Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 8 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 60 min |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | desková hra |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Flying Frog Productions |
Autoři: | Jason C. Hill |
Rok vydání: | 2010 |
Sdílej: |
Dojmy ze hry
Tak máme za sebou test dvou scénářů. Pravidlově to je lehce komplikovanější než LNoE. Především hráč za "zlé" marťany má mnohem více možností díky Command pointům. Zásadní rozdíl zatím vidím hlavně ve vyváženosti hry. Zatímco LNoE dával ve většině scénářů poměrně vyrovnané šance oběma stranám, tady je už v pravidlech upozorňováno na fakt, že hra za hrdiny je mnohem náročnější. Každopádně je to LEGRA a baví mě to :-)eyron
tak zatim mam jen rozbaleno tesim se. Vzhledem k tomu, ze se me libi LNoE, tak neocekavam, ze bych byl zklaman.
Eyron
Dají se použít postavy z LNOE v IFOS a opačně? Sem na obrázcích viděl že postavy z IFOS mají navíc nějakou hodnotu, snad to byla Dexterity (Obratnost), ta je na co?
Tormentr
na uhybani pred paprskomety mimozemstanu.
Dojmy
Po včerejší hře... se uváděna "nevyvazenost" potvrdila. Za hrdiny se musi hrát hodne takticky, jsou velice zranitelni. Stačí aby se k jednomu dostaly dve skupinky martanu.. A pravděpodobně to nerozdycha.
Já hrál za martany a jedna z prvních karet co jsem si tahal byla, ze do zabiti jednoho hrdiny budu mít 4 command pointy místo dvou. To byla fakt sila. Privolal jsem jak martian leadera tak Zarda během dvou kol.. A nebylo moc co řešit.
Jsem z toho trosku rozpacity, doufal jsem, ze hrdinove nebudou muset tolik řešit co dělat. Takhle to vypadá, ze musi co nejvíc prohledávat, aby se mohli vyzbrojit.. A ani to se jim nemusi povest. Třeba docela fungovalo založit par ohňů.. To z jedne strany prakticky znemožnilo postup martanu.. O to víc jich ale přišlo z druhé strany.
Uvidíme příště, zatím mi to prijde tak, ze pokud hrdinove neodstreli martany z dálky, moc šanci nemají. Vždyť je pro samotného hrdinu problém vůbec rozsekat jeden martian pack (3 marťani)
Polda
ale ani v LNoE to nebylo o tom, ze hrdina nabehne do zombii a vyseka je. Ono neni problem ji odstrcit, ale zabit uz ano. Takze i tam bylo nutne hrdiny nejdriv ozbrojit a zombie strilet. Tady ale maji martani navic paprskomety, coz by mohlo zpusobovat problemy. S tim ale zkusenost nemam.
re
Ono je tady oproti LNoE poměrně málo zbraní a navíc revolver s dostřelem 3 a zásahem na 3+ není úplně výhra...
Navíc, jak píše Polda, marťanské technologie jsou často opravdu silné, např. marťanské brnění, kdy se vyhne woundu na 5+, jakási bojová technologie umožňující přehodit 1 kostku po hodu atd.
Tormentr
Ano, hrdinové se dají kombinovat, s Agilitou je to řešeno tak, že hrdina z LNoE má agilitu určenou podle počtu Health boxů, takže např hrdina s dvěma životy má hodnotu Agility 2+
Eyron
to vypada jako vyzva!
Rbx
Myslím ze kombinace paprskometu a velice silných Martian tech karet je pro Hrdiny opravdu frustrující. I na BGG se lide shodují, ze vyváženost je hodně diskutabilní. Poměr výher Hrdinove vs Marťani je někde mezi 1:10 a 1:15.. A to nezní extra super zábavně. Uvidíme po více hrách, jestli to tak je.
prvni dojmy
Mam zatim odehrane prvni tri hry, dve za martany a jednu za hrdiny. Faktem je, za martany jsem obe hry vyhral naprosto s prehledem, v jedne z nich jsem ale mel neskutecne stesti na kostky a hrdinum tak zbyvaly jen oci pro plac...
Hru za hrdiny jsme prohrali, ale bylo to fous, skoro se nam podarilo sestrelit i treti talir, ale uz na nas tech martanu bylo moc :-D
Nemyslim si, ze je hra zasadne nevyvazena, ale nefunguji v ni taktiky z LNoE... hrdinove tu maji pomerne silne schopnosti, chce to je kombinovat a chce to jich proti martanum vyuzivat co to jen jde... navic pomerne slusna takticka vyhoda je, ze proti martanske strelbe muze skupinu hrdinu kryt ten s nejvyssi obratnosti (zasahy se nerozdeluji rovnomerne ale muze je na sebe vsechny vzit jeden hrdina a treba hrdina s obratnosti 2 ma dost velkou sanci ze je vyblokuje)... navic oproti LNoE tu maji hrdinove i vetsi sance v boji na blizko a ve skupine neni imho problem zlikvidovat v jedinem souboji cely oddil martanu...
Faktem je, ze ve scenarich kde hrdinove nemaji karty do zacatku to muze byt ze zacatku frustrujici, kdyz martan neustale svini svymi kartami a hrdinove nemaji jak se branit...
Permonick
a jak je to tedy s tou strelbou? Co jsem zbezne cetl parvidla, tak ufoni strili na pole kde stoji, nebo sousedici a pritom se hybou stejne jako zombie, tedy o jedno pole. Tudiz jdou bez problemu sestrelovat z dalky, stejne jako zombie. Nebo to je jinak?
A zkousel si tu zivou delovou kouli? To mi prislo jako uzasny napad, funguje to? :-)
rbx
s tou strelbou martanu je to tak jak rikas, strili jen na stejne nebo sousedni pole, navic pokud je s nimi na policku hrdina, tak nemohou strilet ani na vedlejsi a musi strilet na nej... a hybou se o jedno pole tak jako zombici... s tim sestrelovanim z dalky je to diskutabilni, nektere postavy sice maji utoky na dalku uz v defaultu, ale my postavy losujeme, takze je to o stesti... co se tyce strelby za pomoci predmetu, tam to zas zalezi na tom jestli budes mit stesti pri hledani predmetu...
Archibald ma jedinou nevyhodu a to je relativne maly dostrel, ale jinak pokud vleti do odilu mimozemstanu, tak tam muze nadelat slusnou paseku, protoze dava zasahy na 3+.
Mezi predmety jsou tu jeste bomby (ekvivalent dynamitu v LNoE) a zajimava hracka je kerosen, protoze se da rozlevat opakovane, a pokud ho rozlijes na sousedici policka, tak po zapaleni jednoho chytnou i ostatni, takze se tim da udelat ohniva stena a ohen je pro martany dost smrtici... navic se v IfOS ohně mohou šířit :)
Nevyváženost
Po včerejší hře si musím opět stěžovat na těžce nevyváženou obtížnost. Hráli jsme pro hrdiny relativně přívětivý obranný scénář Abduction a prohráli na celé čáře, kdy nám do konce zbývalo ještě nějakých 6 kol. Marťan měl ke konci hry neskutečně nakombené techy: Armor (5+ prevent wound pro všechny emzáky), emzáci střílí dvakrát, hrdinové mají postih 1 na agilitu... Zábavná byla taky karta, kdy emzák bere 4 commandy místo dvou, dokud neumře jeden z hráčů...
Pro příští hry budu navrhovat nějaké změny pro hrdiny, např: automaticvký power token každé kolo+možnost získat další hodem, zvýšení počtu životů atd.
BGG
A asi nejsem sám, kdo považuje hru za nevyváženou:
http://www.boardgamegeek.com/article/5801101#5801101
Eyron
A co treba zkusit to, ze by Martan dostal kartu bud jen jednu, a nebo pri hodu 2x 1k6 s výsledkem 5,6?
Nechapu jak to mohli play-testovat.. Mozna by to chtelo zahltit BGG podobnymi pripominkami, at bud designeri odhali nejakou rozumnou strategii nebo prepracuji pravidla..
Eyron
Popravdě podobný problém jsme měli LNOE, ze začátku jsme vyhrávali jen za zombie a hrdinové vyhráli tak jednu hru ze 20, časem se to zlepšilo, ale i tak občas použijeme u některých scénářů omezení a hráč zombie má maximum karet na ruce 3 nebo jen 2. Hodně to pomůže, protože ne kostky nebo nevyváženost, ale pravidelný přísun karet je pro zombie (a myslím, že pro marťany platí taky) to, co jim vyhrává hru. Hrdinové mají předměty téměř napořád, ale i tak jim to nepomůže, když každé kolo zahraji všechny 4 karty a další kolo mám 4 nové.
Kolik vlastně karet dostávají marťani?
Už jsem si to našel, takže jeden hráč si líže 2 karty a může mít až 6, tak to je hodně. Zkuste snížil limit karet tak na 4, třeba to pomůže, nevím.
house rule
přihodil jsem do herních zápisů report z naší hry z rbx... testovali jsme houser rule, kdy marťani dobírají pouze jednu kartu za kolo, a docela to fungovalo... chce to ale samozřejmě ještě pár pokusů, takže doufám, že se do toho i někdo z vás pustí...
Permonick
Nad tim jsem take premyslel.. A co treba omezit pocet command pointu? Misto automatickych 2 provest hod 1k6: 1: 0, 2-4: 1, 5-6: 2. Pripadne to same pro karty... Samozrejme pravidlo jedne karty je velice jednoduche a nijak nezatezuje hru.
Polda
podle me kazde dalsi pravidlo s hazenim kostkou bude vnaset do hry vic nahody nez uz ji tam prave je... takze cestu bych videl spise v pevne danych omezenich pro martany nebo bonusech pro hrdiny...
Permonick
Dnes se mozna na hru dostane.. Vyzkousel bych nasledujici upravu pravidel:
1) 1 karta pro emzaky za kolo
2) 1 karta pro hrdinu v pripade, ze nebude bojovat (ani na dalku)
Na BGG jsem nasel par threadu na tohle tema.. zajimave.
Dale se da uvazovat tak, ze jak hrdinove, tak emzaci ziskavaji power tokeny/command pointy pri hodu 4+. Ale primarni problem jsou silna karetni komba ufouna a prazdne ruce hrdinu..
...
to pravidlo s kartou pro hrdiny mi přijde hloupé, protože úplně boří část herních mechanismů... hrdinové pak vůbec nebudou muset lootovat baraky, protoze jim v podstate davas zadarmo auto-search kdekoliv na planu...
Hraní
tak jsme dali scénář likvidace davu.. S mírnou úpravou pravidel (1 karta pro ufouny, command point pouze při hodu 3+, později 2+...)
Vysledek: 7 kol před koncem ufouni drtive vyhráli. V tu chvíli byli na ploše všichni ufouni.. Ať cirkusaci delali co delali, nemeli moc šanci. Archibald i Carl sice jednou zlikvidovali cely martian pack, ale bylo to málo. Pozdeji jim nepadaly kostky. A Marťani rychleji přibývali než ubyvali...
Protihraci sice mohli vice bránit davy.. Třeba i svymi těly :) ale nevím nevím.
Teď nám zase přišlo, ze poněkud predimenzovane jsou posily, ale to bylo i tím, ze nepadaly kostky na Power tokeny.
Mozna zvýšit sance na jejich získání? Klidně zkusit, ze jak marťani, tak cirkusaci mají 50% šanci na získání tokenu...
Polda
teda nevim, ale kdyz jste ufouny takto okrouhali, tak by mme ani moc nebavilo za ne hrat a to jsem v techto hrach vzdycky za spatnou stranu.
Rbx
vzhledem k tomu jak snadno jsem vyhrál.. Mi to jako nejaké velké okrouhavani nepřišlo :) je fakt ze jsem měl štěstí na hod na posily..
Každopádně bych byl rad, kdyby si to se mnou kluci ještě někdy zahráli. Je zase nebavila evidentní presila marťanů.. Takze to chce najít kompromis aby se bavili všichni.
Pravděpodobně lze najít nějakou fungující strategii.. Ale do té doby asi zkusime pravidla trosku "narovnat" ;)
Další pokus
hlasim odehrány scénář Invasion s následující úpravou pravidel:
1) Hrdinove hází 4+ pro získání power tokenu, mimozemšťan 3+ pro získání command pointu.
2) při hodu na posily se haze 3k6 proti počtu ufounu na ploše.
Jinak ufoun i nadále ma 2 karty na kolo, takhle mu ale chodi méně posil a obcas ma méně command pointu, nejsou zkratka automaticky.
Zároveň hrdinove mohou častěji využívat svých zvláštních schopnosti, což zvysuje zabavnost.
Při hře měl hráč za hrdiny dost štěstí na kostky, zároveň ufoun mohl tezit ze svých karet.. No zkratka a dobře, ufouni poprve prohráli :) Ale docela těsně, kdyby kostky padaly normálně, myslím ze by to bylo hodne těsné..
Spokojenost :)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Europa Universalis
Akt. cena: 1700 Kč
Končí za: 20 hodin