Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 8 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | Horror |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Corey Konieczka Nikki Valens Richard Launius |
Rok vydání: | 2013 |
Sdílej: |
Pár nejasností při hře
Zdravím, dnes jsme si dali za úkol porazit mocného Cthulhu a v průběhu mě napadlo pár nejasností se kterými se člověk může setkat, se dvěma jsme se dokonce setkali sami:
2. Epické nestvůry nelze odhodit, zranit je nějakými efekty lze, pokud tam právě není uvedeno, že vyšetřovatel musí mít třeba nějaký artefakt, pak ji může nějakým jiným efektem zranit jen vyšetřovatel s tímto artefaktem.
3. Pokud není v balíčku karta mýtu, ale máte vyřešena všechna tři mystéria a Prastarý neprocitl, pak vyhráváte. Víc karet bych určitě nepřidával, balíček mýtů funguje jako časovač a vytváří tlak, abyste se snažili hrát efektivně.
K prvním dvěma bodům děkuji. Ono to je psáno v pravidlech ale jsou dost dlouhá na to, aby člověk občas něco přehlédl.
K poslednímu bodu bych měl výhradu. samozřejmě že je správně, aby vyšetřovatele tlačil čas a dává to smysl. Bohužel ale máme nahráno dohromady už 5 her a ani jednou nám nedošel žeton zkázy na nulu (při prohře jsme skončili vždy na ty mýty, protože jsme tradičně dostali těžké mysterium a ztratili s ním spoustu času), takže je člověk připraven o celou řadu kontentu, když se prastarý probudí.
Myslím, že alternativou by mohlo být vytvořit ze zásobních karet jakoby 4. část balíčku mýtů, ale chápu, že by to bylo na úkor napínavosti hry. I když při dlouhých večerech nemám problém roztáhnout hru i na 5 hodin kdyby bylo potřeba, jsem už zvyklý z deskovky World of Warcraft.
Tak poklesu zkázy na 0 by se měl člověk vždy vyhnout, probuzení Prastarého většinou zkomplikuje výhru natolik že je dost těžké to dotáhnout do vítězství, což je v pořádku. Pokud se vám daří držet zkázu dostatečně v rezervě a dojíždíte na to že nestíháte řešit mystéria,je možné že se až příliš věnujete řešení bran na úkor snahy o vyřešení mystéria, ono u téhle hry je prostě potřeba najít určitý balanc v prioritách,navíc také záleží jaký je Prastarý, někteří jsou opravdu těžcí, především ti kde je ke splnění zisk nějakého artefaktu tam se to může někdy nepříjemně natáhnout.
A ještě doplním, že pokud chcete Prastarého,kde si chcete užít i druhou stranu, tak je tu Syzygy,je v rozšíření Strange Remnants, tam se vždy hraje od určité chvíle i s druhou stranou, pokud si chcete dát delší hru je tu Elder Things, z Mountains of Madness,který vyžaduje splnění čtyř mystérií a má objemnější balíček mýtů a tím pádem bývá hra proti němu o něco delší.
Prozatím vlastním jen základní hru a Ztracené vědění, ale moc díky za tipy. Chápu že u takto komplexní hry to člověku chvíli potrvá, než to bude mít úplně pod palcem. Mimochodem s těmi branami máte pravdu, zdálo se mi to jako všeobecná priorita. Pro příště aspoň vím, jak upravit strategii.
Doplnil bych Froggyho, že prioritou je podle mě řešit mystérium. A “kouzlo” hry je, že ti právě hází do cesty rumory (z nichž některé je pravda nutné opravdu řešit urgentně, protože umí prohrát hru/extrémně ji zkomplikovat apod.), brány atd. Navíc samozřejmě člověka svádí to, že by se chtěl napřed pořádně vyzbrojit, nabrat vylepšení svých statů apod.
Musíte to prostě zvládat za pochodu, přičemž mystéria je imho potřeba mít na paměti jako první. Prostě musíte být tak trochu osmiruké chobotnice (pun intended).
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Bang!+město duchů+zlatá horečka+nemrtví nebo živí
Akt. cena: 25 €
Končí za: 4 dny