nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Kraftwagen

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 75 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: ekonomická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Autoři: Matthias Cramer
Rok vydání: 2015
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

A do cíle se dostává první závodník! Jede v novém modelu Rennwagen a stáj Opel si tak připisuje cenné vítězství v letošní Grand Prix!

Hra Kraftwagen se zabývá počátky automobilismu. Hráči se postaví do čela společností, které budou bojovat o co nejvyšší prestiž vynalézáním a konstruováním co nejpokrokovějších aut a také pomocí závodů Grand Prix. Ten z hráčů, který prodejem svých aut a účastí v prestižních závodech získá nejvíce peněz, se stává vítězem hry.


Příprava hry:

Každý hráč obdrží herní materiál ve své barvě, na stůl se rozloží hrací plán, na něj nalosují žetony akcí, umístí žetony cen a kupců. Zbylý materiál je umístěn v dosahu všech hráčů. Nalosuje se pořadí hráčů a v pořadí od posledníhé si každý vybere unikátní počáteční bonus. Poté začíná samotná hra.


Průběh hry:

Hra nemá fixní pořadí tahů hráčů. Podobně jako v autorově starší hře Glen More, nebo v (u nás známějším) Patchworku je na tahu vždy ten hráč, který je nejvíce „vzadu“ na stupnici akcí. Vybere si žeton akce/akcí, přesune se na něj a akci/akce provede. Žeton se posune na přední místo stupnice akcí. Poté je na tahu hráč, který je nyní nejvíce vzadu (může se tak stát, že stejný hráč provede více tahů za sebou). Hra takto pokračuje, dokud není přerušena bodováním. To nastává tehdy, pokud je zaplněn trh s automobily (má kapacitu 6 vozů), nebo počítadlo kupců dojde na nulu. Po obodování aut a závodu se část plánu obnoví (žetony cen, kupců a závodní trať) a ve hře pokračuje hráč, který by byl normálně na tahu. Po třetím bodování hra končí.


Dostupné akce jsou:

  • závod Grand Prix: hráč posune své auto na závodním okruhu o tolik polí, kolik činí hodnota motoru jeho závodního auta (na konci kola získá body za pořadí v závodě a bonusové body za to, kolik ujel kompletních kol závodu).
  • najmutí dělníka: hráč získá nového dělníka do zásoby. Dělníci jsou potřeba pro prodej aut a pro zvyšování úrovně motorů a karoserií konstruovaných aut.
  • výzkum: hráč si vybere jednu ze dvou otočených karet výzkumu. Druhá karta je odhozena a na volná místa jsou z balíčku otočeny dvě nové karty výzkumu. Mezi těmito kartami najdeme jednorázové akce, vylepšení úrovně motorů a karoserií a inženýry, kteří poskytují výhody v průběhu hry.
  • motor: hráč smí vyrobit jeden motor a uložit jej do dílny, kde z něj posléze může sestrojit nový vůz, nebo motor namontovat do závodního auta a zvýšit tak jeho výkon v závodě Grand Prix.
  • karoserie: hráč smí vyrobit jednu karoserii a uložit ji do dílny, kde z ní posléze může sestrojit nový vůz.
  • kupec: hráč vybere jednoho z kupců, který bude v příštím bodování kupovat auto z trhu. Pokud je fronta kupců již plná, posune místo toho počítadlo kupců, které, jakmile dorazí na nulu, spoustí bodování.

Vložení auta na trh:

Po provedení akce/akcí se hráč může rozhodnout umístit auto na trh. K tomu potřebuje 1 motor, 1 karoserii, minimálně 1 dělníka a žeton ceny, který je ve veřejné nabídce. Všechny tyto prvky jsou spojeny v automobil, který je na konci kola prezentován kupcům.

Bodování:

Jakmile nastane bodování, nejprve se přidělí body za závod a auta se vrátí zpět do boxů. Jsou také vynulována počítadla kol. Následně jsou auta na trhu prodána kupcům. Ti mají různé preference (co nejlepší motor/karoserie, co nejvíc dělníků jako servisní tým, co nejnižší cena). Každý kupec koupí přesně jedno auto, které nejvíce odpovídá jeho preferenci, pokud narazí na remízu, bere to, které je levnější. Takto se prodají max. 4 auta (5, pokud je ve hře konkrétní inženýr) a všechny součásti (motory, karoserie, dělníci) jsou vráceny do společné zásoby. Žetony cen z neprodaných aut se vyřadí ze hry, žetony z prodaných aut si nechají jejich konstruktéři.


Konec hry:

Hra končí po třetím bodování. Hráči sečtou vítězné body získané za prodeje aut, účast v závodě Grand Prix a další body (získané umisťováním kupců, příp. za jiné dosažené úspěchy - vyjádřené jednorázovými bonusovými destičkami). Hráč s nejvíce penězi se stává vítězem hry.

Autor: Kew