Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 120 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | vývoj postavy |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Isaac Childres |
Rok vydání: | 2017 |
Sdílej: |
Nejasnosti.
1) Pokud je hlavním úkolem scénáře pozabíjet všechny nepřátel a já tak udělám, je i poté možní chodit po mapě, sbírat mince, poklady a využívat ability pohybu které přidávají zkušenosti?nejasnosti
1. Scenar konci po dohrani tahu vsetkych hracov.
Takze nie, nemozes donekonecna behat po mape a zbierat skusenosti.
Teda, ak splnis podmienky scenara v tahu prvej postavy, a hrajete styria, tak ostatny traja hraci maju este tahy a vedia vyzbierat mince.
Ale takto vies naprikald aj umriet a nedokoncit scenar.
2. Ano, mozes to urobit, ale nechapem co myslis pod pojmom setrit karty? Kedze karty musis stale hrat a pocas 4 kol zahras 8 kariet.
3. Kampan som dohral pred pol rokom, ale nepamatam si, ze by ma nejaka udalost na ceste vratila do Gloomhavenu.
4. Vyvolane postavy hraju az od dalsieho kola.
> Myslím že šetření karet je myšleno zejména v případě, že se jedná o boční "slepou místnost". A než porazit příšery v místnosti 1, pak jít do místnosti 2, porazit potvory tam a zase se vracet do místnosti 1 přes kterou se dostanu dál, může být lepší otevřít dveře do místnosti 2 zatímco bojuji s první skupinkou nepřátel. Během toho ke mě potvory z druhé místnosti přijdou a já si ušetřím cestu. - Agarwel
Odpověď
Souhlasim presne jak pise Muraddin se vsim.
Doplnění
1) Zde je to jasné, nelze běhat do nekonečna po mapě. Dohraje se kolo a scénář končí.
2) Tento bod je úplně špatně - pokud na tebe nepřítel nevidí, nemůže na tebe zacílit. Druhá důležitá věc - každé kolo, kromě kola kdy oznámí hrdina velký odpočinek, musí zahrát 2 karty - ať už něco dělá nebo ne. Takže karty neušetříš.
3) Tomuto bodu moc nerozumím ale pokud se další scénář odehrává přímo v GH (tj. scénář navazuje na GH) tak před začátkem scénáře netaháš kartu "Událost na cestách".
4) "Nikdy nevyhodnocuj tah nestvůry v kole kdy je přivolána."
Creatides
"2)... pokud na tebe nepřítel nevidí, nemůže na tebe zacílit."
To nie je pravda.
"Nestvůra zacílí na takového nepřítele, na kterého může zaútočit při provedení co nejmenšího počtu
kroků pohybu"
Teda nepriatel na teba zacieli takmer vzdy. Jedine ak si obklopeny prekazkami (alebo nestvurami) a nestvura ma utok iba na blizko, teda nemoze najst ziaden hex z ktoreho by na teba zautocila, vtedy na teba nezacieli a nepohne sa. Ak ma utok na dialku zacieli na teba a pohne sa k tebe.
"I pokud počet kroků pohybu, které má daná nestvůra v aktuálním kole k dispozici, nedostačuje k následnému útoku na nepřítele, pohne se k nejbližšímu nepříteli podle uvedených pravidel."
Takze aj ked ste od seba na druhej strane miestnosti a nevidite sa cez stenu, ale dvere su otvorene, nestvura sa k tebe pohne.
Muraddin
No dobře, ale v pravidlech je i věta která říká že máš najít nejkratší možnou cestu k nepříteli, na kterého vidí.. Hráč přece taky nemůže cílit tam kam nevidí.
Creatides
"Najděte nejkratší možnou cestu, kterou musí nestvůra urazit, aby se v dosahu jejího útoku objevil nepřítel, na kterého vidí."
Takze aj ked na neho nevidi, urobi co naviac pohybou k tomu, aby ho videla a mohla na neho popripade zautocit. Takze sa k nemu vzdy pohne, aj ked ho spociatku nevidi (je za stenou napr.)
Preco by hrac nemohol cielit tam kam "nevidi"? Ved ked je nestvura 2 miestnosti od teba, teda v hre ju akoze nevidis (realne ju samozrejme na stole vidis) ty sa za nou cielene hybes, aj ked na nu nezautocis dajme tomu 2-3 kola kym k sebe dojdete.
Cielenie neznamena automaticky utok, ale to na koho sa nestvura zamera, ku komu sa pohne a popripade, ak to okolnosti povoluju zautoci.
Muraddin> Zdravim , priznam se ze jsem nehral jeste hru, studoval jen pravidla a koukl na video návod na hra v kocke co je zde odkaz primo na zatrolenkach a po mem dotazu(ktery je hodne podobny tematu co se zde rozebira)zda kdyz se schovam za prekazkou tak mohu vyhlasit velky odpocinek a doplnit karty do ruky v klidu protoze na me nestvura nevidi tudiz na me nejde utocit mi bylo odpovezeno: nepriatelia sa hýbu iba vtedy, keď v tom danom momente hrdinu vidia, inak nie.
a ted babo rad... - tomagge
Muraddin
Jasně, vím že cílit neznamená útočit. Ale přijde mi nelogické že může nestvůra cílit na hrdinu na kterého nevidí. Proto jsem tu větu pochopil tak že na něj musí vidět. Což se tam i uvádí. Ale asi teda v jiném smyslu. Tak pokud je to tak tak se omlouvám za desinformaci. Jsem aspoň zase chytřejší. Každopádně pořád u bodu 2 zůstává to že karty neušetří, jelikož každé kolo musí tak či tak 2 karty zahrát.
> Ale pokud postavy z vedlejší (boční neprůchozí) místnosti přijdou k němu, tak ušetří za cestu tam a zpět. Příklad je hned scénář 4. Zatímco bojuji s postavami v druhé místnosti, otevřu dveře s číslem 1. A celou místnost ignoruji a probojovávám se směrem nahoru k poslední místnosti. Monstrum/monstra z odhalené místnosti mě mezitím doženou a porazím je cestou.
Porazit monstra v druhé místnosti, otevřít dveře do té vpravo dole, porazit tam monstrum a teprve potom utíkat do té horní sežere mnohem víc karet, než když ti protivníci "přijdou naproti" - Agarwel
"Šetření karet"
Zatímco on bojuje v první místnosti, tak nepřátelé z druhé se díky otevřeným dveřím přibližují. Takže nebude plýtvat kartami na pohyb k nim (ani na čekání), až se mu podaří tu původní skupinku z první místnosti dorazit a bude se chtít vrhnout na druhou.
Odpověď
Především děkuji za odpovědi.
1) zde je vše jasné
2) Je to přesně jak píše JanJer. Bojuji se skupinkou v jedné místnosti a protože vím, že druhá místnost se skládá z dlouhého mapového dílku tak si v průběhu boje dojdu otevřit tuto místnost a pak se vrátím k boji s nepřáteli v první místnosti. A zatím co my budeme bojovat, druhá skupina nepřátel se bude pohybovat směrem k nám. Tím ušetřím karty které bych použil, abych se dostal ke skupině v druhé místnosti, protože jsou tak daleko, že bych na ně např v prvních dvou tazích ani nemohl zaútočit.
3) Jedná se o kartu "Na cestách" č.12. Možnost B: "Vemete ho s sebou a odnesete do Gloomhavenu". Pochopil jsme to tedy tak, že se ocitám zase v Gloomhavenu a znovu vyrážím na scénář tudíž znvu táhnu kartu "Na cestách"
4) zde je vše jasné
RE: Odpověď
2) Ak dvere nie sú zamknuté a sú iba zatvorené, môže ich hrdina otvoriť aj keď sa ešte nachádzajú nepriatelia v prvotnej miestnosti. Nie je to v rozpore s pravidlami. Môže to mať aj taktické výhody a avšak aj nevýhody. Ak sa nachádzajú ďalšej miestnosti rýchly nepriatelia, tak môžu sa rýchlo presunúť do prvej miestnosti a podporiť svojich spojencov proti hrdinom a hrdinovia nebudú mať čas na dlhý odpočinok a podobne.
3) Väčšinou daný text na kartách udalostí na cestách je len tematický. Medzi dvoma scenármi tiahneš maximálne iba jednu kartu udalostí na cestách.
4) Kultista vyvoláva pomocou kariet schopnosti netvorov Žijúcich kostlivcov a nie Hliadku. Ale podstata zostáva zachovaná. "Nikdy nevyhodnocuj tah nestvůry v kole kdy je přivolána."
Já mám dotaz k bodu 4. v dotazu. Když pak porazím monstrum, které vyvolalo živoucí kostru, musím porazit i kostru nebo ta prostě zmizí?
Musíš porazit i kostru… :-)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Clank! Catacombs
Akt. cena: 1025 Kč
Končí za: 2 dny