Castle Panic - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 6
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: kooperativní, intriky, válečná
Čeština: není
Vydavatelé: Fireside Games
Autoři: Justin De Witt
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

rozšíření Wizard Tower

Takže po čtyřech hrách musím konstatovat, že toto rozšíření posunulo tuto hru od dětské hříčky v plnohodnotnou kooperativní řežbu.
Hlavní změny proti základní hře:
- sposta nových příšer, létajících, bořících, zapalujících, extra velkých monster...
- nová pravidla o zapalování a hoření hradeb
- nové speciální castle karty
- a především wizard tower, tedy speciální karty pro obránce, které do hry vnáší spostu dalších taktických možností

Hra se trochu proti základu protáhla (cca 2 hodiny i se setupem), ale úplně se změnil přístup ke hře. V základní hře se rozložili karty a téměř vždy se našla jediná nejvhodnější hrací kombinace, tedy se hra hrála trochu sama. S rozšířením brutálně přibylo kombinací a varianta přebíjí variantu. Samozřejmě je třeba k výhře notná dávka štěstí - jak chodí karty a silné příšery, ale ze 4 her máme 4 výhry a docela s adrenalinem. Takže za mně jasné 4 hvězdy.

P.S. Abych jenom nekritizoval základní hru, skvělá je varianta se zakrytými kartami, kde se hraje jenom a pouze na body za zabité příšery, ubránění hradu je pouze nutná podmínka dohrání hry, nikoliv hlavní cíl. Pak přichází taktizování, smlouvání, blafování, podpora momentálně prohrávajících aby hru nezařízli atd. Prostě skvělá dospělácká strategie.
13.6.2012 10:02:10

rbx

Panzer
Ta blafovaci varianta zní super :-) Jinak souhlasím, ze toto rozšíření z toho děla úplne jinou hru.

13.6.2012 10:54:56

souhlas
Také musím souhlasit, Wizard Tower dost rozmetá představy o relativně lehké hře. Základní Castle Panic jsem pořídil jako gamesu, kterou vytáhnu 5ti letého synátora od her typu Gargamelova past, mezi hry vyššího levelu :-) To se také povedlo, Castle Panic byl docela často hraná hra, takže koupě Wizard Tower byla samozřejmostí. Včera jsme dali jednu zkušební partii, ale dostali jsme tak neskutečně nařezáno, že jsem byl přesvědčenej, že určitě něco hrajeme špatně. Po opakovaném prolezení pravidel jsem zjistil že vše hrajeme tak jak se má, takže bylo jasný že chyba není v pravidlech, ale v nás - z "dětské hry" se stala plnohodnotná řežba. Stačí aby se vám v prvních kolech podařilo vytáhnout pár hořících kamenů, pár létajících potvor, do toho v jednom tahu přidat na desku dva mega bosse a jako třešnička na dortu, přijít o kouzelníkovu věž a tím pádem o nejlepší způsob, jak vyhrát hru s pomocí kouzel. Myslím že ještě dnes dáme druhý pokus a zkusíme to s jinou taktikou :-)

14.6.2012 07:46:22

PerPer
Myslím, že "zakopaný pes" vašich proher bude v neuhájení wizard toweru. Nám se čtyřikrát podařilo věž ubránit, v change fázi jsme vždy měnili castle kartu za wizar kartu a hodně jsme se starali o dobudovávání hradeb (mortar + brick, případně příslušné wizard karty). Jak potvory proniknou do hradu je zle. Klíčové karty jsou Berseker a ta wizard karta co automaticky zabíjí potvoru ve forest ringu, tu šetříme na silnou megapotvoru - draka, hydru apod.). Je fakt že jsme měli zatím v každé hře štěstí na celkem rovnoměrný přísun silných potvor a dařilo se nám udržet na uzdě impy - ty potvory jsou neskutečně dotěrný :)

14.6.2012 09:26:27

panzer
Přesně tak, Wizard Tower nám lehnul snad ve třetím kole, ani sme neměli šanci na nahrabání wizard karet. Ale co se dalo dělat, když se nám přes hradby a potom i přes věž prohnal ohnivý šutr a pak ještě katapult. No a v nějakém čtvrtém kole to byl už super masakr, na herním plánu jsme měli asi 7 potvor a přišlo na řadu vytahování žetonků....první jsem vytáhl mega bosse Hydru a další žetonek byl "vytáhni 4 potvory" - první na řadu přišel další mega boss Warlock, pak posunutí všech potvor v modré zóně o jedno pole, pak další posunutí potvor v červené zóně, no a ve finále Healer, který všechny potvory vyléčil. Bez Wizard karet se s tim už nedalo nic dělat a během 3 kol ..... GAME OVER :-D Prostě jak na začátku přijdou silná monstra, k tomu přijdou slabé castle karty a navíc lehne wizard tower, tak je jen otázkou chvíle, kdy si potvory smlsnou na celém hradu :-)

14.6.2012 10:34:14

rbx

Panzer
Jj, Wizards Tower je naprosto klíčova věc, ta se musi bránit za kazdou cenu. Ale je pravda, ze kdyz přijde takova kombinace ohňů a kamenů na to jedno místo, tak se to neda. My hráli vždycky blbe draka, ktery se ma myslím hýbat z vysece do vysece.

14.6.2012 11:26:28

..
PerPer: tak jestli to probíhalo jak píšeš, to bylo peklo co asi ani vyhrát nešlo, hlavně ty posuny v zónách, Healer, více megabosů... Prostě ten den neměl Castle moc štěstí :)

rbx:jó drak je síla, hlavně ty jeho pohyby podl hodů kostkou. My díky tomu právě na draka a hydru (zamoření plánu impy) používali tu kartu na slay monster in forest ring.

14.6.2012 13:14:32 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Tskuyumi + expansions EN
Tskuyumi + expansions EN
Akt. cena: 3999 Kč
Končí za: 4 hodiny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas