Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Rozšíření pro hru: |
Harry Potter: Boj o Bradavice |
Počet hráčů: | 2–5 |
Doporučený věk: | od 11 let |
Herní doba: | 60 min (reálná data) |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | karetní hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | REXhry iHRYsko REBEL.pl The OP (dříve USAopoly) |
Autoři: | neuvedeno |
Rok vydání: | 2020 |
Dostupnost: | 14 obchodů (cca 879–947 CZK) |
Sdílej: |
Dojmy (ideálně plná edice)
Ahoj. Měl bych klasický dotaz na vaše dojmy. :)
Základ se nám líbil, bohužel vyšší ročníky spíše prodlužovaly partii než zvedaly obtížnost. Ročníky 1-6 jsme hráli jednou a odložili, dokud dcera neudrží karty. Sedmý ročník jsme hrávali, ale museli si přidávat úkoly ve stylu “nelze zabít Voldemorta, pokud nemají všechny postavy maximum životů”. První rozšíření mne tedy moc potěšilo, než jsme si párkrát zahráli. Všechny partie rozhodla náhoda, jestli v tom obřím balíku došly správné karty z rozšíření. Řeší toto prosím nějak druhé rozšíření? Lze nějak zkrátit partii a nesnížit obtížnost? Nemám problém sedět víkend u jedné partie Here I Stand, ale 2 hodiny rodinná hra mi připadá moc? A co ten papír?
Já nerozumím, že to tolik lidí bere jako triviálně jednoduchou hru. Hraju se synem (6let) a hru si neskutečně užívá a vždy propadne do děje a přestože hra trvá klidně i přes hodinu, nakonec je smutný a chce hrát další. Dokonce není frustrovaný tím, že dostáváme neustále na frak.
Tím se dostávám k té obtížnosti….za nás je hra spíše těžká a ve 2 jsme i 3.rok opakovali 3x. a poslední rok vícekrát.
Jak někteří říkají, že 1.expanze spíše obtížnost ztěžuje, tak ano i ne. Školní tresty nám nevadí a baví nás systém jejich ničení. Ale někteří tvorové mají fakt drsné efekty.1.výpravu jsme vyhráli až na 5.pokus. naopak 3. a 4. vypravu napoprve, ale zejmena diky dobremu losu a absenci vrazednych protivniku (Bellatrix, Bazilisek, Sedohrbet, Cornwoll Rarach)
Na druhou stranu mě přijde, že oproti základu se naředili extrémně zlé karty černé magie (avada kedavra, imperio, které se v 7.ročníku velmi nepříjemně kombinovali).
Hodne zalezi, zda mate i promo karty, kde jsou dalsi zajimave karty na niceni karet. Spolehat jen na “tergeo” v tom velkym paklu je spatne.
2.expanze přináší další karty a další zajímavé efekty, ale zároveň další posílení hrdinů v podobě zaklínadel. Přidávají se karty na ničení karet, které jsou fakt super a přináší revoluční taktické možnosti oproti základu. Já jsem velmi zvědavý a napíši dojmy po alespoň 5ti hrách.
@Korenar Tak pod cca dvanáct let by mi to taky přišlo těžké, ale po desítkách let deskohraní už to není nic moc. Spíš nic. ;-) Domnívám se také, že to máme lehčí, protože hrajeme jen ve dvou. Nemyslím si, že bychom někdy prohráli (bez rozšíření).
U rozšíření píšeš “díky dobrému losu” jsme vyhráli. Což je přesně to, co podle mne s 1. rozšířením rozhoduje hru mnohem více, než schopnosti hráčů.
Promo základu jsme vyhodili, protože hodně snižuje obtížnost.
Jak dlouhé máte ty partie prosím? (základ, s první, s oběma) Hra mi přijde strašně dlouhá na to, že je to to stejné pořád dokola.
Manželka je potterhead, takže máme i tu dvojkovku a ta mi přijde nejzábavnější, ale zase ji nechce se mnou hrávat. Ještě nevyhrála a nechce, abych ji nechal. :D
@jankie Ono půjde hlavně o to, jestli nemáte odlišná očekávání. Jedná se o hru oficiálně pro věk 11+, což samo o sobě říká, že se jedná o triviální hru pro rodiny.
Ale ať je hra jakákoliv (myšeno easy win, easy loose), syn se neuvěřitelně baví a to je to, co za mě ta hra umí. Dobře nás vtáhne do děje a zprostředkuje zážitek.
Za mě ta hra je silně o náhodě a jen Core Box byl vyloženě špatný a hodně těžce jsem snášel, když už po prvním rozdání vidím, že šance na výhru jsou minimální (zpravidla drahé či špatné karty ve výběru a silní protivníci) nebo naopak jasná výhra (ideální výběr karet na koupi a snadní soupeři).
Já jsme sice hardcore hráč, ale tolerantní pro rodinné hry. Každopádně i zde mě to silně vadilo a čekal jsem, co přinese 1.expanze. Po dokončení 1.expanze jsme spokojen, protože balíček nabízí řadu karet na ničení, což je nenej kvuli školním trestům, ale najednou se nemusí “vyhazovat” z nabídky “leviosa” protože ji postupně mohu měnit za alohomory a také lze kupovat levné léčivé lektvary, protože je později zničím.
Pokud by hra byla kratší, než hodinu, pak by se vytratil ten progress a radost z deckbuildingu.
Hodně jsem nad tou hrou přemýšlel a zkoušel jsem i návrhy různých house rules, ale většina se ukázala jako špatná (například dělit nabídku karet v nabídce na karty s hodnotou 1-3, karty 4-5 a karty 6+ / to vedlo k jednoduššímu začátku a naopak k tragické druhé polovině, kdy v nabídce se drželi karty levné a k ničemu.
Zavedl jsem jediný houserule…pokud hrdina ve svém tahu nekoupí žádnou kartu, tak může jednu kartu z nabídky vyřadit.
CELKOVĚ mě přijde, že hra je testována a nastavena pro hru 3 hráčů. Pro 2 hráče je hra jednodušší, ve 3 hráčích je to výzva a je třeba spolupracovat a hru 4 hráčů jsme nevyhráli ještě nikdy a to nemluvím o možnosti hrát v 5-6 (v 6ti, pokud si člověk udelá vlastní počítadlo životů - hrdinů je 6).
Jinak naše partie jsou v průměru 90min, ale už jsme atakovali i 2hodiny (ve dvou). Nicméně u nás toto problém není a naopak zvažuji, že dáme nějakou EPIC hru, kde si poskládám různé setkání, pak viteály a dám komplet nepřátel.
@jankie Ve tvém případě si říkám, jestli není problém v tom, že ty jedeš čistě mechanicky na výhru, jenže pro tryhard hráče ta hra je prostě triviální, obzvláště ve dvou. Je to prostě rodinná hra (čti hra s dětmi).
V tomto všem se zcela shodneme, tedy až na délce partie. Za mne má být rodinná hra do hodiny. ;-)
Houserule používáme stejné, převzal jsem ho tuším z geeku. Ještě mám pocit, že se mi nelíbilo, že v základní hře nelze čistit balík. Odložili jsme to, než doroste dcera. Pak to bude pecka.
Rozšíření vám nemění délku partie?
OT: nějaká jiná dobrá HP hra? Snad každou, co jsem viděl mimo tuto sérii, jen tahá peníze díky tématu. Teda Death Eaters Rising vypadalo na fotce zajímavěji trochu než ta reskinovaná pexesa a člověče.
@jankie k té obtížnosti…tak po prostudování obsahu za mě práce tato expanze hrdiny posiluje a snižuje vysokou obtížnost, kterou řada hráčů zmiňuje u 1.expanze.
Nicméně pokud máte problém, že obtížnost je příliš snadná…pak spíše doporučuji udělat to, že z balíčku nepřátel vyhoďte snadné soupeřě (Crab a Goyle, Lucius, Pár draků z expanze, vlkodlak, Dráp atd. V základu byl třeba easy Malfoy, ale v expanzi je to cíl num 1, protože mě přijde mnohem častější přidávání žetonu na lokaci.)
A ještě bych se zamyslel, jestli hrajete správně podle pravidel…..protože je mi to divné, že byste to měli takto na háku.
Za mě třeba zásadní bylo zjištění až z ofiko FAQ, že nemůžeš při výběru ceny zvolit tu, kterou nemůžeš splnit….tedy pokud karta říká (ztrať 2 životy, nebo odlož kartu) a ty máš poslední život, tak musíš odložit kartu, protože nejsi schopen zaplatit cenu 2 životů. Zjednodušeně řečeno…vždy platí ta horší varianta.
@jankie rodinná hra do hodinky……záleží pokud chceš jen “splnit úkol času s rodinou” protože za mě je jedno, jestli hradu 2 hry hodinu, nebo jednu hru 2 hodiny.
U této hry je silně zaměřeno na fanoušky a s tím souvisí i nadšení ze hry. My naopak i po 2 hodinách dohrály a syn chtěl hrát další partii.
Her mám spoustu, takže beru hry podle nálady a času. Takže hra do hodiny, vezmu Karak, Agricolu Family a podobné.
Jinak nemožnost čištění balíku je ZÁSADNÍ problém CoreBoxu a to, co mu velmi vyčítám…..karty typu “tergeo” a “depulso” jsou za mě karty, co měli být v základu rovnou. Nejde jen o čištění, ale další efekty a taktické možnosti, které tyto karty dávají…..například nakoupím levné lektvary, abych pročistil nabídku a ty lektvary pak tergeem zničím (za což dolíznu kartu). A samozřejmě ničení alohomor a nahrazování lepších karet s vyšším příjmem.
DÉLKU za mě rozšíření nemění v základu nijak…..možná naopak zničit 7 viteálů trvalo déle, než splnit 3 setkání. Setkání jsou ale s výrazně horšíma efektama, než viteály, takže za mě se hra možná i zkrátila.
Je na tom logo HP, takže předpokládám, že to donese Ježíšek a já ušetřím. ;-) První expanze se mi líbila, až na to, že výhru řídila náhoda, kdy dojdou ty správné karty. Pokud toto pořeší druhé, budu moc a moc spokojený.
@Korenar Pravidlově si celkem věřím, už jsem nastudoval několik stovek her a toto není zrovna oříšek. Ale možné je všechno. :-) Twilight Imperium jsem dal na jediné přečtení, vysvětlil jsem ostatním a šlo se hrát, Blackbearda se učím 12 let a ještě jsem si netroufl na jedinou partii. :D
Čištění balíku - podle mne to tam není, že je to na rodinnou hru zbytečně složitá mechanika. Viz postupy, které sám uvádíš, asi z rukávu nevytáhne šestileťák.
@jankie no vidíš, ale řada těch věcí v pravidlech není vůbec zmíněna a řada lidí (včetně mě) to první hry hraje špatně a až ty ofiko FAQ mě dost znepříjemnili život v Bradavicich. Obzvláště že odložené karty při omráčení nespouštějí efekt NKÚ obrany proti černé magii.
Dneska začínáme 2.rozšíření…..takže napíšu pocity, ale jak jsme psal, za mě spíše posílení hrdinů, ale uvidíme co ty lektvary udělají s náhodou. V tomto ohledu se bojím, že to hru prodlouží (přibývá obslužnost hry) ale to je věc, která lze vynechat.
Každopádně napíšu po první hře a po dohrání
EDIT: jen bacha, že ta kvalita karet je fakt mizerná
@jankie Ahoj, tak máme za sebou první dvě hry ve 3 hráčích z 1.hodiny expanze a mám z toho rozšíření smíšené pocity. Obě hry za cca 90min
Pro pottermaniaka je to super. Mnoho nových karet a nepřátel dokresluje celý ten příběh a dává možnost si pro jakékoliv budoucí hry zahrát hru v plné palbě nepřátel.
JENŽE
Jak jsem předpokládal, tak nové schopnosti zaklínadel jsou fakt silné a to ještě více, než jsem si myslel. Hrdina má svou schopnost, do toho schopnost NKU nebo patrona a ještě zaklínadla a lektvary. Správa hrdiny a hlídání vzájemně se kombících efektů už nás docela mátlo a sem tam nám nějaký ten efekt unikl.
Přišlo mi, že hra je znatelně více na pohodu a to jsme hráli ve 3. Všemožné schopnosti způsobili, že hrdinové si dobírali karty ve velkém, rozdávali si žetony a nebylo těžké si už v prvním tahu nakoupit kartu za 6 mincí.
O poznání se ale přitížilo ze strany efektů setkání a nových nepřátel. Dokonce někteří staří slabí nepřátelé dostali úplně novou roli. Jak hrdinové znatelně dobírají karty, tak jim ale efekty znatelně karty odhazují a tu najednou nastupují blbouni Crabbe a Goyle se svou nepříjemnou magií zranění za odhozené karty.
Líbí se mi nové efekty nepřátel. Ty přinášejí nové taktiky a nové výzvy, které nejsou úplně snadné.
Do balíčku Bradavických karet přichází hoooodně nových karet a zejména většina je zaměřena na ničení karet. Ničení karet je tak většinou v nabídce neustále a ničení karet je zcela běžné. Mimo školní tresty se jednomu hrdinovi podařilo za hru vyházet až 6 alohomor :D
Ničení karet je dobrý a požadovaný prvek, ale mám pocit, že je toho už zase trochu moc a člověk se dostává do situací, že už fakt není co ničit.
Nově se objevuje efekt “znič kartu v odkládacím balíčku jiného hrdiny” což není dobrovolné, ale povinné.
Celkově se děje hodně věcí v tahu jiných hráčů.
Hra mě celkově přijde pocitově svižnější a bohatší. Možná i dramatičtější. Jak jsem zmínil, přituhuje v negativních efektech a stalo se i, že hrdina měl na začátku tahu plné zdraví a jen efekty jedné karty černé magie a nepřátel a setkání ho dostali až do omráčení.
Řekl bych, že Neville bude vítaným parťákem.
Pokud máš pocit, že hra je příliš snadná…….přináší toto rozšíření šanci to změnit, ALE musel bys přijmout jen něco (třeba nepoužívat schopnost zaklínadel, nebo vzít slabé verze hrdinů)
Pokud má hráč pocit, že ta hra je příliš složitá, tak rozhodně zde najde řadu věcí, které mu spraví náladu.
Co se týče náhodnosti…..myslím, že se všemi schopnostmi, možnostmi a taktickým kombením efektů je ta náhoda docela úspěšně vyřazena. Hráči mají už opravdu dost možností a také dost nových podnětů k rozhodování a taktice.
Další partie přinesou novinku v podobě lektvarů….z toho mám docela obavu kvuli délce a zvýšení komplikovanosti. Již nyní je těch efektů tolik, že syn už to vše nestíhá hlídat, nicméně byli to první hry.
HOTOVO
Tak mám nahráno tak 20 her. 5 her v 5ti, 8her ve dvou a zbytek ve 3 hráčích.
REKAPITULACE
Jednoznačně nákup tohoto rozšíření pro doplnění karet, které jsou ale důležité pro herní celistvost. (nad cenou pozavřít oči)
Dejme tomu, že obě expanze jsou svým způsobem doplnění, ale i opravný pack pro základní hru.
Samozřejmě nový hrdina a možnost hrát v 5ti (teoreticky až v 6ti)
CO DOSTANETE
Zásadní novinkou jsou zaklínadla, která hráčům dávají nové jedinečné schopnosti. Posilují hrdiny značně, ale zároveň se ukázalo, že umí i zrychlovat hru. Hra je svižnější a rychlejší, protože hrdinům netrvá tak dlouho dostat se na hratelnou úroveň výbavy karet.
Druhou novinkou jsou lektvary. S těmi osobně trochu zápasím, protože je to upkeep navíc. Mě osobně nebaví ta správa a vyhodnocování, ale přináší to opět posílení hrdinů. (jednoduše hrajete a jednou za čas přijde bonus) Jenže není to jen tak. Lektvary totiž částečně řeší balanc hry v případě těžkých nepřátel a špatného výběru karet. Máte efekty jako odebírání z lokace, což je efekt zásadní pro zdárné dokončení hry.
Jestliže pochybuji o začlenění lektvarů, tak pozitivní je, že se ukázalo, že přidáním lektvarů se hra neprodlouží. Naopak může mít efekt jako zaklínadla.
Proč ale lektvary chtít hrát? Protože lektvary černé magie jsou naprosto úžasný doplněk balíčku černé magie. Efekty jsou přísné a hrdinové musí spolupracovat na jejich rychlém odstranění.
NEPŘÁTELÉ
toto je velmi důležitý prvek této expanze. Přichází zde velmi tématičtí nepřátelé úzce spojeni s filmovou a knižní sérií. Navíce se zcela jedinečnými schopnostmi, které hru velmi oživí a hrdinům to zkomplikují.
KARTY
Zásadní bod ke koupi. Přichází zde další množství karet s možností ničení karet z ruky a odhazovacího balíčku. Nové karty umožňující i výměnu karet v nabídce a též karty, které zapojují spolupráci mezi hráči.
KVALITA KARET
týká se to jen karet Bradavických. Kvalita je extrémně špatná a nutnost obalů je jistá.
Barevnost je problém u karet nepřátel, protože pro náhodný výběr nepřátel jasně poznáte karty základu, karty 1.expanze a karty 2.expanze a na tyto větší karty jsem ještě obaly s plnými zády nenašel.
HARELNOST / OBTÍŽNOST
Myslel jsem si, že přidané schopnosti hrdinů výrazně sníží obtížnost a umožní hru ve 4+ hráčích, což dosud bylo v podstatě nehratelné.
Toto se úplně nepotvrdilo. I ve dvou hráčích máme úspěšnost výhry cca 40%. Hra je 3 se ukázala být zcela v pořádku. Při hře v 5ti je to ale stále nevyvážené. Pak se ukazují přesilněné všechny hromadné efekty a zejména ty negativní. Jakmile hráči rychle nezahájí elimitaci tokenů z lokací, tak je karty černé magie semelou. Nezřídka se stalo, že hráč končil tah v plným zdravím a než byl na řadě, zemřel….jenže pak je paralyzován na další sérii tahů ostatních. Zde je třeba hrát nesmírně efektivně a těžit i z pozitivních hromadných efektů ostatních hrdinů.
U hry 5ti hráčů doporučuji zapojit lektvary…opravdu to pomáhá řešit balanc a hratelnost a hra je bohatší. Osvědčil se systém, kdy končící hráč sleduje splnění požadavků aktivního hráče, tím vše odsýpá a naopak hru to může i zrychlit. Hry v 5ti nám trvaly 60-120min s tím, že 60min byla pěkná, svižná hra ukončení prohrou. 120min trvala vítězná hra.
Nemohu říci, že by se hra prodlužovala v závislosti na počtu hráčů či na zapojení lektvarů. Naopak bych řekl, že důležitá je herní skupina. Soustředěná skupina hraje svižně bez prodlev a bez ohledu na počet hráčů bych řekl, že se bude pohybovat okolo 90min čisté herní doby.
Je zde i šance na AP jedince, nebo hráče, co polovinu doby jsou na mobilu a pak neví co maj dělat.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Dobročinná dražba: Versailles 1919
Akt. cena: 1900
Končí za: 23 hodin
Pán prstenů: Karetní hra - Stín a plamen
Akt. cena: 340 Kč
Končí za: 23 hodin