Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 2 |
Doporučený věk: | od 13 let |
Herní doba: | 30 min |
Herní svět: | neuvedeno |
Herní kategorie: | neuvedeno |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Fantasy Flight Games |
Autoři: | Eric M. Lang |
Rok vydání: | 2008 |
Sdílej: |
Pocit ze hry - atmosféra..?
Chci se zeptat, jak moc tahle hra evokuje atmosféru Lovecraftových příběhů – ať už při hře samotné nebo třeba jen při přípravě balíku. Z diskuzí to nejde moc vyčíst. (Může jít klidně jen o obyčejnou rubačku, na kterou jsou navěšeny potvory zmíněné v jednotlivých povídkách.) Uvažuju totiž o zakoupení základního setu a tohohle se trochu bojím..atmo
Já tedy z téhle hry Lovecrafta rozhodně cítím, především díky skvělým ilustracím a (v podstatě nadbytečným) Cthulhu figurkám. Co mi ale zásadním způsobem kazí dojem z atmosféry je možnost libovolně kombinovat frakce a to bezsebemenšího vysvětlení. Jak si mám vysvětlit, když se do boje pouští bok po boku Cthulhu se stařičkým profesorem z Miskatonické univerzity a prořti nic stojí obdobně nesourodá dvojice Shubb-Nigurata a vyšetřovatele z Agency? Tohle mi vyloženě atmosféru hry kazí...
Atmosféra
Myslím, že hra evokuje atmosféru, jak to jenom s formátem LCG jde. Hodně dělají figurky a skvělé ilustrace. Při stavbě balíku cítím atmosféru rozhodně víc než u MtG, ale možná je to jenom o zvyku. A i zmiňované míchání frakcí má jistá omezení - např. nejde hrát najednou hero a villain karty, potom jsou různé efekty u day a night karet apod. I tak jde ale namíchat nesmiřitelné frakce, jistě. Jestli to má atmosféru? Určitě.
Olney
míchání frakcí
Přesně to mě zaráželo - že o jednu situaci mohu nasadit do boje jak síly Mythosu, tak i jeho protivníky...
Nešlo by to řešit nějakou interní domluvou nebo houserules? Například jeden hráč by hrál zásadně temnou stranu (ať už z jakékoli frakce) a druhý světlou.
Nebo by platilo pravidlo, že ve svém kole by hráč směl nasadit do boje o konkrétní "situaci" jen síly uvědomělých obyvatel Arkhamu a v kole protivníka naopak jen síly Prastarých. Mohlo by to fungovat??
Ol
To první mě samo napadlo a většinou tak i hrajem. Nejsem sice expert na stavění balíků, ale přijde mi daleko efektivnější (pokud chci hrát "na výhru") smíchat deck Prastarý+obyvatelé kvůli daleko větší varibilitě při boji, obyvatelé totiž prakticky nemají Terror a Prastaří zase Investigation.
Eyron
A ta druhá varianta? Hrát za hodné a kazit to tomu druhému Mythosem? Nedostávaly by se pak karty obtížněji na stůl?
ne
Tak to by nešlo, jednak bytosti z drtivé většiny nasazuješ pouze ve vlastním kole a to především tak, jak ti chodí na ruku a na které máš zdroje. Nasazovat do jednoho boje pouze bytosti Mythosu nebo obyvatele je stejné(spíše horší), než mít "jednostranný" balík.
Asylum packy
Ještě bych se chtěl zeptat na zkušenost s boostery. Jsou Asylum packy nějak tematicky zaměřeny (myslím na konkrétní Lovecraftovy povídky nebo události v nich)? Jde to dopředu zjistit? Na stránkách FFG moc podrobné info o jednotlivých balíčcích není..
michani frakci
jestli to nebude tim, ze to neni nutne jedni proti druhym, ale o naplnovani pribehu. a na pribehu se podili nejakou mirou vsichni
ndru
Dobrá, pokud se tedy na to budu dívat z hlediska příběhu:- mají karty příběhu (o které vlastně bojuji) nějakou logiku nebo jsou to jen náhodně tažené události vytržené z širšího kontextu?
packy
Packy jsou vždy nějak tématicky zaměřené, někdy i přímo na konkrétní příběhy a povídky.
ndru
Ano, to je sice hezké, jenže to "atmosféricky" moc nefunguje. Nebo třeba funguje, jen to není nikde vysvětleno. Za mě je to nejpodstatnější mínus téhle hry.
atmosféra
Pro mě je takhle hra atmosférická dost. Obrázky jsou báječné a to, že je možné míchat i nepřátelské frakce mě nijak nevadí. Jestli to třeba nebude tím, že hraju hlavně kombinace Cthulhu + Hastur :-) Oba jsou to fešáci a namakaný borci a vůbec je radost s nima hrát (jak zjistil můj protihráč, když neprozřetelně splnil příběh a rozhodl se, že si oba hráči umístí do hry dvě libovolné bytosti z balíčku :-).
Co se pocitů týče...
Vadí mi asi jenom jedna věc a to, že LCG formát sice je vůči hráčům z mého pohledu "férovější" v otázce boosterů, ale jinak je to stejný utápěč peněz jako MtG. Takže já počítám s tím, že si koupím k základu jen ta velká rozšíření a asylum pack jenom jednou za čas nějaký, protože jinak by mě to sežralo. I tak ale bude na kombinace dostatek prostoru a podle mě je možné si z toho postavit alespoň 2 slušné balíky.
to Thales
njn. jenze u MtG je mozny nkup singlovek. pokud nechces hrat standart na profi urovni, tak zas tolik penez do toho neleze
mne spis vadi jakym smerem se to ubira. nikda jsem u MtG nemel pri hrani ci skladani baliku neco jako pocit atmosfery. a silenosti co ted vymysleji jsou uz na mne silny kafe
dost OT. kdyz tak nad tim premyslim tak trebas u AGoT se obavam ze se mi hra a knizky budou prat. u CoC mi ta atmosfera prijde nejhmatatatelnejsi a nesjnaze dosazitelna (teda pokud pominu netrunnera)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Insert Lost Ruins of Arnak 3D Tisk ZÁKLAD
Akt. cena: 165 Kč
Končí za: 21 hodin