Kačeři na lovu

oooooooooo hodnoceno 0x (Seznam vlastníků)

Kačeři na lovu - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 9 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: (Self-published)
Autoři: Marie Anna Majerčáková
Rok vydání: 2024
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Jsou všude a jsou dobře schované, říká se jim kešky... Objevit je však nebude tak snadné, někdy k tomu samotné oči a ruce nestačí. Vybav se speciálním načiním k nalezení těchto skrytých schránek a vydej se na lov, kačere!

Pozn.: Keš (anglicky cache) je fyzická schránka se zápisníkem, která je ukrytá na zajímavých místech v přírodě. Aby hráč kešku mohl nalézt, potřebuje k tomu GPS souřadnice místa a někdy i speciální vybavení, pokud je umístěna například vysoko na stromě, pod vodou, či jinak nedostupném místě. Lovení kešky znamená její hledání v terénu nebo v přírodě. Hráči, který kešku loví, se přezdívá „kačer“ (z anglického výrazu cacher).

Desková hra „Kačeři na lovu“
je česká deck-buildingová hra pro 2 až 6 hráčů a na motivy známé navigační GPS hry. Smyslem hry je „lov kešek“. Hráči se na hexagonové herní desce pohybují figurkou a loví různé typy keší. Každá keš vyžaduje určitý způsob lovu s konkrétním „vybavením“. Chybějící vybavení si kačer může pořídit na speciálním políčku „Obchod s vybavením“. Kromě herních polí s keškami je součástí herní desky i pole „Event“, kde se kačeři můžou sejít a pole „Cito“, kde probíhá skupinový úklid na pomoc přírodě. Hru ovlivňují i speciální karty v podobě negativních, neutrálních a pozitivních náhod. Cílem hry je odlovit od každého typu alespoň jednu keš a celkově dosáhnout počtu 25 nálezů.

Pohybem po herní hexagonové ploše získávají hráči možnost lovit keše, setkávat se na eventech a pořizovat speciální vybavení pro lovení keší. Sbírají odlovené keše až do počtu 25ti nálezů. Hráči mají karty keší na ruce a postupně je vykládají na stůl po splnění podmínek. Na tyto vyložené karty pak vkládají „log“ po odlovení keší. Hráči využívají tzv. „karty náhody“, které získají při postoupení na červené herní políčko. Tyto karty mají pozitivní, neutrální nebo negativní účinek. Některé se vyhodnocují před samotnou akcí lovení keše, jiné během akce a po odlovu, jako tah navíc. Hra obsahuje i kooperativní prvky, zejména na polích s evetny a úklidové CITO eventy. Zde se hráči setkávají a logují eventy pokud na hexagonovém poli stojí dva a více hráčů.

Kooperativní prvky jsou součástí i karet náhod.  Do hry je zapojen i starý dobrý herní mechanismus házení kostek a prvek náhody. Hráči mohou pomocí karet znepřístupňovat části herní plochy, či „škodit“ v podobě mazání „logů“ jinému hráči. Rozšíření karet náhody „Tajemný noční les“ pak obsahuje „instantní“ karty náhody, které lze v průběhu hry použít kdykoliv. Rozšíření Červí díry pak umožňuje zrychlení pohybu na herní ploše pro rychlejší „posbírání“ keší, nebo umožňuje sestavení herní plochy s „ostrůvkem“.

Příprava hry a její průběh:

Každý hráč si náhodně vylosuje jednu ze šesti karet kačerů, dále dostane sadu 18 karet keší, která je pro všechny 
hráče stejná, 25 žlutých žetonů a speciální kartu „Mekgajver“. Jeden žlutý žeton (ze svých 25) umístí na kartu Mekgajver na pole vybavení. Karty keší které nevyžadují speciální vybavení (6 karet) a karty keší ke kterým má hráč speciální vybavení podle své karty kačera (3 karty) vyloží před sebe na stůl. Zbylých 9 karet keší zůstává hráči v ruce dokud je nebude moci také vyložit na stůl v průběhu hry. Dále se poskládá herní hexagonová plocha, která se v plné verzi pro 6 hráčů může sestavit až z 40 herních polí.

Průběh hry se skládá z jednotlivých fází a tahu

  1. Posunu figurky o jedno políčko libovolným směrem dopředu. Není možné zůstávat na míste (vzdát se tahu) nebo se vracet o políčko zpet. 
  2. Vyhodnocení případné karty náhody „před odlovem“, kterou si hráč lízne při vstupu na černéve postupové políčko - obvykle červené, negativní karty náhody (pomocí žetonu imunity lze zrušit účinek negativní karty náhody).
  3. Vyhodnocení tahu – každé políčko je tvořeno vrcholem až tří sousedních hexagonových polí. Při vyhodnocování tahu si hráč může vybrat libovolné z těchto polí k provedení akce – např. odlovení (zalogování) keše, eventu nebo nákup chybějícího 
    vybavení = jedna akce, kterou hráč spotřebuje tah.
  4. Vyhodnocení případné karty náhody „po odlovu“ - obvykle zelené, pozitivní karty náhody (tah / akce navíc).

Konec hry:

Hra končí, pokud jeden hráč zaloguje aspoň jednu keš od každeho typu (všech 18, včetně Eventu a Cito eventu) a celkově dosáhne počtu 25 odlovenych keši.

Autor: Mariana8

Vybíráme z Bazaru

Mars: Teraformace
Mars: Teraformace
Akt. cena: 700 Kč
Končí za: 16 hodin

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas