Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 5 |
Doporučený věk: | od 8 let |
Herní doba: | 90 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | undefined |
Vydavatelé: | Heidelberger Spieleverlag Mantic Games |
Autoři: | Jake Thornton |
Rok vydání: | 2015 |
Sdílej: |
Dojmy?
Co od toho čekat? Něco jako D&D deskovky, nebo jsem mimo? Chrlte dojmy a postřehy :)!Hraje někdo?
Mohl by někdo zasvěcený nastínit pravidla? Hra vypadá zajímavě.
Hraní
DS jsem si zahrál, ale rád bych si s někým zahrál celou kampaň a další rozšíření, která mám všechny
Hra se mi opravdu líbí. Jednak je to proto, že je to dungeon a tematicky je mi to blízké. Jednak proto, že i pravidla jsou celkem dobře udělaná a připomíná mi to dračák před dávnými lety :-) Pravidla načtete brzy a hra je zábavná
Každý hrdina má v podstatě jen tři základní atributy. Pohyb, kostky boje a zbroj.
Pohyb je řešený hodně dobře. Není to jako v Descentu, který je na pohybu postavený. Postavy neprochází skrz sebe navzájem, ani nejde projít mezi zdí a nestvůrou kolmo. Každý model má přilehlá pole, ty se pak dělí na přední a zadní. Jakmile se model ocitne v předním poli protivníka, zastaví se a dál nemůže pokračovat. Následuje boj popř.může model prorazit a pokračovat dál, ale protivník má volný útok
Boj znamená, že útočící hodí svoje kostky boje a obránce svoje. Útočník vyřadí ty, které jsou menší nebo rovny hodnotě zbroje protivníka. Pak útočník porovná svůj výsledek od nejvyššího k nejmenšímu s výsledkem hodu obránce. Hrdina může obdržet během jednoho útoku pouze 1 zranění. K boji se započítává i přečíslení či útok zezadu
Modely mají akce boj, střelba a kouzlení (popř. nějaké spec. dané scénářem)
Moc se mi líbí, že hrdina se léčí velice omezeně pouze lektvary, které najde. Jeden lektvar, jeden život. Žádné neustálé doplňování na maximum klerikem. Pokud jeden hrdina zemře, většinou to znamená vítězství pána jeskyně (je dobré jít po kouzelníkovi nebo barbarovi). Hrdinové nachází předměty, jako zbroje či lektvary. Některé posilují v boji, jiné slouží k lepšímu pohybu, což je vzhledem k časovému limitu dobré
Pán jeskyně má k dispozici karty, kterými vyvolává nemrtvé, zvyšuje počet aktivací nemrtvých nebo narušuje kolo hráče tím, že v něm jedná svými pohůnky (hodně dobré). Někteří silnější nemrtví používají pravidla pro hrdiny, umí kouzlit či mají magické předměty
Kouzla jsou malá a velká. Lze seslat dvě malá nebo jedno velké za kolo. Malá jsou v dalším kole kouzelníka dobitá, velká se nabíjejí o kolo déle. Samozřejmě jsou věci či dovednosti, které kouzlení vylepšují
Kouzelník je asi nejzajímavější postava, protože má na výběr z poměrně silných a zajímavých kouzel. Chce to je načíst. Některá lze seslat jen v boji, některá mimo něj. Některá vyžadují výhled a taky je potřeba brát v úvahu dosah. Ostatní hrdinové barbar, trpaslík a elfa s lukem jsou jen mlátiči
Samozřejmě lze taktizovat, stoupat si na hromádky kostí, aby z nich nebylo možné oživit kostlivce, vlítnout do místnosti s trpaslíkem, "locknout" nestvůru a sypat to do ní z dálky ostatními hrdiny, krýt si hrdiny navzájem. Každý scénář je na čas a hrdinové musí docela pospíchat, aby stihli splnit úkol. Pán jeskyně je zpomaluje a zdržuje a vyvolává co může a hraje svoje karty (ty mohou např. i zkrátit celkovou dobu ke splnění úkolu hrdinů)
Moc se mi líbí, že hrdinové objevují jeskyni postupně
Dveře a truhly jsou zamčeny buď fyzickými zámky, který lze rozbít mečem (nebo odemknout dovedností) nebo kouzelnými zámky, ty otvírá pouze kouzelník
Celkově bych řekl, že je hra pro hrdinská, ale záleží na hráčích a na tom, jaké karty chodí pánu jeskyně
Rozšíření umožňují např. stavět hrdinu jako v rpg, navštěvovat s ním různé školy mezi dobrodružstvími nebo si ho postavit úplně dle svého
Za mě dobrá hra, kterou čas od času rád vytáhnu z police. Škoda, že to nikdo nehraje
Kdyby měl někdo zájem hru zkusit a pohyboval se v Praze či Kladně, rád si zahraju :-)
Hraní...
Díky, hra se mi líbí moc ale aby člověk využil vše co nabízí, tak by potřebovala překlad. Je škoda že se hra v našich končinách neujala. My jsme to s kamarádem také zkoušeli hrát, ale obávám se že to nebylo úplně in :-)
Hraní
Základ plus expanze si myslím jdou hrát úplně v klidu bez překladu. Základní mechanismy jsou celkem dobře popsané. Trochu se člověk může zamotat u Interruption cards. Na kartičkách jsou efekty taky celkem čitelné, ale chápu, že jako celek je to pak na překlad náročnější. Nicméně je to hodně o termimologii :-)
U expanze na hraní víc rpg už je to skutečně náročnější, ale podle mě tohle rozšíření není nutné ke skvělé zábavě.
Předpokládám, že videa jak hrát znáš, ale když to sem dám, asi to není nic proti ničemu. Když projedeš youtube, tak to dost pomůže a napoví, jak hrát :
https://www.youtube.com/watch?v=QZMaRH4pZhs&t=1232s
https://www.youtube.com/watch?v=cVI2dPlZbtc&t=454s
Jsou tam i videa, jak lidi hrají jednotlivé scénaře, ale pozor, mají tam chyby a ne vše hrají podle pravidel správně
Tahle hra potřebuje nadšence, kterých tu moc není, ale držím palce :-)
P.S jde to hrát i v jednom, což sice není taková sranda, ale když není zbytí :-)
Hraní...
Jj, viděl jsem pár videí. Tak ta mechanika hry je celkem jasná, jedná se spíš o karty, tam už je to složitější. Mám KS edici, takže tam nějaké rozšíření je, ale nevím které máš na mysli co by mělo přidávat více rpg prvků...
Hraní
Jo to bude ono, já mám taky KS. Ta expanze na větší prvek rpg je Adventurer’s Companion. Celá knížka pravidel jak postavit hrdinu (třeba i ogra), nové itemy a různá místa, kam může jít hrdina při přestupu na úroveň a něco se naučit. Taky nějaké písně k bardovi, ale to jsem nepročítal
Doporučuju začít od jednoduchého a postupně přidávat. Čili nejdřív stačí základní hra, pak můžeš přidat efekty jako je úroveň hrdinů, vybírat si dovednosti a featy, prodávat/kupovat itemy, rozlišit kouzla dle úrovně kouzelníka apod.
Jinak teda musím říct, že jediná věc co mě na tý hře irituje je, že je prohrdinská. Připadne mi, že hráč za hrdiny by musel bejt hodně špatnej, aby nevyhrál. Ale samozřejmě se to dá poupravovat, proč ne
Hraní...
Ok, díky za info. Kdybys někdy jel směr Teplice tak bychom tě uvítali :-) Já tedy občas na Kladno jezdím za rodinou, ale na hraní by to nebylo, je to jen tak na otočku...
vance
Do Teplic se nedostanu, ale kdyby jsi přijel na dýl za rodinou, dej vědět :-)
Jinak pokračujeme v testování. První tři mise za námi, na další se těšíme. Tentokrát byla hra velice vyrovnaná a napínavá už od začátku a nic nebylo zadarmo. Byť jsou mapy malé, zábava byla veliká
Taky jsem se pustil do překladu. Základní pravidla už mám, kdyby jsi chtěl. Pak jsem začal tvorbu postavy, ale momentálně jsem si odskočil k Return of Valandor, který dějově navazuje na Dwarf Kings quest
Mathyas
Zítra budu ve Vrapicích, ale jen na jednu noc. Rádi bychom si to s VítkemS zahráli, tedy jednou už jsme to zkoušeli ale bez cz to nejde. Pokud bys nám poskytl překlad, byli bychom rádi. Return of Valandor mám, vlastně mi chybí už jen jedno rozšíření. Ta hra se mi prostě líbí, moc :-)
Bezva hra
To budete za barákem :-) Škoda, že jsem pryč
Napiš mi do pošty e-mail, já to pošlu
Mám ty samé pocity. Je to skvělá hra, dokonce jsem si zamiloval i ty figurky, je to klasika, dungeon, družina, kostlivci..Navíc skvělý systém
Ve fyzickyý podobě mi chybí jen Tyrant of Harpi, jinak mám komplet vše v el. podobě. I Green Tide nebo jak se to jmenuje. Klidně to dám dál
Preklad
Ahoj, mohl bych prosim taky poprosit o preklad
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Carcassonne 8x rozšíření
Akt. cena: 2000 Kč
Končí za: 1 den