nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Krycí jména

Počet hráčů: 2 - 8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 15 min
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: kooperativní, párty hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Autoři: Vlaada Chvátil
Rok vydání: 2015
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Tak jo: pohádka, dvě.
- To je jasné jak facka: pohádka, to bude
„obr a „princezna!
- No ale počkej, nejmenoval se Pohádka ten nanuk? Podívej, je tady
„zmrzlina...

Krycí jména jsou párty souboj dvou týmů hráčů, které se snaží dříve než soupeři uhodnout, kteří tajní agenti (slova) patří do jejich skupiny. Každý z týmů má kapitána, který zná správné řešení a systémem správných nápověd se snaží svůj tým dovést k cíli. Mezi agenty se však objevuje nájemný vrah a s tím není radno se zaplést...


Příprava hry:

Hráči se rozdělí do dvou týmů a každý tým si zvolí kapitána. Kapitáni si sednou stranou od ostatních hráčů a na stůl se vyloží 25 karet, na kterých je vždy po jednom podstatném jméně. Kapitáni dostanou k dispozici mřížku, na níž je barvami vyznačeno, které výrazy „patří“ kterému týmu (tzn. musí být označeny), které výrazy jsou neutrální a který je nájemným vrahem (jeho označení přináší danému týmu okamžitou prohru). Podle návodu na mřížce je určen začínající tým (je znevýhodněn tím, že musí uhodnout o jedno slovo více).


Průběh hry:

Kapitáni se střídají v napovídání. Nápovědou jsou dvě slova: jedno je asociace (např. „pohádka“), druhé udává, kolika slov na stole se asociace týká (např. „dvě“). Asociacemi mohou být také přídavná jména, slovesa a další tvary, které si týmy před hrou domluví. Asociaci musí kapitán zvolit co nejšikovněji, aby byla malá šance, že jeho tým označí neutrální slovo, slovo druhého týmu nebo nájemného vraha.

Tým následně diskutuje a označuje slova. Pokud trefí kartu své barvy, označí ji kapitán druhého týmu příslušnou záslepkou a tým pokračuje v hádání. Pokud trefí nájemného vraha, hra okamžitě končí a vítězem se stává druhý tým. Pokud tým trefí neutrální slovo nebo slovo druhého týmu, je také označeno záslepkou, tah týmu končí a na řadě je kapitán druhého týmu a jeho nápověda.

Tým má možnost v případě úspěšného hádání označit navíc ještě jedno slovo oproti číslu, které oznámil kapitán (na nápovědu „auto, čtyři“ tedy až 5 slov). To se hodí v momentě, kdy v některém z předchozích kol tým určil špatné slovo a pořád mu „zbývá“ tip na předchozí nápovědu.


Konec hry:

Hra může skončit dvěma způsoby:

  1. Je označen nájemný vrah – v tom případě vyhrává druhý tým, než ten, který slovo označil.
  2. Jsou odkryta všechna slova jednoho z týmů (nezáleží na tom, kým) – tento tým se stává vítězem hry.

Autor: Kew

Další názvy této společenské hry

  • Codenames

Vybíráme z aukcí

Taisman 4th: The Deep Realms (ENG) - NOVÁ
Taisman 4th: The Deep Realms (ENG) - NOVÁ
Akt. cena: 900 Kč
Končí za: 6 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>