nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Dragon Dice

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: sběratelská
Čeština: není
Vydavatelé: SFR, Inc.
TSR (Tactical Studies Rules)
Autoři: Lester W. Smith
Rok vydání: 1995
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Nikdo neví, kdy začal jejich spor, ale už to bylo skutečně dávno, protože žádný z válečníků neznal pravý důvod bitvy. Důležité však bylo, že chtěli vyhrát, porazit a pobít nepřátele a získat jeho území. Trpaslíci a Elfové se střetli v nelítostném souboji. Čepele seker se leskly krví a nejeden bojovník padl po zásahu šípem. Mágové obou znepřátelených stran neváhali a jali se vyvolat draky, kteří, jakmile se objevili, začali útočit na všechny bez rozdílu.

Jen osud ví, jak tohle všechno skončí. Ale jedno je jisté – supi se dnes večer nažerou dosytnosti.

 

Hra Dragon Dice je koncipována jako bitva mezi dvěma až čtyřmi hráči, z nichž každý zastupuje jednu armádu určité rasy nebo koalice ras (Trpaslíci, Elfové, Treefolks atd.).

Tato armáda je tvořena z kostek různých barev, velikostí a tvarů. Velikost kostky udává její počet životů, tzn. nejmenší kostka 1 život, střední 2 životy, velká 3 životy (šestistěnné kostky) a desetistěnné kostky 4 životy. Každá z těchto kostek má na sobě specifické symboly znázorňující akci, kterou mohu provést, když mi padne (luk a prak = střelba, meč a kyj = boj zblízka, apod.) Cílem hry je pobít celou armádu soupeře nebo obsadit dva terény.

Terén je osmistěnná kostka a na každé z jejích stran je číslo a znak pro akci, která se na daném terénu může dělat (např. 1 luk – když je tedy na kostce v danou chvíli jednička se znakem luku, mohu na soupeře, během svého tahu, střílet). Každý terén má znaky trochu jinak zastoupeny – některý terén je více na boj zblízka, jiný zase přeje magii či střelbě. Terén obsadí ten hráč, kterému se podaří kostku terénu přetočit na číslo osm (viz průběh hry).

 

Příprava hry

Hráči se nejprve domluví, na kolik životů budou hrát a v závislosti na tom, si sestaví své armády. Ty pak rozmístí k jednotlivým terénům (počet terénů = počet hráčů + 1).

 

Průběh hry

Tah hráče se skládá z několika částí:

  1. Nejdříve může přetočit kostku terénu, u které má armádu, tak, že o jedna zvýší nebo sníží její číslo. Pokud soupeř souhlasí, akce ihned proběhne. Pokud ale nesouhlasí, rozhodne hod kostkami.
  2. Na zvoleném terénu pak může se svou armádou zaútočit na soupeře – střelba, boj zblízka (ten ale soupeř ihned oplácí) a magie. Útok lze opakovat ještě na jednom z terénů.
    Útok probíhá tak, že hráč nahlásí, co chce se svou armádou udělat (např.: „Chci střílet.“) a poté hodí všemi svými kostkami na zvoleném terénu. Poté spočítá všechny znaky, které pro nahlášenou akci padly – to jsou škody, které způsobí armádě protivníka (např.: padlo 5 luků = soupeřova armáda byla 5x zasažena). Protihráč má však možnost hodit svými kostkami (obránci), na které  útok směřoval. Počet štítů, které mu padnou, se odečte od počtu zásahů (např.: protihráči padnou 2 štíty = ochránil tedy 2 své životy. Nyní však musí odstranit kostky v hodnotě 3 životů).
  3. Poslední částí hráčova tahu může být přesunutí kostek, co jsou již v rezervách (umístil jsem je tam v předchozím tahu), k terénům, nebo přesunutí kostek z terénů do rezerv. Toto slouží k přeskupování mé armády mezi jednotlivými terény.

Rezervy jsou místo, které slouží pro přesuny armády mezi jednotlivými terény. Na kostky v rezervě není možné zaútočit, ale také ony nemohou nijak útočit. Kostky v rezervách mohou používat pouze magii. Každé kouzlo potřebuje k seslání určitý počet bodů magie, které jsou jedny ze symbolů na kostkách. Přitom každá rasa má své vlastní seznamy kouzel, které ovládá.

 

Konec hry

Hra končí v okamžiku, kdy některý z hráčů získá 2 terény (přetočí na nich číslo 8) nebo pobije jednotky všech svých protihráčů. Ten, kdo tohoto dosáhne, se stává vítězem hry.

Autor: Sigi