Descent: Výpravy do temnot (2.edice)

xxxxxxxxxo hodnoceno 498x (Seznam vlastníků)

Descent: Výpravy do temnot (2.edice) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Adam Sadler
Corey Konieczka
Daniel Clark
Kevin Wilson
Rok vydání: 2012
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Dotazy k pravidlům

Dobrý den
Chystáme se začít hrát kampan a vyskočilo nám par nejasností pří hraní jednotlivých scénařu,Tak bysme rádi věděli jak to je.

1) Můžou se hrdinové vzdát ? Párkrát se nám stalo že to hrdinové prostě projeli a pán zla je dostal do situace že nás prakticky schválně zabíjel aby si nafarmil karty do dalšího střetnutí. Když jsme se z toho nějak dostali tak pán zla ukončil hru.

2) Pomocník - oživlá mrtvola. Chápeme dobře že pomocník který je považován za figurku má vždy akci pohyb + akci která je uvedena na jeho kartičce. Čili oživlá mrtvola má dvě akce,Pohyb a útok ? Nemůže tedy mít dvě akce pohyb-pohyb nebo útok-útok. Když nevyužije pohyb tak má pouze 1. útok. Když nevyužije útok tak má pouze 1. pohyb ?

3) ...hraj tuto kartu když hrdina vstoupí na prázdné políčko. Považuje se jako prázdné políčko i láva,kyselina nebo voda ?

4) Nestvůra si zvolí že využije obě akce na pohyb. Má tedy například 2 x 4body pohybu. Jenže v cestě je drak a první 4 body pohybu skončí na políčku obsazené drakem. Může tedy počítat že má rovnou 8 bodů pohybu ? Nebo to je tak že využije první akci,musí skončit pohyb na prázdném políčku a začít druhou akci z prázdného políčka ?

5) Když přinutí pán zla hrdinu zaútočit sám na sebe, hází hrdina normálně kostkou obrany.

6) Ettin odhodí hrdinu. Může ho odhodit do jámy ?

7) Vím že se to tady už jednou řešilo ale jsem z toho furt celkem zmatený. Tak jednoduše. Zbran má (blesk) - výbuch ,(blesk) - ochromení. Po hodu kostkami mi padnou dva blesky ochromím všechny zasažené výbuchem ?

8) Vím že je zbran která když porazí nestvůru tak si můžu vybrat další nestvůru do 2. políček která utrží 2 zranění. Utrží ty dva zranění bez hodu na obranu nebo normálně hází ? Takových situaci nám taky pár vzniklo. Kde je prostě..."utrží nějaké poškození, ale není tam nic o kostkách obrany.

9) Kardinál v nesnázích. Střetnutí 2. Hrajeme správně že Na kardinála Kothe útočí zombíci v knihovně už předtím než hrdinové otevřou dveře do knihovny a normálně se brání dvěmi šedými kostkami ?

Děkuji všem kdo si dá tu prácí a odpoví mi na položené dotazy. A určitě tady ještě nějaké přihodím protože snad u každé hry nám vyskočí aspon jedna nejasnost :D
6.1.2017 19:37:20

Snip3r
1) Ne, oficiálně taková varianta není.

2) Správně, 1x pohyb, 1x útok za aktivaci

3) Ano, je to jen typ terénu, políčko jako takové je prázdné pokud tam není figurka nebo žeton považovaný za figurku.

4) Pohyb můžeš kdykoli přerušit a vykonat další akci, takže můžeš i rovnou na začátku nebo kdykoli v průběhu první akce udělat i druhou akci pohyb (pokud je to v průběhu první akce a už ses začal hýbat, musíš mít prostor pro roztažení podstavce). Takže klidně může rovnou říct dělám 2x pohyb, mám 8 bodů pohybu a hnát se vpřed :)

5) Hrdina si hodí klasicky na obranu.

6) Může

7) Ochromíš každého, kdo po hodu na obranu utrpěl zranění.

8) Když je uvedeno že utrží, tak si na obranu nehází.

9) Správně

7.1.2017 00:18:24

4) pohyb
Ty jo, přerušit pohyb pohybem mě nějak nenapadlo. Dobrý:)

7.1.2017 09:54:03

pohyb
Tak tento bod mě trochu zajímá.
Vždy jsme to hráli tak, že pokud chci udělat dva pohyby tak po vykonání jednoho, musím mít prostor "kam si stoupnout na celý prostor podstavce", a teprve po splnění této podmínky můžu pokračovat v druhé akci pohyb (kterou opět musím skončit tak, abych měl kde stát)...
U uvedené odpovědi píšeš, že mohu použít rovnou např. 8 pohybových bodů bez zastavení? To se mi moc nezdá...

16.1.2017 07:05:33

preruseni pohybu pohybem> V pravidlech je uvedeno, ze akci pohyb můžeš přerušit, abys mohl vykonat druhou akci a pote můžeš pohyb (prvni akce) dokončit. V tomto pripade si to představ tak, ze akci pohyb přerušíš, abys zahrál druhou akci pohyb a pak pohyb dokončil. V pravidlech se nepíše ze druha akce, v tomto pripade, nemůže byt pohyb. - Mejlo

dave.f
Hned na začátku přerušíš akci pohyb a vykonáš druhou akci pohyb, tím máš v zásobě dvojnásobek bodů pohybu, které pak využiješ. U velkých nestvůr to je většinou spíš nevýhoda, ty těží z toho, že udělají nějaký pohyb pak ho přeruší, roztáhnou se, a udělají další pohyb, tím dojdou dál, ale jsou situace kdy se to hodit může.

16.1.2017 07:59:56

pohyb> O tomhle nejsem přesvědčen. Když velká nestvůra bude končit tu druhou akci pohyb, musí se přece na herním plánu postavit, jako na konci každé jiné akce pohyb. A pak teprve může dokončit přerušený první pohyb, ne? Nemůže tedy automaticky běžet o osm polí, musí mít někde "uprostřed" místo na "roztáhnutí se". - J.J.

pohyb> Jinými slovy, uvažuji toto schema:
- Ohlásím první akci pohyb
- Přeruším první akci pohyb (aniž jsem se zatím pohnul, budiž)
- Ohlásím druhou akci pohyb
- Provedu druhou akci pohyb
- Ukončím druhou akci pohyb (a musím se tedy postavit na plán!)
- Dokončím přerušenou první akci pohyb - J.J.

pohyb
Raději to sem shrnu ještě jednou, komentáře níže přímo pod příspěvky nejdou editovat:

Stále si myslím, že přerušení pohybu velké nestvůře nedává automaticky možnost posunout se naráz např. o osm polí. Když velká nestvůra bude končit tu druhou akci pohyb, musí se přece na herním plánu postavit, jako na konci každé jiné akce pohyb. A pak teprve může dokončit přerušený první pohyb, ne? Neboli:

- Ohlásím první akci pohyb
- Přeruším první akci pohyb (aniž jsem se zatím pohnul, budiž)
- Ohlásím druhou akci pohyb
- Provedu druhou akci pohyb
- Ukončím druhou akci pohyb (a musím se tedy postavit na plán!)
- Dokončím přerušenou první akci pohyb

Na druhou stranu v pravidlech na str. 8 se u akce pohyb píše: "Může také provést dvě akce pohyb za sebou, v takovém případě obdrží dvojnásobek bodů pohybu, než je jeho rychlost." To se už se dá chápat tak, že rovnou poběží o osm polí, ale s přerušením pohybu to nijak nesouvisí.

16.1.2017 20:11:43 | Upraveno autorem (porovnej)

J.J.
Tak pravidla to říkají jinými slovy ale pořád je to o tom, že akci pohyb přerušíš hned v počátku a uděláš další akci pohyb tak se ti do pomyslného zásobníku bodů pohybu nasypou body z obou pohybů které pak můžeš spotřebovat na jeden zátah. Ty body pohybu získané z každé akce se neoddělují. Pořád je jen jedna zásobárna bodů pohybu. Pokud by tohle udělal hrdina a vládce zla na něj hodil past co ho připraví o zbylé body pohybu, tak už se prostě nehne (leda za únavu se ještě může posunout). A ne že ho to připraví jen o body pohybu z první akce a druhé mu někde bokem zůstanou k dispozici.
Takže když to rozepíšu
Ohlásím první akci pohyb - Získám x bodů pohybu
Přeruším akci pohyb
Ohlásím druhou akci pohyb - získám x bodů pohybu
Mám k dispozici dvojnásobek x bodů pohybu
Spotrebuju libovolný počet bodů pohybu ukončím pohyb a roztáhnu figurku na hrací plán.

Líp už to asi vysvětlit nesvedu :-)

16.1.2017 20:55:19

Froggery - pohyb
Aha. Chápal jsem pohyb jako "posuň se až o X polí" (a tam se postav), ne jako "získáváš +X bodů pohybu" (tj. do zásoby k využití). A byl jsem o tom tak přesvědčen, že mně vůbec nenapadlo o tom pochybovat. Tu větu, co jsem citoval z pravidel, jsem bral jako vyjímku, ne jako v podstatě nadbytečnou informaci neříkající nic nového. No, asi to mohlo být v pravidlech napsáno víc jako pro blbce, nebo jsem fakt mimo. Akorát teď nevím, jestli z pravidel jasně plyne, že nevyužité body pohybu se nepřenášejí do dalšího tahu (což předpokládám platí). Každopádně díky za objasnění, teď mi to dává dobrý smysl.

17.1.2017 00:56:51

J.J.
No tak jak sis to myslel funguje jiná věc, některé efekty uvádí move x spaces, v oficiálním překladu myslím pohni se o x políček, v mých překladech se to snažím od toho slova pohyb odlišit, aby to nemátlo a používám přesuň se o x políček. V takovém případě skutečně žádné body pohybu neřešíš a jen počítáš políčka, pak se samozřejmě neprojeví ani efekt terénu jako je např. voda, která normálně žere 2 body pohybu. Tady je ti to jedno protože se máš přesunout o určitý počet polí.

Jinak body pohybu se do dalšího tahu opravdu nepřenáší i když je možné, že to ani v pravidlech zmíněno není.

17.1.2017 08:05:50

pohyb> Můj dotaz na spojení pohybu bylo myšleno na situaci, kdy mně, jako DM, hrdinové zastoupí chodbu tak, že po prvním pohybu s velkou obludou nemohu skrz ně projít. Ale pokud použiji tento jev (přerušení pohybu druhým pohybem), tak jsem schopen je "prokličkovat" a objevit se až za nimi, protože mám např. 8 pohybových bodů? - dave.f

dave.f> Jo jasně o tom tu píšu, pokud tam je prostor pro protažení se když jsi zmenšený jakoby na jedno políčko, tak to můžeš takhle udělat a nic neporušuješ. - Froggery

Vybíráme z Bazaru

Carpe Diem
Carpe Diem
Akt. cena: 490 Kč
Končí za: 2 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas