Dungeons & Dragons: Castle Ravenloft Board Game

xxxxxxxxoo hodnoceno 63x (Seznam vlastníků)

Dungeons & Dragons: Castle Ravenloft Board Game - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Wizards of the Coast
Autoři: Bill Slavicsek
Mike Mearls
Peter Lee
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Tutorial?

Autor: Havelock | 1 hodina 30 minut | 14.9.2010 | 7

Hra: Dungeons & Dragons: Castle Ravenloft Board Game

Hráči: Havelock a 3 neregistrovaní

Hráli jsme první dva scénáře pro 2-5 hráčů. Udělali jsme vše pro to, aby hra byla co nejvíc náhodná a proto obtížná. Tzn. náhodné postavy, náhodné powers a pouze jeden Healing Surge. Ale ono to nějak prostě všechno moc funguje samo. První scénář je jednoznačně tutorial. O tom není pochyb. Druhý hráče seznamuje s tím, co (resp. kdo) je to "villain". Pravidla jsou trochu zmatečná a neúplná a proto jsem měl hodně problémů oprostit se od pravidel Descentu. Velkou chybou byly špatně rozmíchané balíčky událostí a pokladů. Během těch dvou her nepřisla ani jedna past (chudák zloděj si připadal neefektivní) a za odměnu jsme získávali stále jenom jednorázové bonusy. V tomhle vzdávám hold Descentu s jeho pěknými obrázkovými zbraněmi a zbrojemi a lektvary apod. Čistě jenom textová karta nepřidává moc na atmosféře. Rád bych se vyjádřil k AI (umělé inteligenci). Sama o sobě nemá nějaké extra chyby ani nedodělávky. Člověk si toho během hraní ani moc nevšimne. Mrzí mě však to, že není řešená složitěji - např. potvora jde nejkratší cestou k nejbližšímu hrdinovi, nebo potvora jde za tím, kdo má právě nejmíň životů. Ony prostě jdou podle toho jak se to hodí hráčům. Klidně doprostřed hloučku hrdinů, místo na nejbližší možnou vzdálenost od nejbližšího hráče a největší od ostatních. Horší je to, že potvory jsou moc křehké a zas tolik toho taky neudělají. 1 HP je vážně málo, zvlášť když si Ranger ani nemusí házet na útok a automaticky dá za 1. Všechno tohle přikládám hře ve čtyřech. Je to prostě jednodušší. Potvory málokdy přežijí do své druhé aktivace a proto není nutné mít strach postupovat dál a dál. Navíc ani v jedné hře jsme nepoužili jediný Healing Surge. Sice bylo na mále, ale stejně. Zatím jsme měli spíš radost, když nám potvory ubližovali, než z bitvy bez zranění. Level Up se povede hodně málokdy. Zkušeností je syce požehnaně, ale natural 20 se nevede a nevede (za to jedniček padlo asi 15) a treasure "Level Up" je tuším jen jeden. Na další scénáře se těším, protože věřím, že tohle byl vážně jenom slabý odvar toho, co hra umí. Pokud tomu tak nebude, nebude vůbec složité si jej trochu okořenit podle vlastní chuti (třeba dát všem potvorám o 1 HP navíc). Pokračování příště.

Odehráno v: Praha (Okres: Praha)

Komentáře

Levelovani
jak je to konkretne s tim levelovanim? Mohl bys priblizit ten mechasnismus? Kolika levelu se da dosahnout?

15.9.2010 08:53:50

Ringo
To je podle mě největší výsměch D&D. Lze dosáhnout jen druhého levelu (otočí se karta hrdiny na druhou stranu) a podaří se ti to jen když hodíš při útoku nebo odpasťování na kostce "20"

15.9.2010 10:04:02

levelonání
...a nebo pokud ti to dovolí líznutá Treasure karta. Jak jsem psal nedochází k tomu nějak extra často, ale není to ani nijak moc potřeba, získáš jednu Daily Power dle výběru, trochu lepší staty, možnost kritického zásahu, kdy na 20 dáš o 1 zranění víc. V první hře jsem leveloval jen já, ve druhé 2 jiní spoluhráči. Ve skutečnosti to však nebylo nijak extra znatelné a ke konci hry bylo výhodnější si nechat XP na odvracení Encounterů.

15.9.2010 15:44:13

Beholder
ja se neptal co je vysmech a co neni, ale jak to probiha. V Descentu neni levelovani zadne a tim jako deskove RPG u me definitivne skoncil. radsi presun o jeden level nahoru nez o zadny.

15.9.2010 20:16:33

Haveloc
diky za info, prave jsem si hru donesl z posty, tak to jdu studovat:-)

15.9.2010 20:17:17

Ringo
lepší žádné levelování, než takhle hloupé :)

15.9.2010 20:59:42

Beholder
ty sis proste zase jen principielne na neco zasedl. Nechapu proc. Ja vim ze ty mas svuj descent a nepotrebujes nic jineho, ale proc mas duvod vse ostatni shazovat jen proto, ze je to mimo tvuj zajem, to dost dobre nechapu. Ravenloft ma proste urcity hernimechanismus, nekomu selibi, nekomu ne, tobene z principu, portoze otom houby vis, protoze hru nemas, ale budes do toho porad ryt. Ja bych rekl, ze zadne levelovani = mala pravdepodobnost, ze po takovem radoby RPG dungeonu vubec sahnu. Alespon nejake levelovani tu pravdepodobnost zvysuje.

15.9.2010 22:38:59

levelování
Descent je hra úplně jiná. Tam hráč "leveluje" pomocí kvality vybavení (bronzové, stříbrné, zlaté) až je to pak takové povrchní Diablo (magický meč +65 atd.). V Ravenloftu se na výbavu skoro nehraje (což mně trochu chybí, protože v D&D je cokoliv +1 byl najednou velký skok a člověk si vážil i malých změn) a proto ten lvl up smysl má. To, že k němu nemusí dojít už je něco jiného. Hra skončí dřív, než to všichni stihnou (alespoň ve čtyřech). Hra je ale taky mnohem jinak koncipovaná.

15.9.2010 23:13:53

Ringo
Mýlíš se. Hru sice nemám, ale vím o níc daleko více než ty. Nekoukal jsem se totiž jen na obrázky, ale mám přečtené pravidla, koukal jsem na preview komponent a video recenzi s ukázkou hraní. Takže tak. Když si tady na ZH může kdokoli (včetně tebe) rýt do čehokoli, tak proč bych nemohl já (důvod k tomu mám narozdíl od jiných v některých případech)

15.9.2010 23:49:51

Havelock
Já chápu, jak je hra koncipovaná. Je to rychlý do hodiny odehratelný dungeon crawling bez pána jeskyně, opak dlouhého a epického Descentu. Herní doba se liší kvůli diametrálně odlišnému množství komponent (postav, schopností, prostředí, jevů atd.) a díky tomu, že tam není pán jeskyně. Ok, beru to, jen jsem čekal úplně něco jiného.

16.9.2010 00:40:10

Beholder
ja jsem uplne zapomel, ze ty o vsem vis mnohem lepe nez ja. Tak sorry ze jsem vubec neco rekl. Ja koukam jen na ty obrazky;-)

16.9.2010 06:42:14

Beholder
ale jinak me docela zarazi, ze o te hre vis vice nez ja, kdyz ja vcera sedel nad hrou, procital si pravidla a vyloupaval herni material. Docela zahada:-D

16.9.2010 06:43:49

Ringo
tak v tom se shodneme, protože to mě taky zaráží :)

16.9.2010 06:56:50

Behodler
me zase zarazi ty tve anomalie typu - proc je hra podle nejake licence.

16.9.2010 07:14:50

Beholder
mimochodem, pokud jsi hru nehral, vis o ni defakto stejne houby jako ja, tak nechapu jak se muzes stavet do pozice znaleho po shlednuti video reviewu a precteni pravidel. Dokud jsi hru sam nemel rozlozenou na stole a neodehral nekolik kol, vis o tom houby, stejne tak jako ja, proto jsem se i po projiti pravidel na ten level up zeptal tady, v sekci hrani, aby mi na to odpovedel clovek, ktery to hral, ne nekdo, kdo se koukne na videoreview jak to nekdo vytahuje z krabice a uz si mysli, jak o tom vsechno vi, pricemz cil je jasny, do hry se opet navezt a ukazat, jaky je to vysmech, coz je myslim obzvlaste v teto sekci naprosto irelevantni a nezajimave:-)

16.9.2010 09:27:42

Vybíráme z Bazaru

Kingdom Rush: Rift in time
Kingdom Rush: Rift in time
Akt. cena: 800 Kč
Končí za: 4 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas