Mansions of Madness

xxxxxxxxxo hodnoceno 119x (Seznam vlastníků)

Mansions of Madness - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Galakta
Autoři: Corey Konieczka
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Pravidla

Tak konecne su online :)
http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/mansions-of-madness/support/MansionsOfMadnessLoRes.pdf
Teraz este hru :).
22.2.2011 21:24:03

FAQ v 2.0
Oficialni FAQ v 2.0 k dispozici - nic prevratneho, ale neurazi :-)

http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=2333

7.6.2011 09:53:33

Keeper Guide book
Nevite, kde by se dal sehnat Keeper Guide book? Bych se na ty scenare rad podival, jestli bych to se svou englese vubec daval :)

14.6.2011 13:24:26

to Fuf00n
Keeper Guide Ti moc nepomůže, tam angličtinu v podstatě nepotřebuješ, tam Ti stačí umět číst a porovnávat názvy. Jsou tam sice příběhové volby, ale těm rozumět nemusíš (když je ale znáš, tak můžeš hru provázet atmosferickými povídačkami, ale to můžeš i tak) a potom je tam akorát seznam karet, které si máš vybrat a kam je umístit. Jediné, co tam je náročného, je dokončení počátečního vyprávění, které uvede vyšetřovatele do příběhu - to ale nemusíš číst Ty jako Keeper, ale to už může přečíst i někdo jiný, pokud bude poctivý a nebude zkoumat zbytek toho návodu.
Problematičtější jsou podle mě Objective karty, Mythos karty a Trauma karty, které Ti nikdo jiný překládat nemůže, aniž by to ovlivnilo jeho rozhodování. Každopádně na komponenty se můžeš podívat tady na obrázcích, nebo případně na BGG (je tam i úvod do jednoho příběhu z Investigator's Guide, který je angličtinářsky podobný tomu, co je pak v Keeper's Guidu http://boardgamegeek.com/image/836198/mansions-of-madness).

14.6.2011 21:11:32

2 Kadaver
Diky moc, za vycerpavajici info ;)

15.6.2011 12:20:50

finale?
1)Na některých kartách je psáno "během finale" co se tím myslí? 4 dějová karta?
2) Když je psáno "all players" je tím myšleno všichni vč. keepera že ano?
3) Poslední dotaz, možná spíš blbost, ale radši se ptám, do karet děje I-V může keeper nahlídnout dopředu? Akce kterýma keeper disponuje mohou znát hráči podrobně? Řekl bych, že ano, když jsou oboustranně tištěné, ale vznikají takové situace, kdy lze něco seslat na samotného vyšetřovatele, ale protože ví o té akci tak se drží schválně pospolu a musím říct že jim to i občas dějově vychází, pokud je nerozhážu silnější obludkou nebo nějakým eventem....sou to takové nejasnosti, nad kterýma musíte pořád přemýšlet tak si to chci ujasnit...diky za explain

18.11.2011 23:20:12

to NightWolf
1. Spis odhaduju, ale myslim si, ze to je okamzik, kdy je odhalen objective karta.

2. Ano, vztahuje se to i na keepera. Protoze nekde je napsano, all players lose a tim je myslen i keeper.

3. Ne, do event karet se nesmi koukat nikdo, coz je na prd. Akcni karty naopak vidi vsichni.

19.11.2011 10:16:26

to NightWolf
Potvrzuju to, co říká Vojtěch. Finale je opravdu fáze hry, kdy už je odhalen objective. V této fázi už se dokonce mrtví vyšetřovatelé nevrací do hry.
Event karty nemůže vidět nikdo, ale to je krása té hry a alespoň v první hře je tam i pro Keepera něco překvapujícího s čím nemůže počítat. Já to beru jako plus, protože se nechám rád překvapit. Ale mohlo tam být těch event více, aby to nebylo pokaždé stejné.

19.11.2011 14:16:50

off topic
to Kadaver:

Me se ty Eventy prave kvuli tomu uplne nelibi. To prekvapeni je fajn, ale:
1. Hrali jsme ted scenar a tusim, ze druha event karta rikala, ze pokud je nejaky vysetrovatel v mrazaku, tak dostane horor a neco... Coz bylo jak prekvapeni pro hrace, tak pro me. Ja to nevedel, tak jsem se nemohl na to ani nejak pripravit, takze to byla takova karta na nic vlastne. A jen diky tomu, ze jsem je hooodne zdrzoval, tak tam malem nekdo uviznul, ale taky mohli byt vysetrovatele uz davno pryc.

2. Jeste nikdy se nam nestalo, ze bychom ty eventy dolizali do konce snad a ani jsme se neblizili. Na konci uz to je takova "honka", ze to ani jinak nejde a bud vyhraje keeper a nebo vysetrovatele.

3. V te posledni hre jsem mel jako objective utect s hound of tindalos ven z domu. (osobne si myslim, ze to je ten nejtrapnejsi zaver, ktery muze byt, ale budiz) Jelikoz jsem ale nevedel, kde se objevi, tak jsem se na to nemohl pripravit. Prisla 4. event karta a bylo vymalovano. Hracum se odhalil Objective, ja umistil Hounda, ale jelikoz hraci byli na dobrych mistech, tak v podstate behem dvou kol umrel a pes nedosel ani do pulky cesty.

Zaver:
Hra byla svym zpusobem napinava a super, poradne se nevedelo, co bude atp. ale ten zaver byl tak trapny a nedalo se s nim nic delat, ze me to dost zklamalo. Hraci vyhrali bez problemu, ja s tim nemohl nic delat a cele to skoncilo tak nijak. Proto me ty karty trochu mrzi, protoze urcuji i vyvoj hry, ale keeper se podle toho nemuze pripravit.

19.11.2011 14:44:54

dotaz k strelbe
u brokovnice je uvedeno, ze muze strilet skrz dvere do druhe mistnosti. Nevite nekdo, zda to plati o vsech dverich, ci jen o tech odemcenych?Nejak jsem to nikde nenasel

12.12.2011 15:22:16

cyberkotlik
Navrhuji provést praktickou zkoušku.

(omlouvám se za nemístný offtopic, ale nějak jsem nemohl odolat)

12.12.2011 17:03:19

to cyberkotlik
Brokovnici je popravdě úplně jedno, jestli jsou dveře zamčené nebo ne. Takže klidně můžeš střílet přes dveře i do zamčené místnosti.

13.12.2011 10:18:08

kadaver
to sice ano, nejde o vystrel samotny, ale o zasah cile. Pokud cil nevidis, jak urcis, zda stoji primo za dvermi, nebo (v ramci jednoho space) treba kus za rohem? Kdyzt teda odmyslim otazku, jak moc je opravnene strilet vlastne jen nahodne do zavrenych dveri, protoze jako hrac vidim figurku na hracim planu, ale ma postava o ni prakticky vubec nevi

13.12.2011 12:33:43

cyberkotlik
Líbí se mi, jak to rozebíráš do detailu vůči fluffu, ale tady není nad čím hloubat, pravidla jsou jednoznačná. Jsem v místnosti s dveřma, mám brokovnici, někdo je v místnosti za dveřma = můžu střílet...
Sice bychom mohli řešit spoustu věcí ala "jak sakra můžu vědět, že někdo za těma dveřma je, i když jsou zavřené" nebo "jsou ty dveře zavřené nebo otevřené", ale tak daleko komplexnost téhle hry nesahá ;-)

13.12.2011 13:21:12

Eyron
tou jednoznacnosti si prave nejsem jist. v pravidlech se vyhled (line of sight) z jednoho space do druheho jinde dost resi a pise se tam ze nelze strilet za roh
Kazdopadne se zda, ze vetsina hracu tady je pro pouziti brokovnice na cil za dvermi, takze to budem hrat take tak.

13.12.2011 16:39:49

cyberkotlik
To plati jen v pripade, ze jsi na zahrade, potom se resi tonen line of sight. Jsou tam na to vyznacene body... uvnitr domu nic takoveho neni.

Tech veci, ktere ta hra moc neresi je vic nebo mi prijdou trochu zvlastni, ale potom by ta hra byla dost slozita asi, takze to ber tak, ze vzdycky vis, co je za dverma, ikdyz jsou zavrene. :-)

13.12.2011 16:59:17

Nejasnost cíle
Chápu správně cíl 1C v příběhu Fall of House Lynch tak, že ho může strážce temnoty splnit ještě dříve, než ho okolnosti donutí otočit kartu cíle a ukázat ji ostatním? Vycházím z toho, že v 1C u The Inner Sanctum je dost podobný cíl, ale je u něj vysloveně napsáno, že se může provést až po odhalení karty, aby se započítal. Z logiky věci pokud tato podmínka napsaná není, tak tedy lze cíl splnit i před finálem. Nebo se pletu?
(schválně nepíšu konkrétní text cíle, abych nespoileroval)

18.4.2012 14:53:02

to Gaeirmund
Ano, pokud není na cíli výslovně napsáno, že jde splnit až po odhalení karty cíle, pak jde cíl splnit i v průběhu hry. Pokud se tak stane, pak Keeper cíl odhalí a prohlásí, že vyhrál :-)
V drtivé případě případů jde ale cíl splnit až se karta odhalí, ať už je to na kartě napsáno, nebo je to dáno přítomností nějaké potvory nebo jevu, který se provede společně s odhalením karty cíle nebo nějaké karty události (která snad vždycky při provedení takového jevu odhalí i kartu cíle).

18.4.2012 16:00:47

Karty kouzel
Ještě by mě zajímalo pár věcí ohledně karet s kouzly.
Zaprvé, jak řešíte to, kdo si má vzít damage nebo horror při neúspěchu případně jako vedlejší produkt úspěchu? Přijde mi to tam psané dost nejednoznačně. Osobně jsem se zatím názorově uchýlil k tomu, že nejlogičtější bude, když vše, co je v pass schytá cíl, u fail si ale nejsem tak jistý. U shriveling a Bind monster je vcelku jasné, že fail se bude týkat sesilatele, ale u blood pact a soul pact si nejsem jistý. Logické by mi přišlo trestat sesilatele, ale ty průvodní texty se tu občas vyjadřují jasně spíš o cíli.
Zadruhé, jak mám chápat to, že na přední straně se hovoří o léčvě jednoho života/horroru a na druhé k tomu jsou vždy additional (=další)? To se vždy přidá jeden striktně plus další co jsou na druhé straně k tomu a nebo platí pouzě číslo na druhé straně? A pokud se bere i ten jeden na přední, tak ten se dává vždy nebo jen při pas?
Předem děkuji za odpovědi, mám v téhle záležitosti trochu zmatek.

18.4.2012 22:31:53

Gaeirmund
viz posledních několik příspěvků v sekci překlad... nazory na tento zádrhel jsou dost nejednotné ;)

19.4.2012 09:05:13

to Gaeirmund
Přesně tenhle problém se řešil nedávno ve vlákně Překlad, když na to Morthe narazil při překladu karet. Výsledkem je, že na to mají různí lidé různý názor a nikdo neví, jak to má být správně. V pravidlech ani FAQ to není specifikované, na BGG je o tom jedno vlákno, které je taky jen s jedním názorem, se kterým zase já pro změnu nesouhlasím.

Jak si s tím tedy poradit? Rozhodněte se sami, co vám více vyhovuje. Mi v této hře více vyhovuje držet se flavor textu (kvůli charakteru této hry) a aplikovat efekt na cíl. Když se někomu na chvilku zavřou rány a po chvilce se mu zase otevřou, tak by bylo zvláštní, když by zranění dostal sesilatel... Přijde mi to díky tomu i riskantnější, protože ten cíl očividně potřebuje vyléčit a když se Ti to nepovede, tak se ta jeho situace zhorší. Kdyby se to aplikovalo na sesilatele, tak by to nebylo takové napínavé. Když má sesilatel hromadu životů, tak se klidně může říznout, nikoho to nebude vzrušovat a příště to zkusí bez problémů zas.

Prvotní léčení na Blood a Soul Pactu je automatické a provede se vždy, když kouzlo vykouzlíš. Až po tomto vyléčení si hážeš na Lore a aplikuješ navíc ten efekt, který je na druhé straně podle toho, jestli jsi uspěl, nebo ne. To také znamená, že to prvotní léčení aplikuješ i v případě, že ve výsledku kouzlo nevyvoláš správně (selžeš v hodu na Lore).

19.4.2012 09:11:45 | Upraveno autorem (porovnej)

to Kadaver
Hm a co ty případy právě, kdy třeba Blood Pact selže? To mu přidám jeden život, jak je na přední straně, hodím, zjistím, že mu ten jeden mám zase sebrat a ten horror k tomu?
EDIT: Už mi došlo, jak je to myšleno. Jediná opětovná ztráta toho života je u těch otevřených ran a tam to odpovídá tomu, že to vypadá, že se rány léčí a pak to propukne nanovo...

19.4.2012 10:45:31 | Upraveno autorem (porovnej)

to Gaeirmund
Přesně tak, jak říkáš. Nejprve vyléčíš a pak se zase otevřou znova. Tedy vyléčíš život a zase ho ubereš + horror jako bonus.

19.4.2012 12:26:13

Vybíráme z Bazaru

Shipwrights of the North Sea: Redux + promo, mince
Akt. cena: 1325 Kč
Končí za: 2 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas