nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Change Horses

Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: závodní
Čeština: není
Vydavatelé: Eggert-Spiele
Rio Grande Games
Autoři: Bruce Whitehill
Rok vydání: 2008
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Hele BOBE přidej , nějak zaostáváš, ….ale co tě vede JOHNY, já nikam nepospíchám, cožpak jsi zapomněl že vyhrává ten poslední? A nevíš kam se TED tak žene ?..?..?  Tak asi takhle nějak by mohla probíhat komunikace během těchto podivných dostihů

Úvod a  popis hry

Desková hra Change horses (v překladu Vyměňte si koně), nás zavede do prostředí dostihů, ale jedná se vlastně o závody naopak. Tedy vítězem není ten kdo dorazí se svým koněm do cíle jako první, ale ten kdo bude poslední !!! Hra se skládá, tak jako většina her, z herního plánu z několika druhů karet a z 6-ti figurek koní se žokeji. Ve hře je tedy žokej v barvě modré, žluté, oranžové, zelené, červené a fialové.

Hrací karty se dále dělí na

  • Karty pohybu - na základě kterých se posunují koně (jsou dvoubarevné)
  • Závodní karty - určují pořadí jednotlivých hráčů v každém kole (dost důležité)
  • Speciální karty „žolíky“ – používají se dle potřeby a aktuální situace (pro každého hráče 2)
  • Certifikáty vlastnictví - určují kdo má kterého koně (jsou skryté až do konce závodu)
  • Karty s mrkvemi různých hodnot – používají se k dražbě a k získání pořadí (závodní karty)

 

Co vsechno hra obsahuje

 

Na herním plánu je zobrazen závodní ovál s 6-ti drahami a 12-ti závodními políčkami, včetně startu a cíle. Uprostřed je místo pro 10 karet pohybu ve dvou sloupcích. Na bočních stranách jsou místa pro odkládací balíčky použitých karet a pro karty s mrkvemi při dražbě.

Jak se hra hraje

Nejdříve si hráči vyberou kterého koně kdo bude mít a získají tzv. certifikát vlastnictví, (ten je tajný) poté si rozlosují pořadí a rozdělí se mezi sebou závodní karty, které se každé kolo mění.

Dle počtu hráčů se rozdělí 3, 4 nebo 5 těchto karet. Pak každý hráč obdrží odpovídající počet karet s mrkvemi (počítá se - počet hráčů x 11 mrkví pro každého). Nakonec se postaví na startovní čáru všichni koně, kterých je 6, i když je hra max. jen pro 5 hráčů. Minimálně jeden kůň musí být vždy navíc, aby se nevědělo, kdo se kterým koněm závodí a bylo možné během hry provést případnou výměnu koně za jiného. (jedna z možností karty žolíka).

Princip samotného hraní je popsán v pravidlech, ale ve zkratce: Každé kolo se dělí na dvě fáze, kdy se nejdříve vyloží hrací do prvního sloupce, který je uprostřed herního plánu a po jejich vyhodnocení se provede posun koní. Pak se ve stejném pořadí vyloží další hrací karty, do druhého sloupce a opět se provede posun koní. Hrací karty jsou úhlopříčně rozděleny vždy na dvě, z šesti barev, kdy se všechny barvy při určování posunu sčítají. Při lichém výsledku se koněm určité barvy provede posun po dráze, při sudém výsledku, kůň patřičné barvy stojí.

 

Pohled na vsechny kone

 

Po té se vrátí závodní karty, provede se nová dražba pomocí karet s mrkvemi a tím určí se pořadí pro další kolo. Během hry je pak možné použít kartu žolíka, kdy každý hráč má vždy po dvou kusech.

Na kartě žolíka jsou popsány čtyři speciální funkce, kdy je možné posunout poslední dva koně dopředu, vyměnit si certifikát vlastnictví, přesunout libovolné koně z jedné dráhy do druhé či překrýt některou z vyložených hracích karet a tím ovlivnit posun některých koní.

Konec hry a určení vítěze

Hra končí v okamžiku, kdy některý kůň (a může se stát, že to bude kůň kterého nikdo nevlastní) projede cílovou páskou. Po té jednotliví hráči odkryjí své certifikáty vlastnictví a provede se vyhodnocení. Ten hráč, jehož kůň je na posledním místě, tedy co nejdál od cíle, se stává vítězem.

 

Konec hry

Autor: Kent