Conquest of Nerath

xxxxxxxxoo hodnoceno 35x (Seznam vlastníků)

Conquest of Nerath - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: válečná
Čeština: undefined
Vydavatelé: Wizards of the Coast
Autoři: Peter Lee
Richard Baker
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

House Rules

Ahoj,

máte už nějaký domácí úpravy hry? Já mám zatím zkušenost jen ve hře 1-1, takže jsme se dohodli na některých úpravách v rámci aliance. Zatím hrajeme tohle:

1. Možnost přepravy aliančních vojáků na lodi druhého národa. Circlové se můžou ve svém tahu nalodit na Karkothskou loď. Karkoth s ní ve svém tahu pohybuje a v dalším tahu Circlů se z ní můžou vylodit...
2. Některé event karty se dají hrát i ve prospěch spojence (třeba přidání footsoldierů na území sousedící s nepřátelským)

Přijde mi totiž, že když se hraje čistě podle pravidel, tak každej hraje v podstatě za dva nezávislý národy a jediná výhoda aliance je, že na sebe partneři neútočí.
Máte nějaké svoje tipy?
18.7.2011 10:47:23

Boj a náhoda
Dal by sa nejak zmenit spôsob riesenia bojov v tejto hre ?? Mna by hlavne zaujímalo ako sa podielaju na baji rôzne event karty konkrétne co spôsobuju-spústajú alebo ako ovplivnujú celkový výsledok boja...

18.8.2011 14:43:35

Cwoki
Ty si nedas pokoj :D Podle me je kazdy vetsi zasah do hry (jako je zmena bojoveho systemu) zasahem do koncepce hry, ktera byla nejak postavena a jako celek tak funguje. Treba Nerathu by podle me slozitejsi souboj neslusel, jelikoz je navrzen jako svizny dicefest. Zkus wargames, tam je promakanych souboju fest.

Koncim svuj offtopic :)

18.8.2011 14:52:55

Cwoki
Ja už som túto otázku pár dní dozadu párkrát postrehol :), no:

Event karty buď pridávajú do boja alebo mimo boj na mapu jednotky, môžu pridávať extra kocky do boja, prípadne zvyšovať šancu na zasiahnutie 5+ namiesto 6+, spôsobovať extra poranenie drakom a pod. Náhodu môžeš ovplyvniť zložením útočiacej armády, ale inak je táto hra dicefest, takže neviem či redukovanie kociek z toho neurobí patvar.

18.8.2011 14:54:41

hry
Nj nedam pokoj : ) ked skúsam hladat nejaké dobré hry pre dvoch a moj primárny ciel: War of the Ring je total vypredaný tak hladam nejake alternatívy. Este co poviete na hru Cyclades ? je dobrá pre dvoch alebo skôr ten Conquest ?

18.8.2011 15:01:29

iperk
Já bych úplně neřekl, že nezávislý národy. Hodně event karet je o tom, že umístíš nějaké jednotky na friendly území, což může být spojencovo. Tím se mohou národy dost podporovat.

18.8.2011 17:27:50

panzer, ALL
panzer: No to já právě řešil. Už si to moc nepamatuju, ale z pravidel mi vyplynulo, že friendly územím se rozumí jen území jednoho národa. Takže proto jsem mluvil o tom, že jsme to rozšířili, že můžu svoje pěšce z event karet umisťovat i na území spojence...

ALL: Dicefest to sice je, ale většinou ty bitvy seděj. Málokdy se stane, že slabší armáda vyklepne silnější (jako nějak haluzácky - že bych třeba pár peonama a warriorem zabil dva warriory, a pár kouzelníků).
Jako když jsou armády zhruba vyrovnaný, tak je to náhoda, ale na druhou stranu to je ta taktika, ty armády skládat tak, abyste při boji měli převahu...

22.8.2011 17:31:11

rbx

ipetrk
hrajes to spravne. V pripade aliancni hry je friendly space i uzemi tveho aliancniho partnera.

22.8.2011 17:35:34

presila zla
Neskúšali ste nejak upraviť začiatočné postavenie národov? Mám na mysli to, že Karkoth je skoro nemožné zastaviť pri rozpínaní, od prvého kola berie cca 20 zlata a zatiaľ sa nám nepodarilo zvíťaziť za dobrých. O krátkej hre ani nehovoriac, tam to Karkoth kosí jedna radosť. Jedine, že by to dbrí doťahovali bodmi z treasure kariet.

Preto sme rozmýšľame ďalšiu hru odštartovať Nerathom namiesto Karkothu. Skúšali sme aj pridať na začiatku viac kariet do ruky,keďže dobrí majú vraj silnejšie karty, ale neprejavilo sa to skoro vôbec.

Viem, že tematicky to možno aj sedí, veď Nerath je v troskách a je to ich poslední pokus sa vzoprieť, no Vailin mi príde úplne najslabší realm, ktorý padne dosť skoro do rúk nekromantom. Alebo nevieme brániť? :)

Nevnímate to tak isto? Resp nejaké návrhy ako to troška vyvážiť.

23.8.2011 22:37:36 | Upraveno autorem (porovnej)

acedrac
No dívej. Já posledně za Vailiny došel až k homerealmu Kartkothu a tam si postavil pevnost:) Vailini jsou hodně o lodích. Když je neděláš=projedeš to.
Ale ono dost záleží jak komu napadají karty. Při naši hře jsem dole za žlutýho pocuchal červenýho, že nemohl tlačit na bílýho a tudíž on mohl držet tu pevnost u černýho a otevřít mu dvě fronty. Pak už to bylo lala. Vyhrál jsem to na body, ale na dobytí všeho bych to dal taky, jen by to trvalo.

23.8.2011 23:05:56

acedrac
Díval jsem se na tvoje fotky ze hry. Pokud jsou opravdu ze hry, řekl bych, že příliš sázíš na pěšáky. Např. v Axis&Allies jsou pěšáci opravdu dobří do obrany, protože mají pro obranu vyšší hodnoty. Tady ne, pěšáci jsou nejlepší ve spojení jedné až dvou silnějších jednotek (monstra, draci). "Vykrývají" dobře zásahy, oběť levných pěšáku nebolí.

Celkově mi nepřijde hra nevyvážená, naopak. Karkoth je ve spojenís Iron Circly silný v prvním, maximálně druhém kole a většinou začne trpět syndromem přílišné rozpínavosti. Něco jako Němci na východní frontě - roztahovali síly do stran a nestačili bránit území proti mohutným ofenzívám Rusů. Tady je to opět podobné. Vailini s loděmi dokáží účině obcházet frontu s Karkothem a nutí Karkoth čím dál víc soustředit síly kolem jejich hlavní pevnosti, resp. i více na sever. Hodně záleží jak moc pocuchaný skončí v prvním kole Nerath. Ale je to v podstatě rozhodující národ. Dobrá taktika je bránění území barierou jednoho dobytého nepřátelského území (hlavně Vailin a Karkoth) - útočník za prolomení nezískává bod, naopak riskuje zpětné dobytí svého území a za to už bod je.
Začínat hru Nerathem bych rozhodně nedělal. Úplně to změní hru a troufám si říct že ne k lepšímu. Je to podobné jako když jsme jednou, z nedostatku času, vyhlásili (za vedení aliance zla), že dohrajeme kolo a kdo bude mít více bodů vyhrál. Samozřejmě to byla hovadina a vyhráli dobří, protože tomu úplně podřídili taktiku a hráli v kole poslední (za Nerath). Prostě bych house úpravy nedělal.

23.8.2011 23:53:52

panzer
Fotky neber za určujúce, to bola prvá hra a manželka už vedela, že prehrá, tak si nakúpila z rostopaše 10 pešiakov :).

Ja by som primárne nechcel meniť pravidlá, beriem to ako výzvu prísť na to, ako vyhrať s dobrými aj bez úprav. Len som chcel vedieť, či nemá niekto podobné skúsenosti a zrejme to len ešte nevieme dobre hrať. Včera sme si všimli, že skoro vôbec nekupujeme lode, monsterov a elementalov. Musíme skrátka asi viac cvičiť :).
A ďakujem všetkým za postrehy :).

24.8.2011 07:26:05

rbx

panzer
fiiha, ty to mas pekne nahrane!! Hezky rozbor strategie!

24.8.2011 10:41:26

rbx
No hrajeme to hodně často a je to velmi uspokojující řežba. Navíc mě Siaron namotivoval na Warconu na A&A, základní pravděpodonostní pravidla jsou v těch hrách podobné. Teď se například zaobírám počítáním pravděpodobnosti 4 zásahů deseti pěšáků (10k6) proti jednomu monstru, hrdinovi (bez firstrike) a 4 pěšákům (1K12+1K10+4K6). Není to nic jednoduchého (ze školy jsem už dlouho), ale zajímá mě jak velký rozdíl pravděpodobnosti to bude (pak zkusím přidávat pěšáky).Bohužel algoritmizovat to úplně neumím, ještě tak když jde o stejný druh kostek, ty kombinace zásahů více druhů kostek se musí dělat hrubou silou ručně (nebo alespoň nevím jak se k algoritmu dobrat).

24.8.2011 11:13:12

pravděpodobnosti
Tak po velkém googlování vzorců a ověřování výpočtu vyšlo následující:
1 monstrum + 1 wizard + 4 pěšáci proti 10 pěšákům je STEJNÁ pravděpodobnost 4 zásahů v prvním kole boje pro oba hráče a to 7% (tedy cca každý čtrnáctý hod). Ty 4 zásahy jsem bral jako měřítko co už může prvnímu hráči (s vícestěnkami) uškodit.
Samozřejmě že při jakémkoliv zásahu v prvním kole pravděpodobnost zásahu ve druhém kole roste hráči s vícestěnkami (zbavuje se nejdříve pěšáků) a hráč s pěšáky má vyšší šanci na vítězství tak pouze do třetího kola boje, pokud v některém z hodů hodí alespoň 3 šestky.
Závěr: nenechávat bojovat pěšáky samotné a když tak v obrovském množství. To se ale vlastně rozumí samo sebou, to jsem nemusel ani počítat :)

24.8.2011 17:30:01

Vybíráme z Bazaru

Detektiv: Zločin v L.A.
Detektiv: Zločin v L.A.
Akt. cena: 320 Kč
Končí za: 2 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas