Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 4 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 120 min |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | neuvedeno |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Fantasy Flight Games |
Autoři: | Corey Konieczka James Kniffen Samuel Bailey |
Rok vydání: | 2015 |
Sdílej: |
Dojmy
Zdravim, chcel by som poprosit dojmy z tejto hry. Mam velmi rad Starcraft, moj synovec my hru vychvaluje, len sme nemali prilezitost si ju zahrat a teda budem musiet podla vsetkeho vystrelit na slepo. Este predtym by som sa vsak chcel spytat na cesko slovenske dojmy. Na BGG je hra pomerne dobre chvalena. Co ma najviac zaujima a mam rozpor:kratka vsuvka
1) zas tolikrát to na stul nedostanes aby se to hned ohrálo, + je to FFG a určitě budou expanze s dalšíma národama.
3) ten je zdlouhaví i ve starcraftu , tady je to ale o něco zábaněší bych řekl.
Magor
1) Záleží jak často to budeš hrát, pokud hodně často tak tam tohle riziko je, pokud jednou za měsíc za dva, tak bych se toho nebál.
2) Tak určitě budou příběhovější kousky, ale tak pokud člověk chce určitě si v tom trošku příběhovosti najde. Pro mě tam atmosféra celkem funguje, každá rasa je dost specifická a herně ty její vlastnosti tematicky fungují dobře, orci a jejich zběsilé pozemní útoky, zákeřnosti elfů, pomocné výsadky mariňáků atd.
3) Je pomalejší, ale dá se to, za mě velmi hezky vymyšlený a zajímavý.
4) Ve čtyřech bych se bál zdlouhavosti právě kvůli soubojům, pro dva a tři hráče super.
5) Za mě spokojenost, i když kdybych měl Starcraft asi bych s nákupem váhal. Baví mě systém povelů i ty souboje, líbí se mi, že to není nějak extra komplikované, přesto tam je dost možností. Jediná nevýhoda jsou žetonky povelů, je lepší je nalakovat, aby se některé neošoupaly a nebylo pak poznat o jaký povel jde, kdyby byly plastové, bylo by to lepší.
paladin91
S těmi rozšířeními to je otázka, ano je to FFG, ale zas je to licence Games Workshopu a ti se teď rozhodli vrátit do světa deskovek, a je otázka jak to s případnou možností rozšíření bude, je už dlouho ticho, jak kolem FS tak i WH Questu. Zas i bez rozšíření jsou FS výborně hratelné a nemám pocit nějakého ochuzení oproti třeba Eldritch Horroru, kde je základ dost okuchaný.
Hra ve třech
rozhodně není Bůh-ví jak vyladěná, ve čtyřech je to podle mě mnohem lepší.
nazev
Podla mnozstva reakcii, tuto hru hralo asi menej ludi ako by som ocakaval. Predpokladam, ze ak hru dostaneme do partie, tak ju budeme hrat minimalne raz za tyzden, tak to u nas chodi zvykom, ze hru ohrame az do spiku kosti. Preto sa najviac obavam tej znovuhratelnosti. (to ze trva 5, 6 hodin nevadi). Co som cital, tak rozsirenie tiez nehrozi, minimalne nie v skorej dobe.
Froggery: Zetony povelov som lakoval aj v SC, len uz neskoro, lebo po prvej hre sa zodrali. Musel som si vyrobit na komplet nove. Sa cudujem, ze ta ista chyba je aj pri Forbidden Stars.
bamby
Čauko, ja neviem či mi neveríš, proste choď do toho a bude to :) Viac menej ku všetkým tvojim otázkam poznáš moju odpoveď, ale pre ostatných, prípadne oživiť diskusiu :)
Celkovo mám rád hry, kde sú rôzne národy, kde sa za každý trochu ináč. Vo FS sa hrá za každú rasu a to úplne ináč. Je to niečo podobné ako v SC. Môže nastať trochu problém, ktorý spomína viac ľudí, že po čase, sa nalinkuje istý vývoj bojového balíčku v každej hre za rovnakú rasu. Avšak minimálne 5-6 hier si za každú rasu užiješ, ja som napríklad nehral ešte za iných ako za tých červených orkov, hral som to všeho všudy asi 5 krát a stále ma to bavilo. Jednoducho som len vedel, ktoré karty chcem dostať do ruky. Stále však sa diali veci, ktoré mi úroveň zábavy z tejto hry zvyšovali. Hlavne iná mapa a iná dostupnosť surovín a teda aj obmedzená resp. skomplikovaná šanca získavania bojových kariet. Variabilita mapy celkovo ovplyvňuje aj správanie hráčov a je teda dosť málo pravdepodobné aby hra bola stále rovnaká a nalinkovaná. A ak si ku tomu pridáš 4 rasy, tak sa pri nej zabavíš minimálne 20x a pri 4-5 hodín na partiu to máš kopu hodín a pri vašej intenzite hrania aspoň 20týždňov čo máš skoro pol roka :D . A ak pribudne rozšírko, tak to bude zase o niečo viac. Aj keď sa údajne rozšírenie nepripravuje.
Hra podľa mňa veľmi atmosferická nie je, ale zase napätia si človek užije dosť. Celkovo systém príkazov ako v SC sa mi zdá veľmi podarený. Dáva to hre pri plánovaní šťavu a vládne isté napätie medzi hráčmi. Hráč po pravici má síce určitú nevýhodu, ale to stále nemení nič na tom, že ak má horšie upgrady, zle si naplánuje útok a nepadnú kocky, tak nemá šancu na úspech. Jednoducho veľa premenných aby hráč išiel do súboja s istou výhrou. Ani proti jednej jednotke to nemusí byť vždy istá výhra (zažil som :) ) a teda, súbojový systém je pre mňa úplna topka, akú som mal zatiaľ možnosť skúsiť. Spolu s Middle Earth Quest a Runewars - kde nie je veľa rozhodovania, ale je to proste zábava, má FS pre mňa najzábavnejšie súboje. Ak hráči nepoznajú karty, môže to chvíľu trvať, keďže je počas neho kopu rozhodovania.. Čo však neviem posúdiť je hranie v štvorke, ale viem si predstaviť, že to môže byť už naozaj dlhé a preto by som to odporučil iba skúseným Forbbidistom. A keďže som to nehral v štvrotke, vždy som to hral iba v trojici a mám z toho pozitívny dojem, nie je síce neduh hrania v trojke na 100% odstránený, ale určite je hrateľné. Jednoducho spôsob víťazstva tlačí ku tomu, že kde sa dvaja bijú, musia po čase spraviť alianciu a ísť po treťom a zväčša tento konflikt trvá pomerne krátko. :)
Ak by som hru nemal a mal možnosť si ju kúpiť, ide určite do toho, ale tebe to môžem hovoriť, aj tak mi neveríš :)
upgrade
Len taký malý upgrade ku postrehom ohľadom počtu hráčov.
Hral som to medzičasom už aj vo štvorke 2x, stále však platí, že najviac hier mám v trojici. Jednoznačne mi najlepšie hra vychádzajú hry v trojke. To je asi jediná strategická hra, ktorá je to v tomto počte skvele hrateľná a aj z tohto dôvodu je super alternatívou pre ostatné stratégie, kde hry v trojke nemajú zmysel.
Vo štvorici som už trpel na prieťahy a prestoje. Hra trvala neúmorne dlho. To je asi jediná a najpodstatnejšia výčitka. Vo štvorke dáme radšej runy, eclipse, clash a pod.
stOKYi
Je tam nějaký mechanismus nebo něco co zabraňuje tomu že dva se perou a třetí se směje? Respektive dva se v soubojích oslabí a třetí je dorazí?
Beholder
Dle mého názoru tomu zabraňuje to, že hráči mají v systémech umístěné cíle všech ostatních hráčů. Tudíž všichni jsou pro všechny stejná hrozba a hra tě nutí válčit s oběma soupeři. Když si uděláš obří armádu a vyrazíš all in proti jednomu, tak pravděpodobně ten třetí toho využije a zkusí zaútočit na tebe. Takže pořád bojuješ na dvou frontách. Je to těžký popsat, ale ta hra prostě funguje fakt dobře.
ano
Pisem na tablete tak v kratkosti. Umoznuje to samotny mechanizmus vitazstva. Hraci musia nazbierat objectivy vo SVOJEJ FARBE v pocte v akom je pocet hracov. V trojke vitaz potrebuje teda 3. Tieto objektivy su rozhadzane po celej mape a zvycajne aj u oboch superoch. Celkovo ma kazdy hrac na mape v hre troch dokopy 5 objektov. Chciat ci nechtiac musis ist aj na druheho supera. Okrem toho ze musis dobit svoje, musis branit ostatnym aby neziskavali svoje a celkovo tento jednoduchy mechanizmus drzi hru v carovnej rovnovahe.
Este by som doplnil, ze ak by hra nebola takto vyvazena v trojke a bol by klasicky problem -kde sa dvaja biju....... tak by mala hra u mna horsie hodnotenie, lebo v stvorke je to dakedy fakt neumorne.
stOKYi
Souhlas taky mi to prijde idealni pro tri hráče. Jinak ve hře třech má každý hráč na mapě čtyři žetony na získání ne pět.
aha
však jasné, v trojke sú 4. Mea Culpa :)
nie nie:
A player wins the game when he has collected a number of his objective tokens equal to the number of players in the game.
Wuuduu
Mluvili jsme o celkovém počtu žetonů jedné barvy na mapě. Na výhru je to samozřejmě takhle.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
BIOS: genesis
Akt. cena: 1200 Kč
Končí za: 6 dnů