nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Dracula

Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: desková hra, karetní hra
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Kosmos
Rio Grande Games
Autoři: Michael Rieneck
Rok vydání: 2003
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Na nábřeží panovala noc, kromě šplouchání vln a občasného cinkání lodního zvonu byl všude klid. Ve slabé mlze stál téměř nehybně muž s kufříkem v ruce a svým zrakem ostražitě zkoumal okolí. Čekal už dlouho a i přes silný kabát začínal cítit noční chlad. Po nábřeží se k němu blížila jiná postava. Když nově příchozí přišel až k němu, tak si oba podali ruce. „Je to jak jste říkal, na lodi není nikdo naživu, všichni mají prokousnuté hrdlo a rakve jsou pryč. Co budeme dělat?“ „Musíme ho najít nebo zničit všechny rakve dřív než bude ráno. Dnešní noc budeme lovit. Běž a řekni ostatním, ať se rozmístí po městě a jsou ostražití.“ „Jak si přejete Van Helsingu.“

Hra Dracula je desková hra pro dva hráče, z nichž jeden představuje Draculu a druhý lovce upírů Van Helsinga. Úkolem hráčů je porazit protihráče, a to buď nalezením všech jeho cílových karet (Dracula hledá nevinné oběti, Van Helsing rakve) nebo sebráním všech protivníkových životů. Kdo je rychlejší, ten vítězí.

Hra začíná rozložením hrací desky, která je rozdělena na 12 stejných lokací (čtverec 3x4 pole). Hráči na začátku hry vyberou ze svých 15 karet setkání (9 lovců/upírů, 5 obětí/rakví, 1 relikvie) šest karet, které se společně se šesti kartami od protihráče zamíchají a náhodně rozloží na plán (1 karta na 1 pole). Po té do rohových lokací hráči umístí své figurky (Drákula začíná v přístavu, Van Helsing ve stájích). Každý hráč má k dispozici 4 životy, které představují barevné kostičky.

Každé kolo hráč posunuje svou figurku po plánu a může odhalovat karty na poli, kam vstoupil. Při odhalení své karty ji může nahradit libovolnou kartou setkání ze své zásoby a pokračovat v pohybu. Při otočení protihráčovy karty jeho pohyb končí a on musí vyhodnotit protihráčovu kartu. Pokud je to protihráčova cílová karta, tak si ji nechává a nahradí ji nějakou svou kartou ze zásoby. V případě, že je to protihráčova relikvie, tak ztrácí život a pokud se jedná o upíra/lovce upírů, tak s ním musí bojovat.

Na boj a pohyb se používají akční karty. Každý hráč jich má 10, ale na ruce může mít maximálně pět z nich, přičemž až po té, co použije svou poslední akční kartu na ruce si smí vzít nových pět karet. Akční karta je zahrána až po ukončení pohybu a otočení karet. Každá karta obsahuje bojovou sílu pro dané kolo, počet bodů pohybu, barvu barikády a zvláštní událost, která se uplatní po zahrání karty. Pokud hráč nemá na akční kartě, kterou zahrál, dostatek bodů pohybu, než kolik po plánu ušel, tak ztrácí život za každý pohyb navíc, který provedl. Bojová síla se používá při boji, kdy podle porovnání hodnot se určí, zda karta setkání je poražena a nahrazena vlastní nebo zda hráč ztrácí život. V případě remízy karta zůstává a hráč neztrácí život.

Dle barvy barikády na akční kartě (ve hře jsou 4 barevné barikády) hráč umístní barikádu na hrací desku mezi dvě pole. Žádný hráč se nemůže pohybovat přes barikádu. Pokud je již barikáda umístněna, tak ji může přesunout. Umístěním barikády není možné rozdělit plán na dvě lokace. Po vyhodnocení zvláštní události na akční kartě jede protihráč.

V případě že se figurky potkají, tak hráč, který je na tahu se může podívat na protihráčovu zásobu karet setkání. Pokud odhalí, že protihráč má v zásobě zbývající cílové karty k těm, které již ukořistil a na plánu tudíž žádná protihráčova cílová karta není, tak okamžitě vyhrává hru. Jinak se hraje až do splnění výše uvedených podmínek (najít všechny cílové karty protihráče nebo sebrat protivníkovy všechny 4 životy). Tvůrci doporučují sehrát 3 samostatné partie a poté určit celkového vítěze hry.

Autor: Tormentr