nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Bright Future

Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: karetní hra, kooperativní
Čeština:
Vydavatelé: neuvedeno
Autoři: neuvedeno
Rok vydání: 2015
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Tento popis ještě nebyl definitivně schválen. Pokud chcete, můžete zkusit navrhnout vhodnější verzi, která by lépe odpovídala ideálnímu popisu.

Nakonec se to stalo: jakýsi bláznivý generál zmáčknul velké červené tlačítko a vypálené rakety spustily jadernou zkázu, která zpustošila povrch Země. Aby lidstvo přežilo, je nuceno skrývat se hluboko pod zemí v tunelech metra nebo ve zříceninách krytů civilní obrany z dob studené války. Některým se podařilo zachránit něco z technologií padlé civilizace a pokouší se znovu vybudovat společnost, jak ji znali. Jiným časem zmutovala těla a přizpůsobili se tak novému prostředí. Mezi přeživšími skupinkami lidí a mutantů probíhá neustálý boj, ale jsou i místa, kde se jim daří žít pospolu.

Bright Future je post-apokalyptická hra, která přináší kooperativní/sólo scénář Tunnel Fever pro 1-4 hráče a kompetitivní scénář Tunnel of Power pro 2-5 hráčů, zahrnující sólo mód. Oboustranná hrací deska obsahuje mapy pro oba scénáře a dostáváte tak vlastně dvě hry v jedné krabici.  

Tunnel Fever

V tomto kooperativním scénáři hráči prozkoumávají tunely, tvořené variabilní mapou a snaží se zastavit šířící se nákazu. Jsou tři způsoby, jak toho dosáhnout:

  • poslat žoldáky, kteří mohou předejít dalšímu šíření nákazy i za cenu likvidace nakažené části populace
  • doručením léků a vzorků nemoci doktorům a vědcům přežívajícím v tunelech
  • ničením míst šířením nákazy v Anomáliích

V každém kole hry vymře část populace v závislosti na rychlosti šíření epidemie. Nákaza může také mutovat nebo se stát odolnější.

Příprava hry

Hráči si připraví hrací desku pro scénář Tunnel Fever. Podle zvolené obtížnosti hráči umístí náhodně vybrané žetony kódů do dvou až čtyř slotů na hrací desce. Počítadlo nákazy se nastaví na 12. Zamíchají se balíčky Osad, Anomálií, Outpostů, vybavení a dílků mapy tunelů. Vytáhnout a umístí se čtyři karty Osad a umístí se pod hrací desku. Tyto karty představují speciální lokace, kde lze najít doktory a vědce, kteří jsou důležití pro boj s nákazou. Ze šesti karet vybavení se utvoří vedle hrací desky nabídka vybavení (pro lidské postavy) a mutací (pro mutantské postavy). Každý hráč obdrží 30 zdrojů, které představují jak měnu tak zdraví postav. Hráči dostanou po 6 kartách vybavení, vyberou si, se kterými chtějí začít hrát a zaplatí za ně danou sumu ze svých zdrojů. Poté si hráči vyberou svoji postavu - člověka nebo mutanta. Žeton zvolené postavy se umístí u vstupu do tunelů.

Průběh hry

Každé kolo se skládá  ze tří fází:

1. Tunel fáze
Rozdají se 2 karty tunelů každému hráči. Hráč ve svém tahu jednu zvolí a v této první fázi zahraje speciální efekty zvolené karty.

2. Fáze mapy Hráči tvoří modulární mapu tunelů, navštěvují a aktivují v nich různé lokace. Hráč ve svém tahu může vytáhnout a umístit kartu mapy a navštívit některé lokace v tunelu. V Anomáliích bude bojovat a snažit se získat vzorky nemoci, v Outpostech bude bojovat s nepřátelskou rasou a nebo najímat žoldáky. Porážkou nepřátel nebo najmutím žoldáků hráč získá z nabídky lepší vybavení nebo lepší mutaci. V Osadách lze obchodovat, získávat zásoby a vybavení a plnit různé úkoly. Ve čtyřech speciálních lokací, umístěných při setupu, lze pak navíc najít doktory a vědce, kteří pomohou při boji s nákazou výměnou za dodávky léků a vzorků nemoci.

3. Fáze infekce Hraje se efekt infekce zvolené karty tunelu. V této fázi se nákaza šíří u mutuje. Toto je také ta správná chvíle k využití najatých žoldáků k prevenci šíření nákazy, případně její likvidaci včetně jejích nositelů.

Konec kola

Poté, co všichni hráči odehrají své tahy, sečtou se kódy ve slotech na hrací desce a sníží se počítadlo populace o jedna za každé tři body.

Cíl hry a konec hry

Cílem hry je vyčistit všechny čtyři sloty infekce. Tím je nákaza vymícena. Pokud se to podaří, hráči okamžitě vyhrávají. Klesne-li počítadlo populace na nulu, celá populace podlehla nákaze a hráči prohrávají.  

Tunnel of Power

V tomto kompetitivním scénáři se hráči snaží jako první otevřít legendární úkryt plný jídla a dalších zásob. K otevření dveří úkrytu je potřeba získat přístupový kód. 

Příprava hry

Hráči si připraví hrací desku pro scénář Tunnel of Power. Zamíchají se balíčky Osad, Anomálií a Outpostů a každý se umístí na příslušné místo nad hrací deskou. Tři náhodně tažené kódy se umístí na hrací desku. To je kombinace potřebná k otevření dveří. Ze šesti karet vybavení se utvoří vedle hrací desky nabídka vybavení (pro lidské postavy) a mutací (pro mutantské postavy). Každý hráč obdrží 30 zdrojů. Hráči dostanou po 6 kartách vybavení, vyberou si, se kterými chtějí začít hrát a zaplatí za ně danou sumu ze svých zdrojů. Poté si hráči vyberou svoji postavu - člověka nebo mutanta.

Průběh hry

Každé kolo se skládá  ze tří fází:

1. Tunel fáze

Každý hráč, počínaje prvním:

  • vybere kartu tunelu a může zahrát její speciální efekt
  • umístí žeton své postavy na jedno ze dvou míst na hrací desce, které karta tunelu nabízí. Současně s tím je dáno i pořadí hráče v další fázi kola.
  • předá zbývající karty tunelu hráči po levici

2. Kontaktní fáze

V pořadí určeném předchozí fází hráči vykonávají své PvP akce vůči postavám nacházejícím se ve stejném tunelu. Můžete útočit na hráče, který je před vámi a můžete poslat přepadový oddíl žoldáků na hráče za vámi. Nebo místo boje se hráči mohou rozhodnout pro obchodování.

3. Fáze lokace

Ve stejném pořadí jako v předcházející fázi musí každý hráč, který nebyl poražen, navštívit zvolenou lokaci - Osadu, Outpost nebo Anomálii a vyřešit setkání - boj, najímání žoldáků, obchodování, plnění úkolů a získávání odměn a kódů potřebných k otevření dveří.   Na konci kola si hráči vezmou zpět své žetony postav a prvním hráčem pro další kolo se stává další hráč vlevo.

Konec hry

Hráč, který přežije, dosáhne dveří úkrytu a současně vlastní správný přístupový kód, vyhrává.  

 

 

 

 

Autor: enzo