Descent: Journeys in the Dark

xxxxxxxxoo hodnoceno 163x (Seznam vlastníků)

Descent: Journeys in the Dark - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

zážitky ze hry

Tak jsme dneska s přítelkyní odehráli naši první hru Descentu. Začli jsme ve 14:00 s vysvětlováním pravidel s přestávnou na vaření a konzumaci oběda a silvestrovské večeře jsme ve 22:00 skočili :). Hráli jsme to tedy fakt dlouho, ale královksky jsme se oba bavili. Přítelkyně hrála za 2 hrdiny (Bogran a Battlemage Jaes) a já byl správný hodný overlord :).

Descent mi strašně připomíná staré Ddungeony (Eye of the Beholder, Dungeon Master, Lands of Lore, Stonekeep). Jako overlord jsem hrál tak aby hrdinové vyhráli, ale neměli to jednoduché a podle mě by se to tak mělo přesně hrát. Kdybych chtěl mohl jsem hrdiny rozdrtit návalem příšer třeba už v druhé oblasti, ale nechtěl jsem. Užíval jsem si toho objevování dungeonu, pokládání truhel, lektvarů, příšer a sem tam někoho přivolal. Fandil jsem hrdinům (radil přítelkyni :) ) a prostě jsem chtěl ať vyhrají a všechny porazí. Hrál jsem tedy občas naschvál mírně, když bylo moc nestvůr, tak jsem další nevyvolával a na polomrtvé hrdiny jsem neůtočil. Ale když byli všichni plně zdraví, tak jsem popustil uzdu a zase přitvrdil a když zvýval hrdinům poslední bod, zase jsem se stáhl a nechal hrdiny. Výsledek - pba jsem se neskutečně dobře bavili. Descent je skvělá pařba, jako za starých časů na 486 u Beholdera nebo Dungeon Mastera :)
31.12.2009 22:20:29

to Polylux
Neni to domenka. Ja to vim, ze by me to nebavilo a zkazilo by mi to hru. :-) Ale jak rikam, to je o vkusu. Kdyz si predstavim DOOMa, ktery je vlastne to same v blede modrem a behal bych tam jako o zivot, jen abych dobehnul do konce a pak nekoho zabil, nic moc hele. :-)

13.2.2012 15:12:00

ad Vojtech Musil
Polylux1-a o záporoch Descentu nepresvedčíš :).

--EDIT: ad Vojtech Musil
Ja viem, skrátka v tom je krása doskových hier. To čo jeden miluje, druhý nemôže vystáť a naopak :D.

13.2.2012 15:15:26 | Upraveno autorem (porovnej)

to acedrac
Ja ho nepresvedcuji o zaporech, to pozor, ja jen rikam, ze tento styl hry by me nebavil a zabil by veskerou atmosferu hrat to takhle. To ze jemu to tak vyhovuje, to je jeho vec, me by to tak nevyhovovalo a nelibi se mi to a uprimne si myslim, ze to ani nebylo cilem hry. Proto i zredukovali to piti flasek na jedno pouziti za kolo. Tusim, ze kdyz pijes flasku, tak uz nemuzes pit leceni a obracene... :-)

13.2.2012 15:19:38

Vojta
Ty tvrdis, ze to atmosferu nema, ja tvrdim ze jo. Rozdil mezi nama je, ze ja to vim, pac to mam podlozeny zkusenostma z desitek mnohahodinovejch her (a atmoska furt jak svine), a ty si to jen myslis, pac's to nezkusil ani jednou... takze si kvuli tomu myslis, ze kdyz je tam "runner" tak si zabojujes az na konci, bo co :-)

Jinak durazem na taktiku Wilson u svejch her umyslne zvysuje znovuhratelnost, viz rozhovory s nim, rozhodne to neni tak, ze by se snazil udelat cistokrevny rpg a nepovedlo se to :-)

13.2.2012 15:52:39 | Upraveno autorem (porovnej)

to Polylux
Nemusis mi tu neco podsouvat, ja tu hru vlastnim a hral jsem taky nejednu hru jak za OL, tak za hrdiny v poctu 2 - 4 + OL a vim moc dobre, o cem to je a vim, ze me to tu atmosferu zabiji. To ze ty si myslis, ze to tu atmosferu ma je subjektivni a z meho pohledu nema, protoze takovy styl her nemam rad. :-)

Mimochodem zkus si DOOMa. :-)

13.2.2012 17:33:08

Vojta
Sorry, nic jsem ti podsouvat nechtel, jen se zastavam bezmocnych :-) ale mezi "nehratelne" a "zpusob jakym to dohrat lze mi osobne nevyhovuje" je velkej rozdil. Natozpak kdyz's to takhle hrat nikdy nezkousel (tva slova o par ramecku niz)...

Proste mi prijde skoda, ze tady ma ta hra "oder" nevyvazenosti, kdyz tvrdim opak tak se znevazujou kvality mych protihracu, a pritom je diskusnimu plenu zatezko to aspon zkusit hrat poradne...

Tak kde to sme :D Ale Dooma zkusim, diky!



14.2.2012 01:37:02

to Polylux
Pro tebe je hrat poradne = proletet dungeon behem dvou kol, pro me ne. Krom toho, co je to hrat poradne? Je to vlastne ona jedina v tomto pripade tebou zminovana strategie? To tam tech moznosti teda moc neni, kdyz vlastne jediny zpusob je tento.

Ja do toho sel s tim, ze to je DOOM, ktery bude vice balancovany z fantasy prostredi. Nechtel jsem od toho zadne zavody, kdy cilem je vlastne probehnout cely dungeon, honem honem se dostat k poslednimu bosovy a doufat, ze ho polozim. Podle popisu mi to zatim pripada jako jedina strategie, ktera funguje, coz zaprve snizuje variabilitu, kdyz musis mit pokazde nekoho, kdo bezi a nekoho, kdo je plechovka a me osobne to kazi atmosferu a kazi i hru samotnou. Pokud jde vlastne o rychlost, tak si muzu zahrat formuli. Proto jsem z toho zklamany, cim vic to ctu a myslim, ze i nekteri jini hraci od toho cekali trochu neco jineho.

DOOMa urcite zkusu. Bezet se tam teda da taky, ale neni to zadna silenost jako v descentovi 20 poli. Hra ma trochu jine problemy, ale rozhodne vrele doporucuji. :-)

14.2.2012 07:23:22

běhání
Zase to ženete do extrémů. Pravda je ta, že v Descentu je rychlý postup vpřed důležitý a mnoho dungů výrazně usnadní, když si hráči toto uvědomí a přestanou nad ním uvažovat jako nad dobrodružným RPG ale jako nad taktickou hrou s time-limitem.
Každopádně jen o běhání to rozhodně není. Overlord má dost možností jak s tím něco udělat (například pasti), u pokročilých dungů z rozšíření není ani portál na areu pravidlem a i když ano, tak občas se k němu na jeden pohyb ani nejde dostat.
Na některých místech se hrdinové chtě nechtě musejí zaseknout a pokud je pro někoho i tohle málo tak může zahrnout speciální glyphy z Altar of Despair (ale pak zase hrozí že budou mít problém dung projít i zkušené družinky).

Na prvních dvou dungeonech je těžké Descent hodnotit (přičemž konkrétně druhý dung je dost stupidní a pro opakované hraní nepoužitelný).

Z her Descenta které hráváme nemám rozhodně pocit, že by to bylo jen o tom běžení kupředu (i když samozřejmě na mnoha místech tomu tak je) a rozhodně nemám pocit že by hra postrádala atmosféru. Ostatně situace kdy mě tlačí čas a ze všech chodeb se hrnou potvory a snaží se mi zablokovat cestu - z toho atmosféra přímo čiší.

14.2.2012 11:14:40

to Trpaslik88, Polylux
To vite kluci, asi jsem od toho cekal neco trosku jineho. :-( Ale uz mi ta hra zase zacina chybet... dlouho jsme ji uz nevytahli. :-D

14.2.2012 11:29:34

Vojta
Sorry, ale vazne nevis o cem mluvis. Jestli myslis ze sedm hodin hrajeme dve kola (ty prvni dva scenare jsou spis vyukovy, prvni se da prolitnout tak rychle, protoze te ma krom jinyho naucit ze nemusis vlizt vsude, druhej te prave cilene uci behat 15+ poli), ze takticka hra s variabilnim planem bude pri pouziti obdobne strategie pokazde stejna, nebo ze vsechny hry kde je potreba vyuzivat iniciativu (a diky tomu cloveka mimochodem vydrzej sedm hodin zasobovat adrenalinem) jsou takovy horsi formule, tak bych tu argumentoval dva dny a zbytecne...

Je to takticka deskova hra s pribehem, ne RPG, a ackoli tam jsou figurky draku a demonu tak nesmis vypnout mozek na level skvarove fantasy. To je podle me to jediny co muze nekoho "zklamat", ale rozhodne to neni chyba hry...

Ten DOOM ze zvedavosti rad zkusim, ale moct nejmrstnejsim hrdinou v nejlehci zbroji jednou za dve kola, a za pouziti "energetaku" a vyflusnuti vsech sil ubehnout dvacet metru driv nez se nestvury rozkoukaj nemuze nikdo povazovat za nejakou silenost co kazi atmosferu...

14.2.2012 12:26:52

Trpaslik
Ja pisu o dvou hrdinech a to JE o bezeni kupredu celou dobu :-) Ale jak spravne pises, ta atmosfera kdy mas v patach celej dungeon a jen se v behu rozmejslis jestli probehnes k dalsim dverim pres beastmana nebo kostlivce, pac oba sejmout nestihas... UA! :D

14.2.2012 12:33:48

Polylux1
Vím, že jsme se o tom už jednou bavili, a od té doby nad tím přemýšlím (obzvláště při odvážném tvrzení, že se quest 1 dá dohrát za třo kola).
Modelová situace - 1 quest, běhna (5S+5F, 3V) + plechovka (3S+3F, 4V).

Pokus první - Začíná běhna, běží. Krok, krok, otevření dveří (-4MP), krok, krok, krok, krok, krok jsem na truhle (-5MP, 1 zbývá), truhla (-1MP, -1F), krok, krok, krok, lektvar (-4F +5F), krok krok krok krok krok (-5F). Konec - nemám mapu před sebou, ale tuším že na portál nedoběhla... to ji odsuzuje v tahu OL k poměrně bolestné smrti, vzhledem k tomu, že je uprostřed potvor... plechovka sejme tak jednoho, než se k někomu došourá... i kdyby běhna doběhla do portálu, OL stáhne potvory k portálu (budiž plechovka si hejbne a popoběhne o 11 polí, aby držel kontakt).
běhna odvážně vyběhne z portálu a vyrazí do další místnosti... nechť de přežije (polomrtvá) a vlítně do poslendí místnosti... a ejhle mantikory ji svými čtyřmi útoky smetou, plechovka zaím padla pod drápy nasazených běsů. No možná nakonec vyhrajou, ale kolik jim zůstane VP...

Nám se to podařilo tuším s nějakými 12VP a snad jen jedinou smrtí (3H), byla z toho čtyřhodiná bitva o každé políčko - ale pravda, hrajeme se zakrytou mapou, takže hrdinové musí skutečně prozkoumávat a poklady z truhel se nerozdávají plošně.

14.2.2012 13:09:49

Morthe
Mapu tu taky nemam, nejsem si jistej jestli to bylo tri nebo pet kol (mozna dokonce sedm, ale to je max. Je to asi tak 35 partii nazpet co jsem resil quest 1, tak si to nepamatuju do detailu a mozna jsem to pretap, resilo se to ale i na bgg a forech ffg), ale treba prvni chyba je zacinat behnou. Plechna nejdriv otevre dvere a tim usetri behne (ty terminy se mi libej :-)) dalsi dva kroky... tim se navic eliminuje nebezpeci pasti na dverich. Dalsi vec je pochopitelne otevirat dvere az kdyz stojis na zacatku kola tesne z nima, abys dobeh rovnou k dalsimu portalu. A kapitola sama pro sebe je pocatecni vybaveni, to ovlivnuje hrozne moc veci. Ale az se vratim do Cech tak to poradne rozeberu a hodim ten postup sem, bude to dobrej modelovej priklad...


A CT (VP) jsou jenom nastroj ke splneni mise. Smrt tribodovyho hrdiny za cenu otevreni dalsiho portalu byva velmi dobrou cenou...

14.2.2012 14:23:24 | Upraveno autorem (porovnej)

Polylux1
Samozřejmě, že jsem záměrně použil obrácené pořadí hrdinů - z hlediska sprintu je lepší nejdřív plechovkou uvolnit běhně průchod ;)

Tady bych řekl, že tkví zásadní rozdíl mezi tvou hrou a Vojtovou - Vojtěch se snaží co možná nejvíce elimovat "zbytečnou" smrt svých hrdinů, postupuje pomaleji a čistí, ovšem končí s poměrně vysokým počtem VP.

Ty to prolítneš jako blesk, ale držíš se jen tak tak na nule... ovšem zase se ti nepřihodí, že zakysneš na místě a hordy stvůr tě utlučou čepicema. Každopádně je vidět, že to jde hrát různými způsoby a každýho to baví jinak (a je mu umožněno hrát tak, jak je mu libo)

14.2.2012 14:38:10

druhá hra
tak minule sme hrali druhú hru, ale tento krát sme išli ako dvaja hrdinovia na overlorda posilnený ako takou taktikou. Teraz sme si pre začiatok vybrali radšej hrdinov. A bolo to aj vidno. Ja som si vybral One fist a kamarát dačo dead. Obidvaja sme si potiahli skilly a šli sme do hry. Ja som mal obzvlášť dobrú ruku na skilly, lebo hneď prvá karta pre mňa bola leadership a mal som z nej pocit, že je to hádam najlepší skill aký som zatiaľ mal možnosť vidieť a obvzlášť pre ONE FISTa. Pomaly sme sa prebíjali prvými dverami kde bolo vidno, že s takýmito postavami to pôjde oveľa lepšie ako prvý krát. OL nám nevedel ubrať poriadne ani život, nie to ešte nás zabiť. Neustalým spawnom nám len hatil cestu. Viac menej to bolo všetko len otazkou času kým sme sa celkom bez problémov dostali do záverečnej miestnosti. Trvalo to niečo cez dve a pol hodiny. Vtedy na nás vybehli tí dvaja masters. Nastal problém že nám dochádzal čas, tak sme viac menej len vybehli po nich bez dákej extra taktiky, ale výsledok bol pre nás letálny ešte skôr ako sme sa spamätali. Extrémne silný masters mali brutálny útok a ešte brutálnejšie vlastnosti. (pierce, command a pod). Plus ešte OL vytiahol v jednom ťahu karty ako AIM a ešte niečo a potom na quick shot znovo to isté a zabil spoluhráčovho hrdinu na viac menej jeden útok. Keby Tak ako celý dungeon sme v pohode zvládali, tak zrazu prišlo potom prekvapenie. Myslím že keby sme nešli tak hŕŕ dopredu, tak by sme to mohli dať (s odretými ušami), ale zaberalo by to veľa času, lebo by sme stále museli ísť taktikou "hit and run". Osobne si neviem predstaviť to hrať s čarodejníkom dákym ktorý má ARMOR 0. Ale ináč pocity boli úžasné. Atmosféra skvelá. Viac sa mi to páči ako čisté COOP hry, keďže inteligencia je riadená naozaj inteligentne narozdiel od iných hier (D&D).

PS: otázka, premenený hrdina na opicu pomocou pasce po otvorení truhly, si môže zobrať príslušný predmet do vaku resp. ruky ?
PS2: ešte jedna otázka :) Dajú sa hrať z rozšírením RTL napríklad questy od základnej hry?

THX

16.2.2012 10:01:40 | Upraveno autorem (porovnej)

re
Tak smrt hrdiny sama o sobě nijak zvlášť nevadí. V poslední místnosti, a pokud jste předtím neumřeli, byste měli mít dost conquest tokenů na to abyste si mohli dovolit párkrát umřít.
Jinak samozřejmě po cestě to chce nabrat alespoň nějakou tu truhlu.

Co se otázek týče:
1) S tou opicí je to dost rozporuplné a ani FAQ v tom nedělá zrovna jasno. Jasné je že prvně se jistí jestli byl v truhle nějaký curse, pokud ano overlord si nabere threatt. Poté má overlord možnost zahrát past. Poklad se rozděluje až po vyhodnocení pasti. Jasné je to v případě mimicu, kde se poklad hned nerozděluje. Otázkou zůstává jak je to v situacích kdy hrdina otevírající truhlu na past umře nebo mu ihned končí kolo (případ curse of the monkey god).
Osobně to hrajeme tak že poklad rozdělíme.

2) V RTL máš vlastní questy přímo pro tohle kampaňové hraní. S questy ze základní krabice to není kompatibilní. A jestli to myslíš tak, že bys hrál základní Descent s nějakými prvky z RTL, tak tam možná pár drobností je, ale mnohem lepší je pořídit ostatní nekampaňová rozšíření.

16.2.2012 10:43:23

Trpaslik88
tiež to hráme tak že premenenému hrdinovi dáme predmet, lebo by sa nám to zdalo byť dosť nefér :) .. A s tým RTL a questami sa pýtam hlavne preto, lebo by sme chceli už hrať to levelovanie postáv a podobné veci, ale nemáme dohraté ešte ani questy zo základnej hry :))

16.2.2012 18:12:23

Opice
Taky bych to rozdelil, to kouzlo znamena, podobne jak Dark Charm, takrka jistej kill, cili je to unfair tak jako tak.

Podle pravidel by to taky bejt melo. Pokud vim tak se to hraje pri otevreni truhly a jakmile je truhla jednou otevrena tak jsou poklady rozdany.

Jinak tema questama, aspon cca prvnima trema, je fakt dobry projit, ciste z tutorialnich duvodu. Ale smele bych se vrhnul na quest 2, pac ten te k tomu runnerovi (v novy edici ho ceka tematictejsi nazev "scout") dokope :-) Dva bouchaci nejsou idealni, pac, vzhledem k tomu ze stejne potrebujou poklady a portaly aby zvladli finalniho bosse, postupujou hodne pomalu, coz znamena zbytecne moc (klidne dvojnasobek) karet pro OL. Po tom druhym questu ti to bude vic nez jasny, pac tam je potreba probehnout dlouhou chodbu v jednom kole aby ti obr nestih zaslapnout truhlu... a jednicka ti pak fakt pripadne skoro banalni.

16.2.2012 20:13:02 | Upraveno autorem (porovnej)

scenáre na pokračovanie
Čaute, tak dnes sme hrali 4tý scenár a ja som bol overlord a proti mne iba dvaja hrdinovia. No som si povedal že sa s nimi nejdem maznať a nič im neodpustím, už len aby som si vyskúšal, že či majú šancu a .... nemali ani najmenšiu :) Väčšinou hrávame traja hrdinovia (ak sme iba traja hráči, zoberú hráči jedného na vyše), ale skúšal niekto tie scenáre na pokračovanie? Upravujú tú obtiažnosť pre dvoch hrdinov? Nadobudli sme dojem, že hrdina so základnou výbavou nemá šancu. A to hlavne po armor stránke. Preto, že či predmety prenášané to dáko nevyvažuje.. samozrejme počítam aj s výhodami pre overlorda t.j. ťahanie kariet a TT. Ďakujem za odpoveď.

12.4.2012 00:38:21

Vybíráme z Bazaru

Sid Meier's Civilization:The Boardgame 2002 ENG/CZ
Sid Meier's Civilization:The Boardgame 2002 ENG/CZ
Akt. cena: 1250 Kč
Končí za: 4 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas