nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Cornish Smuggler

Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: ekonomická
Čeština:
Vydavatelé: Grublin Games Publishing
Autoři: The M.N.G. Collective
Rok vydání: 2013
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

 Vzduch je cítit solí a hrubě opracovaným dřevem sbitým ve velké bedny. Plujete sice pod rouškou noci, ale přesto tiše, protože v dáli je vidět světla celního úřadu. Zvěsti o tom, že do Cornwallu má připlout velká zásilka luxusního zboží, nedávají hlavnímu celnímu inspektorovi spát. Na břehu už vidíte čekající postavu. Je to přítel, za kterého jste jej dosud považovali, nebo se z něj vyloupne zrádce, který vás mávnutím vydá napospas celníkům?

Cornish Smuggler je hra o pašování zboží v jižní Anglii. Hráči budují pašeráckou síť a snaží se získat co nejvíce peněz a reputace. Ten, kdo bude mít obojího v součtu nejvíce, se stane pašerákem, o němž se bude vyprávět v místních legendách.


Příprava hry:

Na stůl se rozloží hrací plán a podle přiloženého návodu se připraví herní plocha - rozloží se zboží na kupecká místa, karty postav na hromádky podle druhu a celníci se postaví na výchozí pozice. Hráči si zvolí barvu, loď této barvy umístí na některé z polí na plánu, dále si vyberou jednu ze dvou tažených postav a k ní získají figurku pašeráka. Do startu také obdrží určitý finanční obnos a kostičky vlivu.


Průběh hry:

Hra se hraje na kola, každé kolo se skládá z tahů jednotlivých hráčů. Hráč provede v tahu vždy jednu akci. Jakmile pasuje, dále už se kola neúčastní. Kolo probíhá tak dlouho, dokud nepasují všichni hráči. Poté se žeton začínajícího hráče přesune o jedno místo ve směru hodinových ručiček, hráči získají příjem v podobě kostiček vlivu a hra pokračuje.

Většina akcí vyžaduje, aby je hráči zaplatili penězi, nebo body (kostičkami vlivu). Na rozdíl od peněz, které budou chtít hráči šetřit, protože fungují zároveň jako vítězné body na konci hry, jsou body vlivu určeny čistě k provádění akcí. Hráči je generují na začátku každého nového kola a to v poměru 1 bod vlivu : 1 bod reputace, který hráč vlastní. Body reputace jsou také vítěznými body, ale získávají se obtížnějí - prodejem zboží, nebo najímáním nových postav do hráčovy pašerácké sítě.

Hra se točí okolo nákupu a prodeje zboží. Cena zboží při nákupu i prodeji závisí na jeho velikosti - dílky zboží vypadají jako tetrisové a každý hráč má loď s unikátním nákladním prostorem, takže musí volit vhodné dílky tak, aby jich na lodi převezl co nejvíce najednou. Při prodeji zboží ve městě je také důležitá velikost města - čím je město větší, tím vyšší je cena, kterou místní mohou za zboží nabídnout. Hráč si může vybrat, zda bude chtít zboží prodat levně, ale získat vděk místních (reputaci), nebo obyvatele naopak trochu „natáhnout“ a získat peněz více, ale reputaci žádnou.

Akcemi jsou také pohyb lodi, vyložení zboží na pobřeží, přesun zboží mezi postavami, nebo pohyb postavy. Protože více postav umožňuje hráči snadnější přepravu zboží, může si také za peníze najmout novou postavu. To mu přinese body reputace a novou figurku pašeráka, která se objeví na mapě. Hráči také mohou objevit tajemství představovaná jednorázovými kartami událostí náhodně taženými z balíčku. Dále si mohou kupovat reputaci za peníze. A naopak, když je nouze nejvyšší, mohou hráči nějaké ty peníze vydělat i tak „nechutným“ způsobem, jakým je poctivá práce.

Několik akcí se také točí okolo celníků. Kdykoli je na pevnině vyloženo, nebo prodáno zboží, začnou se k danému místu přesouvat celníci. Těch je zpočátku málo, ale postupně začnou na mapě přibývat s množstvím peněz, které pašeráci svými dobrodružstvími vydělají. Pokud figurka celníka narazí na zboží, je toto zboží okamžitě zabaveno a odvezeno do celního skladu. Hráči pak v rámci akcí mohou podplatit celníka - ten pak přehlíží ilegální činnost svých chlebodárců. Také mohou poslat celníka libovolným směrem (např. tedy i na návštěvu k protihráči). A pokud se stane, že celníci nějaké zboží zabaví, dá se za určitých podmínek vloupat do skladu a jedno zboží si odtamtud odnést.


Konec hry:

Hra končí v momentě, kdy hráči koupí poslední kus zboží ve hře, nebo když ukazatel ostražitosti celníků dosáhne konce příslušné stupnice. Právě probíhající kolo se dokončí do pasování všech hráčů a pak vyhrává ten, kdo má nejvyšší součet bodů reputace a peněz. Zbylé body vlivu nemají na výsledek vliv.

Autor: Kew