Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 2 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 150 min |
Herní svět: | Starověk |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, válečná |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Avalon Hill Descartes Editeur Valley Games, Inc. |
Autoři: | Mark Simonitch |
Rok vydání: | 1996 |
Sdílej: |
Hra, pravidla, nejasnosti a prostě pokec o tom všem
je tu někdo kdo už má za sebou alespoň jednu partii, s kým bych mohl pokecat o nejasnostech?ringo
svěř se.
Petr
1. start hry - uvodni setup se hned prvnim kole zmeni tim, ze Rim voli prokonzula, po te jednoho generala, ktery neni prokonzulem stahuje ze hry a voli dva nove konzuly a umistuje dva generaly dle pravidel k 5 CU nebo k prokonzulovi?
2. Rim hraje tedy stabilne s tremi generaly, dva jsou konzulove, jeden je prokonzul? V sestem kole myslim pribude 4. Africanus?
3. Prokonzul je na miste kde je vice konzulu vzdy podrizen konzulum, general jako takovy je vzdy nadrazen konzulum i prokonzulovi, kdyz zustanou na jednom poli? Tedy cim vyssi politicka funkce, tim nizsi pozice v bitevnim poli?
4. General se dle pravidel muze pohybovat, pokud mu to strategicka karta umoznuje. Je tim mysleno ciste to, ze jeho strategicke cilo musi byt rovno nebo mensi nez je cislo na karte? Tim je mysleno to umozneni?
5. Strategicke karty predpokladam se muzsi zahrat uplne vsechny, zadne nezustavaji hraci do dalsiho kola.
dalsi dotazy pridam, az se prokouseme pravidly dale:-)
ringo
1. úvodní setup nijak neměníš, je tam 1. Reinforcement Phase (Skip this phase on Turn 1), takže to
2. ano, od druhého kola hraje Řím se dvěma konzuly a jedním prokonzulem (i když pokud nechce, nemusí si ho z předchozího kola nechávat). Africanus je čtvrtej, přijde v 6. kole, ano.
3. general = konzul nebo prokonzul. Konzul je nadřazen prokonzulovi.
4. ano, strategy rating generála musí být nižší nebo roven číslu na kartě, se kterou s ním chceš hýbat. Tj. trojkovýho Scipia, kterej je v úvodním setupu, posuneš jen trojkovou kartou.
5. přesně tak, karty se tu nikdy nepřenáší do dalšího kola.
ad 1.
1 jsem nějak nedopsal. Hraje se teda rovnou od úvodního setupu a začíná strategickou fází.
Petr
aha, diky, ja jsemnejak ten skip this phase prehlidnul a bylo mi divne, ze udelam setup hry a hned v prvnim kole jej rusim. Takze ted uz jeto jasne:-)
odstranění izolovaných žetonu politické kontroly
Zdravím, mám dotaz na poslední fázi kola, která se týká odstraňování izolovaných PCs. Původně jsem si myslel, že všechny PCs musí nějakým způsobem propojeny s přístavy, bojovými jednotkami, městy nebo kmeny pomocí jiných PCs, který hráč vlastní. Pak jsem, ale našel v sumáři poznámku, která říká, že PC mohou být propojený s těmito objekty i přes pole, která nikdo nekontroluje.
1. varianta v podstatě říká, že pokud mám nějaké PCs oddělené i prázdným polem, tak o něj přijdu.
2. varianta říká, že žetony mohou být propojeny i přes prázdná pole a pokud tomu nebrání např. nepřátelská armáda, horský průsmyk, tak je vše v pohodě.
Otázka zní, která varianta je ta správná?
Parxel
muj nazor je ten, ze mas-li uzemi bez kontroly vlastni armadou a je oddelene od tveho uzemi, ktere je kontrolovane tvou armadou, tak proste o PC prichazis. Prazdne uzemi tve uzemi nespojuje.
Ringo
Já jsem si původně myslel to samé,ale v summary sheetu je napsáno něco ve smyslu "follow the vacant places", což mě trochu přimělo změnit názor. Protože pak by to nebylo tak drsný, jak jsem si původně myslel. Vůbec mi tahle část nepřijde v pravidlech moc dobře vysvětlená. V pravidlech se o polích bez vlivu nic nepíše a pak v summary sheetu najednou tahle poznámka.
Původně jsem se přikláněl k té první variantě, ale teď doopravdy nevím!
izolace
Podle mě je to správně tak, že pokud osamělý PC najde nepřerušenou cestu (tzn. i volné body) k přístavu, armádě, atd.,tak není izolovaný. Izolovaný musí být kompletně obklíčen nepřátelskými PCs, horami atd.
sakrys, asi je to tak
prazdne uzemi bez politickeho vlivu a neobsazene nepratelskou jednotkou je asi fakt povazovano za volnou cestu, pokud nejde pres prusmyk.
Tangram
Dík, to jsem si myslel. Tahle část pravidel mi opravdu zamotala hlavu a přitom je tak jednoduché.
Hannibala
Jsem nehrál, ale u ostatních wargames se line of communication dá sledovat i přes prázdná místa.
StevensonJunior
Cesta
Strana 23, pravidlo 19.4. Markery mohou nalezt zasobovaci cestu skrze neutralni uzemi.
Interception
Co se stane s jednotkami, které uspějí v pokusu o "Intercetion". Zůstávají tam kde jsou nebo se vracejí na pole, ze kterého bylo "Interception" provedeno? Jde mi o to, že v pravidlech se píše, že při "Interception" deklaruji jednotky, které pokus provádí a pak je přesunu na místo, kde k "Interception" dochází, ale nepíší tam nic o tom, co se s jednotkami stane pak.
Osobně si myslím, že se jednotky stáhnou zpět. Takže např: dělám "Interception", uspěji v hodu a přesunu určitý počet jednotek na dané pole. Protihráč se stáhne nebo bojuje. Po stáhnutí nebo souboji se jednotky dělající "Interception" vrací zpět, bez ohledu na to jak to dopadne? Nebo to chápu špatně?
StevensonJunio
Tuhle část pravidel jsem četl několikrát, ale to co tady píšeš jsem tam nikde nenašel. V každém případě teď už je to jasné.
Interception
Už víte někdo, jak je to s přápadným návratem jednotky, která prováděla interception? Dnes jsem na to při naší první partii narazili.
Intercepce jako specialni druh pohybu
Jednotky, ktere provedly intercepci, se premisti na misto, kam interceptovaly. Pokud vyhraji bitvu, zustanou tam. Pokud nevyhraji, stahnou se.
Pravidla to maji popsana zmatene. Nasel jsem to v jakemsi zapomenutem FAQu a potvrdil si domnenku ctenim Battle Reportu z Vassalu. Nerad bych pouzival nejpopularnejsi vetu vsech ceskych turnaju "My to hrajeme takhle", ale bohuzel po ruce ty FAQy nemam. :)
BGG: Interception
http://boardgamegeek.info/thread/336263/interception-and-backing-up-one-space
StevensonJunior
Super konečně v tom někdo udělal jasno.
Pravidla na tema Intercepce
strana 15, pravidlo 12.1
Interception is a ****special kind of movement that allows a nonactive Army to advance one space*** during an opposing General’s move and interrupt the movement of the enemy Army.
Interception forces the moving Army to fight a battle (14.)
or back up one space (12.5).
Omlouvam se za triple post, jsem v praci, je tu tricet pet stupnu a venku od osmi rano jezdi borec se sekackou...
12.8 Interceptions and Walled Cities
Může někdo prosím poradit s tímto pravidlem? An Army inside a Walled City may Intercept an Army in an adjacent space if there is no enemy CUs outside the Walled
City.
Je to tak že armáda uvnitř města může zadržet nepřátelskou armádu na vedlejším území "políčku", nebo na tom stejném kde leží město? Řekl bych že správná je první možnost, je tam přilehlé území a tady se píše o městě jako území uvnitř území.
10.7 Players should consider a Walled City as a space within a space.
12.8 Interceptions and Walled Cities
Veta v pravidlech by se dala prelozit treba takto (aby nedochazelo k nejasnostem):
"Armada uvnitr opevneneho mesta muze provest zachyceni (INTERCEPTION) na prilehlem uzemi, jestlize se 'pred hradbami' opevneneho mesta nenachazi nepratelske jednotky."
(nejedna se o doslovny preklad)
Je to presne jak pises na konci tveho prispevku. Uzemi "WALLED CITY" neboli opevnene mesto se musi chapat jako uzemi, ktere je rozdeleno na dve casti. Jednu cast obsahuje samotne mesto vcetne hradeb (opevneni) a druhou cast tvori okoli za mestem.
Podle me tedy, pokud se objevy nepratelska armada za hradbama (at uz zahaji oblehani nebo ne), nemuze armada uvnitr mesta provest "zachyceni" nepratelske armady na prilehlem uzemi.
Oblehani opevneneho mesta
Jestli jsem pochopil pravidla spravne, tak hrac muze na konci sveho pohybu armadou provest oblehani opevneneho mesta (pokud nenastane samozrejme bitva na tomto uzemi).
V dalsim kole (pri zahrani dalsi karty) muze znovu oblehat to same mesto. Pokud by karta, kterou zahral byla "Treachery within City" muze se stat, ze se behem pouhych dvou kol jeden z hracu zmocni hlavniho mesta (Rim, Cartago) a ukonci hru.
1) Je to opravdu tak?
2) Kdyz uz je nepratelska armada "pred branami" Rima nebo Cartaga a v dalsim kole aktivuje tuto armadu, muzu mu nejak zamezit v provedeni oblehani? Zachyceni pocitam provest nemohu, protoze armada se nebude pohybovat a jiny zpusob me nenapada. Jedine co muzu asi tak delat, je porazit ho v boji ve svem tahu, aby se musel stahnout.
Tento dotaz pisi hlavne proto, ze se me zda, ze hra muze skoncit celkem rychle, kdyz bude mit jedna strana "trochu" stesti. :-)
Hru jsem jeste osobne nehral, jen jsem si cetl pravidla ....
Traitor in Tarentum
Muzu zahrat udalost Traitor in Tarentum, kdyz je primeri (Truce)?
posadka
tak ma napada. Ma posadka v opevnenom meste nejaky vplyv na obliehanie? V pravidlach som nic take nenasiel....
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Vítejte na měsíci
Akt. cena: 660 Kč
Končí za: 1 den