Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 2 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 60 min |
Herní svět: | Středověk |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, válečná |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Edge Entertainment Fantasy Flight Games Galakta Heidelberger Spieleverlag |
Autoři: | Robert A. Kouba |
Rok vydání: | 2010 |
Sdílej: |
Souboj
Tak na stránkách FFG vyšel první článek a to o soubojích.Souboj
Hmmm, vypada to dobre, posune se to od Battlelore k vetsi realisticnosti. Na druhou stranu, pokud tam nebudou extra "light" pravidla, bude to slozistejsi nez Battlelore, ktery si clovek zahral s kazdym...
ad souboje
Akorát nechápu, proč to udělali tak neefektivně s těmi zásahy. Kdyby dali šestistěnku a zelený štít by dal zásah jen zeleným jednotkám, modrý by dal zeleným i modrým a červený by dal zásah všem jednotkám, tak by to měli jednodušší. Navíc by tam přidali žolíka (u kterého by pěšáci nedávali zranění koňákům) a měli by ještě dvě strany volné na zavedenou morálku a ještě něco navíc. Takhle je to dost divné, když hodíte červený štít, tak sice zasáhnete červenou jednotku, ale nezasáhnete zelenou. Co to sakra byl za útok, když silnou jednotku to sejme a slabou nezkušenou ne?
Souboj
Tak to mě fakt těší, pokud to bude složitějši než Battlelore, ale ne víc než ToI, tak je to ideální hra pro mě. Tak jak na tuhle, jsem se dlouho na žádnou jinou hru netěšil. Zatim určo wish-list.
Kadaver
To holt prebiraji ze systemu CaC, me osobne to prijde prehledne a vyhovuje mi to...
souboj
mě teda hlavně potěšilo pravidlo, že pěchota nesejme jízdu ani s valor hodem. Ale když tak nad tím uvažuju, v Memoir mi dost vadilo že pěšák mohl rozstřílet tank ale v té středověké bitvě se mohlo stát že pěšák se štěstím sejme koňáka :). Ale každopádně tohle pravidlo oceňuji a pokud bude takových změn oproti Battlelore/Memoir/CaC více, tak mi nezbyde než hru koupit :)
to Aneken
Přehlednost mohli vyřešit klidně tak, že by na každé té straně byl nakreslený jeden štít nebo dva nebo všechny tři, třeba příslušných barev. Bylo by to efektivnější pro využití kostky i ohleduplnější pro barvoslepé (i když s tím si taky poradili tak, že každý štít má jiný vzor, ale i tak se více prvků rozezná lépe než jen různé vzory).
Mně jen připadne divné to, jak jsem psal. Jedním symbolem zasekneš silnou zkušenou jednotku, ale ne slabou a nezkušenou, což je z tématického pohledu dost divné (a schopností uskakování to asi opravdu nevysvětlíte :-) ).
Kadaver
No ja nad tim ani takto nepremyslim, ten system je postavenej na barvach a tak to neberu jako silu uderu, ale proste zasah ruzneho typu jednotek. To tak bylo uz od Battle Cry, kdy tam byly typove jen jednotky a na kostkach typ jednotek, ktery trefujes...
Kadaver
Já si myslím, že ten systém D8 je tam kůlivá tomu flanku (útoku z boku). Pokud to dobře chápu, tak pěchota zaútočí zboku na silnou jízdu (červenou), která je engaged s jinou jednotkou, a řekne, všechny zelené přehazuji. Pokud by byla D6, tak by toto nefungovalo.
Jinak ten útok z boku mne teda potěšil.
Beholder
To, že pěchota neumí na jízdu je bezva, ale asi bych uvítal, kdyby některé jednotky pěchoty (kopiníci, pokud tam budou), měly šanci jízdu zasáhnou valor hodem. Mohlo by třeba platit omezení, že to platí jen v případě, že se před útokem nepohybovaly ...
to Marvin
Vidíš, to mě nenapadlo, dobrý postřeh. Sice by se to dalo naroubovat i na ten můj návrh, ale pohrálo by si to trochu s pravděpodobností toho hodu... Každopádně věřím FFG, že to budou mít dobře playtestované a že pro to budou mít více takových důvodů (speciální vlastnosti některý leaderů, které nějak mění zásahy, apod.).
Předpokládám, že některé (všechny?) jednotky budou mít i nějaké speciální vlastnosti, takže věřím tomu, že kopiníci budou mít jako speciálku, že jízdu třeba valorem zasahují a tak.
Engagement
Tak na FFG nekdo postoval, ze v jinych hrach vede engagement k hodne staticke podobe hry, tak jsem zvedav, jak to maji tvurci poresene:)
Jinak specialni vlastnosti bych ocekaval, treba u kavalerie by se mi libilo, kdyby z plne jizdy - 3-4 hexy mela treba jeste drtivejsi dopad na lehke pechotni jednotky, jako ve skutecnosti. Ostatne prostoru pro specialni vlastnosti je skutecne docela dost:)
Mazáci
Můýete mi poradit jméno nějaké hry, která používá podobný způsob boje jako BOW? Jde mi hlavně o ten engagement:-)
Díky.
Kadaver
Tak je další důvod pro tu osmitěnnost kostek. Hází se s nima každé kolo i na počet Command Tokenů, které umožňují aktivaci jednotky.
Velení Jednotek
Další článek, který nám to dostatečně vysvětluje. :)
http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=1229
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Escape Room: Úniková hra 2
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 7 dnů