nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Dominion: Vzdálené kraje

Rozšíření pro hru: Dominion
Dominion: Intriky
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: karetní hra, budovatelská
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Albi
Rio Grande Games
Autoři: Donald X. Vaccarino
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Jaké poklady se skrývají pod tíživým příkrovem neprostupné džungle? Jaká bohatství čekají na odvážné cestovatele, kteří se vypraví až na kraj světa? Bude smělá expedice spásou nebo zkázou vašeho pěstěného dominia?

Vzdálené kraje (v originále „Hinterlands“) jsou pátým rozšířením pro deck-buildingový Dominion. Do hry přináší relativně silné karty inspirované Orientem. Konkrétně v krabici naleznete 20 balíčků karet akčních, 3 balíčky karet peněz a 3 balíčky karet vítězných bodů.

Rozšíření zavádí mimo jiné dva nové kombinované typy karet. Jde o karty „peníze-reakce“ (Kočičí zlato) a „vítězné body – reakce“ (Tunel).

Typickým rysem karet ze Vzdálených krajů je však zejména skutečnost, že velká část z nich aktivuje nějaký efekt už ve chvíli, kdy je karta získána (ať už v akční fázi nebo fázi nákupu). Zvláště v kombinaci s rozšířením Prosperita pak můžete budovat skutečně mocné balíčky karet. Aktivace efektu ve chvíli získání karty ovšem přirozeně zpomaluje hráčův tah, a tak může při hraní Vzdálených krajů některým hráčům chybět svižné tempo, kterým se vyznačuje základní hra.

Na druhou stranu karty Vzdálených krajů zase o něco zvyšují taktické možnosti – do rozhodování o nákupu či jiném získání karty vstupuje právě prvek okamžitě aktivovaného efektu, který se hráči tu nemusí hodit, tu dokonce může nahrát protihráčům.

Rozšíření Vzdálené kraje je tak zjevně určeno především zkušenějším hráčům, kterým nehrozí, že ztratí v moři efektů, jež nové karty přinášejí.

Autor: Dejf

Další názvy této společenské hry

  • Dominion: Hinterlands