraftovské (čti jednoduché, mystické a poměrně přímočaré). Pěkně mi dávalo smysl, co se v tom domě asi stalo a postupně se to odkrývalo (hrál jsem Keepera a tak nějak to všechno zapadalo do sebe).
Zato Inner Sanctum se mi zase moc nelíbil a příběh se mi nezdál o nic lepší, ani sofistikovanější. Spíše mi tam ten příběh nezapadal.

SPOILER!!!!!
Šli jsme tam zachraňovat nějakou robku a zabránit nějaké konspiraci. Ale robku jsme tam nikde ani nepotkali, ani jsme nezjistili, co se s ní stalo (může to být ale způsobeno tím, že jsme neodkryli všechny stopy). A najednou si tam kulťáci vyvolali nějakého maséra, kterého jsme prostě museli za 4 kola rozsekat. K tomuhle vyvolávání nic nevedlo, Eventy vůbec nenavazovaly na dění v domě (narozdíl od Lynche, kde je ta návaznost krásně vidět) a ani nikde nebylo vysvětlené, proč vlastně tu mrchu vyvolávají. Prostě to vůbec nezapadlo do sebe a nedávalo to smysl. Ale jak říkám, je to jen můj názor, který je ovlivněn jednou hrou toho scénáře a ještě navíc se nám podařilo odkrýt jen dvě stopy ze čtyř, tak to asi taky bude mít na to vnímání vliv.
KONEC SPOILERU!!!!

Jen jsem chtěl reagovat na Tvůj názor, že Fall of House Lynch je trapný a plný nedodělků, protože s tím prostě nemůžu po dvou hrách tohoto scénáře souhlasit. I spoluhráči mi dali zapravdu, že to do sebe všechno zapadlo. Nechci Tě nikterak atakovat, aby se tahle diskuze zase nezvrhla, jen by mě spíše zajímalo, čím to, že máme se scénáři tak rozdílné zkušenosti. Odhalili jste v tom prvním scénáři všechny stopy? Četli jste si všechny flavory včetně úvodu i Keeperova úvodu, událostí a na konci i Keeperova rozhodnutí a rozřešení objectivu? Třeba dojdeme k něčemu, čím bychom mohli pomoct ostatním hráčům, aby si mohli hru užít naplno.

20.3.2011 13:30:45

ad 1. scénář
já jsem odehrál 1. scénář také 2x, jednou za vyšetřovatele a jednou za keepera a taky nevidím problém. Ten první scénář mi přijde v rámci možností (rozuměj v rámci možností moderní deskové hry) dostatečně příběhově atmosférický a zábavný.

20.3.2011 13:41:47 | Upraveno autorem (porovnej)

1. scenář
My jsme zatím hráli pouze 1. scénář a to celkem 4x. Nám přišel v pohodě a bavil nás, ale zas nemůžu tolik soudit, protože jsme ještě neprošli zbylé 4 příběhy.

20.3.2011 14:08:33 | Upraveno autorem (porovnej)

1. scénář
Taktéž nám přišel zábavný. Bavily jsme se s Bárou obě.

20.3.2011 14:57:03

1.scénář
Všechny stopy jsme odhalili, flavor texty, úvod všechno proběhlo. Hra jako taková probíhala hladce, ale přišli jsme ještě na důležitou věc. Vyzkoušeli jsme to ve vícero vyšetřovatelích a šlo to lépe. U 1. scénáře ve dvou hráčích a smůlovatě vytažených kartách zkrátka není mnoho co hrát, navíc vyšetřovatel měl zkrátka štěstí na hody. Ale právě jak bzlo řečeno to se může stát každému. Nicméně důvody proč je to nedotažené oproti jiným příběhům.


SPOILER !!!
* absence pátrání, alespoň v náznaku (úvod: jdi do kuchyně)
- toto jsme vyzkoušeli řešit neúplným překladem úvodu v jiném rozvržení scénáře a šlo to např: místo z laboratoře se ozval křik bylo z pravé části domu se ozýval křik. I když byl vyšetřovatel jeden. stihl odhalit stopy a pořešit nastalou situaci.
* malé ohrožení ze strany keepera - nejen z důvodu malého počtu žetonů ve hře jednoho vyšetřovatele ale i z důvodu nevhodně zvolených karet mýtů (podotýkám, že ve hře více vyšetřovatelů to bylo lepší)
Celkově:
* hra se nesnaží hráče pokořit - tím myslím, že počty horrorů brané za karty mýtů či o neúspěšném testu strachu jsou malé. Jenny si svobodně chodila po baráku a já jsem měl co dělat abych využil žetony threatu co nejlépe jsem uměl. Nám by se více líbilo, kdyby byly některé karty mýtů dražší ale o dost drsnější. Vem si dva horrory není žádné ohrožení. Teď malé srovnání, které se asi moc líbit nebude. V AH po testu strachu s příšerou trneme o kolik příčetnosti přijdeme, v MoM si vyšetřovatelka řekne no co pak si loknu vínka a je po starostech. Jasně mám možnost zahrát trauma karty, ale to si je musím dotáhnout.

KONEC SPOILERU !!!

Komentář od Kadavera neberu jako útočný a spíš jsem rád, že vyvolal rozruch. Abych pravdu řekl tak už teď se mi v hlavě formují jiné příběhy pro MoM, které ale budou pro otrlejší hráče, kteří mají rádi výzvu. Doufám, že naše poznatky nezavrhnete. Netoužíme po tom aby nás někdo kamenoval za to, že se nám zdá, že na některých věcech v MoM se mohlo zapracovat. Bereme to totiž tak, že u filmu, hry, videohry je prvních pět minut hry kritických. V případě MoM nás prvních pět minut spíše odradilo. Pochvalu, ale zaslouží pravidla, která nám přijdou dobře napsaná srozumitelná a snad poprvé nebylo nutné do nich nahlížert v průběhu první hry.

20.3.2011 17:48:19

Ghost
já mám pocit, že trochu zapomínáš na čas, který je ve hře hlavní limitní faktor. Konkrétně myslím těch 5 event karet. Po dvou hrách mám pramálo zkušeností, to je fakt, ale v obou hrách bylo jedno společné. Každé kolo zdržení bylo pro vyšetřovatele fatální a tím, že by clues byly méně jasnější a vyšetřovatelé by běhali po celém domě, tak by neměli šanci.

20.3.2011 17:59:30 | Upraveno autorem (porovnej)

Beholder
Já mám pocit, že nečteš pořádně co píšu. Neházím tu slovy do větru, všechno co jsem napsal se vyzkoušelo. Nechci se hádat a nechci aby se to tu zvrhlo v něco jako. "Ty jsi úplný magor. Ty si asi myslíš, že to ve FFG netestovali. Mají to pořešený atd." O to fakt nestojím. Pořešený to prostě mají, ale ne pořádně. Dalo by se zrovna na takhle krásně udělané hře ještě máknout. No offense.

20.3.2011 18:03:19

první dojmy
Mi přišly oba (1 i 2) scénáře příběhově dobré.
Kadaver: vím že jsem si tam vybíral místo kde bude ta robka, jen to byla myslím až ta třetí stopa kterou jste už nenašli... konspirace holt prostě kult si tam něco kutil (to byla myslím ta poslední stopa)... to stačí ne ? :) Nepřišlo mi to nijak nekonzistentní. Jen jste měli jen částečné info pro vás takže jste se tomu nedostali vůbec na kloub...

[SPOILER]
Co se mi ale fakt nelíbilo byl ten objektiv. Nešel splnit, aniž by i vyšetřovatelé pod vlivem nezjistili, že se děje něco, co by měli zastavit (a zastavit jde dost lehce)... Vyšetřovatelé měli ten ukol závislý na keeperovi takže bez jeho "pomoci" nemohli vyhrát také, jen na konci hry. Příběhově to bylo zajímavé ale zbytečně to podlužovalo hru.
Další zdržovací věcí byla akce na přibírání karet mýtů a traum. Díky které jsem protočil X krát oba balíky. Když je ve hře jedna věc prodlužující hru, tak to myslím stačí ... když jsou dva tak je to už možná moc.
Taky mi přišlo že puzzly se celkem rychle ohrají, jsou jednoduché a vyřeší se za 2 akce max.
[/SPOILER]

Ale byly to první hry a jak za vyšetřovatele tak za keepera to byla skvělá zábava a ty věci co se mi nelíbily bych prozatím v pohodě přešel :)

20.3.2011 19:10:26 | Upraveno autorem (porovnej)

to Ghost & Raziel
to Ghost:
SPOILER!!!
No, tak třeba zrovna v případě prvního scénáře právě vůbec není řečeno, že mají jít vyšetřovatelé do kuchyně, ale že cítí spálené maso. Je to sice jasné, ale nikde není řečeno, že mají jít do kuchyně. Z pravé/levé části domu je to dost slabá informace. V případě 1.scénáře možná v pohodě, ale co se týče ostatních scénářů, tam bych se hodně bál takových zobecnění. Dneska jsme hráli čtvrtý scénář ve čtyřech lidech a ten skončil tak, že nám došly eventy, a všichni prohráli. Kdyby vyšetřovatelé nevěděli, že mají jít přesně tam a tam, tak by neměli vůbec žádnou šanci. Takhle jim chyběly 1-2 kola. Takže opravdu zavádět s citem a hodně dobře odzkoušet před skutečným hraním. Navíc, když bys to spojil třeba s house rulem, že karty na desce nejsou vidět, tak by to bylo naprosto fatální.
KONEC SPOILERU!!!

to Raziel: Jo, dneska jsem se schválně podíval ještě na ty zbývající stopy, které jsme nenašli a bylo to všechno tam. Takže příběh dával smysl, akorát jsme ho prostě nestihli odhalit celý. V prvním scénáři se mi ale líbila ta návaznost Event karet na samotný příběh typu: "Když už je odhalená stopa 3, pak..." A navíc to slouží jako šikovný vyrovnávací mechanismus, když jsou vyšetřovatelé popředu nebo pozadu.

20.3.2011 23:06:57

Rozmanitost scénářů
Dneska jsme hráli čtvrtý scénář a musím říct, že jsou základní scénáře moc fajně udělané, protože se skoro každý hraje úplně jinak.

SPOILER!!!
První scénář je o otravování vyšetřovatelů maniakama, takže se tam v podstatě dost bojuje, protože je skoro pořád na desce nějaký ten maniaček (v dostatečném počtu hráčů).
Druhý scénář byl o tom přijít na to, jak se co nejrychleji dostat k oltářům a co nejvíce podrtit kultisty, aby jich nebylo tak hodně. Takže spíše taková běhačka a rychlokosička, aby si keeper nepřibíral moc karet a nemohl si pokud možno vyvolat ty největší mrchy.
Čtvrtý scénář byl zase o prozkoumávání a o co největším vystrašení vyšetřovatelů. Potvůrky prostě nebyly a nedaly se nijak objevit, tak převládalo hraní karet a vyvolávání tmy, aby vyšetřovatelé co nejvíce vyšilovali.
Už se moc těším, až vyzkouším i ty poslední dva, protože trojka je skoro celá venku, kde budou moct být celkem šikovné přestřelky, a pětka může být zajímavá s tím skrytým traitorem. Klobouk dolů, že se opravdu každý scénář hraje jinak a zaujme jiné typy hráčů. Každý si něco najde.
KONEC SPOILERU!!!

20.3.2011 23:14:48 | Upraveno autorem (porovnej)

ad Kadaver
Jo, jo, tak dlouho mi Keeper kadaver zhasínal, až jsem zešílel, vyskočil z okna a zabil se. Ještě předtím jsem ale stačil zatelefonovat Glorii Goldbergové, ať přijde se svými vizionářskými schopnostmi na pomoc :).

21.3.2011 00:06:28

ad včerejší scénař 4

No, někteří vyšetřovatelé aspoň pobíhali po domě se slušnou výbavou jako brokovnicí a sekerou, co si ale myslet o Křenovi, který se asi 4 kola ve tmě motal s mikroskopem v jedné ruce a kouzelnou lebkou v druhé ruce kolem koupelny:-)

Líbilo: puzzle, téma, rychlé pochopení pravidel, stačí, když anglicky umí keeper

Spíše nelíbilo: zdlouhavá příprava hry, preciznost přípravy (spletu stopu a zdrbu celou hru-což asi není problémem hry, ale mé zbrklosti), mám obavy z replayability

21.3.2011 08:01:36

to Sodovka
No ale aspoň nejsem takové nemehlo, které si napřed zlomí ruku a za chvíli zase nohu :).

21.3.2011 08:14:54

Kadaver
V té hře nebylo moc co vyrovnávat ... nikdy bych se nedostal do vedení kdybyste to prostě nezvorali tím, že jste mi uvolnili cestu. Jistě, nevěděli jste o co mi jde v té době, protože sem s potvorama neudělal jediný krok, ale o tom to asi je ne ? :) Jinak pořád hledám zápisy z hraní, myslel jsem že u tak atmosférické hry nějaké literární dílo sepíšeš :)

21.3.2011 08:17:14

Málo muziky od tak velkého orchestru ? ...
Protože teď už nemůžu být osočen z nějakého ukvapeného názoru jen na základě nějakého "nepodařeného" reportu, jak mi bylo v minulých dnech podsouváno, protože mám za sebou dvě hry dvou různých scénářů a protože jsem si hru koupil, tak snad už konečně mám právo napsat své první dojmy ze hry:

Původně jsem to chtěl napsat do mého nového vlákna replayability, protože ten můj dojem tak trošku souvisí s replayabilitou, ale ne úplně úzce a tak to napíšu sem. Hrál jsem zatím dva scénáře a to za vyšetřovatele. Jednou jsme jako vyšetřovatelé prohráli (ale těsně, stačilo jedno kolo aměli bychom to asi v kapse). A jednou u jiného scénáře jsme s keeperem remizovali, kdy potvory nakonec sežrali i keepera i vyšetřovatele (ale těsně a opět stačilo jedno kolo a vítězství by bylo buď na jedné nebo druhé straně). Takže můžu říct, že hra mne herně v těchto dvou scénářích žádným způsobem nezklamala a dobře jsem se bavil. Nicméně přes tyto zkušenosti, přesto, že jsem si hru nakonec pořídil, nemůžu se zbavit dojmu, jakoby za pěkným vizuelním zpracováním hry, za množstvím perfektních komponent a karet, jakoby bylo do budoucna málo muziky. Já chápu, že přijdou další scénáře, ať už fandovské nebo oficiální, ale ten můj dojem se dost těžko vysvětluje. Vyvolává to ve mě takový rozporuplný dojem, jakoby na jedné straně bombastické vizuální zpracování hry nebylo na druhé straně dotaženo jednotlivými mechanismy hry. Mám takový neurčitý pocit jakoby v některých částech mechanismy hry trošku drhly. Těžko se to vysvětluje a konkretizuje a mám obavy aby s novými "amatérskými" fandovskými scénáři nevyplul ten můj dojem ještě víc na povrch.

21.3.2011 09:58:54

kren
já už jsem svůj první pocit psal, mám ho opravdu podobný jako ty, ale zase nechci finálně soudit po jedné hře.
Nicméně to, že jsme během té první hry několikrát (nejmíň 3x) museli konzultovat FAQ, že setup odkazoval keepera, aby dvakrát použil kartu, která tam byla jen jednou, že nikde nebyla napsána stratovní lokace hrdinů (ok z příběhu je to jasné, ale přece jen, v setupu to nebylo a je to matoucí) atd. mi nepřišlo úplně ok a budilo dojem, že hra je šitá horkou jehlou a ještě pár týdnů dolaďování by jí rozhodně prospělo.

21.3.2011 11:43:57

Málo muziky...
Přesně ten dojem máme doma taky... celková nedotaženost. Jsem rád, že si toho konečně někdo všiml. Naprosto souhlasím. Nám navíc trocha vadí ta strojená rádoby horrorovitost (čti vyšetřovatelé podělaní strachy). Jenny pistolnice najde revolver, při prvním výstřelu jí spadne. Pronásleduje zombii na volném prostranství, ale kdykoliv vejde do "roomu" kde je příšera si hází na strach wtf???

21.3.2011 14:47:41

to Ghost
Hmm, velmi konstruktivní kritika... A jak bys to udělal Ty, abys to lépe nasimuloval, a bylo to dle Tvého gusta?
Mi to například nevadí, beru to jako kompromis mezi jednoduchým, dobře sledovatelným mechanismem a tématem. Když ale vymyslíš něco lepšího, tak to určitě napiš do diskuze o House rules.

21.3.2011 15:43:00

Vybíráme z Bazaru

šťástný candát
šťástný candát
Akt. cena: 285 Kč
Končí za: 9 hodin

Offcanvas