Battles of Westeros

xxxxxxxxxo hodnoceno 43x (Seznam vlastníků)

Battles of Westeros - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Autoři: Robert A. Kouba
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Pokus o předběžný popis hry z dostupných informací:-)

"Ve hře o trůny můžeš bud zvítězit a nebo zemřít". To jsou slova Cersai Lannister adresovaná Eddardovi Starkovi. Ten je v knize nepochopil a zemřel. Stejně tak Robb Stark nepochopil, že někdy musí obětovat trochu cti, aby si udržel spojence a také zemřel. Starkové táhli na jih a prohráli. Co je tedy jistou nadějí pro hráče, který má Starky v krvi? Právě to, že tato hra je o bitvách a taktice a tady, mají Starkové šanci. Vzpomeň te si, vždyť Robb je král, který neprohrál ani jednu bitvu, ale prohrál válku, ztratil království a i svůj život. Ale neprohrál bitvu a to si budeme moci vyzkoušet.

O hře toho zatím moc nevíme. tak jen pár bodů:
1) Měla by se podobat Battle Lore, ale přitom být jiná. Bude používat něco, co se jmenuje engagemnt (jedná se o vázání jednotky v průběhu boje) a dle jedněch to umožňuje celou paletu strategických tahů, dle jiných to dělá hru statickou.
2) Hrací plán bude variabilní hexové bojiště s odlišením různých terénů a převýšení.
3) Hra bude mít silné historické pozadí a proto bude mít silný základ. Knižní předloha dává tvůrcům hry k dispozici širokou paletu jednotek, vůdců a bojišť. Hra se může opřít o propracovanou heraldiku a historii světa Westeros.
4) Ve hře budou hodně důležití vůdci (hrdinové).
5) Jednotky budou mít tři úrovně zelenáči (green), řadové jednotky (blue) a elita (red). Dle úrovně jednotky se řídí jednak schopnost útoku (počet kostek) a jednak schopnost odolat zásahu(viz další bod). Možná to nebude ani tolik záviset na zkušenostech, ale třeba na výzbroji. Jediná čitelná karta jednotky, totiž ukazuje zajímavé věci. Jednotka Riders of Winterfell sice na "geeen" úrovni útočí jen 2xd8, ale zase má schopnost pohybu o 4 pole a útoku. Na "blue" úrovni se přidává jedna kostka do útoku, ale schopnost pohybu se snižuje na 3 + útok a nebo 4 bez útoku. Na "red" úrovni je pak útok 4xD8, ale pohyb je "jen" 3 + útok. To co jsme popsal spíše vypadá jako herní zpodobnění těžší výzbroje a výstroje, která dává jednotce vyšší útok a odolnost, ale výměnou za pohyblivost.
6) Jak je to s tím zásahem. Na útok se hází osmistěnnými kostkami na kterých jsou 3 zelené štíty (zásah pro zelenou jednotku), 2 modré štíty (zásah modré jednotky) a jeden červený (zásah červené jednotky. Dále je tam jeden zásah všech jednotek a jedna vlaječka jako morálka. Pravděpodobnost zásahu zelené jednotky je tedy 50% a červené 25%. Dále je zohledněno, že pěchota neumí na jízdu a tak se zde generální zásah (nazvaný "valor") nepočítá. Pravděpodobnost zásahu červené jízdní jednotky pěchotou je tedy 1:8 (12,5%).
7) Jak je to s tím útokem z boku "flank". Tak tedy jednotka musí být vázána čelně v boji s jinou jednotkou. Pokud tomu tak je, tak jednotka při útoku z boku může přehazovat hráčem určené hody, které nezasáhly. Toto pravidlo tedy dost zvyšuje zásah i červené jízdy, pokud jí z boku napadne zelená jednotka a bude zřejmě hráče nutit k držení Formací.
6.3.2010 11:57:21

Marvin
Pekne resume;)

7.3.2010 10:56:37

Terén
Takže další preview, tentokrát na téma terén. http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=1195

17.3.2010 20:42:43

nejen terén
jestli jsem to dobře pochopil, budou vůdcevé dobrý prvek, žádný superman v boji muž proti muži, pro armádu však nepostradatelná součást, jejíž absence/odstranění bude mít fatalní následky na bojeschopnost ostatníc jednotek (v dosahu dvou hexů)

18.3.2010 11:19:05

Tak další pokus o krátký popis:-)
V novém článku se dozvídáme tři základní věci:

1) Bojiště může být jednak "na šířku", což umožňuje dobrou práci s jednotkami na křídlech a jednak "na délku" což zase umožní lepší propracování bitevní sestavy do hloubky.

2) Na bojišti budou různé druhy terénu. Odlišovat se budou jednak bonusem a nebo postihem k pohybu a jednak bonusem a nebo postihem pro vlastnosti a bitevní efektivitu jednotek. Terény jsou:
Pláně: Prostě placka, kde se každý hýbe normálně a bojuje normálně. Možná tu bude mít výhodu jízda.
Cesty: Kde bude bonus k pohybu.
Řeky: Které budou nepřekročitelné. To může být v taktice super. Už vidím severské lučištníky jak kosí přes řeku nebohé Lvíčkaře:-D
Brody: Jediná místa, kde je možné překonat řeku, ale bude to s významným postihem pohybu.
Kopce: Zde bude bonus pro střelecké jednotky, které budou moci střílet přes hlavu svých ostatních jednotek.
Lesy: Kde bude postih k pohybu a některé jednotky zde budou penalizovány.
Chybí mi hory, ale asi se neplánují bitvy v údolí Arrynů:-D

3) Každý velitel má svojí zónu dosahu (možná kam až to uřve) a ta je dvě pole (píšou, že pro Core Set, čili čekám nějaké změny v některém rozšíření). Jednotky v zóně velitele budou lépe ovladatelné a budou lépe čelit nepříznivým efektům bitvy a asi i karet soupeře (pokud tu budou i kartym které budou cílit soupeřovi jednotky). Osobně zde čekám nějaké bonus do morálky.

18.3.2010 11:47:35

Marvin
Ja ti dam nebohe Lvickare:) Myslim, ze jakmile to dostanu do pracek, tak si v Outpostu dame duel mych Lvu proti Vlckum se stahlym ocasem:)

Jinak novinky v tomto clanku jsou vsechny fajn, tesim se na to cim dal vic.

18.3.2010 11:59:55

To Aneken - Jsem připraven!
Slyším tu snad někoho řvát? Jen aby mu to vydrželo, protože ZIMA PŘICHÁZÍ!!!:-D

18.3.2010 12:43:16

Zajímavý
popis hry. Je na 2 části.
http://thehopelessgamer.blogspot.com/2010/03/battles-of-westeros-lannisters-tale.html
http://thehopelessgamer.blogspot.com/2010/03/battles-of-westeros-winter-is-coming.html
A rozhovor s autorem hry:
http://thehopelessgamer.blogspot.com/2010/03/10-question-with-battles-of-westeros.html

30.3.2010 19:07:33

Vasek
A v rozhovoru je i datum, teda jeho odhad:) Mel by to byt cerven;)

30.3.2010 19:34:05

Rodové jednotky
Tak pro Starky je to Kennel Master, který je speciálním typem jednotky s útokem na dálku. Dělá to tak, že vypouští vlky. nepamatuji se, že by to ve knize někde bylo. jediné podobné téma je Graywind (zlovlk) bojující po boku Robba Starka.
Pro Lannistery je to Těžká pěchota a nevíme bohužel nic o jejích vlastnostech. To je myslím i knižní.
No a spekulace: Bude mít Baratheon jako rodovou jednotku jízdu? Bude speciální jednotka Greyjoye nějak spojená s mořem? Budou ve hře draci? A co na to Jan Tleskač?:-)

30.3.2010 22:11:21

A ještě k velení jednotkám
Jsou dvě cesty:
1) Použití karet velení (Command Cards). Za použití platí hráč bodem velení (Command Point) svých velitelů (v prvním scénáři mají Adam Marband. Kevan Lannister a Richard Kastark 2 CP a Maege Mormont 1 CP). kartu pak může použít na jednotku, kterou má velitel v dosahu (okruh dvou polí).
2) Použití tokenů velení (Command Tokens), kterými může hráč asi aktivovat libovolnou jednotku. Tokeny získá podle toho co hodí na počátku kola na kostkách (je to i odpověď proč jsou kostky osmistěnné).

Jeden token a jednu kartu si může hráč přenést do dalšího kola (taktický prvek). Jednotky může být v každém kole aktivována jen jednou.

30.3.2010 22:22:19

Velení
Tak jsem si to načetl a jsem čím dál tím více unesen:-)
Velet jde buď přes command karty. Musí je použít velitel a jen na jednotky v dosahu. Odměnou mu je, že velí dvěma až třem jednotkám najednou (což by mělo umožnit dobré taktické manévry). navíc tyto karty mají i speciální vlastnosti (a někdy i požadavky na spuštění těchto efektů). Ve hře jsou command karty "řadové" a pak "speciální" podle toho, jaký velitel se účastní bitvy.

Command tokeny umožňují vždy aktivovat a hrát jen s jednou jednotkou. nejvíce jich bude pro "zelené" nejslabší jednotky a nejméně pro "červené" silné jednotky. Toto opět krásně zdůrazňuje pohyblivost lehčeji ozbrojených jednotek, protože zelené tokeny nebodou nedostatkovým zbožím:-)

Hezké pravidlo je i umožnění aktivace jednotky i podruhé v kole, ale cenou je token s vlaječkou a navíc se sníží morálka armády. Je třeba takové věci dělat rozumně, protože morálka klesá i po ztrátě jednotky a také ji snižují některé akce na kartách a speciální vlastnosti velitelů. Nemusím zdůrazňovat, že, kdo ztratí morálku, uteče a prohraje bitvu.

31.3.2010 23:46:47

to Marvin
To by mě teda zajímalo, jak se bude házet na získání těch Command tokenů. Tyhle tokeny se mají získávat hodem kostkama, akorát bojové kostky jsou nastaveny tak, aby na nich padalo nejvíce červených úderů a nejméně zelených. Pro pohyb je to právě naopak. To by mě zajímalo, jak to kulišácky vymyslí, aby to nebyl chaos.

1.4.2010 09:01:54

Kadaver
Já tedy pokud jsme to správně pochopil, tak se jedná o stejné kostky. A to:
3x zelený štít
2x mopdrý štít
1x červený štít
1x valor
1x vlaječka

Čili, zelená jednotka je nejpohyblivější (při použití command tokenů), protože je velká šance, že Ti zelená padne v kolech po sobě. Na druhou stranu jí každý jednodušeji trefí. Zelená jednotka také hází na zásah menším počtem kostek (hůřetrefuje) a má i lepší pohyb (když se pohybuje, tak o více polí, než modrá a červená stejného typu).

1.4.2010 12:52:47

hmmm
asi si koupím hodněstěnku a vyrobím si to i na Battlelore

1.4.2010 13:17:09

to Marvin
Aha, máš pravdu, jsem to popletl. Myslel jsem si, že barvy štítů na kostkách znamenají útok a ne zásah. Tedy pokud útočím se zelenou jednotkou, tak bych musel házet zelené štíty, ale ve skutečnosti to je tak, že pokud útočím NA zelenou jednotku, tak musím házet zelené štíty. Jsem já to ale popleta :-)

1.4.2010 13:30:44

Kadaver
JJ

Modelová situace:
Winterfell Riders "green" X Winterfell Riders "red"
Pohyb: 4+útok X 3+útok
Zásah: 2d8 X 4d8

"green" jednotka může "red" jednotku trefit maximálně za 2 body při pravděpodobnosti 25% na každý bod

"red" jednotka může "green" jednotku trefit maximálně za 4 body při pravděpodobnosti 50% na každý bod.

1.4.2010 14:05:59

rozšíření
To je dobrý, ještě ani nevyšla základní krabice a už je ohlášený rozšíření pro Lannistery =D

13.5.2010 07:55:58

Morthe
Zakladni krabice vyjde na 99% uz v cervnu;)

13.5.2010 15:04:56

Expanze
To ale neznamena, ze se mi ten system moc libi. 30 novych figurek k uz existujici frakci je IMHO docela odrb. S ohledem na ceny rozsireni Battlelore bych tipoval cenu tak na 600. Tahle serie je jiz od pocatku planovana jako dojna krava, mam ten pocit...:( Coz je zly, protoze zaroven se na to desne tesim, ten svet mam moc rad...

13.5.2010 15:10:17

to anaken
30 figurek. Tak to bych počítala tak k 800. Od doby co převzal BattleLore FFG šla cena dost nahoru. Kde jsou doby, kdy menší rozšíření BL stálo kolem 400-500.

13.5.2010 15:12:39

Sappho
Je pravda, ze jsem asi optimista;) To bude zlo toto... Ale holt si nedokazu predstavit, ze bych to nemel;)

13.5.2010 15:16:48

Aneken
No právě... zatímco Battlelore mi bylo poměrně ukradený, tak Západozemí je nepoměrně více atraktivní a asi mu neodolám =(...

13.5.2010 15:20:26

Je to opruz
Já to mám taky tak, tahle hra je pro mne MUST a zrušil jsme kulivá ní i Horus Herecy. To, že budou rozšíření, tak s tím počítám, jen doufám, že bude rozumná hratelnost u v té základní bedně:-)

13.5.2010 15:31:55

Aspoň
se pozná, který rod Vám leží na srdci, takže já si koupím core set, rozšíření pro severské vlky a pak si dáme trochu jedu z jihu :), a popovídám si pořádně s Anekenem ve formě západního zlatavého penízku

13.5.2010 17:52:10

Anekene
ten svět se ti tak líbí, že jsi zavrhl karetní Game of Thrones a hraješ nějaké "Kladívko" či co. Zrádče :-))

14.5.2010 13:09:59

Vybíráme z Bazaru

MBP - Atlas z KS
MBP - Atlas z KS
Akt. cena: 91 Kč
Končí za: 5 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas