Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 4 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 60 min |
Herní svět: | Fantasy, Sci-fi, Horror |
Herní kategorie: | desková hra |
Čeština: | undefined |
Vydavatelé: | Monolith |
Autoři: | Frédéric Henry |
Rok vydání: | 2018 |
Sdílej: |
Dojmy
Už jste hru hráli? Co říkáte na jednotlivé herní módy? Je hra vyvážená a má hráč za padoucha šanci, nebo jen dělá hrdinům setting?re
Máme za sebou tři hry. Za hrdiny mi to přijde poměrně těžké a musí se sakra snažit a využít své schopnosti a vybavení na maximum aby zvítězili. Pravidla jsou sice jasná, ale tak nějak zvláštně napsaná, že jsme první dvě hry stejně hráli polovinu věcí špatně. Silně doporučuji vytisknout přehled symbolů schopností před první hrou jinak se ulistujete v pravidlech k smrti.:)
----------------------
Majitel liščí krabice
dojem
Odehral jsem dvě hry a můžu říct, že je to zase jenom ekologická zátěž pro planetu Zemi (myslím tím tunu plastu, kterou hra obsahuje). Herně je to průšvih největšího kalibru. Tu hru si vůbec neužiješ, protože hraješ za hrdinu ale souboje s padouchy si neužiješ protože na to nemáš čas. Jednou si bouchneš a už ti nezbude čas dokončil cíl daného scenaře. Je to naprostá katastrofa. Od začátku víš, že tu hru nevyhraješ, protože to nejde. Dle mého by časem mělo Greenpease zasáhnout na stránkach Kickstarteru a zakazovat výdej her s milionem figurek, které defacto vůbec nepotřebuješ.
První dojem
Včera jsme odehráli první hru. Začali jsme prvním scénářem. Mé dojmy jsou následují:
- Docela chaos při přípravě. Obrovské krabice, spousta komponent a hlavně jednobarevných figurek, které se podle obrázků v pokynech pro přípravu hůře dohledávají. Navíc na obrázcích jsou některé figurky zrcadlově otočené a klame to. Chce to nabarvit.
- Mapa na první pohled jeden velkej chaos. Linie výhledu jsou takové nejasné. K pochopení pomohla aplikace, ale po třech hodinách to stále nemáme zažité.
- Pravidla psaná programátorským jazykem moc přístupná nejsou. Je v nich spousta zbytečných a opakujících se informací. Slušela by jim štíhlejší forma.
- Při první hře absolutně nejdou pobrat veškerá pravidla.
- Bez referenčních karet každého hrdiny (z boardgamegeeku) by jsme si ani neškrtli. Ta hromada nejasných ikon mi málem odrovnala spoluhráče.
Celkový dojem po první hře:
Za mě zatím dobrý. Rozjezd je sice těžký, ale užili jsme si zajímavé chvilky. Vidím v tom velký potenciál. Ke konci jsme zjišťovali, že spousta věcí má svou logiku a že hraní se stane intuitivním. Ale chce tomu dát čas. Chce to čas už jen proto, že scénářů je dost a každý může být jinak vybalancovaný. Hodnotit Batmana po prvních 3-5 hrách nemá absolutně smysl. Pokud tedy někoho neodradí ten náročnější nástup do jeho systému.
Druhý dojem
- S namalovanýma figurkama je to úplně jiný level. Najednou je vidět, kdo je kdo.
- Linie výhledu jsou stále mírný chaos, ale s aplikací po ruce se s tím dá poprat. Při třetí a čtvrté hře se do tého však již dostáváme.
- Ten programátor, co psal pravidla, by potřeboval dostat za uši.
Celkově ale na nás hra dělá čím dál lepší dojem. Mechaniky jsou poměrně logické a krom přemýšlení si užíváme i zábavné situace a bavíme se. A to hrajeme stále dokola první scénář se stejnými hrdiny. Hold jsme se schodli, že bez barev na plastu to nemá smysl a trošku nestíhám. Těch postav je tam opravdu dost.
Pokud bych měl teď hodnotit, tak kdo má rád barvení figurek a něco mu říká universum Batmana, tak je to pro něj povinnost.
Padouši
Jinak u nás padouch zatím ještě nevyhrál, ale stále máme rezervy v pravidlech a každou hrou je vítězství "hrdinů" těsnější a těsnější, jak zjišťujeme nové a novější věci. V naší poslední hře jsme třebas odhalili chybu, která možná vše převrátí. Takže nemyslím si, že by padouch byl jen do počtu.
Dojmy
Rád bych uzavřel ten svůj monolog k dojmům. Už máme něco odehráno a naši herní skupinu i přesto v současné době neláká žádná jiná hra. Takže za mě (nás) jednoznačně doporučení a jsem rád, že jsem do tého šel. A "menší" komplikace při rozcházení přehlížím v poměru s tím, co nám hra přináší.
Dojmy po x měsících
Naše herní skupina stále nehraje nic jiného než Batmana. Ta variabilita základu je brutální. Navíc když už mám zmáklá pravidla, tak si užíváme nerušenou atmosféru. Navíc není problém zapojit nového hráče. Některé scénáře jsou naprosto luxusní. Prostě bomba :). Jen mi zbývá nabarvit ještě tak sedmdesát figurek :).
Re
Jak vyvazenost scenaru? U nas to dojelo na to, ze hrdinove byli porad biti :-)
----------------------
Majitel liščí krabice
In - vyváženost
Po tom, co jsme najeli na správná pravidla (snad), tak je pravda, že hrdinové musí být skutečnými hrdiny obdařené notnou dávkou štěstí, aby s přehledem vyhráli. Ale těsných vítězství hrdinů jsme zažili již spoustu, stejně tak jako těsných proher, kdy záleželo na posledním možném vrhu kostkami. Občas se ale stane, že padouch vyhraje s přehledem. A stává se to častěji, než u hrdinů. Většinou ta partie je ale otevřená až do posledního kola.
Souhlasím, že hrdinové to mají těžší. A proto jsem místo padoucha začal hrávat za hrdinu. Je to výzva a vítězství o to více chutná. Rozhodně to není nějaké čistě požitkové hraní. Hlava jede na maximum a bez plné funkční kooperace, nemají hrdinové šanci. To se mi líbí a to mě (nás) baví.
Za mě zatím nejluxusnější scénář s Red Hoodem, jak drží v bance rukojmí (pro dva hrdiny). Tam jsme bojovali s pravidly řešící rukojmí, ale teď už je to dobré, šance mají obě strany a baví nás to hrát opakovaně (když jsme jen ve třech). Má to prostě šťávu a atmosféru.
In - vyváženost (skills)
Největší masakr je asi pohlídat si využívání veškerých nabízených možností schopností hrdinů. Většinou, když to projedeme, tak dodatečně zjistíme, že jsme zapomněli použít to a ono. A kdyby ten použil to, ten by mohl použít ono a vyvíjelo by se to třeba jinak.
Vzhledem té variabilititě (spousta hrdinů a různých scénářů) je pro začátečníka fakt záhul vše pohlídat.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
TOMB Cryptmaster
Akt. cena: 1199 Kč
Končí za: 2 dny