Lorenzo il Magnifico

xxxxxxxxoo hodnoceno 82x (Seznam vlastníků)

Lorenzo il Magnifico - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Renesance
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Flaminia Brasini
Rok vydání: 2016
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

ve dvou?

Jaké je to ve dvou hráčích?
Ztrácí to nějak na hratelnosti nebo je to (třeba jako u Marca Pola) jedno?
18.9.2017 18:23:39 | Upraveno autorem (porovnej)

cartas
Je to fuk. Ve dvou hráčí se několik polí na herním plánu zaslepuje a na hratelnosti oproti např. čtyřem to nemá žádný vliv.

18.9.2017 18:41:07

Počet hráčů

V menším počtu není takový tlak na výběr "správné" akce. Což někomu může vadit, někomu to naopak připadá fajn. Já bych to už ve dvou nehrál.

25.7.2019 12:44:58

Vo dvoch
Vo dvoch úplne super, ako píšeš viac akcii na výber o ktoré mám záujem. A nemusím to hrat 3 hodiny, ale do hodiny, hodinky a pol to máme odohrané.

25.7.2019 12:53:30 | Upraveno autorem (porovnej)

tarnow
me teda prijde, ze to ma zasadni vliv ve spousteni akci / tezbe.. zabrat to muze jen jeden, druhy se tam uz nedostane ani s horsi kostkou a to je docela ultimatne zarezavajici..

Ja hral nejprve ve 4 a ve 2 mi to pak prislo hodne nuzne, a pochybuju, ze to jeste pujde na stul.. ve 4 je to fajn.

25.7.2019 13:31:05

zarezavajici
Preto, ked ja jedno kolo urobim zber urody, tým padom moj protihrac ho urobit nemoze, ale dalsie kolo ho on urobi ako prvu akciu aby mal istotu, ze mu to zase nevyfuknem. Nedá sa stále ako prvu akciu robit zber urody, alebo prodikciu ,lebo clovek chce zbierat aj karty a potom sa boji, ze ked urobi zber úrody, tak mu zas protihrac zoberie dobru kartu o ktoru mal záujem. A to je na tom super, ze zber urody ci produkcia sa medzi hracmi strieda, aspon u nas to tak funguje. Raz jeden potom druhy. Je hlúpost robit stale ako prvú akciu zber a nechat si brat dobre karty. Nám to teda vôbec nepride zarezávajúce a raz vyhra jeden, raz druhý s malymi rozdielmi v score. Je tam pekny balanc aj vo dvoch. A komu to velmi vadi, tak si ani pri dvoch hracoch, zber ani produkciu zakryvat nemusi a dá sa to tak uplne v pohode hrat tiez.

25.7.2019 13:37:05 | Upraveno autorem (porovnej)

Nehral jsem to ve 2
Ale pocit po hre ve 4 je takovy ze nevidim duvod proc by to nefungovalo.

25.7.2019 20:13:22

blokace produkce a těžby
Ve dvou je to naprosto v pohodě, tak akorát vyvážené a díky blokaci produkce a těžby je to podobně těsné jako při hře ve více hráčích (správně to vystihl JAHMANSVK). Na druhou stranu, ta blokace je prvek který nemusí sednout každému a mě to také při první partii vadilo. Pak ale člověk pochopí, že musí svojí strategii tomuto prvku přizpůsobit a odhadnout správnou chvíli kdy produkci přenechat soupeři a kdy raději jít po tom poli jako po prvním. Navíc je tam pár karet, které umožňují provést produkci/těžbu jako bonusovou akci, takže se to do jisté míry dá obejít. V zásadě ale ve dvou není moc výhodné být stále jako druhý hráč a mít hodně karet jen z jedné oblasti (těžby nebo produkce) ve které má zároveň protihráč také hodně karet.
---------------------------------
Deskoherní výzva Zatrolených her

26.7.2019 08:42:16

jahmansvk
Nevím no, hra která mě nutí dělat něco každé kolo (první hráč nebo produkce) aby nakonec vyhrál "raz jeden raz druhý s malými rozdily ve score" právě není co si představuju :))
Vlastně tě to nenechá vybudovat solidní engine v jedné nebo druhé oblasti, což je nejčastější klíč k vítězství ve hře více hráčů -tj. solidní kombo na těžbě nebo produkci. Ve dvou hraješ od každého něco.. ta hra je hodně jiná, ale za mě podstatně míň zajímavá.
Ve více hráčích je ta hra prostě spletitější = zajímavější.

26.7.2019 09:17:49

sheva
Každý to máme zrejme inak :)

26.7.2019 10:16:34

Ve dvou ..
Tak jsme to dnes zkusili hru ve dvou a byla to moc pěkná, napínavá partie.

30.7.2019 00:31:35

ve dvou (ale nejenom) - rozpačitý dojem
Nevím. Pokaždé se po čase k téhle hře vracím, protože jsem jí hodně chtěl. Pokaždé jí dávám šanci, protože se mi nechce věřit, že po všech těch kladných recenzích na internetu mě neuspokojuje. Nebo něco hrajeme špatně! Už ve dvou se mi zdá drahé zaplatit 3P za to, že chci kartu ze stejné věže, kde už má člena rodiny soupeř. Představa, že takhle vysypou 3P všichni zbylí hráči při hře 3+ hráčů, se mi celkem příčí. A to nedej bože, pokud bych se rozhodl obsazenou věž navštívit i bezbarvým pomocníkem. Nejen, že mne to stojí pomocníky, ale navíc i ty peníze. Na desce mám 12 míst na karty oblastí a budov. Abych tolik karet získal, utratím za to polovinu všech svých členů během hry (3 etapy x 2 kola x 4 členové na kolo = 24 členů k dispozici během hry). Plus samozřejmě potřebuju i karty činů nebo postav. Když nepadají kostky, tak si na dražší karty nesáhnete, protože prostě neseženete tolik pomocníků. Spustit kombo (sklizeň nebo výroba) stojí taky akci a tak mi při výpočtech vychází, že spustit kombo na míň jak 3 karty je prodělek. Takže poprvé spustit sklizeň nebo výrobu mi dává smysl až po získání těch karet, takže asi tak až v prvním kole druhé etapy... Do toho to omezené tržiště pro dva, nebo předražené pro 3+ :-( Prostě pro mne zatím zklamání.

5.12.2019 02:34:36 | Upraveno autorem (porovnej)

Acer1968:
Jenom se zeptám: hrajete s kartama vůdců nebo bez? Oni totiž dost ulehčují hru, páč pokud je vyložíš (stačí mít k dispozici požadované věci, neplatíš je) tak ti dávají benefity které kolikrát právě ulehčují placení služebníků. Nebo pokud je nechceš vyložit, tak můžeš kteroukoliv kartu kdykoliv odhodit a získat tím efek signoire (či jak se to píše, prostě jeden benefit z toho políčka kam se chodí pro prvního hráče).
A i kdyby jste s nimi nehráli, tak stále mi přijde hra akorát vyvážená co se týče do počtu získaných karet a spuštěných komb: hrál jsem asi 4x ve 3+ a pokaždé měl alespoň od jedné barvy 4+ karty a od dalších kolem 3. A když někdo hraje jen na jednu barvu tak v poho má od ní 6 karet a od dalších v průměru 2. Mít od každé barvy plný počet podle mě nebyl záměr tvůrců, musíš svojí strategii upravovat dle toho co dělají soupeři a pokud by se za stejnou věž neplatili mince, napětí by úplně opadlo a každý by měl všechno. Uznávám že i to je v některých hrách zábava a chápu, že to někdo vyhledává, ale za mě to do tohohle typu her nepatří, je tam potřeba nějaká těsnost.
A ohledně zbytečnosti spouštění produkce a těžby: bez kartovou těžbu nebo produkci většinou spustíš jen kvůli tomu abys to políčko zablokoval někomu kdo jí už má vylepšenou nebo pokud už nemáš vyšší kostky, pak ta jednička se docela vyplatí za 2 mince + 1 služebníka + 1 v. sílu podle mě, dává to hezký rozptyl vícero věcí. No a když už máš byť jen jednu kartu, tak už z toho začíná být docela lukrativní políčko co se týče efektivnosti použité akce, záleží co za kartu a za co se spouští, ale když si to porovnáš s ostatními generačními políčky, tak povětšinou to u jedné karty začíná být už obstojné a u dvou a více už to začíná být i silné. Alespoň co mi přijde.
Jinak ještě dodám, že každá hra je jiná podle hozených kostek: někdy padají samá vysoká čísla, pak moc služebníků nepotřebuješ, jindy je to zase opak a musíš se spolehnout na nižší políčka... a v tom je za mě krása té hry, že je pokaždé jiná.
Toliko k proti pohledu :)

5.12.2019 06:27:49 | Upraveno autorem (porovnej)

Lorenzo
je ostrý konkurenční workerplacement, kde je často cítit nedostatek zdrojů a je potřeba je pečlivě plánovat, díky tomu, že obvykle potřebuješ jednotky zdrojů dá se vše jasně a jednoduše dopočítat a vždy víš na co máš a na co nemáš... v každém kole máš jen 4 akce a tudíž ve 2 hráčích velmi snadno obsadíš 2 věže bez poplatku... ano ve 3 či 4 je to o hodně hustější... pokud Ti tento feeling (kdy často zdroje chybí) nevyhovuje, tak tahle hra pro Tebe není... jinak je to, ale krásná strategická hra a pro mě jeden z nej workerplacemnetů s báječnou znovuhratelností a krásným pocitem enginebuidlingu...

5.12.2019 07:44:27

iwen
Mám to podobně. Každé kolo je potřeba co nejefektivněji využít rodinné příslušníky. Na začátku hry je tempo pomalé. Postupně jak přibývají karty, jsou efekty silnější. Neřekl bych, že jsem schopný vzít každé kolo z každé věže kartu. Navíc karty těžby a produkce spustí efekt až při určité hodnotě "workera", takže se jejich efekt během těžby/produkce nemusí spustit. Když se občas zadaří si nějakou akci připravit a ve správný okamžik spustit, je to rachot. Kouzlo to má i v tom, že většinou nejde stihnout všechno, protože možností je spousta, ale členů rodiny málo. Právě to rozhodování na jakou akci jít, ideálně tak, aby mi ji nevzal soupeř, je super. Rozdělování příslušníků, s využitím hodnoty každého, je taky pěkně vymyšlený.

Já nejsem na extra těžký eura, kde si hráč uvaří mozek. Lorenzo mi přijde hodně přístupné. myslím, že spoustě hráčů to bude vyhovovat, ale pro někoho už je to možná příliš moc čajíček. Pro ty je tu zase Die Macher :)

5.12.2019 09:00:13

ve dvou
Lorenzo baví i mojí ženu, takže jsem jí hrál několikrát ve dvou. I ve dvojici je to dobrý, ale takový chudší. V plném počtu mi to taky připadá zajímavější, má to větší grády díky vyšší obsazenosti na věžích a širšímu výběru možných akcí. Každopádně dobrá hra.

5.12.2019 09:11:31

Rozpačitý dojem? > u mě ani náhodou :-)
Lorenzo je jedna z mých nejoblíbenějších her. Ve dvou jsem ji nikdy nehrál, ale myslím, že vynikne právě ve 3+. Je to intuitivní workerplacement s velice pěkným provedením a na euro i parádní atmosférou.

Jak píšou ostatní, zdrojů je málo a napětí velké. Co je priorita? Co si ještě pak budu moct dovolit? Do toho všeho se míchá církev. Přes to všechno, protože člověk neví, jaké karty a kde budou příští kolo ve věžích a jak silní budou členové rodiny, není plánování nijak hardcorové a často se omezuje na situační rozhodnutí na dva, max. tři tahy dopředu. Proto je hra svižná a je radost ji hrát..teda aspoň pro mě a vidím, že nejsem sám ;-)

5.12.2019 09:34:31

Acer1968
Lorenzo je jedna z nasich najoblubenejsich hier, vo dvojici uplne super. Uz som to tu pisal nizsie. Ale to neznamena ze moze bavit a sediet kazdemu. Mam pocit, ze vycitas hre nieco, na com ta hra nie je stavana a nie je ani tak robena. Ta hra asi nie je pre teba. Ako opisali ostatny ta tesnost co mozem robit je proste super. Neraz sa mi stalo ze som skoncil so 6 timi zelenymi kartami aj modrymi + 3-4 fialovymi. Len si to treba dobre naplanovat a poriesit. Naopak napr. spustanie zberu urody mi vobec nepride vyhodne od urciteho poctu kariet. Staci ze si potrebujes dva body viery pred koncom kola a vidis ze ziadna karta ti ich neda. Ale tvoje dve zelene karty ano. Navyse ak hra niekto na vieru tak je kazdy bod viery dobry aj keby som mal v zvere urody len dve karty ktore davaju dva body viery. Tato hra neni robone aby si mal.od kazdej karty vsetko :) . Preratavat kolko potrebujem sluzobnikov a vycitat ze +3 mince je vela za platenie ked ides do veze kde uz niekto je, nie je podla mna spravne. O tom ta hra je. Ked sa pozriem.do tvojho profilu podobnu hru co by vytvarala tlak a davala moznost bud alebo, tam nemas, a GWT komentujes ako: "Celkem přijatelně vytvářený tlak na hráče negeneruje u nich pocity frustrace." Takze Lorenzo nebude tvoj salok kavy.

5.12.2019 12:14:14 | Upraveno autorem (porovnej)

Díky za komentáře všem
Dal jsem na základě Vašich bohatých komentářů hře dva večery ve čtyřech lidech. Jednou bez karet vůdců, podruhé s nimi. Napřed pocit proti hře ve dvou. Ta prodleva, než se na tebe dostane řada, je už celkem na hraně. Ne pro mne, pokud musím pořád něco vysvětlovat, nebo kontrolovat, jestli to ostatní hrají dobře (moje herní skupina se se hrou teprve seznamovala), ale na ostatních bylo vidět, že zpočátku mají snahu plánovat dopředu, ale s probíhající hrou ta jejich snaha po odehrání tahu odpadla a zbystřili zase až při hře předcházejícího hráče. Protože ta hra dvou následujících může zásadně změnit situaci na herním plánu a tak se jim zdálo, že nemá smysl se trápit plánováním, když neznají stav těsně před svým tahem. Že by kalkulovali možnosti ostatních hráčů, aby jim vyšlo, co na ně asi zbyde, to opravdu nedělali a prostě si počkali, co na ně zbyde a pak teprve začali přemýšlet intenzívněji. Nedostatek zdrojů se projevil i na jejich herním stylu. Stalo se, že víceméně každý si vybudoval nějakou dominanci v jednom zdroji, zbylé získával už méně. A i tak potom bylo znát, že zpětná výměna zdrojů za body byla mnohdy rébusem.
Druhá hra s vůdci samozřejmě vázla na startu. Každý se potřeboval seznámit se čtveřicí vůdců, které dostal do ruky, pak udělat kvalifikované rozhodnutí, které 3 poslat dál a kterou si nechat, a opět seznamování s tím, co dělají ti tři noví, co přistáli opětovně v ruce... A to se opakovalo dalších deset minut. Ano, souhlasím, že to je neduh prvních her, kdy se hráči seznamují s možnostmi vůdců. A že v dalších hrách to bude lepší a lepší. Čtení ikonografie u mé hráčské skupiny, která má nahráno spoustu jiných her v dostatku partií, taky nebylo nejpřímočařejší. Ale to se podá.
Musím říct, že karty vůdců všem hráčům u stolu připadaly také celkem drahé. Do hry samotné vyložením se dostaly jen tři ze 16ti!!! První (Francesco Sforza) jsem vyložil já ve druhém kole druhé etapy a tak její efekt spuštění sklizně dokázal využít jen třikrát. Druhou (Sigismondo Malatesca) vyložil synovec v prvním kole třetí etapy a využil jen jednou, protože to byl vůdce povyšující hodnotu bezbarvého člena na tři a on už toho bezbarvého v prvním kole třetí etapy použil před vyložením karty. Třetí (Ludovico il Moro) vyloženou kartu v prvním kole třetí etapy jsme hráli tak, že se její efekt spustil okamžitě po vyložení a nečekali jsme až na další hod kostkami, což předpokládám je dobře. Prostě na vyložení jiných karet vůdců jsme neměli ani dostatek zdrojů, ani dostatek karet pro splnění vykládacích podmínek. Takže 13 karet vůdců ze 16ti skončilo jako cesta přes svitek převážně k bodům víry, které pro zisk dvou (a více) bodů na stupnici víry za každou jednu odhozenou kartu skoro jediné dávaly ke konci smysl a největší nárůst bodů. 2 suroviny nebo peníze nebo pomocníci nebo body vojenství prostě nevedly u hráčů k možnosti získat za svitek víc jak dva body, protože karty třetí etapy jsou už dost drahé a ještě navíc potřebujete dalšího člena rodiny pro zisk dané karty. Takže snad jen jedna karta byla vyměněna za něco jiného, než za body víry a použita pro nákup jiné karty, která po dosazení člena rodiny a chybějících surovin přinesla 6 bodů za 2x 3 vyložených zelených karet, což bylo víc, než posun na stupnici víry z políčka 13 na 14. Jinými slovy, karty vůdců v této první hře jsme protočili za body víry, což byla ta nejmíň bolestivá varianta, a tak žádné bohaté rozhodovací možnosti to nepřineslo.
Opravdu si myslím, že to nehrajeme špatně. Další "stereotyp", který se poměrně často ve hře u nás projevuje, je exkomunikace v druhé etapě. V první etapě se jí každý vyhne, protože zaprvé je za nedosažení tří bodů, což většinou lidi zvládnou a negativní efekt za exkomunikaci pak trvá ještě dlouhá čtyři kola, což nikdo nechce. Ve druhé etapě, pokud to není nějaký zásadní negativní dopad, tak ho lidé povětšinou obětují za ponechání si bodů do třetí etapy a konce hry. Ve třetí etapě pak lidi potřebují zkonvertovat body víry za body. Takže snad jen jednou z asi 30ti partií se mi stalo, že se hráč rozhodl ve druhé etapě splnit přízeň církvi a vzít body a pak už se ve třetí etapě nedopatlal na pět bodů.
Takže takhle to vidím já.

18.12.2019 21:22:20 | Upraveno autorem (porovnej)

vůdci
pokud hrajete s vůdci, tak často bývá výhodou toho vhodného do hry dostat brzy... pokud se na to zaměříš tak se dá dostat i v prvním věku, když například ostatní obětuješ za zisk potřebných zdrojů... nezřídka se nám stane, že ve 4 hráčích do hry dostaneme 8 vůdců... hru je potřeba mít více nahranou a promýšlet svůj tah můžeš i při hře ostatních, protože z 20 možností obvykle spotřebuje každý hráč jedinou a pokud máš připraven svůj nejsilnější tah a další alternativu, tak ji často můžeš ihned využít a hra je poté svižná...

18.12.2019 21:40:36

Tak....

je to ve dvou teda dobrý, nebo ne?

16.9.2020 18:26:35

Za mna

Za mňa úplne v pohode. Na niektoré polia sa dajú "zaslepky" a nemôže sa tam chodiť. Vo dvojici máš väčšiu slobodu vo výbere kariet, neporovnateľne. Je to taká pretahovana kto bude prvý robiť zber či brat super výhodnú kartu (karta čo ti dáva možnosť ihneď brat karty bez umiestnenia člena rodiny) . Tak isto poradie hráčov je vo dvojici dôležité ,ktoré sa stále mení. Hravé často vo dvojici, už sa teším na Bog box :)).

16.9.2020 19:04:36

Vybíráme z Bazaru

Pharaon
Pharaon
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 4 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas