Gears of War: The Board Game

xxxxxxxxoo hodnoceno 51x (Seznam vlastníků)

Gears of War: The Board Game - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, kooperativní
Čeština: není
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Galakta
Autoři: Corey Konieczka
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dotazy

Rád bych se zeptal na správný výklad karty AI. Jde o číslo 3/35. Píše se v ní - "If 1 or more Locust is within 2 movement of you: Each Locust moves 2 areas toward you. If then in your area, it attacks you." A jde mi o to zda si to správně vykládám, že všechny potvory do vzdálenosti 2 polí ode mě se ke mě pohnou a pak zaútočí. Nebo to je tak, že se pohybují jen a pouze potvory, které jsou ode mě 2 pole a následně na mě tyto zaútočí?
21.9.2011 10:06:44

Pravítko
JJ to je pravda a ono se doma vždy nějaká ta špejle najde...:D

18.2.2012 15:32:28

porovnávanie
ahojte, doom som nikdy nehral, ale neviete čo má táto hra s ním spoločné? Už mi asi traja ľudia povedali, že doom je lepší a ja neviem prečo sa to porovnáva :)

24.3.2012 20:03:57

to stOKYi
EDIT: Teď jsem si znovu přečetl Tvůj příspěvek a pochopil jsem, že ses neptal na Gearsy, ale spíše na Doom. Ale snad i přes tu opačnou polaritu mé odpovědi Ti bude užitečná:

Hmm, tak s Doomem to má společné trochu téma (mariňáci běhají po plánu a střílejí potvory, je to také deskovka podle počítačové předlohy), hraní podle scénářů a vydavatele. To je asi tak všechno.

Gearsy jsou čistě kooperativní hra (narozdíl od semikooperativního Doomu) a ačkoli se zde hraje podle několika scénářů, tak je mapa sestavována náhodně s předem daných dílků (v Doomu je mapa pro jeden scénář vždy stejná). Mapa se zde odkrývá po celých levelech (v Doomu se odkrývá postupně podle toho, kam mariňáci vidí) a stejně je to i s objevováním potvor. Hráči hrají své akce pomocí karet na ruce (v Doomu jsou předdefinované akce) a počet karet na ruce přitom znamená počet životů (v Doomu už ani nevím, tam byly nějaké armory a snad i HP, které byly dané napevno). Pohyb je řešen podobně jako v Mansions of Madness pomocí různě velkých oblastí (v Doomu se hýbe po podstatně menších čtverečcích) a střelba se řeší pomocí jednoduchého hodu určitým počtem kostek na útok a na obranu potvory. Počet kostek je určen zbraní a typem útoku, který používáš, obrana pak jen vzdáleností a úkrytem (v Doomu je hromada různých kostek, ve jejichž určování byl celkem slušný chaos, protože se muselo myslet na tisíc věcí a všechno řádně propočítávat). Potvory se hýbou a konají podle karet umělé inteligence (v Doomu je ovládá jeden hráč, který hraje Overlorda). A to je asi tak ve zkratce nástin hry.

Gearsy se tedy dají s Doomem porovnávat tak možná jen díky tomu, že mají podobné téma. Gearsy by se spíše daly porovnat s D&D kooperativkami (Castle Ravenloft, Wrath of Ashardalon, Drizzt), kdežto Doom se dá porovnat spíše s Descentem.

A s výrokem, že je Doom lepší než Gearsy vůbec nesouhlasím. O Doomu je všeobecně známo, že je nevyrovnaný (Overlord může zmasit mariňáky levou zadní) a mi přišel příliš neintuitivní a chaotický. Gearsy na druhou stranu považuji za jednu z nejlepších kooperativek, které jsem měl zatím možnost hrát.

24.3.2012 21:00:20 | Upraveno autorem (porovnej)

Kadaver
fú.. naozaj vyčerpavajúce .. thx.. Ja mám osobne rád descenta a viem že práve z doomu boli použité mechanizmy do descenta. GoW mám doma tiež a pri porovnávaní Descent a GoW som nemal vôbec pocit že sa jedná o podobné hry, preto som sa pýtal, že prečo to bolo porovnávané. A vidím, že nie veľmi oprávnene. V GoW sa mi osobne veľmi páči atmosféra ktorú tá hra má. Tak isto aj ingeligencia nepriateľov (čo v doome odpadá, keďže tam je OL). Trochu viac som očakával od riešenia bojov (v čom je descent určite lepší). V každom prípade som pochopil, že je to ako porovnávať hrušky s jablkami :) .

24.3.2012 21:13:17

to stOKYi
Jo, Descent je takový vylepšený Doom, mají toho opravdu hodně společného. V Descentu se poučili z pár chyb Doomu, ale jinak jsou ty základní mechanismy velmi podobné.
Co se týče boje, tak je v Gearsech dost jednoduchý, ale díky tomu to moc pěkně odsejpá a výrazně zkracuje downtime, který právě v Descentu může být celkem nechutný, obzvlášť když ještě hraje Overlord. Jednoduchý souboj holt má své výhody a udržuje atmosférku.

24.3.2012 22:05:10

faze rozkazu
Chci se zeptat :) tady O hre se pise:

Fáze rozkazu - hráč musí zahrát jednu ze svých karet rozkazu, buď tak že vyhodnotí text na ní uvedený (tj. různé kombinace pohybu, boje a spec. schopností), nebo bude text ignorovat a kartu využije k pohybu o 2 sektory nebo 1 útoku. Dále může odhodit další karty, aby např. sebral zbraň, nebo zvedl zraněného kolegu.

Co me mate je tahle veta: nebo bude text ignorovat a kartu využije k pohybu o 2 sektory nebo 1 útoku.

to je jako fakt nebo jsem to proste v pravidlech prehledl?

diky:)

1.7.2012 20:16:33 | Upraveno autorem (porovnej)

to twix
To je jako fakt a zároveň jsi to v pravidlech asi přehlédl :-)
Anglická pravidla strana 10:
"During this step, the active player must play 1 Order card from his hand, discarding it to perform one of the following:
- Resolve the action(s) listed on the card. The first bullet point on the Order card must be resolved before the second, and so forth. All of the actions on the Order card do not need to be resolved, but any actions taken must be performed in order.
- Move up to two areas, ignoring all actions printed on the card.
- Perform one attack, ignoring all actions printed on the card.
Playing an Order card during this step is mandatory."

EDIT: Mimochodem, je to napsané i v přehledu kola na straně 9.

1.7.2012 22:35:33 | Upraveno autorem (porovnej)

...
hezky no :D a to jsem cetl nekolikrat :D chjo..

1.7.2012 22:44:03

ahojte
Môžete niekto prosím poradiť? Máme dotaz na pravidlá, akosi nevidíme rozdiel v UI kartách general a for each pre locustov. Z pravidiel to nevieme pochopiť, prosím o dáky príklad, ďakujeme.

31.12.2012 11:22:33

to stoperik
Já už tuhle hru nehraji, ale pokud si pamatuji, tak obecné karty UI se týkají VŠECH figurek
Sarančat na mapě (mohou být i specifikovány), ale karty typu For each se týkají figurek jednoho konkrétního druhu Sarančat.

1.1.2013 19:20:53

chyba
joj ja sa ospravedlnujem, ja som sa zle vyjadril... nemyslel som general karty UI ale group.. nevidime dako rozdiel v group a for each..vzdy group vykonavame ako for each.

1.1.2013 23:49:30

ad chyba...
Nejseš první, komu to vrtá hlavou :-). Já jsem v tom taky žádný rozdíl nenašel.
Efekt pro skupinu konkrétních potvor se nakonec rozloží na postupné vyhodnocení efektu pro každou zvlášť (for each).

Pokud by existovala nějaká forma skupinového útoku (zesíleného) - společný pohyb a poté tvrdý útok vícero potvor stejného typu - pak by to mělo význam, ale ve stávající podobě ne :-o. Nebo mi to uniká...

2.1.2013 20:08:54

laredo, stoperik
No, neviděl jsem v tom rozdíl stejně jako vy, ale tuším, že nakonec při hraní scénáře China shop se to nějak objasnilo. Jen už si zaboha nemohu vzpomenout jak a hru doma nemám. Ale až někdy zase zahrajeme, za předpokladu že tady pořád nebude viset vysvětlení, určitě si vzpomenu, pokud teda to, to co teď píšu je opravdu tak, jak píšu.

Chápu, že jsem asi moc nepomohl, mrzí mě to, ale je to se mnou a mou pamětí složitější :)

Edit: No, otevřel jsem si pravidla a karty AI tady na ZH a je pravda, že jsem nejspíš tehdá "přišel" jen na to stejné, co tady tvrdí laredo.

2.1.2013 20:32:52 | Upraveno autorem (porovnej)

china shop
tak túto misiu sme hrali a dáko sme na to neprišli :-) Tak to mi je záhada, lebo sme prehľadali aj BGG a tiež sme to tam nenašli.

3.1.2013 00:16:34

pocet figuriek
Kolko figuriek moze byt maximalne na jednom policku ("area")? Momentalne tam mam 7 figuriek a mam pocit, ze je tam nejake obmedzenie (pretoze sa tam pomaly nezmestia), len to neviem nikde v pravidlach najst.

2.2.2013 14:45:07 | Upraveno autorem (porovnej)

snouwy
Počet figurek na jednom poli je neomezený.

2.2.2013 17:13:57

HT

Omlouvám se za spam, reklamační formulář jsem již vyplnil a čekám na výsledek. :-)

18.6.2013 14:12:31 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Europa Universalis
Europa Universalis
Akt. cena: 1700 Kč
Končí za: 5 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas