BattleLore - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Days of Wonder
Fantasy Flight Games
Autoři: Richard Borg
Rok vydání: 2006
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Druhý pohyb jízdy při pronásledování v kombinaci s protiútokem

Pokud jsem to dobře pochopil, jízda může udělat v případě pronásledování svůj druhý pohyb až po bojovém hodu. Co, ale když soupeřova jednotka je statečná, přežije a má nárok na protiútok. Hází protiútok nebo může jednotka jízdy nejříve vykonat svůj druhý pohyb a tím se stáhnout? Děkuji za odpovědi.
3.10.2010 21:19:04

Druhý pohyb jízdy při pronásledování v kombinaci s protiútokem
Ne, nemůže. Nejdříve se vyhodnotí combat fáze, tedy i případný battleback. Navíc pokud má bránící jednotka nárok na battleback, pak neproběhne ani pursuit akce kavalérie, která se provádí pouze pokud se bránící jednotka stáhne (fear flag), nebo je úplně zničena.

4.10.2010 07:49:17

Tak tak
Je to celkem logické, není koho pronásledovat, muselo by padnout víc vlajek než jednotka může ignorovat a couvne :-)

4.10.2010 12:22:25

špatné vyjádření
Já se špatně nebo spíše neúplně vyjádřil. Myslel jsem samozřejmě pronásledování po prvním úspěšném zatlačení jednotky a pak následuje ten můj výše uvedený dotaz. Takže jedná se o případ, kdy se zatlačená jednotka stane statečnou díky podpoře.

4.10.2010 17:57:24

dodatečný útok
Na pronásledování jízdkou již nejdě dělat protiútok.

4.10.2010 18:26:44

nejasnost
Tak nějak pořád nerozumím, jaký další pohyb máš namysli:
Použiji tedy příklad
1/ jízda útočí na jednotku a tu přinutí k ústupu (tedy žádný battleback, i když by byla jednotka bold a měla na něj nárok)
2/ jízda vykoná pursuit a bonus attack na tu samou, nebo jinou jednotku v dosahu.
3/ pokud je bránící jednotka bold, a jízdě se ji nebovede fearnout/eliminovat, pak obránce provede battleback
4/ pokud se ji jízdě povede fearnout/eliminovat má ještě jízda nárok na gain ground, ale už ne na další bonus attack (jedinou vyjímkou je zahrání warrior lore karty Bonus Attack, pak by se pursuit akce a vše ostatní opakovalo).

4.10.2010 21:36:02

to sappho a Lukin
Díky za názory, ale jste koukám v rozporu, takže z toho nejsem moudrej. No a Lukine jde mně o to, že pokud pronásledovaná jednotka může udělat protiútok, protože je statečná, tak zda po protiútoku může jízda udělat ještě svůj případný druhý pohyb, protože normálně může udělat dva. Buď je může udělat rovnou oba nebo jeden a další po útoku anebo jenom jeden. Osobně bych se přikláněl k názoru sappho, ale z pravidel to tak jasný není.

4.10.2010 22:16:40

to Aldomoro
Jízda ale v rámci follow-up akce nemá dva pohyby v tom smyslu jak to chápeš (před a po rollu kostkama), jinak řečeno po battlebacku bránící jednotky už není přípustný žádný pohyb jízdy.
Ono totiž v ramci follow-on akcí nejdříve probíhá pursuit, tedy pohyb, a pak teprve bonus attack a následný battleback.

4.10.2010 22:35:32

protiútok
Pokud jízda, která provedla pronásledování útočí na statečnou jednotku a tato neustoupí, tak může být proveden protiútok.
I když by to byla jednotka, která původně uteče.

5.10.2010 00:20:04

cauly
Určitě? My to tak celou dobu nehrajeme. Hledala jsem to kde mohla. A vyšlo mi z toho, že protiúkok lze provést pouze na útok ztečí, což už ten dodatečný pronásledovací útok jízdy není.A přijde mi to logické. Když už jednotka jednou utekla tak dobře jí tak.

5.10.2010 07:44:35

protiútok
Navíc v pravidlech je napsáno, že jednotka může protiútočit, pokud přežije prvotní útok a neustoupí. Mohl by se tu ještě někdo z hráčů Battlelore k tomu vyjádřit?
Třeba Hammer? :)

5.10.2010 07:54:19

to sappho
Ale samozřejmě že bonusový útok při pronásledování je útok ztečí (melee). Čím jiným by byl? Útokem na dálku?

Ano, jednotka může protiútočit,jenom pokud přežije prvotní útok a neustoupí - pokud při normálním útoku ustoupila, pak protiútok nebyl(jinak by ani nebyla splněna podmínka pro pronásledování), jenže v pronásledování se bere opět vše od znova a pokud je bránící se jednotka statečná, tak se její protiútok provede.

5.10.2010 09:37:13

Lukin
Jenomže v originál pravidlech je pro útok ztečí a pro bonusový útok ztečí pokaždé jiný výraz. A je tam jasně napsnáno, že protiútok lze dělat jen na útok ztečí. SAMOZŘEJMĚ ŽE TO NEPOVAŽUJI ZA STŘELECKÝ ÚTOK. Hledali jsme to kdysi dost dlouho, snad i ve faqu.

5.10.2010 09:43:48

sappho
Do diskuze o pravidlech moc nevstupuju, protože se necítím k tomu příliš odpovědný, navíc to hrajeme jen doma, "mezi svými" takže zase až tak nelpíme na doslovném a přesném znění...ale v téhle situaci to hrajeme stejně jako ty, tedy pronásledovaná jednotka útok nevrací, i když se stane statečnou...přijde mi to logičtější, prchám, tedy bojím se a než v sobě najdu sílu znovu se stát statečným...ale netvrdím, že je to tak určitě správně, pravidla jsem neviděl, ani nepamatuju :)

5.10.2010 09:49:53

faq z FFG
Anglicky moc neumím ale myslím že tohle je to co nás zajímá:

Battling Back – According to the instructions a unit may battle back if it is bold at the time of attack and has not vacated the current hex… Does this mean you can battle back a mounted unit when they are bonus melee attacking you even if their initial attack caused you to retreat?

No. If you moved during the initial mounted attack and even though you retreated to another bold position, the follow-up mounted attack is still PART of the initial attack and thus you won't be able to battle back. As most people have mentioned here, if the unit has moved for that attack, it doesn't get to battleback FOR that attack. It still gets to ignore flags though..just won't be able to battleback for that particular attack.

Hammer, taky mi to přijde dle pravidel logické. Pronásledování je stále jeden a tentýž útok a když už jednotka jednou ustoupila, nesmí protiútočit. I když jako pak ta jízda útočí na někoho jiného.

5.10.2010 09:52:57

to sappho & Hammer
Ta Vaše logika "prchám, tedy bojím se a než v sobě najdu sílu znovu se stát statečným..." dostává na frak ve chvíli, kdy se pronásedovatelé (jízda) rozhodnou zaútočit na jiný cíl než na ten, na který utočily prve a donutili jej stáhnout se. :-)

5.10.2010 09:56:42

Lukin
Proč ta jízlivost? Tady se slušně diskutuje o pravidlech. Navíc přečti si ten výpis z Faqu co jsem sem okopírovala. Ten to snad vysvětluje.

5.10.2010 09:58:25

Lukin
Navíc je pak i dál ve faqu několikrát tohle vysvětleno a řečeno, že bonusový útok není považován za nový útok, ale za součást prvního. Ale hraj si to Jak chceš. Aldomoro se ptal, tak mu píšu to, co říkají ofiko pravidla.

5.10.2010 10:00:30

to sappho
Díky za faq z FFG, mylně jsem se domníval že jde o nový útok, a ne pořád o ten stejný, tedy i s jeho následky. Sypu si popel na hlavu a omlouvám se za mystifikaci... :-)

Ten můj příspěvěk neměl být vůbec jízlivý, jen jsem se pozastavoval nad tím, že mi nepřijde moc logické, aby byla postižena jiná jednotka, za to že ta původní ustoupila.
Rád bych se zeptal, pokud si jízda vybere jiný cíl než ten původní (a tento bude statečný) má obránce nárok na protiútok?

5.10.2010 10:17:10

Lukin
Tak zase můj názor, podle mé logiky a chápání věci, tedy ne striktní překlad pravidel:
pokud si jízda vybere při pronásledování jiný cíl a ten je statečný, tento cíl již útok může vracet..páč stojí statečně připraven k boji plný odhodlání, zbraně připraveny k boji, zatímco ti prchající zdrhajíce, jsou otočeni zády k útoku a tedy nevracejí :)
toť moje živá představivost.....

5.10.2010 10:32:05

druhy utok
Ahoj, já bych se taky zeptal v souvislosti s tímto, protože to vždycky hledáme. Navíc hraju battelore je jednou za uherský rok (čekám až mi dorostou děti :)) ).
Abych měl bonusový útok musím se pohnout o další hex? Chápu to tak, že když jednotka uteče nebo ji vybiju pak se pohnu na její místo. Musím se pohnout ještě o jedno a pak až můžu útočit na jakýkoliv hex?
Z vaší diskuze jsem pochopil, že u bonusového útoku soupeř nikdy nevrací. Je to tak?
Díky

5.10.2010 10:38:44

to Hammer
Díky za vysvětlení, taky mi to přijde logičtější takto. A stejně ta situace co jsem měl na mysli by jen ztěží reálně nastala, aneb kdo by raději nedorazil již ustupující jednotku, která nebude dělat protiútok, a místo toho by útočil to plných s hrozbou protiútoku. :)

5.10.2010 10:50:49

to tomasV
Ahoj, ne nemusíš se pohnout, dokonce můžeš útočit z původního hexu (pokud máš něco v dosahu), a tudíž se ani nepřesouvat na místo právě ustupující/zničené jednotky.

ad battleback - ano, je to tak, při pronásledování již ustupující obránce na protiútok nemá nárok (i když je statečný).

5.10.2010 10:56:41

tomasV
V tom pohybu má Lukin pravdu. Co se týče výběru jiného cíle, tak tam to pravidla bohužel nerozlišují, a ani ten nový cíl by neměl mít možnost protiútočit. Přijde mi to taky divné ale v pravidlech to tak je.

5.10.2010 11:02:53

Lukin
Taky se omlouvám. Jen jsem špatně vyhodnotila tón tvého příspěvku. V psané konverzaci je to někdy těžké:)

5.10.2010 11:04:10

lukin, sappho
Díky :))

5.10.2010 11:21:14

Vybíráme z Bazaru

Lamaland
Lamaland
Akt. cena: 450 Kč
Končí za: 14 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas