Call of Cthulhu LCG

xxxxxxxxoo hodnoceno 19x (Seznam vlastníků)

Call of Cthulhu LCG - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: není
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Eric M. Lang
Rok vydání: 2008
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Pocit ze hry - atmosféra..?

Chci se zeptat, jak moc tahle hra evokuje atmosféru Lovecraftových příběhů – ať už při hře samotné nebo třeba jen při přípravě balíku. Z diskuzí to nejde moc vyčíst. (Může jít klidně jen o obyčejnou rubačku, na kterou jsou navěšeny potvory zmíněné v jednotlivých povídkách.) Uvažuju totiž o zakoupení základního setu a tohohle se trochu bojím..
Díky.
15.9.2010 16:07:01

atmo
Já tedy z téhle hry Lovecrafta rozhodně cítím, především díky skvělým ilustracím a (v podstatě nadbytečným) Cthulhu figurkám. Co mi ale zásadním způsobem kazí dojem z atmosféry je možnost libovolně kombinovat frakce a to bezsebemenšího vysvětlení. Jak si mám vysvětlit, když se do boje pouští bok po boku Cthulhu se stařičkým profesorem z Miskatonické univerzity a prořti nic stojí obdobně nesourodá dvojice Shubb-Nigurata a vyšetřovatele z Agency? Tohle mi vyloženě atmosféru hry kazí...

15.9.2010 20:54:33

Atmosféra
Myslím, že hra evokuje atmosféru, jak to jenom s formátem LCG jde. Hodně dělají figurky a skvělé ilustrace. Při stavbě balíku cítím atmosféru rozhodně víc než u MtG, ale možná je to jenom o zvyku. A i zmiňované míchání frakcí má jistá omezení - např. nejde hrát najednou hero a villain karty, potom jsou různé efekty u day a night karet apod. I tak jde ale namíchat nesmiřitelné frakce, jistě. Jestli to má atmosféru? Určitě.

16.9.2010 10:45:19

Olney

míchání frakcí
Přesně to mě zaráželo - že o jednu situaci mohu nasadit do boje jak síly Mythosu, tak i jeho protivníky...
Nešlo by to řešit nějakou interní domluvou nebo houserules? Například jeden hráč by hrál zásadně temnou stranu (ať už z jakékoli frakce) a druhý světlou.
Nebo by platilo pravidlo, že ve svém kole by hráč směl nasadit do boje o konkrétní "situaci" jen síly uvědomělých obyvatel Arkhamu a v kole protivníka naopak jen síly Prastarých. Mohlo by to fungovat??

16.9.2010 13:01:27

Ol
To první mě samo napadlo a většinou tak i hrajem. Nejsem sice expert na stavění balíků, ale přijde mi daleko efektivnější (pokud chci hrát "na výhru") smíchat deck Prastarý+obyvatelé kvůli daleko větší varibilitě při boji, obyvatelé totiž prakticky nemají Terror a Prastaří zase Investigation.

16.9.2010 13:14:56

Eyron
A ta druhá varianta? Hrát za hodné a kazit to tomu druhému Mythosem? Nedostávaly by se pak karty obtížněji na stůl?

16.9.2010 13:20:25

ne
Tak to by nešlo, jednak bytosti z drtivé většiny nasazuješ pouze ve vlastním kole a to především tak, jak ti chodí na ruku a na které máš zdroje. Nasazovat do jednoho boje pouze bytosti Mythosu nebo obyvatele je stejné(spíše horší), než mít "jednostranný" balík.

16.9.2010 13:38:52

Asylum packy
Ještě bych se chtěl zeptat na zkušenost s boostery. Jsou Asylum packy nějak tematicky zaměřeny (myslím na konkrétní Lovecraftovy povídky nebo události v nich)? Jde to dopředu zjistit? Na stránkách FFG moc podrobné info o jednotlivých balíčcích není..

16.9.2010 13:56:01

michani frakci
jestli to nebude tim, ze to neni nutne jedni proti druhym, ale o naplnovani pribehu. a na pribehu se podili nejakou mirou vsichni

16.9.2010 14:30:02

ndru
Dobrá, pokud se tedy na to budu dívat z hlediska příběhu:- mají karty příběhu (o které vlastně bojuji) nějakou logiku nebo jsou to jen náhodně tažené události vytržené z širšího kontextu?

16.9.2010 14:46:05

packy
Packy jsou vždy nějak tématicky zaměřené, někdy i přímo na konkrétní příběhy a povídky.

16.9.2010 15:03:03

ndru
Ano, to je sice hezké, jenže to "atmosféricky" moc nefunguje. Nebo třeba funguje, jen to není nikde vysvětleno. Za mě je to nejpodstatnější mínus téhle hry.

16.9.2010 15:04:51

atmosféra
Pro mě je takhle hra atmosférická dost. Obrázky jsou báječné a to, že je možné míchat i nepřátelské frakce mě nijak nevadí. Jestli to třeba nebude tím, že hraju hlavně kombinace Cthulhu + Hastur :-) Oba jsou to fešáci a namakaný borci a vůbec je radost s nima hrát (jak zjistil můj protihráč, když neprozřetelně splnil příběh a rozhodl se, že si oba hráči umístí do hry dvě libovolné bytosti z balíčku :-).

16.9.2010 21:43:40

Co se pocitů týče...
Vadí mi asi jenom jedna věc a to, že LCG formát sice je vůči hráčům z mého pohledu "férovější" v otázce boosterů, ale jinak je to stejný utápěč peněz jako MtG. Takže já počítám s tím, že si koupím k základu jen ta velká rozšíření a asylum pack jenom jednou za čas nějaký, protože jinak by mě to sežralo. I tak ale bude na kombinace dostatek prostoru a podle mě je možné si z toho postavit alespoň 2 slušné balíky.

17.9.2010 08:20:10

to Thales
njn. jenze u MtG je mozny nkup singlovek. pokud nechces hrat standart na profi urovni, tak zas tolik penez do toho neleze

mne spis vadi jakym smerem se to ubira. nikda jsem u MtG nemel pri hrani ci skladani baliku neco jako pocit atmosfery. a silenosti co ted vymysleji jsou uz na mne silny kafe
dost OT. kdyz tak nad tim premyslim tak trebas u AGoT se obavam ze se mi hra a knizky budou prat. u CoC mi ta atmosfera prijde nejhmatatatelnejsi a nesjnaze dosazitelna (teda pokud pominu netrunnera)

17.9.2010 09:16:06

Vybíráme z Bazaru

Insert Lost Ruins of Arnak 3D Tisk ZÁKLAD
Insert Lost Ruins of Arnak 3D Tisk ZÁKLAD
Akt. cena: 165 Kč
Končí za: 21 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas