Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 2 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 60 min |
Herní svět: | Středověk |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, válečná |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Edge Entertainment Fantasy Flight Games Galakta Heidelberger Spieleverlag |
Autoři: | Robert A. Kouba |
Rok vydání: | 2010 |
Sdílej: |
Scénáře
Tak FFG dneska uvolnili scénář Fighting Fire with Ice. Na scénu se nám tak dostávají i Eddard Stark a Tywin Lannister. ;)scénář č.6
Nechci zakládat další vlákno, tak píšu sem...
Docela by mě zajímaly výsledky dalších hráčů v tomhle scénáři (Wolf Riders, Lannisteři získávají body za nezničené tábory a za tři jednotky v území tábořiště, Starkové pak za zničené tábory a zajaté jednotky). Podařilo se už někdy Starkům tenhle scénář vyhrát? Mě se to zdá téměř nemožné. Nemyslím si, že bych tentokrát hrál nějak blbě, docela se mi i dařilo, ale přesto jsem prakticky neměl nejmenší šanci na výhru. Lannisteři se jen zformovali a obsadili strategické pozice a já do nich mohl bušit jak chtěl, potřebný počet jednotek jsem prostě zničit nemohl a oni si jen v klidu na konci kola připisovali body...Zničit Lannisterskou těžkou pěchotu modrého praporu, na kterou musím hodit červený zásah = zázrak a ty se nedějí...
Myslím, že tohle bych nevyhrál ani proti špuntovi...
to Hammer
No, co si pamatuji já ohledně tohoto scénáře, tak v našem případě to Stark vyhrál (sice docela těsně, ale přesto).
a) Myslím, že je důležité dobře rozmístit "žetony přesnosti katapultů" do řeky, přes kterou se plaví Horovy jednotky. Starkovi se povedlo takto zničit 2 jeho jednotky ještě na řece.
Třebaže kostky padají různě, pravděpodobnost má něco do sebe.
b) Hráli jsme s chybným počtem kavalerie (část vypůjčené od Lannisterů). Správně má být místo jedné modré kavalerie (navíc) jedna modrá infanterie (u Starků), takže Starkové měli víc "podpalovacích" jednotek.
c) Myslím, že v tomto scénáři je důležité pustit starkovskou kavalerii z řetězu a rychle podpalovat o 106 (nejlépe po neutralizaci Lannisterské jízdy), ale dávat na ně pozor a příliš je neexponovat.
Do (modré) lannisterské obrněné pěchoty se moc nepouštět, není-li to nutné. Lannisteři pochopitelně obsadí hexy se stanama, ale většinu jejich jednotek lze vytěsnat či zlikvidovat.
Příp. jako Stark soustředit většinu kavalerie a části pěchoty nejprve na jednu část tábora a po jeho "vyčištění" až na tu další (tj. strategie rozděl a panuj).
Přesto se mi tento scénář zatím líbíl nejvíc (z prvních 6).
laredo
Tak to je zajímavé...My hráli už tu správnou verzi, tedy s pěchotou místo jízdy. Jízdu jsem mu taky hned zneškodnil (přijde mi, že jsem tak nějak celkově hrál podle taktiky, cos popsal), ale přesto to nestačilo. Získal jsem docela dost bodů (za podpalování i za zničené jednotky), jenže vždycky na konci kola mu zbylo v tábořišti dostatečný počet jednotek na získání tří bodů a když se k tomu na konci připočetly nevypálené stany, bylo vymalováno...Pokud jsme to tedy hráli a počítali dobře, speedy tvrdí, že jo :)
Ale souhlasím, že scénář je to pěkný, jako celá hra. Možná jen já jsem taková lama....
znovuhratelnost
Jaká je znovuhratelnost jednotlivých scénářů? Nemyslím teď to, jestli máte chuť si třeba nějaký scénář zahrát znovu a tentokrát vyhrát... spíš jestli se lze pokusit například o úplně jinou taktiku v rámci jednoho scénáře? (Např. některé scénáře ve Space Hulku nemá moc smysl hrát znovu, protože je tam v podstatě jediná správná taktika - dle mého soudu (můžu se mýlit) - a jde jen o to, jestli člověku padnou lépe kostky, nebo si lépe nalosuje command pointy...)
Riverland rescue
Zajímalo by mě, ja vidí ostatní scénář číslo 3 Riverland rescue? Mi připadá úplně špatně navržený. Co když se hned první kolo seberu s Karstarkem a odjedu např. až za brod. K vítězství pořebuje Lannister i Karstarkovu hlavu a jak a kým mě za pět kol chytí na druhé straně řeky (kde mám kupu jednotek). A i když nebudu úplně zbabělý a dojedu na brod, Lannisteři mají 3 kola na to, aby se přes čoklíky a červenou pěchotu prosekali k brodu a vytlačili z něj Karstarka (za předpokladu, že udržím i druhé dva brody, což není takový problém, protože všechno co má meče musí na Karstarka).
Podle mě je prostě za Lannistera možné vyhrát jen tehdy, pokud Stark hraje "šlechetně" a Karstark bojuje se svými a neopustí je. Ale tak je to pořádně těžké. Scénárku by pomohla např. výměna Karstarka za Greatjona, kerý neuteče. Nebo posunutí limitu dobytí brodů Starky do 5 kola.
Co vy na to?
Jinak - hraju správně, že Karstarka zajmu až třemi zásahy, když má toughness?
Marabu
Na otázku o vyváženosti scénáře ti nemůžu odpovědět, hrál jsem zatím jenom první dva. Jakmile otestuju, napíšu postřehy ;). A k tvé otázce: myslím, že je to tak jak píšeš, protože když má toughness, tak automaticky ignoruje jeden zásah, takže potřebuješ 3 zásahy.
Scénář 6 Wolf Raiders
Při přidělování jednotek je napsáno, že má být 14 figurek Winterfell Riders. Ale v krabici jich je jen 12. Je chyba u toho scénáře nebo mám o 3 figurky jízdy méně? Počty figurek celkem souhlasí, tak nevím co je špatně. A v erratech jsem o tom nic nenašel.
to vasekre...
Na FFG fóru psali (první ofic. vlákno v seznamu), že pokud se v některém scénáři nedostávají figurky koní, tak má být příslušná jednotka nahrazena pěchotou (kopiníky) patřičné barvy.Chyba při tisku.
To se myslím stane u 2 scénářů.
Laredo
Díky. ;) Fakt by mě zajímalo jak to kontrolovali, protože těch chyb tam je fakt hodně. :/
Online 2 scénáře
http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=2018
scénář 6
Tak jsem za Lanny dostal brutálně na budku, Stark vyhrál 14:8
http://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/battles-of-westeros-1299/hrani/8091/
Přitom si nejsem vědomý nějaké zásadní chyby. Cleganem (který byl zabit katapultem) jsem chtěl projít řeku přes modrou a červenou katapultní značku a Stark měl holt štěstí (25%). Lépe jsem s ní jít nemohl, protože žetony byly rozmístěny (logicky) tak, že žádné dva červené nesousedily. Zároveň mi ani v jednom kole nepadl Moral order a nedošla ani žádná karta, která by mi umožnila rally. Nemohl jsem se tedy s jednotkami posil dostat přes řeku rychleji (pokud jsem to správně pochopil, při každém pohybu na hex řeky jsem se musel zastavit, na břeh jsem se tedy mohl dostat nejdříve ve třetím kole. Rally by mi výrazně pomohlo při formování obrany v táboře. Jak dopadly ve vašich bojích palisády? Prorval jich Stark méně než 5? Já bych žetony rozmístil velmi podobně jako on, tedy na kraje červenou, na střed všechny tři barvy.
Každopádně jsme hráli tak, že Starkova jízda, které chybějí figury byla jízdou a ne pěchotou, kdybych hrál příště (za kteroukoli stranu :-), dal bych opravdu namísto jízdy pěchotu, přece jen jsem získal pocit, že Stark měl hodně navrch nejen díky dobrým hodům.
Scénář 7.
Uděláme si anketku: Je tu někdo, kdo za Lanny vyhrál (nebo jen těsně prohrál) Rallying the Remnant? KenToad na BGG tady vidí šanci na výhru Starků 85:15 a já s ním po včerejší hře souhlasím...
Scénář č.8
Tak anketka pokračuje, jaké máte dojmy ze scénáře 8?
Moje dojmy v posledním zápisu ze hry...
Já mám takový pocit, že si počkám na toho, kdo pro FFG tenhle (a předchozí) scénář testoval a sešvihám ho gumovým šlauchem, že ho ani na ComicConu nepoznají.
Neoficiální scénáře?
Našli jste někde nějaké neoficiální scénáře? Tedy kromě lákavě vypadajících Greyjoyů ;-)
Eyron
Zatím ne.
to eyron a marvin
Většinu potenciálních designerů zřejmě odrazuje neexistence editoru map, čemuž se nedivím.
I když na druhou stranu, vzhledem k dostupnému množství oficiálních scénářů -
10 v základu, po 3 v každém ze 4 rozšíření + další 3 na jejich webu, si myslím, že je z čeho vybírat i pro opakované zahrání.
Scénář č.9
Scénář 9
Kdyby měl někdo potíže s pravidly a setupem, tak jako já, tak vězte, že:
1) Anglická verze hry obsahuje chybu na mapě, která se nedá setupnout tak, jak je nakresleno v scenario booku, jednoduché řešení, kjteré jsem zvolil já:
dílek řeky úplně nalevo z pohledu Lannisterů není ohyb řeky, ale rovná řeka, nevypadá to nejlíp, ale je to fuknční. řeší se to zde:
http://boardgamegeek.com/thread/659736/battle-9-not-enough-buildings
2) Control markers. Není zde chyba, control markery mají být skutečně jen na budovách a na mostech ne, v tomto scénáři platí, že kontrolovat most znamená mít na něm jednotku (oficiální dopověď Kouby na FFG)
3) Oheň a body Lannisterů. Podle FAQ se při umísťování Devastation tokenu neodstraňuje Fire level. Lannister skóruje za spálenou budovu 5 bodů, ale už nikoli body za fire level na daném poli (protože už tam není budova ;-)
Eyron
Díky za postřehy. O řece zatím nic nevím, ale toho co píšeš v bodě 2 už jsem si všimnul (byť scénář jsem ještě nehrál) a jako jediný řešení mě napadlo právě níže popsané.
Ad ohně: ani žádný scénář s ohněma jsem zatim nehrál, ale při čtení pravidel mi nebylo jasný, proč tolik lpěj na tom, aby se fire tokeny nechaly pod devastation tokenem.
Devastation x Fire
Fire level se neodstraňuje protože:
Oheň se šíří (ve Status condition) až při levelu 4. Z lesa, který má Burn 3 by se tak nikdy nemohl rozšířit, pokud by se při Devastation odstraňoval fire level, což není úplně logické. Je to tedy tak, že když je fire level lesa 3, umístí se Devastation a fire level se může navýšit na 4 a šířit dál (protože se hex už považuje za pláň/plain). Zároveň je to důležité i pro vstup jednotek (do ohně jednotka dobrovolně nesmí).
Devastation x Fire
Vím, že jednotka do ohně nesmí. Já jsem se ale domníval, že jakmile je umístěn devastation token a hex je považován za pláň, že oheň už dohořel, nemůže se tedy šířit, můžou tam jednotky atd... Oheň tedy hoří do nekonečna, pokud ho někdo neuhasí?
re:
Ano, podle FAQ ano
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Bestie KS ve fólii + KS exclusive obaly na karty
Akt. cena: 1414 Kč
Končí za: 1 den