Guards! Guards! A Discworld Boardgame

xxxxxxxxxo hodnoceno 5x (Seznam vlastníků)

Guards! Guards! A Discworld Boardgame - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 11 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: není
Vydavatelé: Z-Man Games
Autoři: David Brashaw
Leonard Boyd
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

"Bylo časné ráno v Ankh-Morporku = v nejstarším, největším a nejšpinavějším městě světa. Z šedé oblohy padal jemný déšť a marně se pokoušel rozptýlit říční mlhu, která se líně povalovala v ulicích. Krysy rozličných druhů se vydávaly za svými nočními činnostmi. Pod vlhkým pláštěm noci vrazi vraždili, kapsáři se kapsovali, rozhoďnožky rozhazovaly nohy. A tak dál."


V srdci této úžasné metropole stojí Neviditelná Univerzita. V srdci Neviditelné Univerzity stojí knihovna. A v srdci knihovny stojí lidoop, třebaže to pro většinu Orangutanů není práce podle jejich představ.

V současné době je však zakřivení jeho páteře ten nejmenší z knihovníkových problémů. Největší poklad umístěný v pevných starých zdech Neviditelné Univerzity nyní chybí. Jeho první obava byla, jak vysvětlí Radě Čarodějů, že bylo Oktávo ukradeno. Obzvláště pokud má, jako opice, ve slovníku pouze jedno slovo, "OOOK!" Ale nejvíce se bojí důsledků, které mohou postihnout celou Zeměplochu, pokud se osm "Velkých Kouzel" brzy nevrátí na své právoplatné místo.

Zatímco se slovo krádež šíří ulicemi a uličkami, kapitán Elánius z Městské hlídky svolává své muže.
"Jsem přesvědčen, že si jste vědomi mých pocitů k celé záležitosti, nicméně je to na nás, aby byla Kouzla nalezena a vrácena, kam patří. Nikdo nechce, aby něco tak mocného padlo do špatných rukou. Cech zlodějů popřel jakýkoliv podíl na krádeži a nabízejí pomoc při hledání Kouzel. Stejně tak udělal i Cech vrahů a Cech šašků. I Alchymisté, snad jediní lidé, kteří nemají rádi magii ještě více než já, si uvědomují nebezpečí, kterému čelíme a nabídli svoji pomoc."

JE TO TAK JEDNODUCHÉ ..................

Nebo by alespoň bylo, kdyby to nebyl Ankh-Morpork. V postavení proti ostatním hráčům, kteří budou chtít navrátit Kouzla jako první, natěšeni využít nově objevené schopnosti Cechu proti komukoliv, kdo by se jim postavil do cesty, a každodennímu nebezpečí života v nejrušnějším, nejlidnatějším a nejméně zákony dodržujícím městě na Zeměploše, věci nikdy nejsou tak snadné.

K tomu přidejte troly, sabotéry, bezohledné pouliční prodejce a 800 liber vážící Zavazadlo dusající po městě na stovkách nožiček. Zde začíná svižné dobrodružství plné akce v ulicích Ankh-Morporku, v němž budou hráči potřebovat všechen svůj důvtip, aby vůbec přežili den, nemluvě o získávání Kouzel a zachraňování Zeměplochy od hrozící záhuby.

Průběh hry

Každý hráč má přiděleno 5 z 8 Velkých Kouzel, které musí posbírat a vrátit do Neviditelné Univerzity dříve než soupeři.

Za použití charisma nebo peněz přesvědčují některé z nejoblíbenějších postav Zeměplochy, aby se k nim připojili, chránili a navraceli Kouzla do Neviditelné Univerzity. V rámci hry hráči rozvíjejí schopnosti své postavy, získávají magické předměty, svitky a vyzbrojují své pomocníky zbraněmi a brněním.

Použitím kouzel, sabotérů nebo schopností Cechu si mouhou hráči bránit navzájem v postupu.

Herní plán představuje město Ankh-Morpork, jež je rozdělen řekou Ankh na dvě části, Středovou a Okrajovou. Město je také rozděleno do 4 částí nazývaných cechovní kvadranty.

Každý hráč začíná s figurkou postavy, kartou zvoleného cechu, dvěma dobrovolníky, žetonem přesunu kouzla, pár dolary v kapse, žetony záškodníků a dalšími drobnostmi.

Hra se dělí na tahy jednotlivých hráčů. Tah každého hráče se skládá ze tří fází = pohyb, akce, vyhodnocení. Ve fázi akce lze např. nabírat dobrovolníky, sbírat Velká Kouzla, pokusit se o jehich návrat nebo také navštívit nemocnici, kupovat svitky a předměty, získávat peníze z cechu apod.

Konec hry

Pokud se hraje do samého závěru, vítězem je hráč, který jako první úspěšně vrátil všech 5 přidělených Kouzel do Neviditelné Univerzity.

Je zde i varianta zkrácené hry, která závisí na dohodě hráčů. Mohou si snížit počet kouzel, která mají být navrácena nebo zastavit hru v nějakém čase a vyhodnotit vítěze - nejdříve za počet shromážděných Kouzel a poté (v případě stejného počtu shromážděných Kouzel) za množství peněz, které má který hráč v držení.

Autor: Gobi.zr

Vybíráme z Bazaru

Shadows in Kyoto
Shadows in Kyoto
Akt. cena: 40 Kč
Končí za: 3 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas